استرایپ چیست؟ آیا برای وبسایت‌ های ایرانی قابل استفاده است؟

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سیستم پرداخت الکترونیکی استرایپ می‌تواند رویکرد کسب‌وکار مجازی شما را تا سطوح بسیار بالایی ارتقا دهد و شما را به نقاط مختلف دنیا معرفی کند، زیرا از این طریق می توانید بهتر و سریع تر پیشرفت کنید. همچنین می‌توانید خدمات خود را به نقاط مختلف دنیا ارائه دهید. پس ببهتر است همین الان اقدام به افتتاح حساب استرایپ برای وب‌سایت خود کنید و از مزایای متعدد و هیجان‌انگیز آن نهایت بهره را ببرید.

انتخاب درگاه پرداخت برای راه‌اندازی یک سایت درجه اهمیت بسیار بالایی دارد. گاهی هم فرد بر سر انتخاب یک درگاه مناسب و کارآمد دچار سردرگمی می‌شود. آیا با سیستم پرداخت الکترونیکی استرایپ آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید که استرایپ چیست؟ جالب استدا بدانید که این سیستم پرداخت هم رده پی‌پال قرار دارد و از محبوبیت زیادی برخوردار است. در ادامه، علاوه بر کسب اطلاعات بیشتر درباره درگاه استرایپ، با نحوه افتتاح حساب استرایپ نیز آشنا می‌شوید.

فهرست مطالب

معرفی سیستم پرداخت استرایپ

یکی از سیستم‌های پرداخت الکترونیکی که توانسته بعد از سیستم پی‌پال قرار بگیرد و طرفداران زیادی را مجذوب خدمات و محصولات خود کند، درگاه پرداخت استرایپ است. به طور کلی، وب‌سایت‌های تحت پوشش این سیستم پرداخت بسیار زیاد هستند.

در حال حاضر این سیستم برای 25 کشور در سطح جهان فعال شده است و قابل استفاده می‌باشد. هدف از تاسیس درگاه استرایپ در سال 2010 میلادی، تسهیل فرایند پرداخت اینترنتی در سیستم‌های هوشمند از جمله موبایل بود. توسعه‌دهندگان با استفاده از این سیستم به راحتی می‌توانستند قابلیت پردازش کارت را در برنامه‌ها و وب‌سایت‌های خود جاسازی نمایند. این پلتفرم در زمان راه‌اندازی خود توانست در انواع برنامه دیجیتال حضور پیدا کند و مشکلات یا پیچیدگی‌هایی که در هنگام کار با پردازنده وجود داشت را تا حد زیادی کاهش دهد.

افتتاح حساب در استرایپ
افتتاح حساب در استرایپ

زیر ساخت‌های مالی و هم‌چنین فنی در این سیستم همواره در حال توسعه و بازیابی است و علاوه بر شرکت‌های اینترنتی به افراد حقیقی نیز اجازه خواهد داد تا در فضای اینترنتی و مجازی اقدام به دریافت پول نمایند. اگر بتوانید اقدام به افتتاح حساب از طریق این سیستم نمایید و آن را برای وب‌سایت خود فعال کنید، کار شما در ادامه مسیر راحت‌تر خواهد شد، زیرا دیگر با پیچیدگی‌های مسیر پرداخت الکترونیکی مواجه نخواهید بود.

خدمات استرایپ

آیا استرایپ برای وب‌سایت‌های ایرانی نیز قابل استفاده است؟ محبوبیت افتتاح حساب استرایپ به چه دلیلی می‌باشد؟ در حقیقت، خدمات متنوع، کاربردی و بسیار هیجان‌انگیز این سیستم پرداخت الکترونیکی منجر شده است تا کاربران زیادی به سمت باز نمودن حساب در آن گام بردارند.

