کامل‌ترین لیست مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری و بازارهای باکو

بهترین مراکز خرید باکو
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

آیا مراکز خرید باکو را می‌شناسید؟ همراه ما باشید تا تمامی آن‌ها را به شما معرفی نماییم. شهر باکو که به عنوان پایتخت کشور آذربایجان شناخته می‌شود، در سال‌های اخیر به مقصد محبوبی برای گردشگران ایرانی نیز تبدیل شده‌است و در کل تورهای باکو طرفدارهای بسیاری دارند؛ چراکه باکو انواع فرصت‌های تفریح، استراحت، خرید در مراکز خرید، تجربه غذاهای خوشمزه و غیره را برای گردشگران خود فراهم می‌کند. بنابراین مراکز خرید در باکو نیز به عنوان گزینه‌ای عالی برای تفریح، خرید و آشنایی با فرهنگ آذربایجان شناخته می‌شوند.

درنتیجه علاوه بر جاهای دیدنی در باکو، یکی از تجربیاتی که به عنوان خاطره‌ای جذاب به یادگار می‌ماند، خرید سوغاتی‌های محلی این شهر است. شما در این شهر زیبا می‌توانید به مراکز خرید متنوعی سر بزنید که شامل خیابان‌های اصلی شهر، بازارهای عمومی، مراکز خرید بزرگ، فروشگاه‌های اختصاصی، بازارهای فروش وسایل دست دوم و مراکز اوت‌لت می‌شوند تا لوازم مورد نیاز و یا مورد علاقه خود را تهیه نمایید.

در ادامه این مقاله بهترین مراکز خرید در باکو را برای شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید بسته به علایق و بودجه خود، بهترین انتخاب را داشته باشید.

فهرست مطلب

لیست بهترین مراکز خرید باکو

همان‌طور که بالاتر نیز اشاره شد شهر باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، یک مقصد فوق العاده برای تجربه خرید و تفریح است. بنابراین در این شهر می‌توانید از مراکز خرید مدرن و ستنی آن انبوهی از لباس‌ها، لوازم الکترونیکی، طلا و جواهرات، اسباب‌بازی‌ها، لوازم خانگی، کیف و کفش، عطر و کیسه و انواع کالاهای دیگر را مشاهده و خریداری نمایید. در ادامه نیز لیستی از مهم‌ترین مراکز خرید باکو برای شما عزیزان آورده شده‌است تا با تمامی آن‌ها به خوبی آشنا شوید.

1. پورت باکو مال، از بهترین مراکز خرید باکو

پورت باکو مال - از بهترین مراکز خرید باکو آذربایجان

“پورت باکو مال” یا “مرکز خرید خلیج باکو” یک فروشگاه مجلل با بیش از ۳۰,۰۰۰ متر مربع مساحت است که در سال ۲۰۱۴ در سه طبقه بزرگ افتتاح شد. این مرکز خرید بسیار زیبا و باشکوه مجموعه‌ای از برندهای معروف جهان را در اختیار دارد و شما می‌توانید بهترین مارک‌های پوشاک را در آن پیدا کنید.

علاوه بر اقلام معمولی مانند کیف و کفش، عطر و ادکلن، اسباب‌بازی، لوازم آرایشی، لوازم الکترونیکی، لوازم خانگی و غیره که در این مرکز عرضه می‌شوند، بسیاری از فروشگاه‌های لوکس نیز در این مرکز خرید وجود دارند که دارای برخی از برندهای معروفی مانند رالف لورن، پرادا و بربری هستند. البته به همین دلیل قیمت اجناس در این مرکز خرید بسیار بالاست اما اگر قصد دارید از برندهای لوکس خرید نمایید، می‌توانید بازدید از این مکان را در برنامه خود قرار دهید.

پورت باکو مال دارای حدود ۵۰ مغازه در طبقه همکف است که شامل مغازه‌های پوشاک، رستوران‌ها و کافه‌ها، آسانسورها، پله‌های برقی و سرویس بهداشتی می‌شوند. طبقه دوم به مد و پوشاک، لوازم آرایشی، لوازم خواب و موارد مشابه اختصاص دارد. در طبقه سوم نیز شما می‌توانید از رستوران‌ها و کافه‌ها، مغازه‌های پوشاک کودک، فروشگاه‌های اسباب‌بازی و موارد مشابه استفاده کنید. امکانات دیگری همچون پارکینگ، دستگاه‌های خودپرداز، مرکز خدمات مشتری و اتاق تعویض پوشک نیز در این مکان برای رفاه گردشگران در نظر گرفته شده‌است.

