معرفی پرجمعیت ترین شهرهای دنیا

پرجمعیت ترین شهرهای جهان
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

پرجمعیت ترین شهرهای جهان کدامند؟ شاید این سوال برای خیلی از شما دوستان پیش آمده باشد که با وجود شهرهای متعددی که بر روی کره زمین قرار دادند کدام یک از آنها جز پرجمعیت‌ترین شهرها محسوب می‌شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید حدود ۸ میلیارد نفر بر روی کره زمین زندگی می‌کنند که بیش از نیمی از آن‌ها جمعیت ساکنین شهرهایی هستند که به عنوان پرجمعیت‌شهر‌ترین شهرهای جهان شناخته شدند. با افزایش پیدا کردن شهرنشینی، این اتفاق باعث شد تا شهرها در کشورهای مختلف بیشتر شود. اگر شما هم تمایل دارید که با پرجمعیت ترین شهرهای جهان آشنا شوید و بدانید که هر یک از این شهرها متعلق به کدام کشورها هستند و چند نفر جمعیت دارند با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

ما هر روز شاهد افزایش پیدا کردن جمعیت جهان هستیم که به سرعت در حال اضافه شدن می‌باشد. در حال حاضر جمعیت کل دنیا از مرز 8 میلیارد نفر عبور کرده است و در کنار این مسئله شهرنشینی سرعت زیادی پیدا کرده و باعث شده جمعیت در شهرهای مختلف روز به روز افزوده شود. در حال حاضر در بسیاری از کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته شهرها در حال گسترش پیدا کردن هستند و هر ساله افرادی با هدف‌های مختلف (تحصیل، کار ،زندگی و تفریح) به شهرهای بزرگ مهاجرت می‌کنند. ما، در مطلب امروز لیستی از پرجمعیت ترین شهرهای جهان را تهیه کرده و اطلاعاتی در رابطه با هر یک از این شهرها را در اختیارتان قرار دادیم تا اگر تصمیم به مهاجرت تحصیلی، کاری، زندگی  و حتی تفریح به هر یک از این کشورها و شهرهای جهان را دارید نسبت به آنها اطلاعات جزئی داشته باشید.

فهرست مطالب

1- توکیو (38 میلیون نفر) از پرجمعیت ترین شهرهای جهان

توکیو از پرجمعیت ترین شهرهای جهان
سفر به توکیو

یکی از پرجمعیت ترین شهرهای جهان توکیو پایتخت کشور ژاپن است که دارای ۲۳ شهر و روستا می‌باشد این شهر که از جمله بزرگترین شهرهای کشور ژاپن محسوب می‌شود بر اثر زلزله کانتو در سال ۱۹۲۳ و حملات هوایی سال ۱۹۴۵ بسیاری از بخش‌های خود را از دست داد اما طولی نکشید که به سرعت پله‌های پیشرفت را طی کرده و امروزه با جمعیت بین ۳۷ و ۳۸ میلیون نفر به عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان شناخته شده است و مقصدی بسیار مناسب برای تفریح، سفر و حتی زندگی می‌باشد.

برای سفر به توکیوی ژاپن نیاز به دریافت ویزاهای مختلفی دارید که یکی از آنها ویزای توریستی است. زمان دریافت ویزای توریستی برای اتباع تمام کشورها ۹۰ روزه می‌باشد و تنها مسافران می‌توانند برای مدت زمان ۳۰ روز در توکیو اقامت داشته باشند. چنانچه تصمیم دارید به توکیو سفر کنید و می‌خواهید برای دریافت ویزای اقدام کنید باید بدانید که برای صدور ویزا به پاسپورت که حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد، فرم تکمیل شده درخواست ویزا، عکس رنگی، شناسنامه، گواهی ازدواج، تمکن مالی و ارائه هدف از سفر به کشور ژاپن نیاز دارید.

لازم است بدانید برای سفر به توکیو که به شهر آسمان خراش‌ها نیز شهرت دارد حدوداً ۱۵ ساعت با هواپیما سفر شما طول خواهد کشید پروازهایی که از تهران به سمت توکیو انجام می‌گیرند به صورت چند توقف هستند و همه روزه از طریق ایرلاین‌های مختلفی همچون امارات، ایرفلوت، سنگاپور ایرلاینز، قطر ایرویز انجام می‌شود. در ضمن علاوه بر پروازهایی که از تهران به سمت توکیو انجام می شود شما می‌توانید از دیگر شهرهای بزرگ ایران همچون تبریز، مشهد و شیراز نیز به توکیو پرواز داشته باشید.

