معرفی پیست های اسکی تهران برای تفریح زمستانی

پیست اسکی های تهران
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

یکی از مراکز تفریحی تهران که در فصل پاییز و زمستان به شما معرفی میکنیم پیست‌های اسکی هستند. پیست های اسکی در تهران و حتی شهرهای گوناگون در فصول مختلف، به ویژه زمستان یکی از شلوغ‌ترین مراکز تفریحی به حساب می‌آیند. همه ما بدون توجه به سنی که در آن قرار داریم، از برف بازی، آدم‌برفی ساختن، سرسره بازی روی یخ لذت می‌بریم. در تهران نیز چند پیست اسکی وجود دارد که شما می‌توانید در زمان سفر به تهران و انتخاب تورهای تهران‌گردی، به یکی از این پیست‌های اسکی بروید و اوقات مفرحی را تجربه کنید.

پیست‌های اسکی تهران مانند آبعلی، دیزین، توچال و شمشک مواردی هستند که در این مطلب معرفی خواهیم کرد. هر کدام از این پیست اسکی‌ها امکانات رفاهی متنوعی را برای مردم حاضر در آن مکان‌ها فراهم کرده‌اند. در سالیان گذشته که برف زیادی در تهران می‌بارید، دانش آموزان فرصت داشتند که از یخ و برفی که در کوچه و خیابان باقی مانده بود، برای سرسره بازی استفاده کنند. اکنون که بارش برف زیاد نیست، پیست‌های اسکی تهران در رشته‌کوه‌های البرز، بر اساس استانداردهای مشخص ایجاد شده‌اند. مردم ساکن تهران یا مسافران می‌توانند به پیست‌ها بروند و علاوه بر اسکی، برف بازی کنند و سرمای زمستان را فارغ از فصلی که در آن قرار دارند، تجربه کنند.

فهرست مطالب

لیست بهترین پیست اسکی های تهران

فرقی ندارد که بازی اسکی روی یخ را بلد باشید یا نه. شما می‌توانید با رفتن به یکی از بهترین پیست های اسکی تهران، از آموزش‌های مربیان باتجربه و ماهر استفاده کنید. حتی تجربه سرمای زمستان، برف بازی و لحظات شیرین و پرهیجانی که رقم می‌خورند، باعث شکل گرفتن خاطرات ماندگاری خواهند شد. در ادامه این مطلب از پلازا به معرفی بهترین پیست اسکی هایی که در شهر تهران قرار دارند، می‌پردازیم.

1- پیست اسکی توچال؛ پیست های اسکی تهران

پیست اسکی توچال

توچال یکی از مناطق نزدیک تهران با ارتفاع 3000 متری است. همسایگی این قله با کلکچال، لزون و امامزاده داوود، کمک می‌کند که همزمان چندین جای تفریحی و گردشگری را بازدید کنید. تفریحات مختلفی در توچال وجود دارد. پیست اسکی، اسنوموبیل، تله کابین، شبیه سازی واقعیت مجازی، باشگاه تنیس، بانجی جامپینگ، سقوط آزاد، تیراندازی، سورتمه سواری و بیلیارد از جمله تفریحاتی هستند که می‌توانید در توچال داشته باشید.

پیست اسکی توچال، تفریحی است که شما با رفتن به بام تهران می‌توانید انجام دهید. با افتتاح تله کابین توچال در سال 1355 که تا ارتفاع 3944 متری ادامه داشت، فرصتی برای راه اندازی پیست توچال به وجود آمد. این پیست 1200 کیلومتری تا ارتفاع حدوداً 3800 متری قله توچال در کوه‌های البرز ادامه دارد. استفاده از جدیدترین تجهیزات برای اسکی بازی مردم، توجه همه را به خود جلب کرد. از طرفی تمهیدات به گونه‌ای فراهم شد که اکنون این پیست به عنوان یکی از وسیع‌ترین پیست‌های ایران محسوب می‌شود. باید توجه داشته باشید که تمهیدات اسکی سواری برای کودکان نیز وجود دارند. در نتیجه شما می‌توانید تجربه متفاوتی برای کودکان و نوجوانانی که همراهتان هستند، به وجود آورید.

