بهترین اسپیکرهای موبایل؛ معرفی گوشی‌های موبایل با بهترین بلندگو

بررسی بهترین اسپیکرهای موبایل
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بررسی بهترین اسپیکرهای موبایل چگونه است؟ آیا شما تاکنون به تأثیر کیفیت اسپیکرهای گوشی بر تجربه استفاده از موبایل توجه کرده‌اید؟ آیا می‌دانید که بلندگو‌ها چگونه می‌توانند تفاوت‌های چشمگیری در کیفیت صدای گوشی موبایل داشته باشند یا ویژگی اسپیکر خوب چیست؟

در این مقاله از پلازا به بررسی اهمیت بلندگو گوشی موبایل و نکات مهمی که باید در نظر داشته باشید برای انتخاب بهترین گوشی‌ها از نظر اسپیکر می‌پردازیم. این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تا تجربه گوش دادن به موزیک، فیلم‌ها، و تماس‌های تلفنی خود را به یک سطح جدید ارتقاء دهید.

فهرست مطالب

ویژگی های بهترین اسپیکرهای موبایل

بهترین اسپیکرهای گوشی/ویزگی بهترین اسپیکر های گوشی

وقتی از یک گوشی موبایل استفاده می‌کنید، اسپیکرهای آن یکی از اجزای حیاتی برای تجربه شنیداری شما هستند. در این بخش، به بررسی صفات مهم اسپیکرهای گوشی موبایل می‌پردازیم و اهمیت هر یک را برای تجربه کاربری شما تشریح می‌کنیم.

یکی از اصول اساسی در انتخاب اسپیکر مناسب توانایی تولید صدای متناسب با محدوده‌ی شنوایی انسان است که بین ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز قرار دارد. اسپیکرها باید بتوانند همه این فرکانس‌ها را با دقت و کیفیت تولید کنند تا کاربر تجربه‌ای دلپذیر از صدا داشته باشد. همچنین پاسخ فرکانسی متعادل اسپیکر نیز باعث افزایش کیفیت صدا می‌شود.

علاوه بر محدوده‌ی شنوایی، تعدادی ویژگی کلیدی وجود دارد که می‌توانند تفاوتی چشم‌گیر در کیفیت صوتی اسپیکرها ایجاد کنند.

عدم اعوجاج، پیک بلندی صدا، محدوده دینامیکی گسترده با باس تمیز ،فرکانس‌های بالای واضح و با دقت عالی از جمله این ویژگی‌ها هستند.

همچنین، وجود تکنولوژی‌هایی مانند “Dolby ATMOS Audio و Crystal Sound OLED نیز می‌تواند بهبود کیفیت صوتی اسپیکرها را ارتقاء دهد.

کیفیت صدا در بهترین اسپیکرهای موبایل

بهترین اسپیکرهای موبایل/کیفیت صدا

در گذشته هدف اصلی رتبه بندی، بلندی صدا (peak loudness) اسپیکرهای تلفن بود تا ببینیم که تلفن در زمان دریافت تماس چقدر بلندی صدا دارد یا اینکه به چه مقدار برای تماس تلفنی روی حال اسپیکر مناسب است. این تست روی مقدار دسی‌بل نوک اسپیکرهای تلفن انجام می‌شد و باعث می‌شد تا بدانیم صدای تلفن چقدر بلند است. اگر می‌خواستید بدانید که تلفن خاصی چقدر بلندی صدا دارد، این تست کافی بود اما؛ اطلاعی در باره کیفیت صدا نمی‌داد.

LUFS چیست؟

بهترین اسپیکرهای گوشی/Lufs چیست؟

LUFS مخفف “Loudness Units relative to Full Scale” است و یک معیار معمول مورد استفاده در صنعت صوتی برای اندازه‌گیری و استانداردسازی بلندی صدا می‌باشد. این معیار با توجه به حساسیت گوش انسان نسبت به بازه‌های فرکانسی مختلف و نیز درک او از بلندی صدا، تغییرات بلندی صدا را ارزیابی می‌کند. در واقع، LUFS نشان دهنده تطابق بلندی صدای یک آهنگ با استانداردهای بلندی صوتی برای انسان‌ها است.

استفاده از LUFS به ما کمک می‌کند تا بلندی صدای آهنگ را بر اساس معیارهای جهانی تعیین کنیم و متناسب با نیازهای پلتفرم‌ها و تجهیزات مختلف ضبط و پخش صدا، تنظیمات صوتی را انجام دهیم. همچنین، برخی از پلتفرم‌های ارائه‌دهنده موسیقی، فایل‌های صوتی را بر اساس LUFS خاصی قبول می‌کنند تا از تغییرات غیرمطلوب در بلندی صدا جلوگیری شود.

