آموزش جامع خرید دوره‌ها و دریافت مدرک از کورسرا (coursera) در ایران

معرفی کامل سایت آموزشی کورسرا
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

کورسرا پلتفرم آموزش الکترونیکی محبوب است که در حال حاضر هزاران دوره آموزشی در آن اجرا می‌شود. فرایند خرید دوره آموزشی از کورسرا در کشور ایران به علت وجود برخی تحریم‌ها و محدودیت‌ها امری چالش‌برانگیز و بسیار سخت است. دوره‌های آموزشی مختلفی اعم از دوره دانشجویی، بیزینس یا پروژه محور وجود دارد که افراد از سراسر دنیا با خرید اشتراک ماهانه یا سالانه کورسرا می‌توانند از این منابع آموزشی بهره‌مند شوند.

اما سوال اصلی که ممکن است برای هر ایرانی پیش بیاید این است که چگونه می‌توان در ایران از خدمات و دوره‌های آموزشی این پلتفرم استفاده کرد؟ برای این کار تنها راهکاری که هم‌اکنون در پیش رو است؛ کمک گرفتن از برخی نهادهای معتبر همچون سایت‌های خدمات ارزی است. اگر شما هم می‌خواهید از دوره‌های آموزشی کامل و جامع در کورسرا استفاده کرده و مدرک بین‌المللی و معتبر انواع این دوره‌ها را از کورسرا تهیه کنید با ما تا انتهای این مطلب از پلازا همراه شوید.

فهرست مطالب

معرفی کامل پلتفرم کورسرا
آموزش خرید دوره آموزشی از کورسرا

معرفی پلتفرم آموزشی کورسرا

کورسرا coursera در اصل یک وب‌سایت آموزشی آنلاین است که تمامی دوره‌های آموزشی انواع دانشگاه‌های معتبری چون آکسفورد و دوره‌های علمی مختلفی در آن برگزار می‌شود. شرکت سازنده این پلتفرم گسترده در شهر کالیفرنیا آمریکا قرار گرفته و در حال حاضر با بیش از هزاران مراجع و مراکز علمی در حال همکاری است. در بستر این وب‌سایت اساتید مجرب و متخصص در حوزه‌های علمی مختلفی دوره‌های کامل و جماعی برگزار می‌کنند. پلتفرم کورسرا برای نخستین‌بار در سال 2012 توسط دو شخص و به نوعی نخبه هوش مصنوعی راه‌اندازی شد.

امکانات و قابلیت‌های پلتفرم کورسرا

قبل از اینکه در مورد خرید دوره آموزشی از کورسرا به صورت مفصل صحبت کنیم، ابتدا به امکانات و قابلیت‌های این پلتفرم آموزشی جهانی می‌پردازیم. اگر در مورد امکانات کورسرا آشنایی کاملی نداشته باشید حتما فکر می‌کنید که تنها دوره‌های آموزشی و علمی در این پلتفرم برگزار می‌شود، در حالی که برخی دوره‌های تخصصی تحت عنوان (Specialization) نیز در بستر این وب‌سایت با هدف افزایش مهارت در انواع رشته‌ شغل‌های تخصصی و صنعتی ارائه می‌شود. برخی از امکانات خاص و متمایز کورسرا عبارت‌اند از:

  • امکان دسترسی به ویدئوهای آموزشی به دو صورت آفلاین یا استریم
  • پشتیبانی 24 ساعته در رابطه با دوره‌های آموزشی با 10 زبان مختلف
  • امکان مشاهده دوره‌های آموزشی در سایر دستگاه‌ها!
  • وجود بیش از 1000 دوره آموزشی در رشته‌های مختلف
  • ثبت نام در کلیه دوره‌ها و دریافت نوتیفیکیشن از دوره‌های جدید

معرفی انواع دوره‌های آموزشی در کورسرا  

در وب‌سایت کورسرا بیش از 1000 دوره آموزشی مختلف برگزار می‌شود. البته دوره‌های آموزشی در این پلتفرم به چند دسته بندی زیر تقسیم می‌شود:

  • دوره‌های آنلاین
  • دوره‌های تخصصی
  • دوره‌های دانشجویی
  • دوره‌های پروژه محور
معرفی انواع دوره آموزشی در کورسرا
انواع دوره های آموزشی دانشجویی، پروژه محور و تخصصی و آنلاین در کورسرا

وجود بیش از 4100 دوره آنلاین در کورسرا

برای اینکه بتوانید بر موضوعاتی خاص تسلط کامل داشته باشید، یکی از بهترین راهکارها شرکت در دوره‌های آنلاین کورسرا است. در این پلتفرم بیش از 4100 دوره آنلاین وجود دارد که همه آن‌ها تحت نظر بهترین دانشگاه‌ها و متخصص‌ترین اساتید برگزار می‌شود.

وجود بیش از 1000 دوره تخصصی در کورسرا

منظور از دوره‌های تخصصی در کورسرا، همان دوره‌های آموزشی مربوط به یادگیری پایتون، برنامه‌ها و نرم‌افزارهای کاربردی و… است. هر یک از این دوره‌های تخصصی توسط اساتید دانشگاه‌هایی همچون میشیگان، جان هاپکینز و… تدریس می‌شوند.

دوره‌های دانشجویی

دوره‌های دانشجویی همان گونه که از نامشان پیداست برای افزایش تخصص و مهارت دانشجویان در کورسرا برگزار می‌شوند. شرکت در دوره‌های آموزشی دانشجو محور در کورسرا باعث می‌شود تا دانشجویان بتوانند مهارت‌های مورد نیاز را به رزومه تحصیلی خود افزوده و از فرصت‌های شغلی بیشتری در آینده بهره‌مند شوند.

یکی از مزیت‌های اصلی این دسته از دوره‌های آموزشی این است که دانشجویان می‌توانند هر ساله به صورت رایگان در یکی از دوره‌ها شرکت کنند. برای خرید دوره آموزشی از کورسرا از نوع دانشجویی هم بایستی اشتراک سالانه این پلتفرم را خریداری کنید.

دوره‌های پروژه محور

دسته دیگری از دوره‌های آموزشی در پلتفرم کورسرا با نام دوره‌های بیزینسی یا پروژه محور برگزار می‌شوند. این نوع دوره‌های آموزشی خود در 4 بخش با کاربردهای متفاوت تشکیل می‌شوند:

  • Coursera For Camous
  • Coursera For Goverment
  • Coursera For Team
  • Coursera For Business

موضوعات دوره‌های آموزشی کورسرا

موضوعات دوره‌های آموزشی کورسرا بسیار متنوع است، اما شرط اصلی برای دسترسی به تمامی موضوعات خرید اشتراک کورسرا است! اشتراک و اکانت کورسرا پلاس طیف وسیعی از دوره‌های آموزشی مختلف را شامل می‌شود:

  • سلامتی
  • هنر و علوم انسانی
  • علوم اجتماعی
  • ریاضیات
  • فناوری اطلاعات و کامپیوتر
  • علوم داده
  • آموزش زبان
  • علوم برنامه‌نویسی
  • موسیقی و خوانندگی

محبوب‌ترین دوره‌های آموزشی اشتراک و اکانت ویژه Coursera

حتما قبل از خرید دوره آموزشی از کورسرا پیشنهاد می‌کنیم با برخی دوره‌های آموزشی پرطرف‌دار و محبوب این پلتفرم آشنا شوید:

  • دوره‌های تخصصی و کامل دیجیتال مارکتینگ
  • دوره‌های هوش مصنوعی در پزشکی
  • پشتیبانی IT و مراقبت‌های بهداشتی

برای خرید دوره‌ آموزشی از کورسرا چه کاری باید انجام دهیم؟

سوالی که ممکن است ذهن بسیاری از شما ایرانیان را به خود درگیری کرده باشد این است که چگونه می‌توان نسبت به خرید دوره آموزشی از کورسرا در داخل ایران اقدام کرد؟ در اولین قدم شما باید به این نکته توجه داشته باشید که برای تهیه دوره‌های آموزشی این پلتفرم باید اشتراک سالانه آن را خریداری کنید. شما با خرید اشتراک یا همان اکانت پلاس کورسرا می‌توانید به بیش از 5 هزار دوره آموزشی در دسته بندی‌های مختلف دسترسی پیدا کنید.