قبل از آنکه بلیط هواپیمای خود را به مقصد توکیو تهیه کنید بد نیست بدانید که برای سفر به کشور ژاپن و شهر توکیو چه پولی باید به همراه داشته باشید. چرا که یکی از مهمترین اطاعات مورد نیاز برای سفری راحت آشنایی با واحد پولی رسمی کشور ژاپن و شهر توکیو می باشد. به طور کلی باید بگوییم که واحد پول کشور ژاپن و شهرهای آن ین است که در بازار ارز بعد از دلار آمریکا و یورو سومین ارز معامله شده می‌باشد و ارزشآن معادل 0.0093 دلار آمریکا می‌باشد.

یکی دیگر از اطلاعات مورد نیاز برای سفر به کشور ژاپن و شهر پرجمعیت توکیو اطلاع از زبان و دین رسمی مردم این شهر است. مردم توکیو به زبان ژاپنی صحبت می‌کنند و برخلاف باورها و تصورات عامه، مردم ژاپن بی‌دین نیستند و شیوه دینداری آنها بیشتر با فرهنگ مترادف است تا مذهب. دین رسمی آنها شینتو است و علاوه بر شینتو بودایی و مسیحیت نیز در این کشور رواج زیادی دارد.

آب و هوای توکیو

آب و هوای توکیو
بهترین فصل سفر به توکیو

شهر توکیو یایتخت کشور ژاپن و از جمله پرجمعیت ترین شهرهای جهان می‌باشد که از لحاظ آب و هوایی با توجه به منطقه‌ای که در آن قرار گرفته دارای شرایط آب و هوایی مرطوب و نیمه گرمسیری است.

توکیو دارای تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی معتدل می‌باشد و گرم‌ترین ماه سال در این شهر پرجمعیت اواسط تیر ماه تا مرداد است که میانگین دما به ۳۶ درجه سانتیگراد می‌رسد و سردترین ماه سال اواسط دی تا بهمن است که میانگین دما ۵ درجه سانتیگراد است.

با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی شهر توکیو بهترین زمان برای سفر به این شهر در کشور ژاپن فصل بهار و پاییز است چرا که در این دو فصل سال شرایط آب و هوایی بسیار مطبوع بوده و برای گردشگری بسیار مناسب است.

جاهای دیدنی و تفریحی توکیو

جاهای دیدنی و تفریحی توکیو
آشنایی با جاذبه‌های گردشگری توکیو

توکیو علاوه بر جاذبه‌های مدرن و پیشرفته دارای بناهای تاریخی متعددی نیز می‌باشد. توکیو از نظر طراحی و زیرساخت‌های شهری یکی از مدرن‌ترین شهرهای دنیا و گران‌ترین شهرها محسوب می‌شود. این شهر پرجمعیت جهان به خاطر فرهنگی بودن و وجود موزه‌های زیاد از شهرت بسیار بالایی برخوردار است.

البته، تمام جاذبه‌های دیدنی و تفریحی توکیو به موزه‌های آن ختم نمی‌شود بلکه دارای جاذبه‌های گردشگری متنوعی است که هر گردشگری را با هر سن و سال و سلیقه‌ای جذب خود می‌کند.

از جمله جاذبه‌های گردشگری شهر پرجمعیت توکیو می‌توان به رج‎ های بسیار معروف توکیو برج مخابراتی و توریستی اسکای‌تری با ۶۳۴ متر ارتفاع، کاخ امپراتوری توکیو،دیزنی لند و دیزنی سی، موزه ملی هنر،کوه فیجی، پارک ملی نیکو، باغ های هاماریکیو، پل رنگین کمان، معبد سنسوجی، سانیرو پورولند و…. اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

2- اوساکا (19 میلیون نفر)

اوساکا از پرجمعیت ترین شهرهای ژاپن
چگونه به اوساکا سفر کنیم؟

اوساکایا اوزاکا سومین شهر بزرگ ژاپن و یکی دیگر از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است که بر روی جزیره هونشو و قلب منطقه کانسای قرار گرفته است. این شهر با ترکیبی زیبا از فرهنگ سنتی و مدرن نسبت به شهر کیوتو ژاپن مدرن‌تر می‌باشد اما تفاوت‌های بسیاری نیز با توکیو دارد.