مقادیر مناسب LUSF برای بهترین اسپیکرهای موبایل

زمانی که این اعداد را مطالعه می‌کنید، دو نکته مهم را در نظر بگیرید. واحد LUFS نسبی است – این عدد در مقایسه با یک نقطه مقایسه خاص به دست می‌آید. بنابراین مانند دسی‌بل نمی‌توانید آنها را با صدای تلویزیون یا هر صدای دیگری به جز گوشی‌های موبایل مقایسه کنید. این عدد تنها برای مقایسه یک تلفن با دیگری در آزمایش ها مناسب است.

توجه داشته باشید که این اعداد منفی هستند و هر چه اعداد LUFS نزدیکتر به صفر باشند، صدای بلندتری دارند.

بهترین مقایسه صدا از نظر LUFS را از کجا پیدا کنیم؟

 بهترین اسپیکرهای گوشی/بهترین مقایسه صدا از نظر LUFS را از کجا پیدا کنیم؟

سایت GSMarena با استفاده از شرایط آزمایشگاهی و همچنین آزمایش‌های گوناگون گوشی‌های موبایل را  در زمینه‌های مختلف بررسی کرده است. بررسی بهترین اسپیکرهای موبایل نیز یکی از همین آزمایش‌هاست اما چگونه می‌توانید از این سایت استفاده کنید؟

شما ویجت تست اسپیکر تلفن را در بخش مربوطه به بررسی‌های این سایت پیدا می‌کنید. این ویجت اطلاعات کلیدی در مورد کفیت صدای تلفن‌های همراه مختلف (اندازه‌گیری شده به واحد LUFS به همراه امتیاز) را ارائه می‌دهد و نمودار پاسخ فرکانس را نشان می‌دهد.

وقتی یک یا چند تلفن را برای مقایسه اضافه می‌کنید (روی “افزودن به مقایسه” کلیک کنید و جستجو را انجام دهید)، می‌توانید نمودارهای پاسخ فرکانس را مقایسه کنید. این نمودار از +30dB تا -30dB می‌رود.

یک اسپیکر ایده‌آل باید یک خط صاف به ارتفاع 0 دسی‌بل تولید کند، هر انحراف بالا یا پایین از خط صفر، اشکالات شنیداری صدا هستند. بهترین اقدام این است که دکمه پخش را فشار دهید و تفاوت صدا را خودتان بشنوید. ما توصیه می‌کنیم که برای این کار از هدفون استفاده کنید، مگر اینکه اسپیکرهای با کیفیت برای کامپیوتر خود داشته باشید (اگر نتایج را در تلفن خود می‌خوانید، حتماً از هدفون استفاده کنید).

اتصالات هدفون

بهترین اسپیکرهای موبایل/ویژگی های بهترین اسپیکر موبایل

«جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون» از ویژگی‌های مهمی است که برای انتخاب بهترین بلندگوهای گوشی باید در نظر گرفت. این درگاه به کاربران اجازه می‌دهد تا به سادگی هدفون‌های سیمی خود را به گوشی متصل کنند و تجربه‌ی صدای این نوع هدفون را نسبت به مدل‌های بلوتوثی انتخاب کنند.

مگر اینکه شما کاملاً به گوشی‌های بدون درگاه جک عادت کرده باشید، وجود این درگاه اهمیت دارد. به طور کلی، گوشی‌هایی که همچنان این درگاه را دارند، تنوع و انعطاف بیشتری در انتخاب هدفون برای گوش دادن به موزیک به کاربران را ارائه می‌دهند.

اسپیکر استریو گوشی چیست؟

صدای استریو به ارسال دو سیگنال مجزا به دو بلندگو (یکی برای بلندگوی چپ و دیگری برای بلندگوی راست) اشاره دارد. این فناوری امکان ایجاد جهت‌گیری، پرسپکتیو و شبیه‌سازی فضای واقعی را در موسیقی و صدا فراهم می‌کند. اصولاً، صدای استریو به کاربر امکان می‌دهد از تفاوت در سیگنال‌های دو بلندگو برای ایجاد یک تجربه صوتی سه‌بعدی و گسترده استفاده کند. این موضوع یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین بلندگو‌های گوشی به حساب می‌آید.

حالا که برخی از ویژگی‌های اصلی بهترین اسپیکر‌های گوشی را گفتیم میتوانیم چندتایی از بهترین برندها در این زمینه را معرفی کنیم.

کدام شرکت‌ها روی کیفیت صدای موبایل و تبلت‌ها تمرکز دارند؟

 بهترین اسپیکرهای گوشی/بهترین برند های گوشی از نظر اسپیکر

با کمی جست‌وجو در رتبه بندی‌های مختلف می‌توانید مشاهده کنید که شیامی در رتبه اول در کیفیت صدا قرار دارد. البته توجه کنید که این رتبه‌بندی‌ها تمامی موضوعات در رابطه با صدا را شامل می‌شود یعنی، ضبط صدا، کیفیت صدا در هنگام بازی و…. اما رتبه اول به تنهایی باعث نمی‌شود که بگوییم این شرکت در زمینه اسپیکر گوشی تمرکز دارد.

