معرفی سریال یک روز خوب برای سگ بودن (A Good Day to Be a Dog)

سریال یک روز خوب برای سگ بودن / سریال کره ای یک روز خوب برای سگ بودن / سریال A Good Day to Be a Dog
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سریال یک روز خوب برای سگ بودن درامی کمدی، رمانتیک و فانتزی درباره زنی است که پس از بوسیدن تبدیل به سگ می‌شود و درگیر مردی می‌شود که از سگ‌ها می‌ترسد. این درام بر اساس وبتونی به همین نام ساخته شده و محصول شبکه MBC است. با معرفی سریال A Good Day to Be a Dog همراه ما باشید.

سریال A Good Day to Be a Dog با بازی چا اون وو، پارک گیو یونگ و لی هیون وو با اقتباس از وبتونی فانتزی به همین نام ساخته شده و درباره دختری است که بخاطر یک نفرین خانوادگی، اگر کسی را ببوسد، تغییر شکل می‌دهد و به یک سگ تبدیل می‌شود! این درام با کارگردانی کیم دائه وونگ (Kim Dae Woong) و نویسندگی بک این آه (Baek In Ah) ساخته شده است. تعداد قسمت های سریال یک روز خوب برای سگ بودن 14 اپیزود است که هفته ای یک قسمت از آن در روزهای چهارشنبه از شبکه MBC پخش می‌شود. در ادامه با بررسی سریال کره ای یک روز خوب برای سگ بودن همراه پلازا باشید.

فهرست مطالب

داستان سریال یک روز خوب برای سگ بودن

ماجرای این سریال دختر جوانی با نام هه نا را دنبال می‌کند که نفرین خانوادگی‌اش باعث می‌شود تا با یک بوسه به سگ تبدیل شود. تنها راه شکستن این نفرین، بوسه دوم توسط همان فرد است، اما مشکل اینجاست که بخاطر یک اشتباه هه نا مردی را می‌بوسد که از سگ‌ها می‌ترسد! هه نا هیچ راهی برای شکستن نفرینش ندارد جز اینکه سو وون را متقاعد کند تا زمانی که به شکل سگ در آمده او را ببوسد، ولی…

بازیگران سریال یک روز خوب برای سگ بودن

بیایید با هنرپیشه های سریال کره ای یک روز خوب برای سگ بودن آشنا شویم.

چا اون وو در نقش جین سو وون

چا اون وو بازیگر و خواننده عضو گروه SF9، متولد 30 مارس 1997 است. اون وو در آثار دیدنی بسیاری مانند سریال “Island 2023-2022″، سریال “True Beauty 2020″، سریال “Rookie Historian Goo Hae Ryung 2019” و سریال “My ID Is Gangnam Beauty 2018” حضور دارد.

همچنین بخوانید :

پارک گیو یونگ در نقش هان هه نا در سریال یک روز خوب برای سگ بودن

پارک گیو یونگ متولد 27 جولای 1993 است. این هنرمند در آثاری مانند سریال “Celebrity 2023“، سریال “Dali and the Cocky Prince 2022″، سریال “The Devil Judge 2020” و سریال “Sweet Home 2020” بازی کرده است.

لی هیون وو در نقش لی بو گیوم در سریال A Good Day to Be a Dog

لی هیون وو متولد 23 مارس 1993 است. هیون وو در درام‌هایی مانند سریال “Money Heist: Korea – Joint Economic Area  2022″، سریال “The Liar and His Lover 2017″، سریال “Moorim School 2016” و سریال “To the Beautiful You 2012” نقش‌آفرینی کرده است.

یون هیون سو در نقش چوی یول در سریال کره ای یک روز خوب برای سگ بودن

یون هیون سو متولد 17 مارس 1999 است. این بازیگر را می‌توانید در آثاری مانند سریال “Seasons of Blossom 2022″، سریال “Hope or Dope 2022” و سریال “Racket Boys 2021” دنبال کنید.

بررسی و نقد سریال A Good Day to Be a Dog

بالاخره انتظارها به پایان رسید و اقتباس بسیار موردانتظار شبکه MBC از وبتون محبوب “یک روز خوب برای سگ بودن” اثر لی هی، درحال پخش است. از زمان اعلام این پروژه، طرفداران زیادی از وبتون اصلی و بازیگران اصلی مشتاقانه منتظر بوده‌اند تا سرانجام چا اون وو و پارک گیو یانگ را به ترتیب در نقش جین سو وون و هان هه نا روی پرده ببینند. قطعاً چیزهای زیادی در این درام وجود دارد. نه تنها با یک داستان فانتزی جدید و سرگرم کننده رو به رو هستیم، بلکه شیمی بین این دو بازیگر که قبلاً در یک آگهی تلویزیونی با هم کار کرده‌اند و بسیاری آرزو داشتند آن‌ها را روی یک پروژه بزرگتر با هم ببینند، نیز وجود دارد.

