معرفی بهترین شهرهای چین برای خرید عمده

بهترین شهرهای چین برای خرید عمده
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

برای تجارت کشور چین گزینه مناسبی است؟ کدام شهرهای چین برای خرید کردن مناسب هستند؟ شاید برای خیلی از شما دوستانی که تصمیم دارید به کشور چین سفر کنید جای سوال باشد که در این کشور از کجا خرید کنیم؟ خب، باید بگوییم که این کشور یک مقصد خرید فوق‌العاده است زیرا در آنجا می‌توانید تمام خواسته‌ها و نیازهای خود را برآورده کنید. کشور چین که یکی از بزرگ‌ترین، بهترین و شناخته شده‌ترین بازارهای تجاری جهان را دارا می‌باشد این امکان را در اختیار افرادی که به این کشور سفر می‌کنند قرار داده است که به راحتی بتوانند هم خرید عمده انجام دهنده و هم خرده خرید داشته باشند. اکثر شهرهای بزرگ چین دارای خیابان‌های تجاری با مراکز خرید بین‌المللی بزرگ است که انتخاب و خرید را برایتان آسان کرده است. برای آشنایی بیشتر با بهترین شهرهای چین برای خرید عمده با ما همراه باشید.

از آنجایی که کشور چین از جمله بزرگترین کشورهای آسیایی به شمار می‌آید و از نظر مساحت تنها با روسیه و کانادا قابل مقایسه بوده و تقریباً به اندازه کل اروپا وسعت دارد دارای شهرهایی است که  از نظر تجاری نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصاد، سیاست، آموزش، امور مالی، امور دریایی و بسیاری از جنبه‌های مختلف این کشور ایفا می‌کنند. کشور چین دارای 22 استان، 5 منطقه خودمختار، 4 شهرداری و 2 منطقه اداری ویژه است به همین خاطر کشوری مناسب برای خرید معرفی شده است.

فهرست مطالب

لیست بهترین شهرهای چین برای خرید عمده

لیست بهترین شهرهای چین برای خرید عمده
لیست بهترین شهرهای چین برای خرید عمده

با توجه به این مسئله که کشور چین در طی سال‌ها توانسته است با سرعت رشد و پیشرفت کند و تک تک شهرهای آن نیز رشد قابل توجهی داشته‌اند بدون شک آشنایی با شهرهای این کشور که گزینه مناسبی برای خرید باشند چندان کار آسان و راحتی نیست. چرا که وقتی صحبت از شهرهای تجاری چین میشود اکثر خارجی ها شهرهای پکن و شانگهای را به عنوان بهترین شهرهای تجاری چین می شناسند در صورتیکه واقعیت چیز دیگری است و علاوه بر پکن و شانگهای که جزء بهترین شهرهای تجاری چین برای خرید شناخته شده‌اند شهرهای دیگری هم هستند که هر یک می‌توانند به نوبه خود گزینه بسیار مناسبی برای تجارت باشند.

از آنجا که بخش عمده‌ای از تجارت چین در شهرهای بزرگ و مناطق اقتصادی محور این کشور صورت می گیرد و اکثریت ما نسبت به این موضوع که کدام یک از شهرهای چین برای خرید و تجارت مناسب می‌باشند بی اطلاع هستیم در ادامه تصمیم داریم تا شما را با چند مورد از این شهرهای تجاری در کشور چین آشنا کرده و درباره هر یک از آنها اطلاعاتی را ارائه دهیم.

1- شانگهای، از بهترین شهرهای چین برای خرید عمده

شانگهای، از بهترین شهرهای چین برای خرید عمده
سفر به شانگهای برای خرید عمده

یکی از بزرگترین شهرهای تجاری چین برای خرید شهر بزرگ شانگهای است که مأمن اقتصاد، حمل و نقل، علم و تکنیک، امور مالی، تجارت، نمایشگاه و مرکز حمل و نقل در کشور چین می‌باشد.