  • آدرس: آذربایجان، باکو، خیابان نفتچیلار، مرکز خرید پورت باکو مال

2. مرکز خرید مترو پارک

متروپارک - از معروفترین مراکز خرید باکو

“مرکز خرید مترو پارک” (Metropark Shopping Mall) از دیگر مراکز خرید مدرن در باکو است که در سال ۲۰۱۲ تأسیس شد. این مرکز خرید شما را به یک تجربه خرید فوق العاده دعوت می‌کند تا در بین فروشگاه‌های متعدد آن قدم بزنید و خرید لذت‌بخشی داشته باشید.

در مرکز خرید مترو پارک باکو علاوه بر کالاهای تولید داخلی آذربایجان، محصولات برند و حتی ارزان‌سرا‌هایی نیز وجود دارد تا به این ترتیب هر فردی با سلایق خود بتواند کالای موردنظر خود را پیدا و تهیه نماید. این مرکز خرید هفت طبقه از پوشاک، کیف و کفش، اکسسوری، زیورآلات، لوازم منزل، و لوازم الکترونیکی را فراهم کرده و گزینه‌های بی‌شماری را برای گردشگران خود فراهم می‌سازد. معماری این مرکز خرید نیز بسیار جالب و زیباست و در شب نیز با نورپردازی‌های جذاب نگاه هر بیننده‌ای را به خود مجذوب می‌کند.

البته “مترو پارک” فقط یک مرکز خرید نیست؛ اینجا یک مکان عالی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت نیز محسوب می‌شود. شما می‌توانید از امکاناتی مانند سالن بدن‌سازی، شهربازی هپی لند، بولینگ، سالن زیبایی، سینما، مرکز اسپا و سلامت و فودکورت آن نیز نهایت لذت را ببرید و لحظات خوشی را سپری نمایید. این مرکز زیبا و جذاب همچنین دارای تعداد زیادی کافه، رستوران و فست فود است که گزینه‌های بسیار عالی برای استراحت و خوردن غذاهای خوشمزه می‌باشند.

  • آدرس: آذربایجان، باکو، خیابان تبریز، مرکز خرید مترو پارک
همچنین بخوانید :

3. مرکز خرید گنجلیک، از بزرگترین مراکز خرید باکو

مرکز خرید گنچلیک باکو

“مرکز خرید گنجلیک” (Ganjlik Mall) با مساحت ۵۰ هزار متر مربع یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در باکو می‌باشد. این مرکز خرید به علت واقع شدن در نزدیکی یک ایستگاه مترو و منطقه‌ای به نام گنجلیک، به این نام شناخته می‌شود. این ساختمان بزرگ هفت طبقه دارد و برای پارک کردن ۴۰۰ خودرو امکانات پارکینگ را نیز فراهم کرده‌است. همچنین این مرکز خرید دارای برندهای معروفی مانند لاکوست، پول اند بیر، کارن میلر، منگو، زارا، نیویورکر، ماوی، ال سی وایکیکی و بسیاری دیگر است. بنابراین شما می‌توانید از میان فروشگاه‌های لباس، عطر و ادکلن، لوازم آرایشی، لوازم جانبی و کیف، لوازم‌خانگی، ساعت و جواهرات، اسباب‌بازی و موارد دیگر کالای موردنظر خود را تهیه نمایید.

این مرکز خرید همچنین امکانات رفاهی همچون شهربازی، سینما با تجهیزات دالبی اتمز (Dolby Atmos) که بزرگ‌ترین سینمای کشور آذربایجان محسوب می‌شود، بولینگ، فودکورت و انواع رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها را برای راحتی و تفریح گردشگران و بازدیدکنندگان خود فراهم نموده‌است و همان‌طور که بالاتر نیز اشاره شد این مرکز خرید در نزدیکی مترو شهری واقع شده‌است؛ بنابراین گردشگران به راحتی می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند. در کل مرکز خرید گنجلیک به عنوان یکی از مقاصد محبوب در بین مراکز خرید باکو شناخته می‌شود.

