معرفی سریال امپراطور افسانه ها ؛ جومونگ 3 شروع به پخش کرد!

سریال امپراطور افسانه ها
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سریال امپراطور افسانه ها یکی از ماندگارترین مجموعه‌های تلویزیونی کره‌جنوبی است که در چند سال اخیر پخش شده است. این سریال کره‌ای جذاب و تماشایی در سال 2010 تا 2011 بر روی آنتن رفت. در ادامه این مقاله از پلازا با ما همراه باشید تا به معرفی و بررسی دقیق‌تر سریال کره ای امپراطور افسانه ها بپردازیم.

سریال کره ای امپراطور افسانه ها در سال 2010 از شبکه کی‌بی‌اس 1 پخش شد. این سریال کره‌ای جدیداً در ایران نیز شروع به پخش کرده است. با توجه به محبوبیت بالایی که آثار کره‌ای در میان مردم ما دارند، می‌توان حدس زد که این سریال نیز با استقبال بی‌نظیری از سوی مردم مواجه خواهد شد. البته توجه داشته باشید که نام این سریال کره‌ای در اصل پادشاه گان چوگو (King Geunchogo) است اما به اشتباه با نام امپراطور افسانه‌ها در ایران شناخته شده است!

ژانر سریال امپراطور افسانه ها، بیوگرافی، درام و تاریخی است. در مورد زمان پخش سریال امپراطور افسانه ها باید گفت که اولین قسمت این سریال جذاب و تماشایی در تاریخ 6 نوامبر 2010 معادل 15 آبان 1389 در کره‌جنوبی پخش شد. تعداد قسمت های پادشاه گان چوگو در حدود 60 قسمت است. همچنین مدت زمان پخش هر قسمت این سریال تاریخی و درام، چیزی در حدود 1 ساعت است. سرانجام این سریال کره‌ای، پس از پخش 60 اپیزود، در سال 2011 میلادی به کار خود پایان داد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی خلاصه سریال کره ای امپراطور افسانه ها بپردازیم.

فهرست مطالب:

داستان سریال امپراطور افسانه ها

سریال کره ای امپراطور افسانه ها

همانطور که اشاره کردیم سریال پادشاه گان چوگو یکی از محبوب‌ترین سریال‌های کره‌ای است که پخش آن جدیداً در تلویزیون ایران شروع شده است. این سریال کره‌ای از ژانر بیوگرافی و تاریخی بهره می‌برد و تم رزمی دارد. بی‌شک بسیاری از شما عزیزان پیش از این سریال جومونگ را مشاهده کردید. باید به شما عزیزان مژده دهیم که این سریال کره‌ای نیز حال و هوایی شبیه به سریال محبوب جومونگ دارد. حتی بسیاری از افراد این سریال را به عنوان سریال جومونگ 3 می‌شناسند. پس اگر از دوست‌داران سریال جومونگ هستید، به هیچ‌وجه تماشای سریال امپراطور افسانه ها را از دست ندهید.

داستان سریال امپراطور افسانه ها در مورد پادشاه مبارزی است که بر سرزمین گوگوریو حکومت می‌کند. این پادشاه از قدرت سیاسی و نظامی بسیار بالایی برخوردار است و هر روز بر وسعت قلمرو او افزوده می‌شود. در نتیجه فتوحات بسیاری که ارتش او بدست می‌آورند، این پادشاه به قدرت سیاسی بسیار زیادی دست پیدا می‌کند و پادشاهی او در دوران اوج خود قرار می‌گیرد. حالا او بر بیشتر سرزمین‌های کره حکومت می‌کند و کسی جلودار او نیست!