شانگهای که به یکی از مهم‌ترین بنادر تجاری جهان تبدیل شده و صادرات و واردات بندر شانگهای رتبه اول را در بین شهرهای جهان به دست آورده است، به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای بین‌المللی در کشور چین که دارای برترین مراکز خرید جهان می‌باشد نیز معرفی شده است.

این شهر تجاری دارای انبوهی مراکز خرید لوکس، فروشگاه‌های خرده فروشی، فروشگاه‌های مد و فروشگاه‌های عمده و بازارهای ارزان قیمت می‌باشد.

مزیت خرید از فروشگاه‌ها و مراکز خرید شانگهای در این است خرید کردن بدون مالیات انجام می‌گیرد. بد نیست بدانید که شهر شانگهای را از لحاظ خرید و تجارت می‌توان به چهار منطقه مختلف تجاری اصلی به نام‌های  هوآی های، منطقه ی یویوآن توریست مارت، خیابان نانجینگ و خیابان سیچوآن شمالی تقسیم بندی کرد.

خیابان هوای های: در این خیابان که یکی از معروف‌ترین مناطق خرید شانگهای به شمار می‌آید مراکز تجاری مختلف، فروشگاه‌های بزرگ و کوچک، نمایندگی برندهای بین المللی زیادی به چشم می‌خورد. این خیابان یکی از مناطقی است که باعث شده شهر شانگهای به عنوان بهترین شهر چین برای خرید محسوب شود.

منطقه ی یویوآن توریست مارت: این منطقه یکی دیگر از مناطق شانگهای است که برای خرید بهترین گزینه می‌باشداین خیابان پر است از مغازه‌ها و مراکز خرید بزرگ و کوچک و مکانی مناسب برای خرید سوغات است.

خیابان نانجینگ: در این خیابان که باعث شده شانگهای تبدیل به بهترین شهر چین برای خرید تبدیل شود دو قسمت غریبی و شرقی وجود دارد که کاملاً تجاری بوده و در حال حاضر مهمترین خیابان برای خرید کردن در شهر چین است.

خیابان سیچوآن شمالی: در قسمت شمالی این خیابان، یکی از بهترین اماکن موجود برای خرید کردن وجود دارد. وجود مراکز تجاری و مگامال های مختلف و جورواجور در این خیابان دلیل اصلی است که باعث شده شانگهای به عنوان بهترین شهر کشور چین برای خرید شناخته شود.

لازم به ذکر است شهر شانگهای تنها به خاطر مراکز خریدش تبدیل به بهترین شهر چین برای خرید نشده است بلکه در این شهر بازارهای محلی و سنتی مختلفی همچون: بازار نانجینگ لو، بازار پارچه ساوت باند و بازار لباس کیپو لو وجود دارند که در آنجا هر نوع کالای مختلفی را با قیمت و کیفیت متفاوت می‌توانید تهیه کنید.

2- پکن، از بهترین شهرهای چین برای خرید

پکن، از بهترین شهرهای چین برای خرید
خیابان‌های معروف پکن برای خرید

پکن که پایتخت کشور چین و دومین شهر بزرگ این کشور به شمار می‌آید یکی دیگر از شهرهای معروف این کشور برای خرید کردن می‌باشد.

این شهر که مرکز سیاسی، مرکز فرهنگی، مرکز مبادلات بین المللی و مرکز نوآوری فناوری کشور چین است یکی از چهار شهر باستانی این کشور است که دارای ۶ میراث جهانی است و بیشترین تعداد آثار فرهنگی در جهان را در خود جای داده است.

شهر پکن با قدمت ۳۰۰۰ ساله خود با تعداد نسبتاً زیادی از مغازه‌های قدیمی، مراکز تجاری تازه تاسیس، بازارهای شلوغ، فروشگاه‌های مد روز و بازارهای عمده فروشی به یکی از محبوب‌ترین شهرهای چین برای خرید تبدیل شده است.

