بیوگرافی کیت بلانشت از زندگی حرفه ای تا زندگی شخصی

بیوگرافی کیت بلانشت
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

کیت بلانشت (Cate Blanchett) یکی از برترین بازیگران زن نسل خود در جهان به شمار می‌رود که برای نقش‌های همه‌ جانبه‌اش در فیلم‌های بلاک‌باستر، مستقل و فعالیت در آثار متنوع تئاتر شهرت دارد. بلانشت تاکنون افتخارات زیادی منجمله جایزه اسکار، گلدن گلوب و جایزه فیلم بفتا را از آن خود کرده است. در این مقاله از وب‌سایت پلازا با بیوگرافی کیت بلانشت؛ از زندگی حرفه ای تا زندگی شخصی این بازیگر همراه شما مخاطبان محترم هستیم.

بلانشت فعالیت هنری‌اش را پس از فارغ‌التحصیلی از انستیتوی ملی هنر دراماتیک در تئاتر استرالیا آغاز نمود. جالب اینجاست که ورود وی به دنیای بازیگری به صورت اتفاقی و طی یک سفر تفریحی به مصر اتفاق افتاد. او در آنجا به پول نیاز داشت و به پیشنهاد یکی از دوستانش در نقشی کوتاه برای یک فیلم مقابل دوربین قرار گرفت و سپس متوجه علاقه و استعدادش در عرصه بازیگری شد. کیت بلانشت نخستین‌بار برای نقش‌آفرینی الیزابت یکم در در فیلم الیزابت شهرتی جهانی پیدا کرد. بلانشت برای بازی در فیلم الیزابت جایزه بهترین بازیگر زن از گلدن گلوب و بفتا از آن خود کرد و همچنین نامزد دریافت جایزه اسکار شد. چنانچه مایلید تا با ابعاد پنهان در زندگی نامه کیت بلانشت و کارنامه هنری وی بیشتر آشنا شوید، تا انتهای مقاله پیش‌رو همراه ما باشد.

اطلاعات شخصی کیت بلانشت

  • نام و نام خانوادگی: کاترین الیز بلانشت که با نام هنری کیت بلانشت (Cate Blanchett) شهرت دارد.
  • تاریخ تولد: 14 مهٔ 1969 میلادی (24 اردیبهشت 1348)
  • محل تولد: ملبورن، ویکتوریا، استرالیا
  • پیشه: بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر- کارگردان و تهیه کننده سینما
  • شروع فعالیت هنری: اجرای نمایش الکترا محصول سال 1992 -نقش رزی برای فیلم کوتاه پارک‌لندز 1996
  • تحصیلات: فارغ‌التحصیل کارشناسی هنرهای زیبا از مؤسسهٔ ملی هنرهای نمایشی
  • قد کیت بلانشت: 174 سانتی‌متر
  • وضعیت تاهل: متاهل از سال 29 دسامبر 1997 تاکنون
  • همسر کیت بلانشت: اندرو آپتون (نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان استرالیایی)
  • تعداد فرزندان: 4 فرزند (سه پسر و یک دختر)

زندگی خصوصی کیت بلانشت

در این بخش از مقاله بیوگرافی کیت بلانشت با زندگی شخصی از زمان تولد تا روابط کاری‌ و خانوادگی این بازیگر مستعد و مطرح کشورمان همراه شما مخاطبان محترم پلازا هستیم‌.

از کودکی تا جوانی

زندگی خصوصی کیت بلانشت

کاترین الیز بلانشت (Catherine Elise Blanchett) در 14 مهٔ 1969 میلادی در حومه شهرِ ایوانو از توابع ملبورن، ویکتوریا، استرالیا به دنیا آمد. مادرش به نام جون که نام خانوادگی‌اش پیش از ازدواج گمبل بود اصالت استرالیایی داشت. جون مار کاترین در حرفه بساز و بفروشی و معلمی مشغول بود. پدر آمریکایی کاترین، رابرت دی‌ویت بلانشت جونیور، ناوبان دوم نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بود که بعدها سمت مدیر تبلیغاتی را عده‌دار شد. والدینش در زمان خرابی کشتی پدرش در ملبورن با یکدیگر آشنا شدند. بلانشت تنها ده ساله بود که متاسفانه پدرش بر اثر سکته قلبی درگذشت و مادر او مجبور شد که بار مسئولیت خانواده را تنهایی به دوش بکشد.