در این میان با شاهزاده یئوگو آشنا می‌شویم؛ شاهزاده‌ای که پادشاه او را خطری برای حکومت و پادشاهی خود می‌داند. همین موضوع باعث شده تا یئوگو از قصر سلطنتی به بیرون فرستاده شود و به عنوان یک تبعیدی زندگی جدیدی را شروع کند. یئوگو یک زندگی ساده برای خود انتخاب کرده و به عنوان نمک‌فروش مشغول زندگی است. اما ناگهان یئوگو به فکر بازپس‌گیری تاج و تخت از دست پادشاه می‌افتد؛ تاج و تختی که یئوگو آن را حق طبیعی خود می‌داند. این تصمیم باعث رخ دادن مجموعه‌ای از جنگ‌های حماسی میان پادشاه و یئوگو می‌شود که سرنوشت گوگوریو را مشخص خواهند کرد!

بازیگران سریال امپراطور افسانه ها

در بخش‌های ابتدایی مقاله به معرفی سریال کره ای امپراطور افسانه ها پرداختیم. این سریال کره‌ای از یک فیلم‌نامه قوی و بی‌نقص بهره می‌برد که حضور بازیگران توانا، عمق بیشتری به آن داده‌اند. در این بخش از مقاله به سراغ هنرپیشه های سریال پادشاه گان چوگو خواهیم رفت و بیوگرافی کوتاهی از هر کدام در اختیار شما دوستان قرار خواهیم داد.

کام هوو-سئونگ؛ بازیگر نقش گان چوگو

سریال پادشاه گان چوگو

هنرپیشه مشهور و محبوب سینمای کره‌جنوبی، کام هوو-سئونگ (Kam Woo-seong)، در تاریخ 1 اکتبر 1970 معادل 9 مهر 1349 در شهرستان اوکچئون کره‌جنوبی چشم به جهان گشود. کام هوو-سئونگ از همان ابتدا علاقه بسیاری به دنیای سینما و بازیگری داشت. همین موضوع باعث شد تا سرانجام به یکی از مشهورترین ستاره‌های سینمای این کشور تبدیل شود. امروزه کام هوو-سئونگ یکی از پرکارترین بازیگران کره ای محسوب می‌شود که از طرفداران پر و پا قرص بسیاری برخوردار است.

کام هوو-سئونگ تاکنون در آثار سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی زیادی به ایفای نقش پرداخته است. از جمله مشهورترین آثار کام هوو-سئونگ می‌توان به The King and the Clown (2005) و Should We Kiss First (2018) اشاره کرد. البته Spider Forest (2004) نیز یکی از اولین کارهای کام هوو-سئونگ محسوب می‌شود.

کیم جی-سوو؛ بازیگر نقش بوو یئو وا

هنرپیشه های سریال پادشاه گان چوگو

بازیگر کارکشته و قدیمی کره‌ای، کیم جی-سوو (Kim Ji-Soo)، در تاریخ 24 اکتبر 1972 معادل 2 آبان 1351 در شهرستان جئونگسئون کره چشم به جهان گشود. کیم جی-سوو یکی از بازیگران نسل پیش سینمای کره محسوب می‌شود که همچنان خوش می‌درخشد. این بانوی هنرمند در آثار سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی متعددی حضور داشته و با کوله‌باری از تجربه در سریال امپراطور افسانه ها حاضر شده است. وی در این سریال نقش شخصیت بوو یئو وا را برعهده دارد؛ یکی از شخصیت‌های اصلی سریال پادشاه گان چوگو! در کارنامه هنری کیم جی-سوو آثار متعددی به چشم می‌خورد.

از جمله مشهورترین آثار وی می‌توان به Women of the Sun (2008) و One Warm Word (2013) اشاره کرد. Yeoja, Jeong-hye (2004) نیز یکی از قدیمی‌ترین آثار کیم جی-سوو است که شهرت زیادی را برای او به ارمغان آورد.

لی جونگ-وون؛ بازیگر نقش گوگکوون

داستان سریال امپراطور افسانه ها

بازیگر قدیمی و دوست‌داشتنی سینما و تلویزیون کره، لی جونگ-وون (Lee Jong-won)، در تاریخ 25 سپتامبر 1969 معادل 3 مهر 1348 در شهر ناجو کره متولد شده است. این بازیگر دوست‌داشتنی از همان سنین کم وارد دنیای بازیگری شد و سرانجام به یکی از مشهورترین بازیگران سینمای کره تبدیل شد. قد لی جونگ-وون در حدود 1 متر و 84 سانتی‌متر است و به عنوان یکی از خوش‌فیزیک‌ترین بازیگران کره‌ای شناخته می‌شود.