از جمله خیابان‌ها و بازارهای معروف پکن برای خرید می‌توان به خیابان‌های Wangfujing و Xidan، بازارهای بازار Panjiayuan، مروارید،  Zhongguancun و بازار ابریشم اشاره کرد.

خیابان Wangfujing: این خیابان با بیش  از ۷۰۰ سال سابقه از جمله شناخته شده‌ترین و پررونق‌ترین خیابان‌های پکن است که فروشگاه‌ها و مراکز خریدی با برندهای قدیمی و مدرن دارد.

خیابان تجاری Xidan: این خیابان نیز از شهرت زیادی برخوردار است  و عمدتاً برای جوانان و افرادی که به دنبال مد هستند گزینه بسیار مناسبی است.

بازار Panjiayuan: این بازار پکن گزینه بسیار مناسبی برای خرید برخی از عتیقه‌جات مانند: حکاکی‌های یشم و عاج، اقلام لاکی، خوشنویسی‌های چینی و نقاشی‌های سنتی، چینی و سفال، سکه و مبلمان می‌باشد.

بازار مروارید: همانطور که از نام این بازار مشخص است مکانی است برای خرید محصولات مروارید.

بازار Zhongguancun: Zhongguancun بازاری است در پکن که برای خرید محصولات الکترونیکی مناسب است.

بازار ابریشم: برای خرید زیور آلات و لباس‌های ابریشمی است.

3- هنگ کنگ، بهشت خرید در چین

هنگ کنگ، بهشت خرید عمده در چین
راهنمای خرید از هنگ کنگ

شهر هنگ کنگ که بهشت خرید در چین شهرت پیدا کرده یکی از محبوب‌ترین و بهترین شهرهای کشور چین برای خرید می‌باشد. در هنگ کنگ شما می‌توانید محصولات متنوعی از سراسر جهان، از برندهای برتر بین المللی تا کالاهای تخصصی و محلی را تهیه کنید.

مزیت خرید از بازارها و فروشگاه‌های هنگ کنگ‌ در این است که اکثریت کالاها مشمول مالیات فروش نمی‌شوند و به همین خاطر است که بسیاری از کالاها ارزان‌تر از سایر جاها هستند شاید همین مسئله باعث شده تا هنگ کنگ به عنوان بهترین شهر چین برای خرید عمده معرفی شود.

از جمله برترین مراکز و مکان‌های خرید در هنگ کنگ می‌توان به  میدان تایمز، شهر بندری بزرگ، Tsim Sha Tsui، مکانهای دیگری مانند: The Landmark، Pacific Place، Mong Kok و New Town Plaza اشاره کرد.

میدان تایمز : این میدان که در خلیج کوزووی قرار گرفته است یکی از برترین مراکز خرید در هنگ کنگ است که به دلیل برندهای لوکس پوشاک، ساعت، کیف، لوازم آرایشی و جواهرات شهرت زیادی بدست آورده است.

شهر بندری بزرگ، Tsim Sha Tsui: از جمله بزرگ‌ترین پاساژهای خرید در هنگ کنگ شهر بندری بزرگ است که ارائه دهنده خدمات خرید و تفریحی می‌باشد. در این شهر بندری تقریباً 700 مغازه مختلف، 70 رستوران، دو سینمای مجزا و دیکر امکانات را دارا می‌باشد.

4- گوانجو

گوانجو چین کجاست؟
گوانجو کجاست؟

یکی دیگر از بهترین شهرهای چین برای تجارت و خرید به صورت عمده شهر گوانجو است که از جمله شهرهای بسیار پیشرفته‌ای است که دارای بازارهای مختلفی از جمله بازار فروش لباس، لوازم آشپزخانه، اسباب بازی، کیف، کفش، چرم  و مبلمان می‌باشد.

گوانجو که به عنوان یکی از بهترین شهرهای چین برای خرید شناخته شده است در طول هر سال بیش از ۱۰۰ نمایشگاه تجاری را برگزار می‌کند که به خودی خود باعث رونق بخشیدن به تجارت شهر چین می‌شود.