از طرفی شرکت ASUS که آن را با لپتاپ‌های با کیفیتش نیز می‌شناسیم در اکثر این رتبه بندی‌ها تعداد محصولات بیشتری را در 10 رتبه برتر دارد پس می‌توان گفت این شرکت در زمینه گوشی‌های با کیفیت از نظر صدا تمرکز بیشتری دارد.

گوشی‌های موبایل با بهترین بلندگو

همانطور که گفتیم بلندگو‌های گوشی با توجه به مسائل مختفی رتبه بندی می‌شوند. اگر بخواهیم چندتایی از این رتبه برتر‌ها را نام ببریم، می‌توانیم به محصولات زیر اشاره کنیم.

1. Black Shark 4 Pro؛ منفی 24 LUFS؛ از بهترین گوشی ها از نظر کیفیت و بلندی صدا

بهترین اسپیکرهای موبایل/بهترین گوشی ها از نظر اسپیکر

بلک‌شارک 4 پرو ویژگی‌های صوتی بسیار قابل توجهی دارد. این گوشی با اسپیکرهای استریو عالی که دارد، تجربه‌ی گوش دادن و گیمینگ را به یک سطح جدید می‌برد. اسپیکرهای این گوشی کیفیت صدای Hi-Res را پشتیبانی می‌کنند و توانایی پخش صدا با کیفیت ۲۴bit/192kHz را دارند. این موارد به ویژه در بازی‌ها تاثیر بسزایی دارند و تجربه‌ی گیمینگ را بهبود می‌بخشند. همچنین صدای استریو با حجم بالا که توسط این اسپیکرها تولید می‌شود، تجربه‌ی گوش دادن به موسیقی و تماشای فیلم را به سطحی بالاتر ارتقا می‌دهد. و با رتبه اول دارای برترین ویژگی بهترین اسپیکرهای موبایل است.

معایب:

  • وجود صدای خش‌خش آهسته در موسیقی‌های خاص و همچنین برخی اشکالات باس در صدا با شرایط صدای بلند
  • برخی از اشکالات باس و طنین در میزان حداکثر صدا

2. ایسوس راگ فون 6؛ منفی 24.1 LUFS؛ بهترین گوشی از نظر اسپیکر از ایسوس

بهترین اسپیکرهای موبایل/بهترین اسپیکر‌های موبایل

صدای گوشی راگ فون 6 برای بازی‌های گیمینگ بسیار قدرتمند است و کیفیت بالایی دارد. این گوشی دارای دو اسپیکر استریو است که در حاشیه‌های صفحه نمایش قرار دارند و صدا را به سمت بالا و جلو می‌فرستند. این اسپیکرها با بلندی و کیفیت بالا، یکی از بهترین اسپیکرهای مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند هستند.

قرار گرفتن اسپیکرها در صفحه نمایش باعث می‌شود که در حین بازی‌ها، صدا به شکل بهتری منتقل شود و تجربه‌ی بازی بهبود یابد. این گوشی همچنین دارای جک ۳.۵ میلی‌متری برای اتصال هدفون‌ها و دستگاه‌های صوتی دیگر است که به شما امکانات بیشتری برای شخصی‌سازی صدا و تجربه‌ی گیمینگ دلخواهتان می‌دهد.

معایب:

  • باس بالایی نسبت به باس پایینی نسبتاً بیشتر و برجسته‌تر است، ولی این برجستگی باس در محدوده فرکانس‌های بالاتر از حدی نسبت به باس با فرکانس‌های پایین‌تر آنچنان بهتر نیست. این عیب ممکن است منجر به اشکالاتی در تعادل و کیفیت تن صدا شود و تجربه گوش دادن را کمی ناهماهنگ کند.
  • تنظیمات مصنوعی در بیس که به دقت بیشتری نیاز دارد.

3. ایسوس راگ فون 5؛ منفی 24 LUFS

بهترین بلندگو های موبایل/بهترین اسپیکر‌های گوشی

گوشی ایسوس راگ فون 5 با 151 امتیاز در سایت دگزومارک در سومین جایگاه برترین گوشی‌ها در زمینه‌ی عملکرد اسپیکر قرار دارد. این گوشی صدایی بسیار با کیفیت، غنی و پویا ارائه می‌دهد که یکی از بهترین‌ها بین گوشی‌هاست. علاوه بر این، Asus ROG Phone 5 دارای یک سیستم صوتی هاپتیک جالب است که به طور خودکار می‌تواند صداهای خاصی مانند شلیک اسلحه یا صدای اسلحه‌های مختلف را تشخیص دهد و آن‌ها را به بازخورد لمسی تبدیل کند.

