آیفون ۱۶ پرو مکس؛ هر آنچه از پرچم‌دار بعدی اپل می‌دانیم

آیفن ۱۶ پرومکس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

آیفون ۱۶ پرو مکس قرار نیست تا پاییز سال آینده از راه برسد و هنوز راه درازی در پیش دارد. اما با این وجود، اخبار و شایعات قابل توجهی در مورد این گوشی منتشر شده است.

اپل با آیفون ۱۵ پرو مکس دست به تغییرات جالب توجهی زد؛ اول از همه این گوشی با قاب تیتانیومی عرضه شد و برای اولین بار فاقد درگاه لایتنینگ بود. از طرف دیگر گوشی با پشتیبانی از زوم اپتیکال ۵ برابر نیز همراه شد و به همین خاطر یکی از بهترین مدل‌های آیفون موجود در بازار به‌حساب می‌آید. اما حالا کم کم نوبت به سری آیفون ۱۶ و به‌خصوص آیفون ۱۶ پرو مکس (iPhone 16 Pro Max) می‌رسد تا همه نگاه‌ها را جذب خود کنند. در ادامه با پلازا همراه باشید تا از آخرین اخبار و گمانه‌زنی‌ها پیرامون این گوشی مطلع شوید.

فهرست مطالب

آیفون ۱۶ پرو مکس

هنوز هم چیزهایی زیادی در مورد آیفون ۱۶ پرو مکس نمی‌دانیم و حتی مطمعن نیستیم که با این نام صدا زده شود. در واقع، اپل ممکن است این دستگاه را آیفون ۱۶ اولترا بنامد. اما حرف از امکانات جدید در میان است، از یک صفحه نمایش بزرگ‌تر و یک دکمه Capture جدید گرفته تا یک سنسور دوربین اصلی. در ادامه، همه چیزی را که تا کنون در مورد آیفون ۱۶ پرو مکس شنیده‌ شده به شما بازگو می‌کنیم.

نمایشگر و طراحی آیفون ۱۶ پرو مکس

با توجه به گفته‌های چندین منبع مختلف از جمله مارک گرمن، آیفون ۱۶ پرو مکس احتمالا اندازه بزرگ‌تری نسبت به مدل‌های قبلی خود خواهد داشت و اندازه نمایشگر آن از ۶.۷ اینچ به ۶.۹ اینچ می‌رسد. به این ترتیب این گوشی حتی از گلکسی S24 اولترا نیز ابعاد بزرگ‌تری خواهد داشت و به بزرگترین آیفون تاریخ تبدیل می‌شود.

با توجه به تصاویر اولیه از مدل‌های CAD این گوشی، ارتفاع آن ۰.۱۹ اینچ بیشتر از آیفون ۱۵ پرو مکس خواهد بود اما عرض آن فقط ۰.۰۱۹ اینچ بیشتر خواهد بود. به این ترتیب ابعاد کلی گوشی بعید است که تغییر خیلی زیادی نسبت به قبل داشته باشد. همچنین گفته می‌شود که اپل از پنل‌های جدید اولد سامسونگ در این گوشی استفاده می‌کند. این پنل‌های جدید براساس گزارشات مصرف باتری کمتری دارند.

آیفن ۱۶ پرومکس/آیفون ۱۶ پرو مکس کی میاد

یک گزارش از پایگاه خبری کره‌جنوبی به نام The Elec ادعا می‌کند که سیستم تشخیص چهره Face ID که برای اولین بار در آیفون 14 پرو با Dynamic Island ارتقاء یافت، در مدل آیفن ۱۶ پرو مکس، زیر نمایشگر جاسازی خواهد شد و فقط دوربین جلویی قابل مشاهده خواهد بود. این امر باعث کاهش نیاز به برش مورد برای دوربین سلفی می‌شود و به جای برش برای Dynamic Island تنها یک حفره سلفی لازم خواهد بود؛ با این حال، ممکن است بخواهیم تا سال ۲۰۲۵ و معرفی آیفون ۱۷ پرو منتظر بمانیم تا این اتفاق واقعاً بیافتد.

اطلاعات جدیدتر نشان می‌دهد که آیفون ۱۶ پرو مکس و هم نسلی‌هایش، از دکمه‌ای کاملا جدید و خازنی به نام ‘Capture’ بهره خواهند برد. این دکمه ظاهرا قرار است امکان عکاسی و فیلمبرداری سریع را برای کاربران فراهم کند.

سخت افزار آیفون ۱۶ پرو مکس

انتظار می‌رود آیفون 16 پرو مکس از تراشه A18 پرو بهره مند شود. هر چند جزئیات خاص در مورد این تراشه مشخص نیستند، اما این تراشه احتمالا بهبود عملکرد و کارآیی نسبت به نسل قبلی خود را ارائه می‌دهد. براساس گزارشات این تراشه با فرایند N3E شرکت TSMC ساخته می‌شود در حالی که تراشه A17 پرو با فرایند N3B ساخته شده بود. این فرایند جدیدتر، ظاهرا علاوه بر عملکرد بهتر، هزینه تولید پایین‌تر و بازدهی بالاتری دارد اما مصرف باتری آن چنگی به دل نمی‌زند.

