استانبول بهتره یا آنتالیا یا آنکارا؟

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

برای سفر به کشور ترکیه کدام شهر آن گزینه بهتری برای زندگی و تفریح می‌باشد؟ استانبول، آنکارا و یا آنتالیا؟ شاید جالب باشد که بدانید در حال حاضر کشور ترکیه از جمله جذاب‌ترین گزینه‌های گردشگری و مهاجرتی برای ایرانیان می‌باشد. کشوری اروپای آسیایی که در نزدیک ایران قرار گرفته و یک مرکز اقتصادی و تجاری بین المللی و قطب توریستی معروف در دنیا است. به همین خاطر است که سالانه افراد زیادی برای زندگی و تفریح به این کشور سفر می‌کنند. اگر شما هم تصمیم دارید سفری به کشور ترکیه داشته باشید و برایتان سوال است که از میان شهرهای این کشور کدام شهرها برای اقامت و تفریح گزینه‌های بهتری هستند با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید تا آنچه باید در رابطه با شهرهای محبوب ترکیه بدانید را در اختیارتان قرار دهیم.

کشور ترکیه دارای شهرهای بسیار زیاد و زیبایی است که هر یک از آنها به نوبه خود برای گردشگران و مهاجرین جذابیت خاصی دارند. اینکه از میان شهرهای این کشور کدام یک را برای زندگی تحصیل و تفریح انتخاب کنید نکته‌ای است بسیار مهم که نیاز به بررسی برخی از موارد و شرایط دارد که ما تصمیم داریم در مطلب امروز به سه مورد از شهرهای پرطرفدار ترکیه برای زندگی و تفریح بیشتر اشاره کرده و اطلاعاتی در رابطه با هر یک از آن قرار دهیم.

فهرست مطالب

استانبول

سفر به استانبول برای زندگی

از جمله بهترین شهرهای کشور ترکیه برای زندگی، تحصیل و تفریح استانبول می‌باشد که بزرگترین شهر این کشور است و دارای دو بخش آسیایی و اروپایی است. شهر استانبول در حال حاضر بیش از ۱۵ میلیون جمعیت دارد و دارای ۳۹ منطقه است که می‌توانید با توجه به بودجه و فاکتورهای مورد نظر خود برای زندگی در این کشور برای اجاره و خرید ملک اقدام کنید.

استانبول که از جمله کلان شهرهای محبوب ترکیه به شمار می‌آید سالانه میلیون‌ها گردشگر و مهاجر را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. برای سفر به استانبول راحت‌ترین راه استفاده از مسیرهای هوایی و پروازهای ورودی مستقیم می‌باشد. گر تصمیم دارید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید و دنبال ارزان‌ترین راه سفر هستید سفر با اتوبوس و قطار نیز گزینه‌های دیگری است که پیش روی شما می‌باشد. فقط باید در نظر داشته باشید که در مقایسه با سفرهای هوایی به استانبول سفر با اتوبوس و قطار بیش از یک روز زمان می‌برد.

بد نیست بدانید که هزینه زندگی در شهر استانبول به نسبت شهرهای کم جمعیت‌تر کمی بیشتر می‌باشد اما در مقایسه جهانی هزینه زندگی در کشور ترکیه بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

استانبول از جمله بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی است و دلیل آن هم این است که این کشور یک مرکز تجاری فعال و یک قطب توریستی جذاب در سراسر دنیا است و به همین خاطر حضور گردشگران متعدد  باعث خواهد شد که هیچ وقت حس تنهایی و غربت به شما دست ندهد.

آب و هوای استانبول

آب و هوای استانبول چگونه است؟

استانبول مهمترین شهر ترکیه و مرکز اقتصادی و فرهنگی این کشور می‌باشد. بنابراین در اولین قدم سفر به این کشور باید به خوبی با شرایط آب و هوایی این شهر آشنا باشید. با توجه به موقعیت جغرافیایی که شهر استانبول دارد می‌توان گفت: دارای آب و هوای نسبتا متغیری است یعنی در نقاط مختلف شهر استانبول شاهد آب و هوای مدیترانه‌ای، گرمسیری مرطوب و آب و هوای اقیانوسی خواهید بود. علت اصلی این تغییر آب و هوایی در مناطق مختلف شهر استانبول هم قرار گرفتن آن در کنار دو پهنه آبی متفاوت دریای سیاه و دریای مرمر می‌باشد.