لی جونگ-وون تاکنون در مجموعه‌های تلویزیونی و آثار سینمایی متعددی حضور داشته است. از جمله مشهورترین آثار وی می‌توان به Gyeag couple (1994) ،A Company Man (2012) و Julmeunihee yangji (1995) اشاره کرد.

سی-ائون لی؛ بازیگر نقش وی هونگ ران

ژانر سریال امپراطور افسانه ها

بازیگر خوش‌ذوق و با استعداد کره‌ای، سی-ائون لی (Se-eun Lee)، در تاریخ 31 آگوست 1980 معادل 9 شهریور 1959 در پایتخت کره، سئول، چشم به جهان گشود. سی-ائون لی از دوران نوجوانی وارد دنیای نمایش شد و همین موضوع آغازگر مسیر بازیگری در زندگی او شد. سی-ائون لی یکی از بازیگران پرکار و سخت‌کوش سینمای کره است که در طول سالیان فعالیت خود رشد چشم‌گیری را تجربه کرده است و اکنون به عنوان یکی از بازیگران شناخته‌شده‌ی کره‌ای فعالیت می‌کند.

در کارنامه هنری سی-ائون لی آثار سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی بسیاری به چشم می‌خورد. از میان این آثار می‌توان به Once in a Summer (2006) ،Bloody Beach (2000) و Bunshinsaba (2004) اشاره کرد که به نوعی مشهورترین آثار سی-ائون لی هستند!

نقد و بررسی سریال امپراطور افسانه ها

نقد سریال کره ای امپراطور افسانه ها

تا به این قسمت از مقاله به معرفی و بررسی سریال پادشاه گان چوگو پرداختیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به سراغ نقد سریال کره ای امپراطور افسانه ها برویم. همچنین در ادامه این بخش به بررسی نمرات این سریال کره‌ای جذاب و تماشایی خواهیم پرداخت.

همانطور که اشاره کردیم، پخش سریال امپراطور افسانه ها در سال 2010 شروع شد. این سریال کره‌ای در دوران خود موفق شد تا نامزد کسب چندین جایزه ارزشمند شود و جایگاه خاصی در سینمای کره بدست آورد.

یکی از بینندگان سریال امپراطور افسانه ها در نقد این سریال اینگونه نوشته است: “سریال پادشاه گان چوگو یکی از بهترین سریال‌های تاریخی بود که تاکنون تماشا کرده‌ام. این سریال الهام‌گرفته از یک ماجرای سیاسی و عشقی اغواکننده است که شما را میخکوب خود می‌کند. داستان سریال به نحوی زیبا نوشته شده است که من را برای ساعت‌ها مشغول خود کرد! در کل سریال پادشاه گام چوگو خیلی بهتر از آن است که انتظار می‌رود!”

کاربر دیگری در نقد این سریال کره‌ای نوشته است: “من عاشق آثاری هستم که در مورد تاریخ سرزمین کره ساخته شده است و می‌توان گفت همه آن‌ها را تماشا کرده‌ام. سریال پادشاه گان چوکو نیز اثر خوبی در رابطه با تاریخ این سرزمین است اما آثار دیگری نیز وجود دارند که از این سریال بهتر هستند! این سریال به نوعی داستان طلوع یکی از مشهورترین پادشاهان باکجه را روایت می‌کند.”