  • آدرس: آذربایجان، باکو، ۳۸ فتح علی خان خویسکی، مرکز خرید گنجلیک

4. مرکز خرید پارک بلوار

مرکز خرید پارک بلوار

مرکز خرید “پارک بلوار” (Park Bulvar Mall) با مساحت بالغ بر ۱۷ هزار متر مربع و در ۶ طبقه که در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد، با معماری جذاب خود که ترکیبی از معماری شرقی و هنرهای غربی است، نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب نمود. بنابراین این مکان جذابیت‌های بسیاری هم برای گردشگران خود و هم برای ساکنان شهر باکو جایگاه ویژه‌ای دارد؛ چراکه در نزدیکی ایستگاه مترو شهری واقع شده‌است و به راحتی با پنج دقیقه پیاده‌روی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

در این مرکز خرید طیف گسترده‌ای از محصولات که از پوشاک و کیف و کفش گرفته تا جواهرات و کالاهای بوکس وجود دارد. همچنین شما می‌توانید از برندهای معروفی مانند پیر کاردین، بنتون، منگو، آدیداس، کالینز و غیره در این مرکز خرید نمایید. البته ناگغته نماند که این مرکز خرید شکیل و مدرن با امکاناتی چون سینما چندبعدی، آتلیه عکاسی، سوپرمارکت، پارکینگ، آسمان‌نما و فودکورت تجهیز شده‌است تا گردشگران بتوانند در کنار خرید خود، اوقات خوشی را نیز سپری نمایند.

البته می‌توانید برای داشتن تنوع بیشتر در صرف غذا و نوشیدنی‌ها نیز به طبقه دوم بروید و از غذاهای لذیذ کافه‌ها و رستوران‌های متعدد آن لذت برده و قدری استراحت نمایید. انواع غذاهای ترکی، روسی، ایتالیایی، چینی، مکزیکی و آذربایجانی از جمله گزینه‌های منوی رستوران‌هاست که می‌توانید سفارش دهید.

  • آدرس: آذربایجان، باکو، بلوار پریمورسکی، خیابان نفتچیلار، مرکز خرید پارک بلوار

5. مرکز خرید آیگون

مجتمع آیگون - از برترین مراکز خرید باکو آذربایجان

“مرکز خرید آیگونگ” (Aygun Mall)  یک بازار کوچک در شهر باکو است که فروشگاه‌های شیک و زیبایی دارد. در این مکان شما می‌توانید لباس‌، کفش، لوازم جانبی، عطر، لوازم آرایشی و لباس‌های کودکان را در قیمت‌های مناسبی پیدا و خریداری نمایید.

همپنین بعد از یک خرید خوب، زمان آن است که خستگی خود را از بین ببرید. بنابراین می‌توانید یک بسته پاپ کورن بگیرید و در مرکز سینمایی آیگون به تماشای یک فیلم بپردازید. همچنین می‌توانید در مرکز سرگرمی بولینگ بازی کنید و به فرزندان خود اجازه دهید در قسمت‌ بازی کودکان از انواع مختلف بازی‌ها نهایت لذت را  ببرند. در آخر نیز می‌توانید همراه عزیزان خود یک وعده غذای خوشمزه را در یکی از رستوران‌ها یا کافه‌های کوچک آیگون تجربه نمایید. در نتیجه مرکز خرید آیگون به عنوان مکانی ایده‌آل برای افرادی است که می‌خواهند زمان خوبی را در کنار خانواده و فرزندان خود حین انجام خریدهای خود سپری نمایند.

  • آدرس: آذربایجان، باکو، جاده گنجلیک ۲۹، مرکز خرید آیگون

6. مرکز خرید ۲۸

مرکز خرید 28 -  بهترین مراکز خرید باکو

“مرکز خرید ۲۸” (28 Mall) یکی از مقاصد مورد علاقه گردشگران برای خرید کردن در شهر باکو است. مرکز خرید ۲۸ در سال ۲۰۱۲ افتتاح شد که در مجاورت بزرگ‌ترین ایستگاه مترو باکو نیز قرار دارد. بنابراین این مجموعه با دسترسی آسان و قرارگیری در قلب پایتخت آذربایجان، بیش از یک میلیون بازدیدکننده را ماهانه به خود جلب می‌کند.

این مرکز خرید پنج طبقه است که دارای مغازه‌های متنوعی و بیش از ۷۰ برند معروف می‌باشد. برخی از برندهای برجسته آن شامل زارا، گپ، نکست و منگو هستند. محصولات بسیاری مانند لباس‌های مد روز برای خانم‌ها و آقایان، زیورآلات، عینک‌های آفتابی و طبی، کیف و کفش، لوازم ورزشی، محصولات الکترونیکی و وسایل خانگی و اسباب‌بازی به راحتی در این مرکز خرید پیدا می‌شود که به علت داشتن طیف متنوع و گسترده‌ای از تمامی محصولات نام برده شده دارای قیمت‌های بسیار مناسبی نیز می‌باشند.