فرایند پرداخت در استرایپ

فرایند پرداخت در سیستم الکترونیکی استرایپ در سه مرحله انجام می شود. این سه فرایند دنباله‌دار برای اتمام قطعی تراکنش و صحت انجام آن صورت می‌گیرد. البته شایان ذکر است که سرعت انجام تراکنش بسیار بالاست و قادر است تا بیش از 1000 نمونه واحد ارزی را در سراسر دنیا مورد حمایت قرار دهد. نکته قابل توجه در مورد فرایند پرداخت این است که نه تنها با سیستم‌های سنتی وارد عمل می‌شود، بلکه می‌تواند خود را با سیستم‌های جدید و مدرن در بسیاری از وب‌سایت‌ها نیز هماهنگ و منطبق نماید. به عبارت دیگر، درگاهی منعطف می‌باشد که می‌تواند با شرایط موجود سازگاری پیدا کند.

برخورداری از ابزارهای توسعه‌دهنده

اگر بخواهیم محبوب‌ترین و جالب‌ترین خدمات استرایپ را به شما معرفی کنیم، باید بگوییم که ابزارهای توسعه‌دهنده در صدر آن‌ها قرار دارد. در نظر گرفتن واسطه‌های کاربردی در راستای برنامه‌نویسی برای این پلتفرم، فرایند پرداخت را مدیریت نموده و آن را آسان‌تر از موارد مشابه نموده است. در حال حاضر درگاه استرایپ از زبان‌های برنامه‌نویسی متعددی حمایت می‌نماید‌‌ که مورد رضایت مخاطبان زیادی است.

ابزارها و خدمات استرایپ
ابزارها و خدمات استرایپ

سهولت پرداخت در استرایپ

از طریق افتتاح حساب استرایپ بسیاری از مراحل در جهت دریافت پول حذف شده و به همین دلیل دیگر نیازی به پر کردن فرم‌های گوناگون نخواهید بود. به عبارت دیگر، جریان تراکنش‌های مالی در مسیر بسیار ساده و البته ایمن قرار می‌گیرد. ضمن این‌که باید اشاره نمود که درگاه استرایپ صرفاً یک درگاه الکترونیکی پرداخت می‌باشد و می‌توانید به راحتی آن را خصوصی‌سازی نمایید، در این زمینه ممانعتی وجود ندارد.

یکپارچه‌سازی پرداخت در سیستم هوشمند موبایل

به منظور یکپارچه نمودن تجارت در گوشی‌های هوشمند، نسخه‌های متعددی از این پلتفرم جهت نصب و استفاده بر روی سیستم‌های هوشمند ارائه شد. با این برنامه‌ریزی‌ها امکان پرداخت در گوشی‌های موبایل بسیار راحت‌تر شد. هم اکنون پلتفرم استرایپ برای انواع سیستم عامل‌های اندروید و اپل جواب‌گو است. یکی از امکانات بی‌نظیر در این راستا، توانمندی ذخیره نمودن اطلاعات کاربر بوده که سیستم مورد بحث می‌تواند در پرداخت‌های آتی به راحتی از این اطلاعات استفاده نماید و نیازی به وارد کردن مجدد اطلاعات نیست.

صورت حساب استرایپ

یکی از مزایای بی‌نظیر و متفاوت درگاه استرایپ، برخورداری از یک حساب مشابه با انواع حساب‌های بانکی معمولی است. امکان افتتاح حساب استرایپ بیشتر از یک گزینه نیز وجود دارد و هر کاربر می‌تواند چندین حساب در این سیستم الکترونیکی داشته باشد. هر گزینه توسط داشبورد اختصاصی و پرداخت‌های مجزا مدیریت می‌شود، ضمن این‌که هر کدام دارای کاربران خاص خود نیز خواهند بود. در یک جمع‌بندی کلی می‌توان گفت که استفاده از این درگاه پرداخت بین‌المللی بسیار راحت خواهد بود.

شایان ذکر می‌باشد که ثبت نمودن هر حساب کاربری مدت زمان بسیار کوتاهی در حدود 10 ثانیه را در بر می‌گیرد که این قابلیتی هیجان‌انگیز خواهد بود. بعد از ثبت فوری اکانت، بلافاصله می‌توان اقدام به پرداخت نمود و باز هم یک امکان بی‌نظیر است. قرار گرفتن هر کاربر به عنوان یک زیر مجموعه از حساب اصلی در استرایپ منجر شده است تا فرایند ثبت‌نام آسان‌تر از حد تصور شود و نیازی به پیمودن مسیر دقیق نباشد. بنابراین در این راستا مجبور نخواهید بود که منتظر تایید حساب‌های تجاری خود بمانید.

