آشنایی با معتبرترین آزمون‌های بین‌المللی زبان | در کدام آزمون زبان شرکت کنیم؟

آشنایی با معتبرترین آزمون‌های بین‌المللی زبان
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر قصد مهاجرت دارید، حتماً اهمیت آزمون‌های زبان را می‌دانید. برای مهاجرت یا دریافت یک مدرک معتبر زبان، باید در آزمون‌های بین‌المللی زبان شرکت کنید. اما شرکت در کدام‌یک از آزمون‌ها بهتر است؟ جواب این سؤال به شرایط و هدف شما بستگی دارد. باید ببینید که مدرک زبان را برای چه کاری و چه هدفی نیاز دارید. دانستن هدف و شرکت در آزمون درست، شما را به اهدافتان نزدیک‌تر خواهد کرد و ندانستن آن ممکن است شما را با چالش‌های بسیاری رو‌به‌رو کند. ما در این مقاله از پلازا به معرفی مهم‌ترین آزمون‌های زبان، نحوه ثبت‌نام در آزمون‌ها و پرداخت هزینه شرکت در آزمون‌ها می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

آشنایی با معتبرترین آزمون‌های بین‌المللی زبان
آشنایی با معتبرترین آزمون‌های بین‌المللی زبان

مهم‌ترین آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی + نحوه ثبت‌نام در آن‌ها

آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی یک نوع امتحان برای سنجش دانش زبانی افرادی است که زبانی به جز انگلیسی دارند. نمرات این آزمون‌ها، هنگام مهاجرت تحصیلی و یا کاری برای دریافت پذیرش، نیاز است. تفاوت آزمون‌های بین‌المللی زبان انواع مختلفی دارد که ثبت‌نام در هریک از آن‌ها نیز متفاوت است. برای ثبت‌نام در آزمون‌های زبان بین‌المللی در ایران، لازم است به سایت هریک از این آزمون‌ها بروید و اطلاعات خواسته شده را به‌دقت وارد کنید و هزینه ثبت‌نام را پرداخت کنید. همچنین، می‌توانید از خدمات مؤسسات زبان کمک بگیرید و مراحل ثبت‌نام را به آنها بسپارید.

تعیین هدف از شرکت در آزمون بین‌المللی زبان انگلیسی قبل از انتخاب آن مهم است، زیرا تفاوت آزمون‌ها در فرمت، هزینه، سیستم امتیازدهی و کاربرد خاص آن‌ها است. انواع مختلف این آزمون‌ها عبارت‌اند از:

  1. آزمون آیلتس (IELTS)
  2. آزمون تافل(TOEFL)
  3. آزمون PTE
  4. آزمون دولینگو (Duolingo English Test :DET)
  5. آزمون‌های زبان انگلیسی کمبریج

این 6 مورد از مهم‌ترین آزمون‌های زبان در دنیا هستند که آزمون آیلتس و تافل متداول‌تر هستند. در ادامه هریک را جداگانه به شما معرفی خواهیم کرد و نحوه ثبت‌نام در آزمون‌ها را نیز شرح خواهیم داد.

1- آزمون آیلتس (IELTS)

آزمون آیلتس IELTS یک آزمون استاندارد جهانی برای سنجش توانایی افرادی است که زبانی به جز زبان انگلیسی دارند. این آزمون توسط دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا انجام می‌شود. IELTS برای افرادی که می‌خواهند به کشورهایی مانند انگلستان، استرالیا، نیوزلند یا کانادا مهاجرت کنند، یا در یک کشور انگلیسی‌زبان در مقطع دبیرستان تحصیل کنند، مناسب است که شامل چهار بخش شنوایی، خواندن، نوشتن و گفتگو است. نمره‌دهی در امتحان آیلتس بر اساس مقیاس‌بندی بین ۰ تا ۹ است. نمره قابل‌قبول در این آزمون، بستگی به شرایط و قوانین کشور مقصد شما دارد.

مراحل ثبت‌نام آزمون‌های بین‌المللی آیلتس

مراحل ثبت‌نام در آزمون آیلتس به شرح زیر است:

  • به سایت آیلتس بروید و فرم ثبت‌نام را پر کنید. شما باید اطلاعات شخصی از جمله نام کامل، تاریخ تولد و شماره مدرک شناسایی خود را ارائه دهید.
  • بسته به اهداف خود، از میان آزمون‌های Academic یا General Training یکی را انتخاب کنید.
  • سپس تاریخ و مکان آزمون را انتخاب کنید. می‌توانید تاریخ‌ها و مکان‌های آزمون موجود را در وب‌سایت رسمی آیلتس یا از طریق مراکز مجاز آزمون بیابید.
  • هزینه آزمون بسته به کشور و مرکز آزمون متفاوت است. می‌توانید به‌صورت آنلاین یا حضوری در مرکز تست مجاز پرداخت کنید.
  • پس از تکمیل مراحل ثبت‌نام و پرداخت هزینه شرکت در آزمون‌ها، یک ایمیل تأیید با تاریخ، زمان و مکان آزمون دریافت خواهید کرد.