از این رو با توجه به شرایط آب و هوایی این شهر گردشگری و مهاجرتی زیبا و پرطرفدار گرمترین ماه سال تیر ماه و سردترین ماه سال در استانبول بهمن ماه می‌باشد. بنابراین می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که بهترین زمان برای سفر به استانبول فصل بهار و پاییز می‌باشد.

در ماه‌های فروردین تا اواسط خرداد در فصل بهار و ماه‌های مهر تا اواسط آذر در فصل پاییز علاوه بر اینکه استانبول دارای آب و هوای دلپذیری خواهد بود از شلوغی و ازدحام گردشگران خبر چندان زیادی در شهر نیست شما می‌توانید نهایت لذت را از سفر خود به استانبول ببرید.

فراموش نکنید تابستان از جمله شلوغ‌ترین زمان‌های سفر به استانبول است از آنجایی که در این فصل از سال هوا بسیار گرم است و هزینه سفر نیز چندین برابر می‌شود بهتر است از سفر به استانبول در تابستان خودداری کنید.

همچنین بخوانید :

جاهای دیدنی و تفریحی استانبول

معرفی جاذبه های گردشگری استانبول

مهمترین مسئله در رابطه با سفر به استانبول آشنایی با جاذبه‌های گردشگری آن می‌باشد به طور کلی می‌توان گفت: استانبول شهری پر از فرهنگ و تاریخ و جاذبه‌های تفریحی بسیار متنوع است که امکان تجربه مختلف را برای بزرگسالان، جوانان، کودکان و خانواده‌ها فراهم آورده است. برای برنامه زیر سفر به استانبول با استفاده از تهیه کردن لیست بهترین جاهای دیدنی و تفریحی استانبول میتوانید زمان خود را به گونه‌ای مدیریت کنید که بتوانید روزانه از چند مورد از جاذبه‌های دیدنی و تفریحی استانبول بازدید کنید.

یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های تاریخی استانبول کاخ توپکاپی است که در سال ۱۴۷۸ توسط سلطان محمد دوم ساخته شده است. این کاخ زیبا و دیدنی که در بخش اروپایی استانبول واقع شده و هر روز هفته به غیر از تعطیلات مذهبی امکان بازدید از آن برای عموم مردم و گردشگران وجود دارد دارای ۲۷ برج دیده‌بانی زیبا است که دور تا دور آن سنگ کشی شده است.

از دیگر جاذبه‌های جذاب و دیدنی که در سفر به استانبول می‌توانید از آن بازدید کنید قلعه روملی حصار است که از جمله قلعه‌های معروف استانبول به شمار می‌آید و در تنگه بسفر و در ساحل روملی قرار دارد. این قلعه دیدنی نیز در بخش اروپایی استانبول واقع شده و امکان بازدید از آن همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر می‌باشد.

یکی دیگر از دیدنی‌ترین جاهای استانبول که به عنوان بهترین جاذبه دیدنی استانبول در شب نیز معرفی شده است پل بسفر است. این پل دارای ارتفاع ۱۰۵ متری از سطح زمین و ارتفاع ۶۵ متری از سطح آب تنگه بسفر می‌باشد. این پل دیدنی که از جمله مهم‌ترین پل‌های ترانزیتی کشور ترکیه به شمار می‌آید در بخش آسیایی شهرستان واقع شده که از روی تنگه بسفر به منطقه اروپایی این شهر متصل می‌شود.

برخلاف تمام جاذبه‌های تاریخی و دیدنی که تا به اینجای کار در شهر استانبول به شما معرفی کرده‌ایم مکانی کاملاً مدرن در دل استانبول و در منطقه بی اوغلوی قرار دارد که از آن به عنوان موزه هنر مدرن استانبول یاد می‌شود. این موزه که از وسعت بسیار زیادی برخوردار است دارای بخش‌های مختلفی همچون کتابخانه، گالری عکاسی، سینما، رستوران غیره می‌باشد ساعت بازدید از این موزه همه روزه به غیر از دوشنبه‌ها از ساعت ۱۱ صبح تا ۵ بعد از ظهر است.