نمرات سریال کره ای امپراطور افسانه ها

سریال امپراطور افسانه ها یکی از محبوب‌ترین سریال‌های کره‌ای بود که در دهه گذشته پخش شد. این سریال خیلی زود طرفداران بسیاری در سراسر جهان پیدا کرد. جالب است بدانید که سریال پادشاه گان چوگو در کشور خودمان طرفداران دوآتیشه بسیار زیادی دارد! این سریال مورد تحسین منتقدان سینمایی نیز قرار گرفته است. همه این موارد باعث شده تا سریال کره ای امپراطور افسانه ها رات بسیار خوبی از سوی مخاطبین و منتقدین دریافت کند. این سریال کره‌ای در سایت IMDB نمره 7.9 از 10 را به خود اختصاص داده است. با توجه به اتمام پخش سریال پادشاه گان چوگو در سال 2011، انتظار نمی‌رود که این نمره در آینده دستخوش تغییرات زیادی قرار بگیرد.

سخن پایانی

معرفی سریال کره ای امپراطور افسانه ها

در این مقاله از پلازا به معرفی و بررسی سریال کره ای امپراطور افسانه ها پرداختیم. سریال کره ای امپراطور افسانه ها با داستان تاریخی و جذاب خود، شما عزیزان را برای چندین ساعت مشغول خود خواهد کرد. اگر شما نیز هنوز به تماشای این سریال کره‌ای جذاب نپرداخته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم هرچه زودتر نسبت به دانلود سریال امپراطور افسانه ها اقدام کنید. به نظر شما سرانجام پادشاهی کانجه چه خواهد شد؟ آیا یئوگو موفق خواهد شد تا تاج و تخت را از چنگ پادشاه قدرتمند این سرزمین خارج کند؟! لطفا نظرات و نقدهای خود در مورد سریال پادشاه گان چوگو را در بخش دیدگاه‌ها با دیگر اعضا خانواده پلازا در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران5 دیدگاه
avatar
امیر علی
.
21 بهمن 1402، 23:44
پاسخ
0
1
بهترین سریالی که تا حالا دیدم همین امپراطور افسانه ها هست،دوباره پخش کنید بعد از اتمام شدن سریال
avatar
بهار
.
19 دی 1402، 23:01
پاسخ
2
0
فقط ‌‌روند داستانی شاید جالب باشه ‌کارگردانش بشدت ضعیفه ‌دوبش هم ‌‌افتضاحع‌ ‌یک ‌‌کندی و ناشی گری ‌عجیبی تو ‌ بازی بازیگرانش هست با اینکه ‌در سریال های دیکه ‌ ای که ازشون دیدم ‌خیلی طبیعی تر بازی کردن ‌من‌ بجز تک و توک بازیگرانش چیز بارزی تو این سریال ندیدم
avatar
علی خاوری
.
23 دی 1402، 23:55
پاسخ
0
0
@بهار
توخفه اسکل
avatar
.
07 دی 1402، 22:21
پاسخ
2
1
سریال جالب و تماشایی است و شروع منطقی و قابل قبولی داره. البته سریال بعدش اش یعنی رویای فرمانروای بزرگ با نابودی گوگوریو فیلمش تموم میشه و گوگوریو دشمن اصلی فیلم هستش
avatar
الهه بیات
.
06 دی 1402، 10:46
پاسخ
1
10
بعد از دیدن جومونگ 2 و 3، الان دیدن امپراطور افسانه ها سخته! آخه ظاهرا اینجا گوگوریو طرف بد ماجراست :)) ما عادت داریم طرفدار گوگوریو باشیم خب!یه سوال: من چطور میتونم به عنوان نویسنده اینجا مشغول به کار بشم؟ شماره تماس گذاشتن ولی زنگ نمیخوره! ایمیل هم کسی جواب نمیده! هرکسی هم که اینجا میشناختم رفته!
avatar
کیوان محبی
.
06 دی 1402، 11:31
پاسخ
0
0
@الهه بیات
سلام خانم بیات 09352539000 با این شماره تماس بگیرید یا پیام بدید
avatar
حمید
.
05 دی 1402، 23:32
پاسخ
1
0
میگی دانلود کنید مگه دوبله شده ش هست ؟
avatar
سیده زینب رئیس الساداتی
.
08 دی 1402، 20:34
پاسخ
5
3
@حمید
خیلی مسخره و بی مزه است
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402