چرا برای وب‌سایت خود درگاه استرایپ بگیریم؟

اگر درگاه استرایپ را برای وب‌سایت تجاری یا شخصی خود فعال کنیم، چه تاثیری بر روی عملکرد آن می‌گذارد؟ آیا این قابلیت منجر به ایجاد تفاوت خواهد شد؟ در شرایط کلی، فعال کردن درگاه ارزی برای یک مجموعه، آن را پیشرفته‌تر خواهد نمود و اقدامی نوآورانه محسوب می‌شود. به طور مثال، کسب‌وکارهای اینترنتی و فروشگاه‌های ارائه محصولات به صورت آنلاین، اگر درگاه پرداخت اینترنتی داشته باشند می‌توانند در حوزه بین‌المللی فروش بیشتری را نیز به انجام برسانند.

درگاه پرداخت استرایپ
درگاه پرداخت استرایپ

به نظر می‌رسد استرایپ بتواند مسیر کسب‌وکارها را به سمت صادرات به خارج از کشورها نیز هدایت کند و این قابلیتی متمایز خواهد بود. گسترش محصولات و خدمات یک مجموعه به خارج از مرزهای آن کشور یک تحول عظیم تلقی می‌شود و حضور در عرصه تجاری دنیا را رقم می‌زند. از طریق افتتاح حساب استرایپ و دریافت کردن این نوع درگاه برای وب‌سایت خود می‌توانید در هر نقطه‌ای از دنیا پرداخت آنلاین را تجربه کنید. این مبحث نه تنها می‌تواند سطح اعتبار معاملات انجام گرفته را تا حد زیادی بیشتر کند، بلکه حتی امنیت را به مرحله فروش محصول نیز اضافه کرده و امکان پرداخت در لحظه را سبب می‌شود.

استرایپ در مقابل پی‌پال

به هنگام انتخاب یک درگاه پرداخت اینترنتی برای وبسایت، برخی افراد بر سر دوراهی استرایپ یا پی‌پال قرار می گیرند و نمی‌دانند که کدام یک را انتخاب کنند. بهتر است یک قیاس جامع میان این دو درگاه صورت بگیرد تا بتوانیم گزینه مناسب‌تری را برای مدیریت پرداخت اینترنتی خود در اختیار بگیریم. از میان استرایپ و پی‌پال، کدام یک بهتر است؟

میزان کارمزد هر تراکنش در این دو درگاه بسیار نزدیک به هم می‌باشد. ضمن این‌که هر دو گزینه برای کاربر خود شارژ ماهانه ارائه نمی‌دهند. بنابراین لزومی ندارد زمان‌هایی که از این درگاه‌ها استفاده نمی‌کنید، مبلغی پرداخت نمایید.

اما استرایپ نسبت به پی‌پال یک قابلیت فوق‌العاده و امتیاز برتر دارد، این‌که در هر نقطه‌ای از دنیا به راحتی می‌توانید اقدام به پرداخت در آن نمایید. شاید در کشورهای کمی مورد حمایت واقع شده است، اما واحدهای ارزی بسیار زیادی وجود دارد که این سیستم آن‌ها را قبول می‌کند. در حالی که پی‌پال در کشورهای زیادی مقبول واقع می‌شود و تنها از 26 واحد ارزی پشتیبانی می‌کند. روش‌های پرداخت در درگاه استرایپ نسبت به پی‌پال توسعه بیشتری دارد و تقریباً اکثر کارت‌های اعتباری را تحت حمایت دارد. در صورتی که دیگری همه گزینه‌های موجود را پوشش نخواهد داد و با تعداد اندکی در ارتباط است.