علاوه بر جاذبه‌های دیدنی در استانبول تفریحات بسیار جذابی نیز وجود دارد که بدون تجربه کردن آنها هرگز نباید استانبول را ترک کنید. در ادامه به برخی از بهترین و جذاب‌ترین این تفریحات اشاره شده است.

 پارک ویالند

  • آدرس: استانبول، یشین پینار محله، خیایان متین کایا

پارک آبی آکوا مارین

  • آدرس: استانبول، محله بویوک چکمجه، فاتح، خیابان کوماندو، پلاک 4
  • ساعت کاری: 9 صبح تا 7 بعدازظهر

لگولند استانبول

  • آدرس: استانبول، منطقه کوچاتپه، خیابان بایرام پاشا، مرکز خرید فوروم

شهربازی فسهانه

  • آدرس: استانبول، ایوب سلطان، جاده یاوه‌دوت، محله نشانجی
  • ساعت کاری:  از ۱۰ صبح تا ۲۰ شب

آنتالیا

هزینه سفر به آنتالیا

یکی دیگر از بهترین شهرهای کشور ترکیه برای زندگی و تفریح آنتالیا می‌باشد که از جمله شهرهای توریستی خوش آب و هوا و جذابی است که بعد از استانبول مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است.

این شهر به خاطر جاذبه‌های تفریحی و گردشگری که در خود جای داده است بسیار مورد توجه گردشگران است. برای سفر به آنتالیا نیاز به ویزا ندارید و تنها باید پاسپورت شما ۶ ماه اعتبار داشته باشد تا به راحتی و بدون صرف هزینه اضافه برای دریافت ویزا بتوانید به این شهر دیدنی کشور ترکیه سفر کنید.

برای سفر به آنتالیا هم از راه‌های هوایی و هم از راه زمینی می‌توانید اقدام کنید که بدون شک راه‌های زمینی بسیار طولانی‌تر از راه هوایی است.

چنانچه از آن دسته افرادی هستید که به سفرهای زمینی علاقه زیادی دارید و می‌خواهید سفر زمینی به آنتالیا را نیز تجربه کنید باید بدانید که برای سفر به این شهر می‌توانید از سه مرز سرو، بازرگان و رازی اقدام کنید. به خاطر داشته باشید برای سفر زمینی به آنتالیا مسیری حدوداً ۲۴۴۰ کیلومتر را باید طی کنید و اگر تصمیم دارید با اتومبیل شخصی خود این سفر زمینی را تجربه کنید حتماً باید گواهینامه بین المللی، پلاک بین المللی، سند مالکیت خودرو، برچسب CD و IR، کاپوتاژ یا مجوز خودرو برای خروج از کشور و بیمه نامه ماشین را همراه داشته باشید.

بد نیست بدانید که آنتالیا با برخورداری از جمعیت تقریباً ۲ میلیون نفری یکی از پر رشدترین شهرهای کشور ترکیه است که برای تحصیل نیز گزینه بسیار مناسبی می‌باشد این شهر دارای چهار دانشگاه معتبر و بین‌المللی است.

همچنین بخوانید :

آب و هوای آنتالیا

اطلاع ار شرایط آب و هوای آنتالیا

در رابطه با شرایط آب و هوایی آنتالیا باید بگوییم که این شهر، کشور ترکیه به طور کلی دارای آب و هوای مدیترانه‌ای است یعنی تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های معتدل و بارانی دارد.

در حقیقت باید بدانید آب و هوای آنتالیا در فصل تابستان که آب و هوای گرم و خشکی می‌باشد با تابش نور خورشید زیاد همراه است و میانگین هوا در این فصل از سال بین ۳۰ تا ۳۵ درجه سانتیگراد است.