در حال حاضر تنها راهکار خرید اکانت کورسرا و دسترسی به دوره‌های آموزشی آن در ایران این است که از خدمات سایت‌های واسط ارزی کمک بگیرید. با مراجعه به این سایت‌ها و ارسال درخواست خود پس از پرداخت کارمزد تعیین شده می‌توانید اکانت پرمیوم خود را تحویل گرفته و با استفاده از آن از محتوای تمامی دوره‌های آموزشی استفاده کنید.

خرید دوره آموزشی از کورسرا
نحوه خرید دوره آموزشی از کورسرا در ایران

قیمت اکانت پرمیوم کورسرا چقدر است؟

اکانت پلاس یا پرمیوم کورسرا با قیمت پایه 399 دلار در سایت اصلی این پلتفرم عرضه می‌شود. اما خوشبختانه شما با پرداخت هزینه بسیار کمتری به سایت‌های خدمات ارزی ایرانی می‌توانید این اشتراک سالانه را خریداری کنید.

انواع مدارک کورسرا

حالا که با روند خرید دوره آموزشی از کورسرا و انواع موضوعات دوره‌هیای این پلتفرم آشنا شدید، نوبت آن است که انواع مدرک و گواهی بین‌المللی را معرفی کنیم. شما برای اثبات شرکت در دوره‌های آموزشی کورسرا در فرصت‌های شغلی پیش آمده به مدارک و گواهی آن‌ها نیاز دارید. همچنین وجود این مدارک و گواهی‌ها نشان دهنده دستاورد شما در رزومه‌تان است. مدارک کورسرا در انواع زیر عرضه می‌شوند:

  • مدارک حرفه‌ای
  • مدارک مستر ترک (Master Track)
  • مدارک دانشگاهی

مدارک حرفه‌ای

این دسته از مدارک و گواهی‌ها درد کورسرا مختص برخی مشاغل و حرفه‌های خاص هستند. تنها در پروسه زمانی کمتر از یک سال می‌توانید این دسته از مدارک را به صورت رسمی از کورسرا دریافت کنید.

مدارک مستر ترک

مدارک Master Track حاوی دوره‌های آموزشی کامل‌تری بوده و شما با یادگیری مطالب در سطح کارشناسی ارشد می‌توانید مدرک در این سطح را دریافت کنید. دارندگان مدرک Master Track می‌توانند به هنگام ادامه تحصیلات عالی خود در دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد این مدرک را معادل‌سازی کرده و از سنوات آن استفاده کنند.

مدارک دانشگاهی

مدارک دانشگاهی همان گونه که از نامشان پیداست، به صورت مستقیم از سمت خود دانشگاه به شرکت کنندگان در دوره‌های مربوطه اعطا می‌شوند. این دسته از مدارک برای استخدام در مشاغل مختلف بسیار مناسب هستند. پروسه خرید دوره آموزشی از کورسرا از نوع دانشگاهی نیز در حال حاضر تنها از طریق سایت‌های خدمات ارزی امکان‌پذیر است.

آموزش دریافت مدرک از کورسرا (Coursera)

برای اینکه شما بتوانید مدرکی را از پلتفرم کورسرا دریافت کنید، ابتدا باید در یک یا چند دوره آموزشی به صورت کامل شرکت کرده و آن دوره را به اتمام برسانید. پس از پایان دوره آموزشی و شرکت در امتحانات مربوط به دوره شما باید مدارکی از قبیل پاسپورت، شناسنامه و… مدرک مربوطه را بگیرید.