جمعیت مردم شهر اوساکا حدوداً ۱۹ میلیون نفر است و این شهر به قلب فرهنگی ژاپن شهرت پیدا کرده است و از جمله مقاصد محبوب گردشگری دنیا نیز به شمار می‌آید.

اوساکا از جمله شهرهای بین‌المللی کشور ژاپن است که در اقتصاد این کشور نقش بسیار مهمی دارد. مردم اوساکا نیز همچون مردم توکیو به زبان رسمی ژاپنی صحبت می‌کنند و واحد پولی آنها ین می‌باشد برای سفر به اوساکا نیز همچون توکیو نیاز به ویزای توریستی کشور ژاپن دارید.

همچنین بخوانید :

آب و هوای اوساکا

آب و هوای اوساکا
اطلاعات مربوط به آب و هوای اوساکا

شهر اوساکا به دلیل موقعیت مکانی که دارد و قرار گرفتن در کنار ساحل دارای آب و هوای متعادلی است برای سفر به اوساکا بهترین زمان فصل بهار و پاییز است چرا که دمای هوا مطلوب و خنک است. تابستان‌های اوزاکا همچون سایر شهرهای ژاپن گرم و زمستان‌های سردی دارد در طول زمستان دمای هوا بسیار بالا می‌باشد.

جاهای دیدنی و تفریحی اوساکا

جاهای دیدنی و تفریحی اوساکا
بهترین جاهای دیدنی و تفریحی اوساکا

اوساکا یکی دیگر از شهرهای بسیار زیبا و پرجمعیت کشور ژاپن است که اکثر گردشگرانی که قصد سفر به شرق آسیا را دارند این شهر را برای سفر انتخاب می‌کنند. این شهر، از جمله شهرهای پرجمعیت جهان است که دارای جاهای دیدنی جذاب و تماشایی زیادی است و آشنایی با آنها قبل از سفر می‌تواند بسیار پرثمر باشد.

قلعه اوساکا: از جمله جاذبه‌های دیدنی و گردشگری شهر اوساکا می‌توان به قلعه اوساکا که قدمتی بالغ بر ۴۰۰ سال دارد و بنایی ۵ طبقه با ارتفاع ۴۲ متری می‌باشد اشاره کرد.

معبد شیتنوجی: یکی دیگر از بهترین جاذبه‌های دیدنی این شهر است که در سال ۵۹ بعد از میلاد ساخته شده و اولین معبد بودایی کشور ژاپن به شمار می‌آید.

مقبره‌های موزه اوساکا مجموعه بسیار عظیمی از مقبره‌های باستانی هستند که به خاطر قدمت بسیار زیادشان به عنوان یکی از میراث‌های جهانی یونسکو شناخته شدند.

پارک تفریحی استودیو یونیورسال یکی از بهترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی اوساکا است و یکی از شش پارکی است که شرکت یو اس جی آن را در سرتاسر کشور ژاپن به وجود آورده است.

پارک و باغ وحش تنوجی از دیگر جاذبه‌های گردشگری اوساکا ژاپن است که به خاطر تعداد زیاد گل و گیاهانش، در فصل بهار بسیار زیبا و چشم نواز می‌شود.

3- شانگهای (23 میلیون نقر)

شانگهای از پرجمعیت ترین شهرهای جهان
راهنمای سفر به شانگهای

بزرگ‌ترین شهر کشور چین و دومین شهر بزرگ جهان، شهر شانگهای است. شهری پرزرق‌وبرق و دیدنی، که لبریز از تاریخ و فرهنگ و هنر و زندگی شهری مدرن است.

شانگهای که به عنوان یکی از صنعتی‌ترین شهرهای کشور چین شناخته شده است از نظر میزان پیشرفت و توسعه با شهرهای بزرگی همچون پاریس و نیویورک در رقابت است این شهر با جمعیت بیش از ۲۳ میلیون نفر لقب بزرگترین و توسعه یافته‌ترین شهر در سرزمین چین را به خود اختصاص داده  و از جمله بزرگترین و ثروتمندترین شهرها در خاور دور به شمار می‌آید.