زمستان‌های آنتالیا، آب و هوای معتدل و بارانی دارد و در سواحل آن هوا بسیار سرد نمی‌شود و بارش برف در آنجا بسیار نادر است به طور کلی میانگین دمای هوا در زمستان‌های آنتالیا ۱۵ تا ۱۹ درجه و میانگین رطوبت در این فصل ۶۴ درصد می‌باشد.

شرایط آب و هوایی در پاییز آنتالیا معتدل بوده اما کمی هوا سرد خواهد بود و شاهد بارش باران‌های سیل آسا خواهید بود. بهار هم که فصل مناسبی برای سفر به آنتالیا است دارای آب و هوای معتدل و رطوبت کمتری است.

با توجه به شرایط آب و هوایی ۴ فصل آنتالیا که قبل‌تر به آنها اشاره کردیم می‌توان عنوان کرد که فصل بهار که رطوبت هوا کاهش پیدا کرده و فصل پاییز که هوا رو به خنکی می‌رود بهترین زمان برای سفر به آنتالیا می‌باشد.

جاهای دیدنی و تفریحی آنتالیا

معرفی جاهای دیدنی و تفریحی آنتالیا

از آنجایی که آنتالیا از جمله بهترین شهرهای ترکیه برای تفریح، زندگی و تحصیل می‌باشد بدون شک باید دارای جاذبه‌های دیدنی و تفریحی بسیار متنوعی نیز باشد که توجه هر گردشگری را نیز به خود جلب کند. خوشبختانه مجموعه جاذبه‌های دیدنی و تفریحی آنتالیا بسیار متنوع هستند و مورد توجه هر سلیقه و سن و سالی می‌باشد. از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی آنتالیا می‌توان به شهر قدیمی کالیجی، شهر باستانی پامفیلیا، آبشارهای دودن و ماناوگات، موزه کالجی سونا اینان کیراچ، آکواریوم آنتالیا، برج ساعت، قلعه رمی، غار کارائین، مسجد تکلی مهمت پاشا، پارک بسکوناک و چشمه کارست و … اشاره کرد.

اگر علاقمند به بازی‌ها و تفریحات آبی هستید یا دوست دارید به اسکی سواری بپردازید یا طولانی‌ترین تله کابین دنیا را سوار شوید در سفر به آنتالیا این امکان را در اختیار خواهید داشت چرا که آنتالیا دارای تفریحات هیجان انگیز بسیار زیادی می‌باشد.

یکی از معروف‌ترین پارک‌های آبی آنتالیا پارک آبی آکوا است که بزرگترین پارک آبی ترکیه به شمار می‌آید و دارای امکانات تفریحی مهیجی همچون سرسره آبی، استخر، بانجی جامپینگ و غیره می‌باشد.

اگر علاقمند به اسکی روی آب هستید حتماً در سفر با آنتالیا سری به مرکز تفریحی اسکی هیپ ناتیک بزنید این مجموعه تفریحی که در منطقه ماناوگات آنتالیا واقع شده همه روزه از ۹ صبح تا ۷ شب میزبان علاقمندان به اسکی روی آب است.

از دیگر تفریحات مهیج آنتالیا تنوع شهربازی‌های روباز و سرپوشیده آن است که بهترین گزینه برای سرگرم کردن کودکان می‌باشد از میان شهربازی‌های مهیج آنتالیا می‌توان به شهربازی آکتور اشاره کرد که در منطقه کونیالتی واقع شده و همه روزه از ۱۰ صبح تا ۱۲ شب امکان استفاده از آن برای عموم وجود دارد.

آنکارا

چگونه به آنکارا سفر کنیم؟

از دیگر شهرهای معروف ترکیه برای زندگی، تحصیل و تفریح شهر آنکارا است که پایتخت این کشور نیز محسوب می‌شود. آنکارا دومین شهر پرجمعیت ترکیه است که از برترین شهرهای دانشجویی حال حاضر ترکیه  نیز به شمار می‌آید و دارای بیش از ۲۰ دانشگاه مختلف است.

این شهر پرجمعیت ترکیه از لحاظ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی چیزی کم از استانبول ندارد. درست است که در آنکارا خبری از اماکن قدیمی و مشهور دوره عثمانی نیست اما با تمام این‌ها در طی چند سال اخیر در صنعت گردشگری رونق بسیار چشمگیری داشته است و در حال حاضر به دو بخش قدیم و جدید تقسیم شده است.