در زمینه بازگشت وجه دریافتی باز هم استرایپ برنده این رقابت است. هر دو درگاه پرداخت تیم پشتیبانی قدرتمندی دارند. اما شیوه‌های برقراری ارتباط با کاربران و مشتریان در استرایپ بیشتر است و سطح پشتیبانی وسیع‌تری را از خود ارائه می‌دهد. در این مقایسه، امتیازات استرایپ بسیار بیشتر بوده و به نحوی ارجح‌تر برشمرده می‌شود.

افتتاح حساب استرایپ در ایران
افتتاح حساب استرایپ در ایران

افتتاح حساب استرایپ در ایران

استرایپ چیست و چگونه می‌توان آن را برای وب‌سایت‌های ایرانی فعال نمود؟ استرایپ نوعی درگاه ارزی در فضای بین‌المللی است که به منظور افزوده شدن و قرار گرفتن بر روی وب‌سایت‌های ایرانی با چالش‌های جدی روبرو می‌شود. بر اساس شرایط پیچیده و تحریمات گسترده علیه کشور ایران، امکان فعال کردن درگاه استرایپ به صورت مستقیم نیست و در این صورت نه تنها هزینه بسیار گزافی می‌طلبد، بلکه مسیری سخت را به خود اختصاص داده است.

بنابراین، در حال حاضر درگاه نامبرده تنها می‌توانند به صورت غیر مستقیم برای کاربران ایرانی فعال شود و در آن اقدام به افتتاح حساب نمود. برای این منظور لازم است که از شرکت‌های واسطه نیز کمک دریافت کنید و از طریق آن‌ها اقدام به دریافت این سیستم الکترونیکی پرداخت نمایید. درگاه استرایپ هم اکنون مزیت‌های زیر را از خود نشان می‌دهد.

به عنوان یک درگاه اینترنتی پرداخت وارد عمل می‌شود و می‌تواند با کمک کارت‌های اعتباری مجازی معروف در دنیا از قبیل ویزاکارت و مسترکارت فرایند پرداخت را تکمیل نماید. در هنگام ثبت‌نام و افتتاح حساب استرایپ درگاه آن در کسری از ثانیه برای کاربر فعال خواهد شد.

مدارک و شرایط افتتاح حساب استرایپ

برای افتتاح حساب در درگاه استرایپ، لازم است که یک حساب بانکی بین‌المللی معتبر داشته باشید. متاسفانه کاربران ایرانی هم اکنون قادر به ساخت حساب در این پلتفرم نبوده و امکان ورود به این درگاه از طریق حساب‌های بانکی ایرانی وجود ندارد. البته هنوز هم مسیر برای افتتاح حساب باز است. کافیست که شرایط و مدارک اختصاصی زیر فراهم گردد.

مدارک لازم برای استرایپ
مدارک لازم برای استرایپ

ارائه وب‌سایتی با زبان انگلیسی که در آن توضیحات کاملی در زمینه پرداخت الکترونیکی نیز آمده باشد. آدرس این سایت و دامنه آن نیز باید ذکر گردد. توجه شود که خدمات ارائه شده در وب‌سایت مورد نظر یا محصولاتی که در آن عرضه می‌شود نباید قوانین کپی رایت را نقض نماید. به عبارت دیگر بایستی کاملا قانونی باشد. دومین مدرک مورد نیاز برای ثبت‌نام در درگاه ارزی استرایپ، ارائه پاسپورت قانونی و احراز هویت است. ضمن ارائه یک آدرس حقیقی و معتبر لازم است که شماره تلفن بین‌المللی فعال جهت دریافت این سیستم ثبت شود، در غیر این صورت ارائه خدمات با مشکل مواجه می‌گردد.

در مسیر ثبت نام و افتتاح حساب به این مورد توجه شود که فرد از طریق حساب بانکی بین‌المللی وارد درگاه می‌شود و عملکرد غیر مستقیمی خواهد داشت. اگر کاربر بخواهد موجودی ارزی خود در این درگاه را دریافت نماید، می‌تواند از صرافی‌ها کمک بگیرد. برای افتتاح حساب در درگاه استرایپ، بهترین و کم هزینه ترین راهکار در ایران، استفاده از خدمات شرکت های واسط معتبر است.