شهر شانگهای کشور چین توسط رودخانه هوانگپو به دو بخش تقسیم شده است. اصلی‌ترین بخش آن ناحیه پوکسی است که در غرب رودخانه است و ناحیه پودنگ در شرق رودخانه می‌باشد.

برای سفر به شانگهای تنها راه سفر تهیه بلیط هواپیما است پروازهای ایران به مقصد شانگهای عموماً توقف‌دار هستند و مدت زمان پرواز با توجه به توقف هر مسیر تعیین می‌شود. این شهر دارای دو فرودگاه اصلی به نام‌های فرودگاه بین المللی پودنگ و هونگچیائو است که تمامی پروازها در یکی از این دو فرودگاه فرود می‌آید.

از جمله اطلاعات مهم برای سفر به شاینهای اطلاع از زبان و واحد پول این کشور همچون سایر کشورهای جهان می‌باشد. مردم شانگهای به زبان رسمی چینی سخن می‍گویند و یوان واحد پول آنها است که توسط بانک خلق چین چاپ و توزیع می‌شود. لازم به گفتن است که در شهرهای مختلف کشور چین بجز پول رسمی این کشور نمیتوان از ارزهای دیگر استفاده نمود.

آب و هوای شانگهای

آب و هوای شانگهای
آب و هوای شانگهای در 4 فصل سال

شهر پرجمعیت شانگهای کشور چین دارای آب و هوای نیمه استوایی مرطوب است و ۴ فصل متمایز دارد زمستان‌های این شهر بسیار سرد و مرطوب و همراه با بادهای شمال غربی است که از طرف سیبری می‌وزد و دمای هوای شب در زمستان‌های شانگهای زیر صفر درجه است.

تابستان‌ها شهر شانگهای دارای هوای گرم و مرطوبی است و دمای هوا در روز به ۳۵ درجه می‌رسد تابستان و اوایل فصل پاییز احتمال طوفان و گردبار در شانگهای بسیار زیاد است که می‌تواند خسارت‌های قابل توجهی را به بار آورد.

اما فصل بهار در شانگهای مطبوع‌ترین آب و هوا را دارا می‌باشد البته لازم به گفتن است که آب و هوای فصل بهار متغیر بوده و غالباً ابری است و پاییز این شهر نیز معمولاً آفتابی و خشک است و آب و هوای مناسبی دارد.

برای سفر به شهر پرجمعیت شانگهای ماه اکتبر تا نوامبر بهترین زمان است چرا که در این برهه زمانی آب و هوای مناسبی وجود دارد و از جمعیت زیاد گردشگران و باران‌های شدید خبری نیست.

جاهای دیدنی و تفریحی شانگهای

جاهای دیدنی و تفریحی شانگهای
بازدید از جاذبه‌های گردشگری شانگهای

شانگ‌هایی که به عنوان بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر کشور چین معرفی شده است دارای جاذبه‌ها و سرگرمی‌های هیجان‌انگیز و جذابی است به خصوص برای آن دسته از افرادی که علاقه زیادی به شهرهای شلوغ و پر جنب و جوش دارند.

از جمله جاذبه‌های گردشگری شانگهای می‌توان به موزه‌های عالی و گالری‌های هنری برتر این شهر اشاره کرد، پارک‌ها و باغ‌های زیبایی که با فضای سبز بی‌نظیر چشم انداز خاصی دارند از دیگر جاذبه‌های دیدنی شانگهای به شمار می‌آیند. در کنار این جاذبه‌های گردشگری زیبا معبدهای قدیمی، پاگوداهای سنتی و مراکز خرید مدرن بخشی دیگر از جاذبه‌های این شهر بزرگ و پرجمعیت هستند.

در ادامه شما را با چندی دیگر از بهترین جاذبه‌های گردشگری شانگهای بزرگ آشنا خواهیم کرد.