در قسمت قدیمی شهر آنکارا شما شاهد ساختمان‌های قدیمی، کوچه‌های باریک و پرپیچ و خم خواهید بود و در قسمت جدید شاهد امکانات مدرن می باشید.

برای سفر به آنکارا همچون سایر شهرهای استانبول می‌توانید از راه‌های هوایی و زمینی استفاده کنید. هزینه سفر به شهر آنکارا پایتخت کشور ترکیه با توجه به سلایق و انتخاب‌هایی که انجام می‌دهید تعیین می‌شود. برای مثال: اگر شما دوست دارید که سفری لوکس داشته باشید و برای اقامت در آنکارا هتل‌های 5 ستاره این شهر را ترجیح می‌دهید بدون شک هزینه سفر در مقایسه با انتخاب هتل‌های قیمت مناسبتر بیشتر خواهد بود.

اما، اصلا جای نگرانی وجود ندارد چرا که آنکارا از جمله شهرهایی است که هزینه سفر به آنجا چندان گران نیست و برای سفر به آن مجبور نخواهید بود که در هزینه‌های خود صرفه‌جویی زیادی داشته باشید.

همچنین بخوانید :

آب و هوای آنکارا

بهترین فصل سفر به آنکارا

شهر آنکارا دارای آب و هوای قاره‌ای است یعنی فصل زمستان در این شهر به دلیل ارتفاع از سطح دریا بسیار سرد و برفی است و تابستان‌های گرم و خشکی دارد. شهر آنکارا در فصل تابستان به دلیل خشکی هوا نسبت به دیگر شهرهای ساحلی کشور ترکیه کمی خنک‌تر و مطبوع‌تر است و میانگین دمای آن به ۳۳ درجه سانتیگراد می‌رسد.

بهار و پاییز هم در آنکارا هوا بسیار ملایم‌تر است و نزدیک به اواخر پاییز هوا سرد می‌شود همچنین در فصول بهار و پاییز آنکارا بیشترین بارش باران را خواهد داشت. اما، شدت آنچندان زیاد نیست.

اما، در رابطه با این مسئله که بهترین زمان سفر با آنکارا چه فصلی از سال است؟ باید بگوییم که به طور کلی تابستان بهترین و البته داغ‌ترین فصل سال برای سفر به آنکارا است همچنین هزینه سفر در این فصل سال به مراتب بالاتر از سایر فصل‌ها می‌باشد.

پس، اگر تمایل دارید از جاهای دیدنی آنکارا در بهترین زمان از سال دیدن کنید فصل بهار را انتخاب کنید. فقط فراموش نکنید که در این سال حتماً باید لباس گرم همراه خود داشته باشید.

جاهای دیدنی و تفریحی آنکارا

آنکارا که دومین شهر بزرگ ترکیه و پایتخت این کشور محسوب می‌شود دارای جاذبه‌های دیدنی و تفریحی بسیار زیادی است این شهر به دلیل پایتخت بودنش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است بسیار مورد توجه گردشگران می‌باشد.

آنکارا که از جمله بهترین مقاصد گردشگری برای سفرهای خانوادگی، مسافرت‌های دوستانه و حتی ماه عسل است از پیشینه تاریخی و بناهای قدیمی بسیار زیادی برخوردار است که در طی تاریخ دشواری‌های زیادی را از سرگذارنده است.

البته لازم به ذکر است که آنکارا به اندازه استانبول دارای بناهای تاریخی نمی‌باشد اما، در عوض جاذبه‌های گردشگری را در خود جای داده که بازدید از آنها خالی از لطف نمی باشد. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با چندی از بهترین جاهای دیدنی و تفریحی آنکارا آشنا کنیم.