البته با وجود این که تراشه A18 پرو با همان فرایند ۳ نانومتری ساخته می‌شود اما براساس گزارشات، این تراشه قدرت پردازشی قابل توجهی خواهد داشت. با توجه به بنچمارک‌های افشا شده از این تراشه، عملکرد آن در پردازش‌های تک‌هسته‌ای، قابل مقایسه با پردازنده‌های سری M اپل، برای لپ‌تاپ و تبلت، خواهد بود.

مانند آیفون ۱۵ پرو مکس که ۸ گیگابایت رم داشت، فرض بر این است که آیفون ۱۶ پرو مکس نیز از حداقل این مقدار رم پشتیبانی خواهد کرد. افزایش رم می‌تواند به بهبود عملکرد کمک کند.

آیفون 16 پرو مکس/تصاویر آیفون 16 Pro Max

آیفون ۱۶ پرو مکس بر اساس ادعاها از وای‌فای ۷ پشتیبانی خواهد کرد. وای‌فای ۷ سرعت و کارآیی بیشتری در ارتباطات بی‌سیم فراهم می‌آورد. انتظار می‌رود این فناوری بهبود‌های قابل توجهی در سرعت و کارآیی ارائه دهد؛ علاوه بر این، گفته می‌شود که اپل قرار است در سری آیفون ۱۶، از مودم 5G ساخت خودش استفاده کند اما براساس آخرین اخبار، این مودم قرار است در سال ۲۰۲۵ و با سری آیفون ۱۷ مورد استفاده قرار بگیرد.

دوربین گوشی iPhone 16 Pro Max

در مورد دوربین هنوز اطلاعات زیادی منتشر نشده است. یکی از منابع مدعی است که فاصله کانونی دوربین تله‌فوتو این گوشی قرار است ۳۰۰ میلی‌متر باشد که ۲ برابر فاصله کانونی ۱۲۰ میلی‌متری آیفون ۱۵ پرو مکس است. همچنین گفته می‌شود که دوربین اصلی با سنسور ۱/۱.۴ اینچی همراه خواهد شد که کمی بزرگ‌تر از سنسور ۱/۱.۲۸ مدل قبلی خواهد بود و در نتیجه نور بیشتری را جذب می‌کند.

آیفن ۱۶ پرومکس/دوربین گوشی iphone 16 pro max

گزارش‌ها حاکی از وجود یک دوربین اولترا واید با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل برای آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس است. در این صورت دوربین فوق‌عریض این گوشی‌ها، به‌اندازه قابل توجهی نسبت به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فعلی، بهبود پیدا خواهد کرد.

تخمین قیمت و تاریخ عرضه آیفون ۱۶ پرو مکس

فعلا برای پیش‌بینی قیمت این گوشی خیلی زود است. اما با توجه به این که آیفون ۱۵ پرو مکس با افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری همراه شده است، به‌احتمال زیاد آیفون ۱۶ پرو مکس با همان قیمت پایه ۱۱۹۹ دلاری وارد بازار خواهد شد.

اما در مورد تاریخ عرضه می‌توان با قطعیت بیشتری اظهار نظر کرد؛ چرا که اپل هر سال در ماه سپتامبر، آیفون‌های جدید خود را معرفی می‌کند و این بار نیز به احتمال فراوان، در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۴ (شهریور ۱۴۰۳) شاهد برگزاری مراسم رونمایی از این گوشی‌ها خواهیم بود.

 

سوالات متداول

1. ایفون ۱۶ کی میاد؟

در صورتی که اپل همان برنامه قبلی خود را برای معرفی و عرضه این گوشی حفظ کند، احتمالا در شهریور سال ۱۴۰۳ شاهد رونمایی از آیفون ۱۶ پرو مکس خواهیم بود.

2. ممکن است قیمت گوشی iPhone 16 Pro Max متفاوت تر از انتظارات باشد؟

پیش‌بینی قیمت گوشی در حال حاضر خیلی زود است؛ با این حال و با توجه به این که آیفون ۱۵ پرو مکس با افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری همراه شد، بسیار بعید است که اپل قیمت مدل جدیدتر را باز هم افزایش دهد.

3. آیا گوشی iPhone 16 Pro Max برای بازی مناسب خواهد بود؟

پردازنده‌های مورد استفاده در گوشی‌های آیفون جزو قدرتمندترین پردازنده‌های موبایلی در جهان به‌حساب می‌آیند و می‌توانند بسیاری از اپلیکیشن‌های سنگین و همچنین بازی‌ها را به‌راحتی اجرا کنند.

سخن پایانی

با آخرین شایعات و اطلاعاتی که به نظر می‌رسد، گوشی iPhone 16 Pro Max به عنوان یکی از دستگاه‌های برجسته و پیشرو در دنیای تکنولوژی آینده پرچمدار اپل خواهد بود. این نسخه جدید با ویژگی‌ها و امکانات برتر خود ممکن است به عنوان یک نمونه کامل از ترکیب فناوری و طراحی شگفت‌انگیز تبدیل شود. نظر شما در مورد این گوشی چیست؟ به‌نظر شما جای کدام ویژگی در آیفون ۱۶ پرو مکس خالی است؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402