2- آزمون تافل (TOEFL)

آزمون تافل TOEFL نیز مانند آیلتس برای ارزیابی توانایی زبان‌آموزان انگلیسی است. افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان یا مهاجرت و کار در کشورهای انگلیسی‌زبان دارند، در این آزمون شرکت می‌کنند. آزمون تافل نیز شامل چهار بخش Reading، Listening، Speaking  و Writing است که تمامی مهارت‌های زبان انگلیسی را ارزیابی می‌کند. این آزمون توسط Educational Testing Service (ETS)  در دو نوع کاغذی(Pbt)  و اینترنتی(Ibt) و با نمره کلی 0 تا 120 انجام می‌شود. تافل در بیش از ۱۱۰۰۰ دانشگاه و سازمان در سراسر جهان، دارای اعتبار است.

مراحل ثبت‌نام آزمون‌های بین‌المللی تافل

برای ثبت‌نام در آزمون تافل می‌توانید طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • یک حساب کاربری در وب‌سایت ETS ایجاد و مشخصات خود را طبق اطلاعات درخواستی پر کنید.
  • در طول مراحل ثبت‌نام، باید اطلاعات شخصی مانند محل تولد، زبان مادری و کشور محل اقامت خود را درج کنید.
  • از بین گزینه‌های موجود یک مرکز آزمون انتخاب و تاریخ آن را مشخص کنید.
  • هزینه آزمون را پرداخت کنید.
  • پس از تکمیل مراحل ثبت‌نام و پرداخت هزینه شرکت در آزمون‌ها، تأییدیه ثبت‌نام خود را دریافت خواهید کرد.
  • روز آزمون با مدارک شناسایی خود در مرکز آزمون حاضر شوید.

3- آزمون  PTE

آزمون PTE یک آزمون زبان انگلیسی است که با استفاده از کامپیوتر و اینترنتی انجام می‌شود. این آزمون از چهار بخش صحبت‌کردن (Speaking)، گوش‌کردن (Listening)، خواندن (Reading) و نوشتن (Writing)  تشکیل می‌شود. برای مهاجرت به برخی کشورها، شرکت در آزمون PTE به‌عنوان یکی از گزینه‌های مورد قبول برای ارزیابی تسلط به زبان انگلیسی به‌حساب می‌آید. متأسفانه این آزمون در ایران برگزار نمی‌شود و برای شرکت در آن، نیاز است به کشورهای همسایه مانند ترکیه بروید!

مراحل ثبت‌نام آزمون  PTE

مراحل ثبت‌نام در آزمون PTE به شرح زیر عبارت‌اند از:

  • به وب‌سایت رسمی PTE یا مراکز مجاز آزمون PTE در کشوری که قصد انجام آزمون در آن را دارید، مراجعه کنید.
  • یک حساب کاربری در وب‌سایت ایجاد و مشخصات شخصی خود را پر کنید.
  • نوع آزمونی که می‌خواهید شرکت کنید، مانند آکادمیک یا عمومی را انتخاب کنید.
  • تاریخ و مکان آزمون را که برای شما مناسب است را مشخص کنید.
  • هزینه آزمون را با استفاده از روش پرداخت معتبر پرداخت کنید.
  • پس از تکمیل مراحل ثبت‌نام، یک ایمیل تأیید با مشخصات آزمون خود دریافت خواهید کرد.

لازم به ذکر است که فرایند ثبت‌نام بسته به کشور و مرکز آزمون ممکن است متفاوت باشد. برخی از مراکز ممکن است در طول مراحل ثبت‌نام به مدارک یا اطلاعات اضافی نیاز داشته باشند.