برج ارینتال پیرل

  • شماره تلفن: ۰۰۸۶۲۱۵۸۷۹۱۸۸۸
  • آدرس: چین، شانگهای ۲۱۱ Feng He Lu، LuJiaZui، Pudong Xinqu، Shanghai Shi، China، ۲۰۰۱۲۰

باغ یو

  • آدرس: چین، شانگهای ۶۶号-۱۷۰ An Ren Jie، Huangpu Qu، Shanghai Shi، China، ۲۰۰۰۱۰

آکواریوم شانگهای

  • آدرس: چین، شانگهای ۱۳۷۶ Lu Jia Zui Huan Lu، LuJiaZui، Pudong Xinqu، Shanghai Shi، China، ۲۰۰۱۲۰

اسکله و خیابان باند

  • آدرس: چین، شانگهای Wai Tan Sui Dao، Huangpu Qu، Shanghai Shi، China

4- پکن (21 میلیون نفر)

پکن از پرجمعیت ترین شهرهای چین
هزینه سفر به پکن

یکی دیگر از پرجمعیت‌ترین شهرهای کشور چین پایتخت این کشور یعنی شهر پکن است که دارای جمعیت ۲۱ میلیون نفر می‌باشد پکن از جمله قدیمی‌ترین شهرهای جهان است که تاریخچه‌ای بسیار قدیمی دارد و هنوز هم در این شهر سبک معماری سنتی و معاصر دیده می‌شود.

شهر پکن که یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی جهان شناخته شده و هر ساله میزبان گردشگران زیادی است که برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی این شهر به پکن سفر می‌کنند.

این شهر پرجمعیت که از لحاظ جغرافیایی در شمال کشور چین واقع شده دارای ۱۳۰۰ کیلومتر مربع وسعت می‌باشد و به عنوان دومین شهر پرجمعیت چین بعد از شانگهای شناخته شده است.

پکن دارای تاریخ دیرینه و پرفراز و نشیبی است و پایتخت سلسله‌هایی همچون جین، یوان، مینگ و چینگ بوده است. بعد از تاسیس جمهوری خلق چین و اجرای سیاست اصلاحات و درهای باز در بیش از ۳۰ سال گذشته پکن شاهد تغییرات بزرگی بوده و امروزه به عنوان یکی از شهرهای بزرگ بین المللی شناخته شده است.

برای سفر به شهر پکن پایتخت کشور چین نیاز به دریافت ویزا دارید. برای سفر باید با توجه به هدفی که دارید نوع ویزای دریافتی خود را درخواست دهید مثلاً اگر بخواهید برای تجارت یا صادرات به پکن سفر کنید نیاز به ویزای تجاری دارید در غیر این صورت برای تفریح و بازدید باید ویزای توریستی دریافت کنید.

جهت دریافت ویزای پکن نیاز به جمع آوری مدارکی دارید که آنها را به سفارت چین در تهران ارائه دهید این مدارک شامل کپی تمام صفحات شناسنامه، اصل گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار، دو قطعه عکس ۶ در ۴ رنگی جدید، گواهی تمکن مالی و بلیط رفت و برگشت می‌باشد.

آب و هوای پکن

آب و هوای پکن
آشنایی با شرایط آب و هوای پکن

بد نیست قبل از سفر به پکن در رابطه با وضعیت آب و هوای پایتخت کشور چین اطلاعات کاملی داشته باشید تا بتوانید سفر راحت‌تری را تجربه کنید.

آب و هوایی شهر پکن تحت تاثیر مانسون است یعنی آب و هوای تابستانی این شهر گرم و شرجی و زمستان‌های سرد و خشکی دارد. دمای هوای  زمستان در برخی از مواقع به ۱۰ منفی درجه سانتیگراد نیز خواهد رسید و در تابستان‌ها نیز بالای ۳۵ درجه سانتیگراد است. با تمام این اوصاف پکن شهری ۴ فصل است که با سفر به آنجا می‌توانید در تمام فصل‌های سال تمام زیبایی‌های را تجربه کنید.

برای سفر به شهر پرجمعیت پکن پایتخت کشور چین بهترین زمان ماه‌های شهریور و مهر است که به آن پاییز طلایی می‌گویند. لازم به گفتن است که فصل بهار از جمله فصل‌های طوفان‌های گرد و غباری و گرم و خشک پکن محسوب می‌شود.

جاهای دیدنی و تفریحی پکن

جاهای دیدنی و تفریحی پکن
جاذبه‌های دیدنی پکن را از دست ندهید

شهر ممنوعه پکن: بزرگترین مجموعه دست نخورده در جهان از نظر معماری که بیش از ۷۰ ساختمان با حدود ۹۰۰۰ اتاق وجود دارد، که مساحتی حدود ۱۵۰ هزار مترمربع زیربنا رو شامل می شود.