5- ایوو

معرفی شهر عمده فروشی چین، ایوو
معرفی شهر عمده فروشی چین

از دیگر شهرهای چین برای خرید عمده، شهر ایوو است. این شهر به دلیل داشتن بزرگترین بازارهای عمده فروشی به عنوان یکی از بهترین شهرهای تجاری چین شناخته شده است.

بازارهای عمده فروشی که در این شهر وجود دارند از پنج بخش تشکیل شده‌اند  و در هر بخش کالاهای مخصوصی برای فروش وجود دارد. شهر ایوو کشور چین گزینه بسیار مناسبی برای خرید و فروش اجناسی همچون اسباب بازی، چمدان، کیف، زیورآلات و اکسسوری ،ابزارهای سخت افزاری و وسایل خانگی است.

6- نینگبو

آشنایی با شهر تجاری نینگبو
آشنایی با شهر تجاری نینگبو

شهر نینگبو که در شمال شرقی استان ججیانگ چین واقع شده است یکی دیگر از شهرهای معروف کشور چین برای خرید می‌باشد. این شهر مهم صنعتی تجاری در ۲۵ کیلومتری دریای شرقی چین و یکی از بنادر مهم این کشور از قرن هفتم تا به امروز محسوب می‌شود.

شهر نینگبو دارای قدمت ۲۳۰۰ ساله می‌باشد و به همین دلیل آن را نمونه کوچکی از شهر شانگهای می‌شناسند. این شهر که یکی دیگر از شهرهای قدرتمند تجاری چین است با سایر شهرهای معرفی شده کشور چین تا به حال تفاوت‌هایی دارد و آن هم این است که نینگبو هیچ بازار عمده فروشی ندارد و به جای آن تعدادی زیادی کارخانه با ابعاد متوسط، کمپانی‌ها و شرکت‌های تجاری دارد.

نکته بسیار جالب در رابطه با شهر بسیار قدرتمند تجاری نینگبو در چین این است که این شهر برای تجارت پلاستیک و اجناس و کالاهای همچون لوازم خانگی، لوازم التحریر ، قطعات خودرو شهر بی نظیری است.

7- شنزن

معرفی شهر شنزن چین
معرفی شهر شنزن

شهر شنزن یکی از شهرهای معروف چینی که در استان  گوانگ دونگ قرار دارد و به دلیل اینکه یک منطقه کاملاً آزاد تجاری است به عنوان یکی از بهترین شهرهای چین برای خرید عمده شناخته شده است.

این شهر در سال ۱۹۸۰ میلادی به عنوان یکی از قطب‌های مهم اقتصادی چین معرفی شد. درست است که شنزن در سایه شهرت و جذابیت شهرهای بزرگی همچون پکن و شانگهای قرار گرفته است اما به سرعت در حال رشد و گسترش است و امروزه به عنوان قطب سخت‌افزار جهان شناخته شده است.

در این شهر بیش از ۹۰ درصد وسایل الکترونیکی تولید می‌شود و برای افرادی که به دنبال تجارت و خرید این چنین وسایلی هستند شنزن بهترین شهر برای تجارت و خرید می‌باشد.

خوبی شهر شنزن این است که در بازارها و فروشگاه‌های آن می‌توانید اجناس را با هم مقایسه کرده و از میان آنها بهترین گزینه را خرید کنید. شهر شنزن بهترین شهر چین برای خرید گوشی تلفن‌های همراه، لپ تاپ، تبلت و لوازم جانبی می‌باشد.

همچنین بخوانید :

8- ماکائو

پربازدیدترین شهر تجاری چین
پربازدیدترین شهر تجاری چین

آخرین مورد از بهترین شهرهای چین برای خرید عمده که در این مطلب می‌خواهیم به شما معرفی کنیم شهر پر بازدید ماکائو است. این شهر به دلیل موقعیت بندر آزاد خود به عنوان سرزمینی محبوب برای خرید در کشور چین تبدیل شده است و شما با بودجه‌های متفاوت می‌توانید برای خرید به ماکائو سفر کنید.