اگرچه این یک سریال کمدی رمانتیک و فانتزی است، اما عناصر فانتزی آنقدر اغراق آمیز نیستند که مضحک باشد و کل درام را کودکانه کند. با اینکه عاشقانه خاصی در دو قسمت اول وجود ندارد، اما لحظاتی وجود دارد که می‌توانید به وضوح مشاهده کنید که احساساتی هم از طرف جین سو وون (چا اون وو) و هم هان هه نا (پارک گیو یانگ) وجود دارد که نمی‌توان نادیده گرفت، حتی اگر هه نا اصرار کند که به بو گیوم (لی هیون وو) علاقه دارد! و سکانس‌هایی وجود دارد که متوجه لبخندهای نامحسوس سو وون به هه نا می‌شویم و احتمالا به جز خود هه نا، همه می‌دانند که این معلم ریاضی سرد و ساکت به هه نا علاقه دارد.

از آنجایی که هدف اصلی نمایش شکستن نفرینی است که هه نا را به سگ تبدیل می‌کند، مطمئناً شاهد صحنه‌های بیشتری خواهیم بود که این دو نفر روز به روز به هم نزدیک‌تر می‌شوند. هه نا به طرز خنده‌داری تلاش می‌کند تا با سو وون وقت بگذراند تا فرصتی برای شکستن نفرینش پیدا کند درحالی که بو گیوم شاهد تمام این رفتارها است. گریزهای معمایی اندکی در سریال وجود دارد که به معلم تاریخ لی بو گیوم و رازهای او اشاره می‌کند و همچنین یک داستان احساسی و غمگین  پشت عموی هه نا نمایش داده می‌شود که متأسفانه برای همیشه به یک سگ تبدیل شده است.

همان‌طور که در خلاصه سریال کره ای یک روز خوب برای سگ بودن گفتیم، هان هه نا یک معلم دبیرستان مجرد با یک راز خانوادگی غیرقابل باور است. به دلیل تقصیرات یکی از اجدادشان، خانواده هه نا برای نسل‌ها نفرین شده است. وقتی یکی از افراد خانواده او کسی را می‌بوسد، یک دقیقه بعد تبدیل به سگ می‌شود. و از آن روز به بعد، آن فرد همیشه نیمه شب‌ها به مدت شش ساعت، از 12 شب تا 6 صبح به ظاهر یک سگ در‌ می‌آید. آن‌ها صبح روز بعد به شکل طبیعی خود باز می‌گردند. این دگرگونی به مدت 100 روز، هر شب تکرار می‌شود تا اینکه همان شخصی که اولین بار یکی از اعضای خانواده نفرین شده را بوسیده، طرف مقابل را در ظاهر سگی‌اش ببوسد. اگر در مدت 100 روز این اتفاق نیوفتد، آن فرد برای همیشه در ظاهر سگی خود باقی می‌ماند.

هه نا بخاطر این نفرین همیشه در رابطه‌هایش شکست خورده است. چراکه همیشه از بوسیده شدن فرار می‌کند و هیچ‌کس حاظر نیست با همچین فردی وارد رابطه طولانی مدت شود. اما زمانی که هه نا به همکار خود لی بو گیوم علاقه‌مند می‌شود، تصمیم می‌گیرد تمام شجاعت خود را جمع کند و او را ببوسد. او بارها دیده است که بو گیوم عاشق سگ‌ها است و مطمئن است حتی اگر در ظاهر سگی خود باشد می‌تواند بوگیوم را متقاعد کند تا او را ببوسد و هه نا می‌تواند برای همیشه از شر این نفرین خلاص شود.

در ادامه داستان سریال A Good Day to Be a Dog ، هه نا یک شب درحالی که کمی گیج است، جین سو وون، معلمی دیگر در همان دبیرستان را می‌بوسد. فردی که حتی به عنوان همکار نیز با او صمیمی نیست و همیشه هه نا را نادیده می‌گیرد. هه نا مجبور است مصرانه به سو وون نزدیک شود تا فرصتی برای یک بوسه دیگر داشته باشد. با این حال یک حقیقت غیرقابل اجتناب درباره جین سو وون معلم جذاب و کاریزماتیک مدرسه وجود دارد! او به شدت از سگ ها می‌ترسد. در 3 قسمت اول سریال یک روز خوب برای سگ بودن تلاش هه نا برای نزدیک شدن به سو وون را می‌بینیم.