  • شماره تلفن: ۰۰۸۶۱۰۸۵۰۰۷۴۲۱
  • آدرس: چین، پکن Gu Gong Bo Wu Yuan، Dongcheng Qu، Beijing Shi، China

قصر تابستانی: یکی از بی نظیرترین جاذبه های گردشگری پکن به شمار می‌آید که بر روی تپه ای به ارتفاع ۶۰ متر قرار گرفته و با متعلقاتش با مساحت ۲.۹ کیلومتر مربع یکی از قصرهای دیدنی چین است.

  • شماره تلفن: ۰۰۸۶۱۰۶۲۸۸۱۱۴۴
  • آدرس: چین، پکن ۱۰۱ Yi He Yuan Lu، Haidian Qu، Beijing Shi، China، ۱۰۰۰۰۰

هپی والی پکن: از مجموعه پارک های تفریحی شهر پرجمعیت پکن است که در شرق پکن در سال ۲۰۰۶ ساخته شده است و نماد جالبی از فرهنگ ها و تمدن های مختلف از اقوام و ملل می‌باشد.

  • شماره تلفن: ۰۰۸۶۱۰۶۷۳۸۹۸۹۸
  • آدرس: چین، پکن G ۱ Fu Lu، Chaoyang Qu، Beijing Shi، China

دریاچه هوهای: این دریاچه یکی از سه دریاچه است که در مرکز پکن واقع شده و در اطراف آن رستوران‌ها کافه‌های متعددی وجود دارد که برای گردشگران بسیار جذاب و هیجان انگیز می‌باشد.

  • آدرس: چین، پکن ۳۳ Hou Hai Bei Yan، ShiChaHai، Xicheng Qu، Beijing Shi، China، ۱۰۰۰۰۹

پارک آبی واتر کیوب: این پارک زیبا قبل از این استادیوم زیبایی برای ورزش های آبی در شهر پکن بوده که بعد از گذشت 5 سال به پارک آبی تغییر کاربری داده است.  این پارک بیشتر از ۱۲ هزار مترمربع مساحت دارد و بزرگترین پارک آبی آسیا محسوب می شود.

  • آدرس: چین، پکن Guo Jia You Yong Zhong Xin، Chaoyang Qu، Beijing Shi، China

شهر بازی شیجینگ شان پکن: این شهر بازی در سال ۲۰۰۷ افتتاح شده و در آنجا انواع شخصیت های انیمیشنی آمریکایی و ژاپنی وجود دارند.

  • شماره تلفن: ۰۱۰۶۸۸۷۶۰۱۶
  • آدرس: چین، پکن Bei Jing Shi Jing Shan You Le Yuan، Shijingshan Qu، Beijing Shi، China، ۱۰۰۰۴۳

5- دهلی (33 میلیون نفر)

دهلی از پرجمعیت ترین شهرهای جهان
آنچه باید درباره سفر به دهلی بدانید

دومین شهر پرجمعیت جهان، شهر دهلی در کشور هندوستان است که دارای جمعیتی حدوداً ۳۳ میلیون نفر می‌باشد. دهلی شهر بسیار بزرگ و پایتخت کشور هند است که کمتر از یک قرن است که بنا شده اما دیدنی‌ها و امکانات بسیار زیادی دارد.

وسعت شهر دهلی برابر با ۱۵۰۰ کیلومتر مربع است و مملو از جاذبه‌های تاریخی است که قدمت آنها به چند سال چند صد پیش باز می‌گردد.

آنچه برای سفر به دهلی نیاز است بدانید این است که هزینه سفر به این شهر پرجمعیت با توجه به زمان سفر و انتخاب پرواز و هتل جهت اقامت متغیر می‌باشد.

بدون شک که سفر به دهلی با هواپیما راحت‌ترین و سریع‌ترین راه ممکن است برای سفر به پایتخت هند ایرلاین‌های متفاوتی وجود دارند که با خرید بلیط هواپیما از آنها می‌توانید در هر زمان که بخواهید به این شهر پرجمعیت جهان سفر کنید. لازم به ذکر است که در حال حاضر پرواز مستقیم تهران به دهلی تنها از طریق هواپیمایی ماهان انجام می‌شود و از طریق ایرلاین‌های دیگر پروازها دارای یک توقف می‌باشند.