کیت بلانشت یک برادر بزرگتر و یک خواهر کوچک‌تر از خودش دارد و تبار وی از انگلستانی، اسکاتلندی و کمی فرانسوی را شامل می‌شود. وی در دوران نوجوانی‌اش تمایل بالایی به پوشیدن لباس‌های مرسوم مردانه داشت و موقع بزرگ شدن دوره‌های تحول گوت و پانک (سبک لباس پوشیدن) را تجربه کرد و در یک مقطع زمانی هم موی سر خودش را تراشید.

بیوگرافی کیت بلانشت

کیت بلانشت دوران دبستان را در مدرسه ابتدایی ایوانهو ایست ملبورن گذراند. وی برای تحصیلات متوسطه در مدرسه گرامر دختران ایوانهو و سپس در کالج خانم‌های متدیست به تحصیل پرداخت. ورود بلانشت در کالج باعث کشف علاقه‌اش به هنرهای نمایشی در آجا شد. بلانشت در اواخر نوجوانی و اوایل بیست سالگی برای آسایشگاهی در ویکتوریا مشغول به کار شد. وی در رشته اقتصاد و هنرهای زیبا در دانشگاه ملبورن تحصیل می‌نمود که از یک سال بعد ترک تحصیل کرد و به کشور مصر سفر نمود.

همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شد، بلانشت زمانی که به مصر رفت، از وی خواسته شد که در نقشی کوتاه به عنوان یک تشویق‌کنندهٔ آمریکایی در فیلم بوکس مصری به نام کابوریا به ایفای نقش بپردازد. او هم در آن زمان به خاطر نیاز به پول نیاز این نقش را پذیرفت و بازی کرد.

بیوگرافی کیت بلانشت

کاترین الیز بلانشت (کیت بلانشت) پس از بازگشت به استرالیا و فعالیت هنری در تئاترهای کوچک ملبورن، نظیر لا ماما، به سیدنی رفت تا در موسسه ملی هنرهای دراماتیک (NIDA) ثبت‌نام نماید. وی در سال 1992 مدرک کارشناسی هنرهای زیبا را از موسسه ملی هنرهای نمایشی گرفت.

ازدواج با اندرو آپتون (Andrew Upton)

در سال 1996 بلانشت با اندرو آپتون در ست یک شوی تلویزیونی با یکدیگر آشنا شدند و سپس در 29 دسامبر 1997 ازدواج نمودند. ثمره زندگی مشترک این زوج هنری سه پسر و یک دختر است. پسران بلانشت عبارتند از داشیل جان آپتون (متولد 2001)، رومن رابرت آپتون (متولید 2004)، ایگناتیوس مارتین آپتون (متولد 2008) است. این زوج هنرمند دختری به نام ادیت ویوین پاتریشیا آپتون را در سال 2015 به فرزندی پذیرفتند. خود کیت بلانشت در این باره می‌گوید او و همسرش از بدو تولد  پسر اولشان، قصد داشتند تا یک نفر را به فرزندخواندگی بگیرند.

ازدواج با اندرو آپتون (Andrew Upton)

کاترین الیز بلانشت به‌مدت ده سال با خانواده در برایتون، انگلستان ساکن بودند و سپس در سال 2006 به زادگاه خودش، استرالیا برگشتند. وی و خانواده‌اش در حومه سیدنی در هانترز هیل سکونت داشتند تا اینکه در سال 2007، اقامتگاه آن‌ها در هانترز هیل تحت بازسازی‌هایی گسترده‌ قرار گرفت تا با محیط زیست سازگاری بالایی داشته باشد.

سرانجام در سال 2015 بلانشت و آپتون ملک خودشان را فروختند و در اوایل سال 2016 یک خانه‌ در ساسکس شرقی، انگلستان را خریداری نمودند.

زندگی شغلی کیت بلانشت

کیت بلانشت (Cate Blanchett) بازیگری را در عرصه تئاتر با نمایشی به نام الکترا در سال 1992 میلادی تجربه نمود. وی در ادامه علاوه بر فعالیت در عرصه نمایش در سال 1990 در نقشی کوتاه برای یک فیلم مصری به نام کابوریا مقابل دوربین قرار گرفت. وی در همان سال نقش رزی را برای فیلم کوتاه پارک‌لندز بر عهده داشت. اما نخستین نقش‌آفرینی حرفه‌ای او در سال 1998 با فیلم الیزابت (Elizabeth) به کارگردانی شکهار کاپور رقم خورد که شهتری جهانی را برای کیت به ارمغان آورد.