علاوه بر این “مرکز خرید ۲۸” دارای ۱۶ رستوران و کافه متنوع و با کیفیت است که امکانات خوبی برای استراحت و صرف غذا به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند. همچنین در طبقه آخر این مجموعه سینمای “۲۸” که محبوب‌ترین سینمای باکو نیز می‌باشد، واقع شده‌است که با ارائه فیلم‌های با کیفیت و جذابیت‌های شنیداری علاقه‌مندان بسیاری را به خود جلب می‌کند. این مرکز خرید از امکانات دیگری مانند میز خدمات مشتریان، سرویس بهداشتی، شهربازی کودکان و پارکینگ با ظرفیت ۳۵۰ خودرو نیز برخوردار است.

به طور کلی “مرکز خرید ۲۸” یک مقصد جذاب برای خرید و سرگرمی در باکو است که با دسترسی آسان و تنوع برندها و خدمات خود، تجربه خرید لذت‌بخشی را برای بازدیدکنندگان خود فراهم می‌کند.

  • آدرس: آذربایجان، باکو، خیابان آزادلیگ ۱۵a/۴ باکو AZ، مرکز خرید مال ۲۸

7. مرکز خرید نرگیز

مرکز خرید نرگیز باکو

“مرکز خرید نرگیز” (Nargiz Shopping Mall) یا مرکز خرید نرگس که در سال ۲۰۰۷ افتتاح شد، در میدان فواره‌ها در مرکز باکو واقع شده و برای گردشگران به راحتی قابل دسترس است. در اینجا شما می‌توانید از معروف‌ترین برندهای جهان مانند چارلز، ال سی وایکیکی، ریباک، کیت، زارا و برشکا خرید کنید و در کافه‌ها و رستوران‌های متعدد آن در تراس باز یا رستوران مک دونالد لذیذی‌های مورد علاقه خود را سفارش دهید.

این مرکز خرید با مساحتی حدود ۷,۵۰۰ متر مربع و ۴۰ فروشگاه مختلف دارای سه طبقه است که این امکان را به شما می‌دهد تا در زمان کوتاه‌تری محیط را بگردید و از خرید محصولاتی همچون پوشاک، لوازم خانگی، هدایا و سوغات، کفش و کیف و لوازم جانبی و غیره بهره‌مند شوید.

در طبقه همکف مرکز خرید نرگیز محصولات متنوعی از جمله لوازم جانبی، ساعت، تلفن همراه و عطر در دسترس هستند. در طبقه اول فروشگاه‌های پوشاک زنانه و مردانه و لباس‌های کودکان، کفش و کیف فعالیت می‌کنند که در واقع این طبقه با توجه به تنوع محصولات و تقاضای بالا به عنوان یکی از مراکز اصلی خرید معرفی می‌شود. در طبقه سوم علاوه بر رستوران و کافه تحت یک گنبد آسمان‌نما زیبا، ۹ فروشگاه جواهرات نیز واقع شده‌است.

  • آدرس: آذربایجان، باکو ۱۵۰۰، مرکز خرید نرگیز

8. مرکز خرید AF

مرکز خرید AF یکی از مراکز خرید کوچک در باکو است که در سال ۲۰۱۱ در قلب شهر و در نزدیکی ایستگاه مترو تأسیس شد. این مرکز خرید انواع فروشگاه‌های پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و غیره را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. علاوه بر این در طبقات مختلف این مجموعه مغازه‌های متنوعی از جمله فروشگاه‌های برند لباس ورزشی، یک رستوران، یک باشگاه ورزشی و حتی یک سوپرمارکت نیز فعالیت می‌کنند. همچنین در برخی از طبقات این مرکز، مراکز زیبایی و ادارات نیز قرار دارند که خدمات متنوعی را ارائه می‌دهند.

  • آدرس: آذربایجان، باکو، خیابان صمد ورگان، مرکز خرید AF

9. خیابان نظامی، از معروفترین خیابان های باکو

بهترین بازارهای باکو

به فکر خرید هر چیزی که باشید، مطمئنا آن را در «خیابان نظامی» (Nizami Street) باکو پیدا خواهید کرد. اینجا از معروف‌ترین خیابان‌های خرید باکو است، یک خیابان پیاده‌رو شلوغ با فروشگاه‌های متنوعی از جمله اوت‌لت‌های کوچک، فروشگاه‌های سوغاتی و سوپرمارکت‌ها که هر گردشگری با به وجد می‌آورد.