دهلی از جمله کلان شهری هند است که از زیباترین و جالب‌ترین شهرهای این کشور به شمار می‌آید و از جمله محبوب‌ترین مناطق دنیا برای گردش و تفریح به محسوب می‌شود.

مردم مناطق مختلف کشور هندوستان همچون شهر دهلی دارای زبان رسمی و رایج انگلیسی، اردو و هندی هستند و واحد پول رسمی آنها روپیه هند می‌باشد.

آب و هوای دهلی

آب و هوای دهلی
آب و هوای دهلی

دهلی که یکی دیگر از پرجمعیت ترین شهرهای جهان است در فصول مختلف سال دارای آب و هوای متغیری می‌باشد زمستان‌های دهلی بسیار سرد است و دمای هوا بین ۵ تا ۵ درجه متغیر بوده و در بهار به ۲۵ تا ۴۵ درجه می‌رسد.

این شهر پرجمعیت جهان در بینما‌ه‌های جولای تا آگوست درگیر باران های موسمی و سیل‌آسا است بنابراین بهترین زمان برای سفر به دهلی فصل پاییز و زمستان است که گرما و رطوبت هوا کاهش پیدا کرده است.

جاهای دیدنی و تفریحی دهلی

در سفر به شهر پرجمعیت جهان پایتخت هند بازدید از جاهای دیدنی آن می‌تواند تقابل سنت و مدرنیته، قومیت، فرهنگ‌های مختلف و بناهای به تاریخی به جا مانده از مغول را تماشا کرد. جاذبه‌های گردشگری دهلی چندان کم هم نیستند برخی از مهم‌ترین آنها به شرح زیر می‌باشند.

  • قلعه سرخ
  • مسجد جامع دهلی
  • قطب منار
  • معبد نیلوفر آبی
  • مقبره همایون
  • باغ‌های لودی
  • باغ پنج حس
  • کاخ راشتراپاتی باوان
  • گالری ملی هنر مدرن
  • معبد سری دیگامبار
  • پارک سوندری

سوالات متداول معرفی پرجمعیت ترین شهرهای جهان

1پرجمعیت ترین شهرهای جهان کدامند؟

توکیو، اوساکا، شانگهای، پکن و دهلی

2بهترین فصل برای سفر به توکیو ژاپن چه فصلی از سال است؟

با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی شهر توکیو بهترین زمان برای سفر به این شهر در کشور ژاپن فصل بهار و پاییز است چرا که در این دو فصل سال شرایط آب و هوایی بسیار مطبوع بوده و برای گردشگری بسیار مناسب است.

3بهترین جاذبه‌های گردشگری شانگهای کدامند؟

موزه‌های عالی و گالری‌های هنری برتر،پارک‌ها و باغ‌های زیبای، معبدهای قدیمی، پاگوداهای سنتی، برج ارینتال پیرل، باغ یو، آکواریوم شانگهای و اسکله و خیابان باند

جمع بندی

در این مقاله شما را با ۵ مورد از پرجمعیت ترین شهرهای جهان همچون: توکیو، اوساکا، شانگهای، پکن و دهلی آشنا کردیم. بدون شک می‌دانید که افزایش جمعیت در برخی از شهرهای جهان به نفع مردم آنجا تمام شده و باعث شده که اقتصاد آنها رشد چشمگیری داشته باشد و در عین حال در برخی دیگر از شهرها به بیشتر شدن فقر دامن زده است. با این اوصاف تصور اینکه هرچه شهر شلوغ‌تر باشد لزوماً مشکلات آن نیز می‌تواند بیشتر شود امری است کاملاً طبیعی.

پرجمعیت ترین شهرهای جهان که در این مقاله به آنها اشاره کرده‌ایم از جمله شهرهایی هستند که بین ۳۸ تا ۱۴ میلیون نفر جمعیت دارد این شهرها مرکز اقتصادی کشور خود هستند و به همین دلیل هم افراد زیادی در آنها زندگی می‌کنند. امید است مطالبی که در این مقاله به آنها اشاره کرده‌ایم مورد توجه و استفاده شما قرار گرفته باشد و اطلاعات خوبی از آنها به دست آورده باشید.

شما برایمان بگویید که به غیر از 5 شهر معرفی شده دیگر چه شهرهایی هستند که به عنوان پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان نام آنها را شنیده‌اید؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402