فیلم الیزابت ابتدا به عنوان یک اثر هنری به بازار عرضه شد؛ اما به خاطر استقبال بی‌نظیر از آن، به صورت گسترده در سینماهای آمریکا و اروپا اکران شد.کارگردانی، طراحی صحنه و لباس، ارزش‌های تولید و بازی بسیار درخشان بلانشت مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و وی را به شهرتی بین‌المللی رساند. فیلم الیزابت تنها با فروش از گیشه، 82 میلیون دلار در مقابل بودجه 30 میلیون دلاری‌اش سود‌آوری کرد.

زندگی شغلی کیت بلانشت

کیت بلانشت، سال 1999 برای فیلم شوهر ایده‌آل به کارگردانی الیور پارکر نقش‌آفرینی کرد. داستان این فیلم درباره شخصی به نام سر رابرت چیلترن یک وزیر دولتی موفق به همراه همسر دوست داشتنی اوست. اما داستان آز آجا آغاز می‌شود که خانم چاولی مدارکی که حکایت از گذشته بزهکارانه رابرت دارد، دست پیدا می‌کند. این فیلم شاید به لحاظ هنری جایگاه فیلم قبلی بلانشت را نداشت، اما این بار هم بازی وی مورد تحسین منتقدان و مخاطبان قرار گرفت.

بیوگرافی کیت بلانشت

در همان سال کیت بلانشت برای فیلم آقای ریپلی بااستعداد ساخته آنتونی مینگلا ، بازهم بازی درجه یکی از خود ارائه داد؛ که برای بازی نقش مردیت لوگ، یک وارث ساده لوح و ثروتمند آمریکایی، برای دومین‌بار نامزد جایزهٔ بفتا را از آن خود کرد. در این اثر سینمایی بازیگران دیگری چون مت دیمون، جود لا، گوئینت پالترو، گرچن ایگلف، ایوانو مارسکوتی، سیلوانا بوزی، جوزپه فیورلو، رزاریو فیورلو، برایان تارانتینا به ایفای نقش پرداختند.

بیوگرافی کیت بلانشت

کیت بلانشت از 2000 تا 2007؛ ارباب حلقه‌ها و هوانورد

کیت بلانشت در سال 2000، با نقش یک الف سلطنتی خیرخواه به‌نام گالادریل برای فیلم ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه کاری از پیتر جکسون نخستین قسمت از مجموعه‌فیلم‌ها ظاهر شد. بلانشت در قسمت‌های دوم و سوم این سه‌گانه هم به این کاراکتر مقابل دوربین قرار گرفت. در واقع شخصیت گالادریل در رمانی که سه‌گانه از آن اقتباس شده ظاهر نمی‌گردد، ولی گیرمو دل تورو و جکسون به خاطر بازای درخشان بلانشت داستان فیلم را طوری اصلاح کردند تا وی در این سه‌گانه حضور داشته باشد.

کیت بلانشت از 2000 تا 2007؛ ارباب حلقه‌ها و هوانورد

بلانشت در طی سال های 2000 تا 2007 در چندین آثار سینمایی، بازی درخشانی از خود ارائه داد. اما بازی متفاوت و بسیار تاثیرگذار وی در فیلم هوانورد (The Aviator) محصول سال 2004، تحسین همگان را برانگیخت. وی برای ایفای نقش کاترین هپبورن در فیلم هوانورد به کارگردانی مارتین اسکورسیزی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از آن خود کرد. در این اثر سینمایی بازیگران دیگری چون لئوناردو دی‌کاپریو، کیت بکینسیل، الک بالدوین، آلن آلدا، برنت اسپاینر، ایو ژاک به ایفای نقش پرداختند.