4- آزمون دولینگو  (Duolingo English Test :DET)

آزمون دولینگو duolingo یک آزمون آنلاین کامپیوتری است که میزان مهارت زبان انگلیسی شما را می‌سنجد. هدف از سؤالات تطبیقی در آزمون دولینگو، ارزیابی دانش شما در مواردی از جمله واژگان انگلیسی، نحوه نگارش و قرارگیری کلمات و عبارات به‌صورت درست در جمله، تلفظ واژگان انگلیسی، بیان واژگان انگلیسی با استرس و آهنگ درست است. آزمون دولینگو برای اخذ ویزای تحصیلی در برخی کشورها مورد قبول قرار می‌گیرد. به‌عنوان‌مثال، در کانادا، برخی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی مدرک آزمون دولینگو را به‌عنوان شرط پذیرش دانشجو قبول می‌کنند. همچنین، برخی از مؤسسات مهاجرتی نیز از این آزمون برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی مهاجران استفاده می‌کنند.

مراحل ثبت‌نام آزمون‌های بین‌المللی دولینگو

برای ثبت‌نام در آزمون‌های بین‌المللی Duolingo باید طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • به وب‌‌سایت رسمی Duolingo مراجعه و یک حساب کاربری در آنایجاد کنید.
  • پس از ایجاد یک حساب کاربری، گزینه خرید آزمون در پروفایل شما در دسترس خواهد بود.
  • هزینه را با استفاده از روش‌های معتبر پرداخت کنید و تست را انجام دهید.
  • نتایج پس از 2-3 روز برای شما ارسال خواهد شد.

توجه داشته باشید که آزمون زبان انگلیسی Duolingo را می‌توان از خانه گرفت و نیازی به مراجعه به مرکز آزمون نیست.

5- آزمون‌های زبان انگلیسی کمبریج

آزمون‌های زبان انگلیسی کمبریج توسط دانشگاه کمبریج سازمان‌دهی می‌شوند و در سراسر دنیا شناخته شده‌اند. این آزمون‌ها در سطوح مختلفی از مبتدی تا پیشرفته برگزار می‌شوند و شامل مهارت‌های چهارگانه‌ی زبان انگلیسی هستند. در آزمون‌های کمبریج، شرکت‌کنندگان با موفقیت دریافت مدرک‌هایی مانند KET، PET، FCE، CAE و CPE می‌توانند به مهاجرت کاری به کشورهای انگلیسی‌زبان بپردازند.

مراحل ثبت‌نام آزمون‌های زبان انگلیسی کمبریج

فرآیند ثبت‌نام در آزمون‌های زبان انگلیسی کمبریج باتوجه‌به محل و مرکز آزمون ممکن است متفاوت باشد. بااین‌حال، به طور کلی، مراحل زیر شامل می‌شود:

  • به وب‌سایت رسمی کمبریج مراجعه و فرم ثبت‌نام را پر کنید.
  • آزمونی را که می‌خواهید شرکت کنید بر اساس سطح مهارت زبان خود و الزامات مؤسسه یا سازمانی که برای آن درخواست می‌دهید انتخاب کنید.
  • مرکز آزمونی را پیدا کنید که امتحانی را که می‌خواهید شرکت کنید ارائه می‌دهد و تاریخ‌ها و زمان‌های موجود را بررسی کنید.
  • هزینه آزمون را با روش‌های معتبر پرداخت کنید.
  • در روز آزمون به‌موقع در مرکز آزمون حاضر شده و مدارک شناسایی موردنیاز را به همراه داشته باشید.

لازم به ذکر است که فرایند ثبت‌نام و شرایط ممکن است بسته به آزمون و محل متفاوت باشد. بنابراین توصیه می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت رسمی انگلیسی کمبریج مراجعه کنید.

آشنایی با معتبرترین آزمون‌های بین‌المللی زبان
آشنایی با معتبرترین آزمون‌های بین‌المللی زبان

ثبت‌نام و پرداخت هزینه‌های آزمون‌های بین‌المللی در ایران چگونه است؟

برای ثبت‌نام در هریک از آزمون‌ها می‌توانید به سایت مربوط به هر آزمون مراجعه و مراحل ثبت‌نام را طی کنید. آخرین مرحله ثبت‌نام مربوط به پرداخت هزینه است. متأسفانه باتوجه‌ به تحریم ایران امکان پرداخت هزینه با کارت‌های بانکی داخل کشور وجود ندارد. به همین خاطر، برای ثبت‌نام در آزمون‌ها، می‌توان از خدمات ارزی شرکت‌های فعال در این حوزه کمک گرفت.

پرداخت هزینه شرکت در آزمون‌ها با استفاده از کارت‌های ارزی بین‌المللی مانند ویزاکارت، مسترکارت یا حساب بین المللی مثل حساب پی پال یا پرفکت‌مانی امکان‌پذیر است. اگر دارای کارت‌های اعتباری ارزی یا حساب‌های بین‌المللی هستید، به‌راحتی می‌توانید هزینه آزمون‌های خود را پرداخت کنید. در غیر این صورت لازم است نسبت به خرید این کارت‌ها یا افتتاح حساب‌های ارزی بین‌المللی نزد شرکت‌های مربوطه در این حوزه اقدام کنید.