قلعه آنکارا
  • آدرس: آنکارا، آلتیندا، کاله
  • ساعت کاری: شنبه و یکشنبه 8 صبح تا 10 شب. باقی روزها 10 صبح تا 8 شب

حمام‌های رومی 

  • آدرس: آنکارا، آلتیندا، آنافارتالار، خیابان چانکری، پلاک 43
  • ساعت کاری: 10 صبح تا 4:30 بعد از ظهر

برج آتاکوله 

  • آدرس: آنکارا، چانکایا
  • ساعت کاری: 10 صبح تا 10 شب

مسجد حاجی بایرام 

  • آدرس: آنکارا آلتیندا، حاجی بایرام، کوچه ساریبا، پلاک 13

موزه تمدن آناتولی 

  • آدرس: آنکارا، آلتیندا، اولوس، کاله، کوچه گوزجو
  • ساعت کاری: 8 صبح تا 19:30 غروب

پارک آبی واتر سیتی

  • آدرس: Karşıyaka, Haymana Yolu 6. Km, 06830 Gölbaşı/Ankara, Turkey
  • ساعت فعالیت: هر روز از ساعت 10:00 الی 19:00

مرکز تفریحی اسکی المادا

  • آدرس: Yakupabdal, Elmadağ Kayak Merkezi, 06705 Çankaya/Ankara, Turkey
  • ساعت فعالیت: هر روز از ساعت 10:00 الی 17:00

سرزمین عجایب اوراسیا

  • آدرس: Gazi, Fatih Sultan Mehmet Blv, 06560 Yenimahalle/Ankara, Turkey
  • ساعت فعالیت: هر روز از ساعت 12 ظهر الی21:30

سوالات متداول استانبول بهتره یا آنتالیا یا آنکارا؟

1بهترین زمان برای سفر به استانبول چه فصلی از سال است؟

با توجه به شرایط آب و هوایی این شهر گردشگری و مهاجرتی زیبا و پرطرفدار گرمترین ماه سال تیر ماه و سردترین ماه سال در استانبول بهمن ماه می‌باشد. بنابراین می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که بهترین زمان برای سفر به استانبول فصل بهار و پاییز می‌باشد.

2بهترین جاهای دیدنی آنتالیا کدامند؟

شهر قدیمی کالیجی، شهر باستانی پامفیلیا، آبشارهای دودن و ماناوگات، موزه کالجی سونا اینان کیراچ، آکواریوم آنتالیا، برج ساعت، قلعه رمی، غار کارائین، مسجد تکلی مهمت پاشا، پارک بسکوناک و چشمه کارست

3چگونه به آنکارا سفر کنیم؟

برای سفر به آنکارا همچون سایر شهرهای استانبول می‌توانید از راه‌های هوایی و زمینی استفاده کنید.

جمع بندی

به عنوان حسن ختام در رابطه با این مسئله که استانبول بهتره یا آنتالیا یا آنکارا؟ باید بگوییم که همه چیز به هدف شما از سفری که انجام می‌دهید بستگی دارد. اینکه شما بخواهید از میان معروف‌ترین و بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل، زندگی و تفریح یکی را انتخاب کنید با بررسی معیارها و مواردی همچون جاذبه‌های دیدنی و تفریحی، هزینه سفر، شرایط آب و هوایی و غیره می‌باشد که با توجه به شرایط و سلایق خود بهتر و راحتر می‌توانید شهر مقصد را انتخاب کنید. موقعیت جغرافیایی که کشور ترکیه دارد و نزدیک بودن آن به ایران باعث شده تا به یکی از بهترین مقاصد گردشگری و مهاجرتی برای ایرانیان تبدیل شود. اما نباید فراموش کنید که این کشور هم شرایط و قوانین خاص خود را برای تفریح، زندگی و حتص تحصیل دارد.

ما، سعی کردیم تا در این راهنما اطلاعاتی درباره شرایط آب و هوایی، جاهای دیدنی و تفریحی و معرفی کلی شهرها در اختیارتان قرار دهیم تا بهتر و راحتر بتوانید با توجه به هدفی که دارید از میان سه شهر معروف و محبوب ترکیه گزینه مورد نظر و مناسب خود را انتخاب کنید.

شما دوست دارید برای زندگی، تفریح و تحصیل به کدامیک از شهرهای ترکیه سفر کنید؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402