بیوگرافی کیت بلانشت

کیت بلانشت در سال 2007 با بازی درخشان برای فیلم من آنجا نیستم به کارگردانی تاد هینز بار دیگر توجه همگان را به خود معطوف کرد. داستان این اثر سینمایی درباره باب دیلن، خواننده و شاعر است که در 6 پرسونای جداگانه از وی به نمایش در می‌آید. در فیلم من آنجا نیستم بازیگرانی دیگری چون بن ویشاو، کریستین بیل، ریچارد گی‌یر، مارکوس کارل فرانکلین، مارک کاماچو، ادی ویلیامز و هیث لجر به نقش‌آفرینی پرداختند.

کیت بلانشت برای بازی نقش باب دیلن، بار دیگر نامزد دریافت جایزه انجمن بازیگران و نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن در اسکار و گلدن گلوب هم کاندید دریافت جایزه شد. در همان سال کیت بلانشت به‌ عنوان یکی از 100 شخصیت تاثیرگذار جهان در مجله تایم انتخاب گردید.

بیوگرافی کیت بلانشت

کیت بلانشت از 2008 تا 2016؛ یاسمن پژمرده و موفقیت

کیت بلانشت (Cate Blanchett)، سال 2008 در فیلم ایندیانا جونز و قلمروی جمجمه بلورین اثری از استیون اسپیلبرگ در نقش مامور شرور کاگ‌ب ظاهر شد. در واقع این نقش شرور از کاراکترهای علاقهٔ اسپیلبرگ در فیلم ایندیانا جونز بود. این فیلم پس از اکران با نقدهای متفاوتی از سوی منتقدان و تماشاگران مواجه شد اما در گیشه فروشی بیش از 790 میلیون دلار در سراسر جهان را تجربه کرد.

در سال 2013 کیت بلانشت برای فیلم یاسمن پژمرده اثری از وودی آلن به نقش‌آفرینی پرداخت. بازی درخشان و متفاوت بلانشت با تحسین گسترده‌ای مواجه شد و برخی از منتقدان این نقش‌آفرینی را بهترین عملکرد حرفه‌ای وی تا آن دوره در کارنامه بازیگری‌اش می‌دانند. او در این اثر در کنار سالی هاوکینز، الک بالدوین و اَنی مکنامارا به ایفای نقش پرداخت. مهارت‌های خارق‌العاده بلانشت به‌ عنوان یک بازیگر حرفه‌ای تئاتر باعث شد تا در این اثر کاراکتری را که در یک جهان مصنوعی از پرستیژ و فریبندگی اجتماعی زندگی می‌کند و سعی فرار از گذشته‌اش را دارد، به خوبی نشان داد.

کیت بلانشت از 2008 تا 2016؛ یاسمن پژمرده و موفقیت

بلانشت در سال 2015 برای نقش بدجنس خانم ترمین در سیندرلا انتخاب شد. در این اثر اقتباسی غیرانیمیشنی به کارگردانی کنت برانا بار دیگر بازی متفاوت بلانشت مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. در فیلم سیندرلا بازیگران دیگری چون لیلی جیمز، ریچارد مدن، استلان اسکاشگورد، هالیدی گراینگر، درک جاکوبی، هلنا بونهام کارتر، سوفی مک‌شرا، هایلی اتول، بن چاپلین، جاشوآ مک‌گوایر به ایفای نقش پرداختند.

بیوگرافی کیت بلانشت

کیت بلانشت در سال 2015 با نقش کارول ایرد مقابل دوربین تاد هینز قرار گرفت. فیلم کارول (Carol) ژانر درام دورانی عاشقانه از رمانی محصول سال 1952 نوشته پاتریشا های‌اسمیت اقتباس شد. بلانشت در نقش کارول، یک زن خانه‌دار حومه‌شهری را بازی نمود که به صورت عاشقانه شیفته یک فروشنده شده است. وی برای این اثر نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب در بخش بهترین بازیگری شد. همچنین کارول در بخش‌هایی مچون بهترین فیلم، کارگردانی و موسیقی هم نامزد دریافت جایزه شد. کیت بلانشت برای عملکردش در این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار شد، که در واقع هفتمین نامزدی اسکار وی برای با این فیلم رقم خورد.