  • آدرس: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک، بام تهران
  • شماره تلفن: 02124875000

2- پیست اسکی شمشک

شمشک منطقه‌ای در شمال شرقی تهران است که همیشه خنکی هوای آن برای مردم تهران در فصل‌های مختلف، به ویژه در تابستان جذاب بوده است. اما در چند دهه اخیر روستای شمشک به واسطه سرمایه‌گذاری‌های متعدد به مکانی مناسب برای تفریح ورزشکاران، گردشگران، مسافران و علاقه مندان به تفریحات زمستانی و اسکی بازی تبدیل شده است. در محدوده پیست اسکی شمشک فروشگاه‌های مختلفی تجهیزات لازم برای یادگیری و تمرین اسکی عرضه می‌کنند. بنابراین حتی اگر بدون برنامه قبلی تصمیم گرفتید که به شمشک بروید، جای نگرانی نیست. در ضمن کودکان و نوجوانان هم شرایط یادگیری استاندارد و تمرین اسکی بازی را نیز دارند.

پیست اسکی شمشک

در شمشک چندین پیست اسکی وجود دارند. پیست اسکی مهتاب به عنوان طولانی‌ترین پیست مجموعه شمشک به حساب می‌آید. این پیست در ضلع غربی پیست اسکی شمشک قرار دارد. در حالی که از هتل موجود در نزدیکی آن پیست تا قله، 1950 متر فاصله است. پیست اسکی آفتاب دومین پیست اسکی معروف در منطقه شمشک است. این پیست از مدرسه اسکی در جنوب شمشک تا قله 1850 متر فاصله دارد. قرار گرفتن آن ضلع شرقی مجموعه این امکان را فراهم می‌کند که افراد نزدیک به منطقه شرقی شمشک، به سراغ این پیست بروند.  پیست اسکی شب با طول 950 متر از ساعت 6 عصر تا 10 شب فعالیت می‌کند. این در حالی است که یک پیست هم مربوط به مبتدیان بوده و 400 متر طول دارد.

  • آدرس: تهران، بزرگراه بابایی، جاده لشگرک، جاده اوشان فشم، شمشک، پیست اسکی شمشک
  • شماره تلفن: 02126526912

3- آبعلی، یکی از پست های اسکی تهران

وقتی اسم آبعلی رامی‌شنویم، یاد دوغ معروف آبعلی می‌افتیم. اما باید بدانید که آبعلی یکی از پیست‌ های اسکی تهران در کوه‌ دماوند است که در طول زمستان پذیرای گردشگران، ورزشکاران و علاقه‌مندان به اسکی بازی است. با توجه به راه‌اندازی این پیست در سال 1332، می‌توانیم آبعلی را یکی از قدیمی‌ترین پیست‌های ایران بدانیم. توجه به این نکته اهمیت دارد که آبعلی دارای تله کابین، تله سیژ و تله اسکی دارد. در نتیجه افرادی با طیف گسترده علایق می‌توانند از تفریحات زمستانی این مکان سرد و برفی بهره‌مند شوند. اما اگر بدون هیچ برنامه‌ای، تصمیم می‌گیرید به پیست آبعلی بروید، نگران نابلدی یا نداشتن تجهیزات یادگیری و بازی نباشید. فروشگاه‌های مختلفی هستند که این امکانات و تجهیزات را به فروش می‌رسانند.

آبعلی، یکی از پست های اسکی تهران

امکانات رفاهی مختلفی در پیست آبعلی ارائه می‌شوند. علاوه 5 پیست اسکی آبعلی، شما می‌توانید از امکانات تفریحی مختلفی استفاده کنید. برای مثال مدرسه اسکی برای یادگیری اسکی بازی اهمیت دارد. تله کابین آبعلی فرصت تفریحی متفاوت از اسکی را برای شما فراهم می‌کند. در ضمن شما شرایط بازی تنیس، کایت، سوارکاری و سورتمه‌سواری را دارید. اگر هم شخصی آسیب ببیند، کادر فوریت‌های پزشکی مستقر در پیست به معالجه او اقدام خواهند کرد.