منطقه اصلی خرید از میدان فواره آغاز می‌شود که به فروشگاه‌های لباس شیک و مدرن اختصاص دارد. این قسمت از شهر همچنین به‌دلیل رستوران‌ها و هتل‌های گران و شیک خود بسیار قابل‌توجه گردشگران است.

یکی از محبوب‌ترین مقاصد خرید فروشگاه «TsUM» است که در چندین طبقه آن هرآنچه که تصور کنید به فروش می‌رسد. به عبارت دیگر از طلا و اکسسوری‌ گرفته تا انواع پوشاک و لوازم‌خانگی در آن پیدا می‌شود. اگر به‌دنبال برندهای روز اروپایی و کالاهای پرزرق‌وبرق یا کالاهای محلی و سوغات ملی باکو قرار هستید این مرکز خرید گزینه‌ای عالی برای شما به حساب می‌آید.

اگرچه خرید کردن بدون شک بخش اصلی گردش در خیابان نظامی به حساب می‌آید اما نمی‌توان از معماری خارق‌العاده این خیابان نیز غافل شد؛ چراکه بسیاری از سفارتخانه‌های اروپایی در اینجا قرار گرفته‌اند و ساختمان آن‌ها دارای سبک‌های مختلف معماری باروک، رنسانس و نئوگوتیک هستند. با وجودی که خیابان نظامی در طول روز جذاب و دیدنی است، پیاده‌روی شبانه در این منطقه از شهر را از دست ندهید و از نورپردازی و تزئینات بسیار زیبا و درخشان آن در شب لذت ببرید.

  • آدرس: آذربایجان، باکو، خیابان نظامی

سوالات متداول درباره مراکز خرید باکو

1. بهترین مراکز خرید مناسب کودکان باکو در کجا قرار دارد؟

مراکز خریدی مانند مرکز خرید گنجلیک و مرکز خرید متروپارک باکو دارای فروشگاه‌های کودکانه و اسباب‌بازی‌های متنوعی هستند که برای کودکان بسیار مناسب می‌باشند.

2. کدام مراکز خرید در باکو امکانات تفریحی بیشتری دارد؟

مراکز خریدی مانند مرکز خرید متروپارک باکو و مرکز خرید پارک بلوار دارای امکانات تفریحی چون سینما، بولینگ، شهربازی، رستوران‌ها و کافه‌ها هستند.

3. کدام یک از مراکز خرید باکو دارای فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی هستند؟

مراکز خریدی مانند مرکز خرید ۲۸ و مرکز خرید گنجلیک دارای فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی معتبری می‌باشند که انواع لوازم الکترونیکی را عرضه می‌کنند.

4. آیا مراکز خرید باکو دارای پارکینگ هستند؟

بله؛ اکثر مراکز خرید باکو دارای پارکینگ برای مشتریان خود هستند که امکان پارک خودرو را فراهم می‌کنند.

5. مراکز خرید باکو در چه زمان‌هایی باز می‌باشند؟

ساعات کاری مراکز خرید ممکن است متفاوت باشد اما عموماً این مراکز از صبح تا شب باز هستند و در تعطیلات رسمی نیز فعالیت می‌کنند.

جمع‌بندی

مراکز خرید باکو یک تجربه خرید تازه و جذابی را برای بازدیدکنندگان و گردشگران فراهم می‌کنند. از مراکز مدرن و بزرگ مانند “مرکز خرید گنجلیک” و “مرکز خرید ۲۸” گرفته تا خیابان‌های پیاده‌روی معروف همچون “خیابان نظامی”. درنتیجه این شهر انواع کالاها و برندهای معتبر را به توریست‌ها و مسافران ارائه می‌دهد که اغلب نیز دارای امکانات تفریحی مانند سینماها، رستوران‌ها و فضاهای تفریحی متعددی برای کودکان و بزرگسالان می‌باشند. همچنین اغلب این مراکز خرید با معماری زیبا و متنوع خود، به یک مقصد جذاب برای گردشگران تبدیل شده‌اند که هر سبک و سلیقه‌ای را در خرید و تفریح در بر می‌گیرند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتما برای خرید به شهر باکو سفر کنید تا هم از سفر خود به این شهر زیبا لذت ببرید و هم کالاهای باکیفیتی را با قیمت‌هایی مناسب تهیه نمایید. حال شما به ما بگویید کدام مرکز خرید باکو را ممکن است به عنوان مقصدی برای خرید انتخاب می‌کنید؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402