بیوگرافی کیت بلانشت

کیت بلانشت از 2017 تاکنون؛ فعالیت در برادوی و بازی در ثور: رگنراک

کیت بلانشت (Cate Blanchett) در سال 2017، با نمایش پرزنت در کمپانی تئاتر سیدنی به کارگردانی جان کرولی روی صحنه رفت. این نمایش که در واق اقتباس اندرو آپتون از نمایش‌نامه پلاتونوف نوشتهٔ آنتون چخوف است در سال 2017 به برادوی منتقل شد. بازی بسیار درخشان بلانشت در طول نمایش برادوی حسابی مورد تحسین قرار گرفت. بن برانتلی از مجلیه نیویورک تایمز درباره بازی فوق‌العاد وی در این نمایش چنین نوشت: بلانشت می‌داند که چگونه صحنه را در دست گیرد و در صورت لزوم آن را به کنترل خودش درآورد.

کیت بلانشت از 2017 تاکنون؛ فعالیت در برادوی و تلویزیون

فیلم ثور: رگنراک محصول سال 2017 به کارگردانی تایکا وایتیتی در ژانتر فانتزی محور است. کیت بلانشت در این اثر سینمایی در نقش خواهر بزرگ‌تر شرور ثور،هلا ظاهر شد و بازی تحسین برانگیزی از خود ارائه داد. این اثر سینمایی با موفقیت تجاری همراه شد و بسیار مورد تحسین منتقدان هم قرار گرفت. فیلم ثور: رگنراک در گیشه جهانی 854 میلیون دلار فروش کرد.

بیوگرافی کیت بلانشت

از دیگر بازی‌های درخشان کیت بلانشت می‌توان به فیلم تار (Tár) اقری درام روان‌شناختی به نویسندگی و کارگردانی تاد فیلد اشاره کرد که در سال 2022 منتشر شد. این اثر سینمایی روایتی از زندگی و زوال رهبر ارکستر پرآوازه به‌نام لیدیا تار (کیت بلانشت) است که متهم رفتار ناشایستی می‌شود. مراسم افتتاحیه فیلم تار در هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز برگزار گردید که بلانشت در آن‌جا جام ولپی بهترین بازیگر زن را از آن خود نمود.

بیوگرافی کیت بلانشت

فیلم های کیت بلانشت

در این بخش از مقاله بیوگرافی کیت بلانشت قصد داریم تا به معرفی آثار سینمایی این بازیگر از شروع فعالیت هنری اش تا حال حاضر (هنگام نگارش این مقاله) بپپردازیم.