در شهر ماکائو از مراکز خرید بزرگ گرفته تا بوتیک‌های خیابانی ارزان گزینه‌های بسیار خوبی برای خریدی لذت بخش می‌باشند. در شهر تجاری ماکائو کشور چین شما می‌توانید  محبوب‌ترین محصولات همچون: طلا، لباس‌های طراحان معروف، لوازم آرایشی، عتیقه‌های چینی، شراب پرتغالی، ساعت، دوربین‌ها و لوازم الکترونیکی را با قیمت‌های مناسب و بدون مالیات تهیه کنید.

سوالات متداول معرفی بهترین شهرهای چین برای خرید عمده

1بهترین شهرهای چین برای تجارت و خرید عمده کدامند؟

شانگهای، پکن، هنگ کنگ، گوانجو، ایوو،نینگبو، شنزن و ماکائو

2تفاوت شهر نینگبو با سایر شهرهای چین برای خرید در چیست؟

تفاوت در این است که نینگبو هیچ بازار عمده فروشی ندارد و به جای آن تعدادی زیادی کارخانه با ابعاد متوسط، کمپانی‌ها و شرکت‌های تجاری دارد.

3کدام شهر تجاری چین به عنوان قطب سخت‌افزار جهان شناخته شده است؟

شنزن در سایه شهرت و جذابیت شهرهای بزرگی همچون پکن و شانگهای قرار گرفته است اما به سرعت در حال رشد و گسترش است و امروزه به عنوان قطب سخت‌افزار جهان شناخته شده است.

جمع بندی

پیدا کردن شهرهای تجاری مناسب می‌تواند نقطه شروع لازم برای تجارت باشد متمرکز شدن مشاغل و خدمات حرفه‌ای بر روی شهرهایی که می‌تواند به عنوان بهترین مراکز خرید آنها را در نظر بگیرند برای هر یک از حوزه‌های تجاری دارای اهمیت می‌باشد. از آنجایی که کشور چین بستر مناسبی را برای تجارت به وجود آورده و دارای شهرهای تجاری بسیاری می‌باشد که به عنوان بهترین شهرها برای خرید عمده در چین معرفی شده‌اند می‌تواند کمی از دغدغه شما برای خرید و تجارت از این کشور کم کند. تعداد شهرهای تجاری چین چندان هم کم نیست اما وقتی صحبت از تجارت و خرید در کشور چین به می‌شود اغلب به یاد شهرهای پکن و شانگهای می‌افتند. اما واقعیت این است که شهرهای دیگری همچون هنگ کنگ، گوانجو، ایوو،نینگبو، شنزن و ماکائو جز بهترین شهرهای کشور چین برای خرید عمده محسوب می‌شوند و هر یک از این شهرهای تجاری دارای شرایط ایده‌آلی هستند.

ما، سعی کردیم تا در این مطلب آنچه که نیاز است شما دوستان در رابطه به بهترین شهرهای چین برای خرید عمده بدانید را در اختیارتان قرار داده و اطلاعاتی درباره هر یک از 8 شهر معرفی شده را با شما به اشتراک بگذاریم و برایتان بگوییم که در هر یک از این شهرها می‌توانید برای خرید و فروش چه کالاهایی اقدام کنید. امید است که موارد عنوان شده برایتان مفید بوده باشند.

آیا تا به حال برای خرید و یا تجارت به چین سفر کرده‌اید؟ اگر شهر دیگری هم در کشور چین وجود دارد که برای خرید عمده گزینه مناسبی است و نام آن در این مطلب آورده نشده است، اسامی آنها را با ما و خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید. پیشنهاد شما برای خرید لوازم خانگی کدامیک از شهرهای تجاری کشور چین می‌باشد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402