مراحل دریافت درگاه استرایپ

در برخی از سایت‌های واسطه، افزونه‌هایی وجود دارد که بعد از تکمیل فرایند ثبت‌نام، به سرعت وب‌سایت کاربر را به درگاه اینترنتی ارزی متصل می‌نماید. بنابراین در مسیر افتتاح حساب استرایپ برخی از سایت‌ها روند پیشرفته‌تری دارند و قابلیت ثبت‌نام فوری را میسر کرده‌اند. در کنار تمام مطالب ارائه شده می‌توان این نتیجه کلی را گرفت که دریافت درگاه استرایپ در ایران ممکن است و استفاده از آن مراحل خاصی دارد که از سایر نقاط دنیا متمایز شده است.

اولین مرحله در راستای افتتاح حساب استرایپ مراجعه به یکی از سایت‌های واسطه معتبر و شناخته شده است، به طوری که از عملکرد آن اطمینان خاطر داشته باشید. در هنگام ورود به این سایت‌ها فرم ثبت‌نام برای این درگاه ارزی به چشم می‌خورد. در ادامه کافی است که فرم مورد نظر را با استفاده از اطلاعات حقیقی خود تکمیل کنید. پس از انجام این اقدامات، سیستم با بررسی اطلاعات ارسالی و ثبت شده، حساب کاربری شخصی برای شما باز می‌شود و پس از تایید اکانت است که درگاه استرایپ به وب‌سایت شما افزوده خواهد شد. در این مرحله بایستی اقدام به ثبت دامنه وب‌سایت خود نیز بنمایید تا مراحل ثبت درخواست به درستی تمام شود.

دریافت اکانت در استرایپ
دریافت اکانت در استرایپ

سوالات متداول درگاه پرداخت استرایپ

افتتاح حساب در استرایپ برای چه کسانی مناسب‌تر است؟

افراد فعال در حوزه اینترنت که معمولا با مسترکارت و یا ویزاکارت کار می‌کنند و به دنبال یک درگاه متناسب با شرایط خود هستند، درگاه استرایپ می‌تواند جواب‌گو باشد، زیرا بهترین درگاه برای این گروه از کارت‌های اعتباری است.

آیا علاوه بر پرداخت آنلاین می‌توان از یک حساب کاربری در استرایپ به حساب کاربری دیگر پول انتقال داد؟

خیر، چنین قابلیتی در سیستم استرایپ ممکن نیست و برنامه‌ریزی نشده است. زیرا صرفاً به عنوان یک درگاه عمل می‌نماید و از این حیث با سیستم پی‌پال تفاوت دارد.

آیا امکان افتتاح حساب استرایپ با استفاده از هویت ایرانی وجود دارد؟

خیر، برای باز کردن حساب در سیستم استرایپ بایستی از هویت خارجی استفاده نمود و از طریق هویت ایرانی نمی‌توان چنین اقدامی را به انجام رساند. زیرا ایران در تحریم است‌.

آیا حساب‌های مربوط به استرایپ دارای امنیت کافی هستند؟

بله، در واقع یکی از نقاط قوت این سیستم پرداخت الکترونیکی، برخورداری از درجه اطمینان بالا و امنیت فوق‌العاده است. به بیان دیگر نه توسط افراد متخلف هک می‌شود و نه می‌توان برداشت غیرقانونی از آن داشت.

جمع‌بندی

در پایان، اطلاعات و دانش ما در مورد درگاه استرایپ و نحوه افتتاح حساب استرایپ بسیار بیشتر شده است. حالا دیگر می‌توانیم به راحتی این سیستم پرداخت الکترونیکی را با سایر سیستم‌های مشابه آن مقایسه کنیم. به طور حتم جواب دادن به سوال استرایپ چیست؟ بسیار ساده‌تر از قبل شده است. اگر خواهان کسب اطلاعات بیشتری در مورد این درگاه اینترنتی هستید و در مسیر دریافت آن با سوالی مواجه بودید، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود با عوامل مجموعه ما تماس برقرار کنید تا از طریق مشاوران زبده ما راهنمایی‌های بیشتری در اختیارتان قرار بگیرد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402