سالنام فیلمنقشکارگردان
1990کابوریاکوتاه
1996فیلم کوتاه پارک‌لندزرزی
1997جاده بهشتسوزان مکارتیبروس برسفورد
1997Thank God He Met Lizzieلیزیشری نولان
1997اسکار و لوسیندالوسیندا لپلاستریرگیلیان آرمسترانگ
1998الیزابتالیزابت یکمشکهار کاپور
1999شوهر ایده‌آللیدی گرترود چیلترنالیور پارکر
1999فیلم کوتاه بنگرز  (تهیه‌کننده)جولی-آن
1999چپاندن قوطی‌حلبیکانی فالزونمایک نیوول
1999چشمان کاملاً بستهحضور افتخاری (صدای زن مرموز)استنلی کوبریک
1999آقای ریپلی بااستعدادمردیت لوگآنتونی مینگلا
2000هدیهآنابل «آنی» ویلسونسام ریمی
2000مردی که گریستلولاسالی پاتر
2001اخبار کشتیرانیپتل کوئیللاسه هالستروم
2001شارلوت گریشارلوت گریگیلیان آرمسترانگ
2001راهزنانکیت ویلربری لوینسون
2001ارباب حلقه‌ها: یاران حلقهگالادریلپیتر جکسون
2002ارباب حلقه‌ها: دو برجگالادریلپیتر جکسون
2002بهشتفیلیپاتام تیکور
2003قهوه و سیگارخودش – شلیجیم جارموش
2003ورونیکا گرنورونیکا گورینجوئل شوماخر
2003گم‌شده مگدالنا«مگی» گیلکسونران هاوارد
2003ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاهگالادریلپیتر جکسون
2004زندگی در آب با استیو زیسوجین وینزلت-ریچاردسونوس اندرسون
2004هوانوردکاترین هپبورنمارتین اسکورسیزی
2005ماهی کوچکتریسی هارتروآن وودز
2006بابلسوزان جونزالخاندرو گونسالس اینیاریتو
2006آلمانی خوبلینا برانتاستیون سودربرگ
2006یادداشت‌هایی بر یک رسواییشیبا هارتریچارد ایر
2007پلیس خفنحضور افتخاری  در نقش جنینادگار رایت
2007فیلم مستند In the Company of Actorsخودش
2007الیزابت: دوران طلاییملکه الیزابت یکمشکهار کاپور
2007من آنجا نیستمجود کوئین (باب دیلن)تاد هینز
2008ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورینآیرینا اسپالکواستیون اسپیلبرگ
2008مورد عجیب بنجامین باتن دیزی فولردیوید فینچر
2008پونیو روی صخره کنار دریاصداپیشه گرانماماره در دوبله انگلیسیهایائو میازاکی
2010رابین هوددوشیزه ماریانریدلی اسکات
2011هاناماریسا ویگلرجو رایت
2012هابیت: یک سفر غیرمنتظرهگالادریلپیتر جکسون
2012فیلم کوتاه A Cautionary Tailراوی
2013مستند خیزش دخترانراویپل آلن و جودی آلن
2013مستند Journey to the South Pacificراوی
2013یاسمن پژمردهژنت «جازمن» فرانسیسوودی آلن
2013چرخشگیل لنگجاستین کرزل
2013مستند The Galapagos Affairصداپیشه دور استراچ
2013هابیت: برهوت اسماگ گالادریلگالادریلپیتر جکسون
2014مردان آثار ماندگارکلر سیمونجرج کلونی
2014انیمیشین چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم 2صداپیشه والکادین دبلوا
2014هابیت: نبرد پنج سپاهگالادریلپیتر جکسون
2015شوالیه جام‌هانانسیترنس مالیک
2015سیندرلاخانم ترمینکنت برانا
2015کارولکارول ایردتاد هینز
2015حقیقتمری میپسجیمز وندربیلت
2015مانیفستگوناگونجولیان روزفلت
2016مستند سفر زمانگویندهترنس مالیک
2017فیلم کوتاه سرخمادر
2017ترانه به ترانهآماناداترنس مالیک
2017ثور: رگناروکهلاتایکا وایتیتی
2018هشت یار اوشنلوگری راس
2018خانه‌ای با ساعتی درون دیوارهایشفلورانس زیمرمنالی راث
2018موگلی: افسانه جنگلصداپیشه کااندی سرکیس
2019انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهانصداپیشه والکادین دبلوا
2019کجا رفتی برنادتبرنادت فاکسریچارد لینکلیتر
2019فیلم کوتاه شیرینی‌دوستگوینده
2021بالا رو نگاه نکنبری ایوانتیآدام مک‌کی
2021کوچه کابوسدکتر لیلیت ریترآدام مک‌کی
2022تار لیدیاتارتاد فیلد
2022مدرسه خیر و شر استوریانصداپیشهپال فیگ
2022پینوکیوی گیرمو دل توروصداپیشهگیرمو دل تورو
2023سرزمین‌های مرزیالی راث

با عکسی از کیت بلانشت در فیلم هشت یار اوشن (Ocean’s Eight)، به بررسی کارنامه هنری این بازیگر در قاب تلویزیون می‌پردازیم.

بیوگرافی کیت بلانشت

سریال های کیت بلانشت

اولین حضور کیت بلانشت (Cate Blanchett) در قاب تلویزیون، سال 1994 با مینی سریال تلویزیونی هارتلند در کنار ارنی دینگو رقم خورد. وی در ادامه سال 1995 در مینی سریال شهر مرزی با هوگو ویوینگ برای قسمتی از نجات پلیس ب نام پسر لود شده ظاهر شد.

در سال 2020 میلادی بلانشت با بازی در دو مینی‌سریال دوباره به تلویزیون برگشت. وی با الهام از پرونده جنجالی بازداشت اجباری کورنلیا راو، در سریال درام استرالیایی بی‌وطن، نقش مکمل را ایفا نمود. بودجه این سریال توسط اسکرین استرالیا تامین  شد و بلانشت نیز در مقام یکی از سازندگان و تهیه‌کننده اجرایی در آن حضور داشت.