  • آدرس: استان تهران، ۴۵ کیلومتری تهران، جاده هراز
  • شماره تلفن: 02176532743

4- پیست دربندسر

پیست اسکی دربندسر نسبت به پیست‌های اسکی تهران که در این مطلب معرفی کردیم، جدیدتر است. این پیست اسکی در چندین ماه سرد سال میزبان ورزشکاران، مسافران، گردشگران و افراد علاقه‌مند به اسکی بازی و تفریحاتی مانند تله‌کابین، سورتمه‌سواری و مواردی از این دست است. به کار رفتن تجهیزات مدرن و جدید در این پیست اسکی، آن را به یکی از بهترین پیست های اسکی تهران تبدیل کرده است. شما باید به شمال تهران در منطقه رودبار- قصران بروید. محله دربندسر همانجایی است که فرصت تفریحات زمستانی را برای شما فراهم کرده‌اند.

پیست دربندسر

پیست دربندسر در سال 1361 راه‌اندازی شد و در سال 1378 از سوی فدراسیون جهانی اسکی، مقامی بین‌المللی گرفت. تجهیزات لازم برای یادگیری و تمرین اسکی فرصت‌های مختلفی را برای مردم فراهم آورد. به نحوی که لازم نیست که ورزشکار باشید تا به پیست دربندسر بروید. شما بدون هیچ دانش و مهارتی هم که به این پیست بروید، مربیان کارآزموده نحوه اسکی بازی را به شما یاد خواهند داد. شما می‌توانید از تله کابین، تله سیژ و تله اسکی‌های آنجا استفاده کنید. در حالی که 2 بعدازظهر تا 7 شب این خدمات تفریحی را به شما ارائه خواهند داد. امکانات رفاهی مانند رستوران و پارکینگ عمومی هم وجود دارند. در نتیجه شما از نظر خوراک و مکان امن برای پارک کردن ماشین، خیالتان آسوده است.

  • آدرس: تهران، اتوبان بابایی، به سمت لواسان، بعد از شمشک، دربندسر
  • شماره تلفن: 02126525175

سؤالات متداول پیست های اسکی تهران

پیست های اسکی تهران کدامند؟

توچال، آبعلی، دربندسر و شمشک از پیست های اسکی تهران هستند.

قدیمی ترین پیست اسکی تهران کدام است؟

پیست اسکی آبعلی را به عنوان قدیمی‌ترین پیست اسکی تهران و ایران می‌شناسند

کم سن و سال‌ترین پیست اسکی تهران کدام است؟

پیست اسکی دربندسر جدیدترین پیست اسکی تهران است

کلام آخر

در این مطلب از پلازا به معرفی بهترین پیست های اسکی تهران پرداختیم. توچال، آبعلی، شمشک و دربندسر پیست اسکی‌هایی هستند که در تهران و کوه‌های البرز قرار دارند. شما می‌توانید هنگام سفر به تهران در فصل زمستان به این پیست‌ها سر بزنید و از امکانات رفاهی، تفریحی و آموزشی آنها بهره‌مند شوید. پیست اسکی آبعلی را به عنوان قدیمی‌ترین پیست اسکی تهران و ایران می‌شناسند. اما پیست اسکی دربندسر جدیدترین پیست اسکی تهران است. البته کم سن و سال‌ترین پیست بیش از 40 سال سن دارد. اما از تجهیزات جدید و مدرن در تمام پیست های اسکی تهران استفاده شده است. مطابقت امکانات با استانداردهای جهانی، امنیت تفریحی مردم را فراهم می‌کند. شما بدون اینکه تجهیزات اسکی و مهارت آن را بلد باشید، می‌توانید به پیست مورد نظر بروید. آنجا فروشگاه‌ها امکانات لازم را عرضه می‌کنند. مربیان هم به مبتدیان آموزش می‌دهند.

شما کدام یک از پیست های اسکی تهران را انتخاب خواهید کرد؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402