معایب:

  • کمی کمبود در باس
  • میدان صدا نسبت به دستگاه‌های مشابه به نسبت معمولی باریکتر است.(حجم پرتاب صدا در فشا از نظر گستردگی)
  • حداکثر حجم صدا ممکن است کمی بلندتر باشد.
  • کمی افت فشار در حداکثر حجم صدا مشهود است.

4. Asus Smartphone for Snapdragon Insiders

بهترین بلندگو های موبایل/بهترین بلندگوهای گوشی

از نظر صوتی، این تلفن دارای دو اسپیکر برای پخش استریو است، که یکی در جلوی گوشی،بالا و دیگری در مکان پایین قرار دارد. علاوه بر این، از چهار میکروفن HDR با دامنه دینامیکی ۱۱۴ دسی‌بل استفاده می‌کند و همراه با یک جفت هدفون از شرکت مستر اند داینامیک عرضه می‌شود.

مشخصات صوتی این تلفن شامل پشتیبانی از چندین پروفایل پخش تکنولوژی صدای Snapdragon می‌شود، پروفایل‌های بهینه برای موسیقی، ویدیوها، بازی‌ها و بهبودهای صدایی. علاوه بر این، این تلفن با aptX سازگار است که تضمین می‌کند کیفیت بالایی برای انتقال صدا داشته باشید و تجربه گوش دادن عالی‌تری را فراهم می‌کند. بلندگوی این گوشی دارای رتبه پنجم بهترین اسپیکرهای موبایل است.

معایب

  • در حداکثر حجم افت فشار صدا وجود دارند.
  • در صداهای نرم، رنگ صدا به بهبود نیاز دارد.

سوالات متداول

1. آیا رتبه LUFS به تنهایی می‌تواند معیار خوبی برای انتخاب گوشی از روی اسپیکر باشد؟؟

باید گفت LUFS معیاری برای کیفیت کلی صدا گوشی است و آن‌ها را از روی کیفیت صدا رتبه بندی می‌کند. اما چیزی که شما در موارد مختلف از گیم تا مولتی مدیا تجربه می‌کند اجتماعی از کمیت‌ها و کیفیت‌های سخت افزاری است. بنابر همین اصل سایت‌های مختلف اسپیکر‌ گوشی‌ها را بر اساس LUFS خالی رتبه بندی نمی‌کنند.

2. بهترین گوشی از نظر مقدار LUFS کدام است؟

اگر بخواهیم گوشی را نام ببریم که از این نظر برتری دارد مطمعنا نامی به جز Asus ROG Phone II را نمی‌توان مطرح کرد این گوشی با میزان LUFS -14.2 در صدر جدول قرار دارد.

3. آیا برند آیفون دارای رتبه برتر در بهترین اسپیکرهای موبایل نیست؟

باید گفت بهترین گوشی آیفون از نظر صدا و اسپیکر با رتبه 12 در سایت dxomark اخرین نصل این گوشی‌ها یعنی آیفون 15 پرو مکس است این رتبه بندی یعنی در میان 10 گوشی برتر از نظر صدا قرار نمیگیرد. همچنین میزان LUFS این گوشی -24.5 است که نسبت گوشی‌های برتر پایین‌تر است.

سخن پایانی

به پایان مقاله رسیدیم و امیدواریم از این مقاله کاملا استفاده کرده باشید. همانطور که گفتیم کیفیت اسپیکر یک گوشی به موارد بسیاری مربوط است. این موارد عبارتند از ویژگی‌‌های سخت افزاری، کفیت‌های استریو یا مونو، پرتاب صدا، بلندی صدا و آمار LUFS. بسیاری از سایت‌های مختلف وجود دارند که گوشی‌ها را از تست‌ها گذرانده امتیازات متفاوتی را به شما می‌دهند.

بلندگو‌های موبایل می‌توانند در زمینه‌های مختلف کیفیت استفاده شما از گوشی را بالا ببرند. این زمینه‌ها گیمینگ تا میتینگ‌ها و گوش دادن به موسیقی را شامل می‌‎شود. شرکت‌های بسیاری سعی کرده‌اند در زمینه بهترین اسپیکرهای موبایل موفق عمل کنند که البته محصولاتی که ارائه داده‌اند بیشتر در زمینه گیمینگ یا سوشال مدیا است. همانطور که بالاتر هم گفتیم شرکت ASUS در این زمینه به دلیل تعداد بالای محصولات در رتبه بندی 5 تای برتر بسیار موفق عمل کرده هرچند شیامی توانسته رتبه اول را با Black shark 4 به خود اختصاص دهد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402