کیت بلانشت برای بازی در بی‌وطن (Stateless) برنده دو جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل و بهترین مینی‌سریال در مقام تهیه‌کنندهٔ اجرایی از دهمین دوره جوایز AACTA شد.  وی در همان سال برای مینی‌سریال درام تاریخی خانم آمریکا (Mrs. America) از شبکه اف‌ایکس با نقش فیلیس شلفلی در قاب تلویزیون ظاهر شد. این سریال 9 قسمتی در تاریخ 15 آوریل 2020 در ایالات متحده پخش شد که با استقبال بالایی از سوی منتقدان مواجه شد.

بیوگرافی کیت بلانشت

جوایز و افتخارات کیت بلانشت

در این بخش از مقاله بیوگرافی کیت بلانشت به بررسی افتخارات و جوایز این بازیگر می‌پردازیم. وی تا کنون توانسته افتخارات متعددی بدست بیاورد و در عرصه‌های مختلف خوش درخشیده است. در جدول زیر می‌توانید جوایز و افتخارات این بازیگر مطرح و توانا و همچنین اطلاعات مربوط به آن‌ها را مشاهده نمایید.

جوایز و افتخارات کیت بلانشت

سالعنوانجشنواره
1998کاندید بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم الیزابتهفتاد و یکمین دوره جوایز اسکار
2004برنده بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم هوانوردهفتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار
2006کاندید بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم یادداشت‌هایی بر یک رسواییهفتاد و نهمین دوره جوایز اسکار
2007کاندید بهترین بازیگر زن برای فیلم الیزابت: دوران طلاییهشتادمین دوره جوایز اسکار
2007کاندید بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم من آنجا نیستمهشتادمین دوره جوایز اسکار
2013برنده بهترین بازیگر زن برای فیلم یاسمن پژمردههشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار
2015کاندید بهترین بازیگر زن برای فیلم کارولهشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار
2022کاندید بهترین بازیگر زن برای تارنود و پنجمین دوره جوایز اسکار

علاوه بر جدول مذکور کیت بلانشت تا هنگام نگارش این مقاله برنده چهار جایزه بفتا، چهار جایزه گلدن گلوب و سه جایزهٔ انجمن بازیگران فیلم را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است. همچنین در سال 2005 بلانشت جایزه آیکان مجله پریمیر را دریافت کرد. وی در سال 2006 هم جایزه استاد مدرن جشنواره بین‌المللی سنتا باربارا را به خاطر دستاوردهای هنری‌اش در صنعت فیلم‌سازی را از آن خود نمود.

کیت بلانشت در سال 2006 ستاره‌ای در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود (Hollywood Walk of Fame) دریافت نمود و سال 2014 هم جایزه کریستال زنان در فیلم و تلویزیون بین‌المللی را جهت برتری در صنعت سرگرمی بدست آورد. در سال 2015 از وی در موزه هنر مدرن به خاطر مشارکت برجسته در این صنعت تجلیل به عمل آمد. بلانشت در همان نیز جایزهٔ لانگفورد لین را به خاطر سهم برجسته‌اش در غنی سازی محیط و فرهنگ تئاتر استرالیا از آن خود کرد. وی در سال 2016 هم جایزه لکسات اسپایت‌لایت انجمن طراحان لباس را گرفت و در سال 2022 جایزه سزار افتخاری را در مجموعه جوایز خود به ثبت رساند.

بیوگرافی کیت بلانشت

شایعات و حواشی کیت بلانشت

به‌ طور کلی امروزه در سینمای جهان همواره بازیگران و چهره‌های مشهور همواره در معرض حواشی مختلفی خواه کذب یا درست قرار گرفته‌اند، که بازیگر بزرگ و پرافتخاری چون کیت بلانشت (Cate Blanchett) هم از این قاعده مستثنی نیست.

شایعات و حواشی کیت بلانشت

اتهام به همجنس‌گرایی برای بازی در فیلم کارول

کیت بلانشت در سال 2015 برای فیلم کارول با رونی مارا همبازی شد، اما محوریت فیلم درباره رابطع عاشقانه دو زن نسب به یکدیگر بود. اما پس از اکران فیلم، حواشی و شایعات زیادی برای بلانشت و مارا ایجاد شد، که با گذشت زمان کذب بودن اخبار مشخص شد.

به طور کلی باید اذعان کرد که کیت بلانشت یکی از کم حاشیه‌ترین ستارگان هالیوود محسوب می‌شود که تا جای مممکن خود را حواشی دور نگه می‌دارد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402