همچنین، اگر مایل به استفاده از این روش نیستید، می‌توانید این کار را به مؤسسات زبانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند بسپارید و با ووچر خود مرکز آزمون هزینه را پرداخت کنید. همچنین سایت‌ها و شرکت‌هایی در ایران فعالیت می‌کنند که شما به‌راحتی با مراجعه به سایت این شرکت‌ها می‌توانید در آزمون مورد نظر خود ثبت‌نام و هزینه را به‌صورت ریالی پرداخت کنید.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
همه چیز درباره آزمون GRE و چگونگی ثبت نام و پرداخت هزینه‌های ...
کامران احمدی شایسته31 شهریور 1402 19:00

سؤالات متداول

مهم‌ترین آزمون‌های بین‌المللی زبان کدام است؟

مهم‌ترین آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی شامل آزمون آیلتس، آزمون تافل، آزمون PTE، آزمون دولینگو و آزمون‌های زبان انگلیسی کمبریج می‌شود. شرکت در هرکدام از این آزمون‌ها به شرایط و هدف شما بستگی دارد.

نحوه ثبت‌نام در آزمون‌های زبان بین‌المللی چگونه است؟

برای ثبت‌نام در آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی، می‌توانید به سایت‌های رسمی آزمون‌ها مراجعه کنید و ثبت‌نام را انجام دهید. همچنین، می‌توانید از خدمات شرکت‌هایی که در زمینه ثبت‌نام در آزمون‌های بین‌المللی فعالیت می‌کنند، استفاده و برای پرداخت هزینه شرکت در آزمون‌ها، قادرید از خدمات ارزی این شرکت‌ها استفاده کنید. هزینه ثبت‌نام در هر آزمون بین‌المللی زبان انگلیسی متفاوت است و باید به‌صورت جداگانه پرداخت شود.

بهترین سایت‌ها و شرکت‌هایی که خدمات پرداخت ارزی ارائه می‌دهند کدام‌اند؟

سایت‌ها و شرکت‌های زیادی در ایران خدمات پرداخت ارزی ارائه میدهند که هرکدام میتوانند در ثبت نام و پرداخت هزینه های ثبت نام به شما کمک نمایند.

آیا پرداخت هزینه شرکت در آزمون‌ها به‌صورت نقدی نیز امکان‌پذیر است؟

بله، پرداخت هزینه ثبت‌نام در آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی به‌صورت نقدی نیز امکان‌پذیر است. بااین‌حال، باید توجه داشت که برخی از آزمون‌ها به دلیل نیاز به پرداخت ارزی، پرداخت نقدی را قبول نمی‌کنند و باید از روش‌های پرداخت ارزی مانند کارت‌های اعتباری بین‌المللی یا خدمات ارزی شرکت‌های معتبر استفاده کنید.

جمع‌بندی

اهمیت آزمون‌های زبان برای افرادی که قصد مهاجرت، تحصیل و کار در خارج از کشور را دارند، بسیار زیاد است. با شرکت در این آزمون‌ها و اخذ مدارک بین‌المللی، روند پذیرش و مهاجرت آسان‌تر می‌شود. همچنین، برخی از مهم‌ترین آزمون‌های زبان بین‌المللی مانند تافل، آیلتس، دولینگو و پی‌تی، برای اخذ انواع ویزای تحصیلی و کاری مورداستفاده قرار می‌گیرند. تفاوت آزمون‌ها در نوع مدرک و اعتبار آن‌ها دارد و شرکت و نحوه ثبت در آزمون‌ها با توجه به هدف، شرایط کشور مقصد شما تعیین می‌شود.

پرداخت هزینه شرکت در آزمون‌ها در تمام سایت‌هایی که دارای درگاه ویزاکارت، مسترکارت، پرفکت‌مانی و پی پال هستند، امکان‌پذیر است. خوشبتانه، خدمات پرداخت ارزی در ایران، توسط شرکت‌های معتبر در این حوزه انجام می‌شود. شما می‌توانید از طریق این شرکت‌ها نسبت به دریافت کارت‌های اعتباری یا افتتاح حساب‌های ارزی بین‌المللی با توجه به نیاز خود، اقدام کنید. اگر تجربه ثبت‌نام و پرداخت هزینه با روش‌های مذکور را داشته‌اید، به نظرتان کدام‌یک بهتر است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402