آیا می‌توان با پاسپورت ایرانی از کورسرا مدرک گرفت؟

بعد از خرید دوره آموزشی از کورسرا و شرکت در آن بسیاری از کاربران ایرانی با این پرسش روبه‌رو می‌شوند که آیا با پاسپورت ایرانی با وجود تحریم‌ها می‌توان از این پلتفرم مدرک گرفت؟ بله، اما به هنگام ارسال پاسپورت و مدارک هویتی خود جهت دریافت مدرک از کورسرا، حتما به این نکته توجه داشته باشید که نباید IP و آدرس محل سکونت خود در ایران را ارسال کنید! به بیانی ساده‌تر باید آی پی و محل سکونتی به غیر از محل سکونت ایران را به سایت کورسرا ارائه کنید.

آموزش پرداخت هزینه دریافت مدرک کورسرا

بعد از خرید دوره آموزشی از کورسرا و اتمام و شرکت در امتحانات آن، شما باید نسبت به دریافت مدرک و پرداخت هزینه‌های آن اقدام کنید. برای پرداخت هزینه مربوط به اخذ مدرک لازم است تا از روش‌های پرداختی مختلفی چون پی پال، کارت‌های بین‌المللی و… استفاده کنید. همان گونه که مستحضر هستید متاسفانه در حال حاضر کاربران ایرانی نمی‌توانند از خدمات شرکت‌هایی چون پی پال، ویزا یا مستر کارت و مواردی از این قبیل استفاده کنند. به همین ترتیب سایت‌های واسط معتبر تحت عنوان وب‌سایت‌های خدمات ارزی راه‌اندازی شده و می‌توانند در پرداخت هزینه مدرک و همچنین خرید دوره از کورسرا به ایرانیان کمک کنند. البته میزان کارمزد دریافتی هر سایت خدمات ارزی با سایت‌های دیگر به نسبت کیفیت و گستردگی خدمات متفاوت است.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
پرداخت هزینه اپلیکیشن فی و هزینه های دانشگاهی از ایران ...
شیما بهرامسری03 مهر 1402 19:00

سوالات متداول در مورد خریده دوره آموزشی از کورسرا

اغلب ایرانیانی که قصد خرید دوره آموزشی از کورسرا دارند، با برخی چالش‌ها و مشکلات مواجه می‌شوند. در ادامه این بخش به برخی از رایج‌ترین سوالاتی که ممکن است به ذهن هر ایرانی به هنگام خرید یا شرکت در دوره آموزشی کورسرا به وجود بیاید پاسخ کامل و جامعی می‌دهیم.

آیا مدرک ارائه شده توسط کورسرا معتبر است؟

بله، بعد از اتمام هر دوره، پلتفرم کورسرا به شما یک مدرک رسمی و مورد تایید اعطا می‌کند که شما می‌توانید از آن برای اپلای کردن در دانشگاه‌های مختلف و استخدام در فرصت‌های شغلی مناسب استفاده کنید.

برای دریافت مدرک از کورسرا چقدر باید هزینه پرداخت کنیم؟

هزینه‌ای که برای دریافت مدرک از کورسرا باید پرداخت کنید، بر اساس نوع دوره و میزان تخصصی بودن آن تعیین می‌شود. حتی برای دریافت مدرک بعضی از دوره‌های رایگان این پلتفرم نیازی به پرداخت هزینه نیست!

بهترین راهکار برای خرید دوره آموزشی از کورسرا و خرید اکانت این پلتفرم کدام است؟

بهترین و امن‌ترین راهکار برای انجام این کار، مراجعه به سایت‌های خدمات ارزی از نوع معتبر و مورد اعتماد است.

کلام آخر

در این مطلب از پلازا، علاوه بر معرفی کورسرا، چگونگی خرید دوره آموزشی از کورسرا در ایران را به صورت کامل شرح دادیم. شما با خواندن این مطلب تا انتها می‌توانید با پرداخت هزینه معقولی اکانت پلاس کورسرا را خریداری کرده و از امکانات و قابلیت‌های فراوان آن همچون دسترسی به انواع دوره‌های آموزشی و مواردی از این قبیل بهره‌مند شوید. پلتفرم کورسرا بهترین و معتبرترین سیستم آموزش الکترونیکی است که با استفاده از آن می‌توانید سطح دانش عمومی و اختصاصی خود را در هر زمینه‌ای افزایش داده و حتی شرایط را برای مهاجرت تحصیلی خود نیز فراهم کنید!

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402