در همین حین یک فاجعه دیگر نیز رخ می‌دهد. چوی یول (یون هیون سو ) یکی از دانش‌آموز های هه نا و برادرزاده سو وون، به راز معلمش پی می‌برد و هه نا درست جلوی چشمانش تبدیل به سگ می‌شود. این سکانس و صحبت‌های چوی یول با معلمش درحالی که به شکل یک سگ درآمده یکی از خنده‌دار ترین سکانس‌های سریال است. احتمالا هرچه بیشتر رو به جلو پیش برویم افراد بیشتری درباره راز هه نا می‌فهمند، اما بزرگترین چالش هه نا همچنان تلاش برای راضی کردن سو وون برای بوسیدنش درحالی که ظهار سگ دارد است، اما چگونه؟

شاید اگر سو وون کمی بیشتر عاشق هه نا شود و بفهمد برای نجات او از این نفرین خانوادگی و جلوگیری از تبدیل همیشگی‌ هه نا به سگ شدن، یک بوسه است، بتواند بر ترسش غلبه کند. هرچند در چند پلی بک کوتاه دیدیم که او در نوجوانی قربانی قلدری بوده است و ترسیدنش از سگ‌ها ریشه در حوادث تلخی دارد که به این راحتی‌ها قابل فراموش شدن نیست. همچنین باید منتظر بمانیم تا ببینیم راز پشت لی بو گیوم چیست! او ظرف‌هایی بسیار قدیمی از چند قرن پیش را همراه خودش دارد و بجای زندگی در خانه، در یک ماشین کمپینگ زندگی می‌کند و کاملا مشخص است که قرار است اتفاقات بسیاری میان این 3 نفر رخ دهد.

این درام تنها 14 اپیزود است و برخی از بینندگان ممکن است این را راهی برای سرعت بخشیدن به روایت‌های وبتون بدانند، درحالی که برای برخی دیگر این می‌تواند به معنای از دست دادن بخشی از جزئیات داستان باشد، یا در هر صورت ممکن است طرح داستان تا حد زیادی تغییر کند. فرار از مقایسه کردن یک اثر که قبلا تکمیل شده (در این مورد وبتون اصلی) غیرقابل انکار است، با این حال، بر اساس اولین قسمت نمایش، این سریال همه چیزهایی را که برای موفقیت و سرگرم کردن بیننده لازم است، دارد. در حال حاضر، امیدواریم این درام با کار خوب ادامه یابد و تمام انتظارات طرفداران را برآورده کند.

ژانر سریال کره ای یک روز خوب برای سگ بودن کمدی،رمانتیک و فانتزی است. نمرات سریال یک روز خوب برای سگ بودن در سایت آی‌ام‌دی‌بی نمره 9.1 از 10 و در سایت مای دراما لیست نمره 8.5 از 10 است. با دانلود سریال A Good Day to Be a Dog می‌توانید از سریالی سرگرم کننده و خنده‌دار با بازی چا اون وو و لی هیون وو لذت ببرید. زمان پخش سریال یک روز خوب برای سگ بودن نیز روزهای چهارشنبه از شبکه MBC است و هر هفته تنها یک قسمت از آن پخش می‌شود.

سخن آخر

با معرفی و نقد سریال کره ای یک روز خوب برای سگ بودن همراهتان بودیم. فکر می‌کنید هه نا چگونه به سو وون کمک می‌کند تا بر ترس خود از سگ‌ها غلبه کند؟ آیا او می‌تواند نفرینش را بشکند؟ خوب، این چیزی است باید در ادامه با دانلود سریال یک روز خوب برای سگ بودن و دنبال کردن ادامه ماجراها آن‌را متوجه شویم. شما قسمت‌های پخش شده از سریال A Good Day to Be a Dog را تماشا کرده‌اید؟ نظرتان درباره آن چیست؟ می‌توانید حدسیات خود را با ما و دیگر همراهان پلازا درمیان بگذارید. ممنون که با مقاله ای دیگر همراه ما بودید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
سما
.
10 آذر 1402، 10:04
پاسخ
2
1
ببخشی همه ی قسمت های این سریال إمده است؟
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402