مقایسه عملکرد دوربین پیکسل 2 و 3 ایکس ال با آیفون 10 اس مکس و گلکسی نوت 9

مقایسه عملکرد دوربین پیکسل 2 و 3 ایکس ال با آیفون 10 اس مکس و گلکسی نوت 9
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

جدیدترین پرچمداران گوگل، اپل و سامسونگ برای ثابت کردن خود به کاربران، کار سختی را درپیش دارند. در این نوشتار عملکرد دوربین گوشی‌های هوشمند پیکسل 2 و 3 ایکس ال، آیفون 10 اس مکس و گلکسی نوت 9 با هم مقایسه شده است.

گوگل پیکسل 3 یکی از گوشی‌های هوشمندی است که بهترین دوربین را دارد اما رقابت در بازار فعلی با وجود گوشی‌های قدرتمند دیگر، بسیار سخت است. آیفون 10 اس مکس نیز عکس‌های فوق‌العاده‌ای می‌گیرد و حتی در برخی مواقع کیفیت عکس‌های آن بهتر از گوگل پیکسل 3 است. این درحالی است که عملکرد دوربین گلکسی نوت 9 در نور کم بسیار عالی است.

با این وجود ممکن است انتخاب یک گوشی با دوربین عالی به عنوان گزینه نهایی کار سختی باشد. در ادامه مقایسه‌ای بین عملکرد دوربین گوشی‌هایی نظیر پیکسل 3 ایکس ال، آیفون 10 اس مکس، گلکسی نوت 9 و پیکسل 2 ایکس ال انجام شده است. خاطر نشان می‌شود در صورتی‌که در حال حاضر گوشی کوچک‌تر آیفون 10 اس و یا گوگل پیکسل 3 و یا پیکسل 2 را دارید، می‌بایست عکس‌هایی با کیفیت مشابه را از همتاهای بزرگترشان انتظار داشته باشید چرا که نوع دوربین به‌کار رفته در این گوشی‌ها و نسخه بزرگ‌ترشان کاملا یکسان است.

قابل ذکر است که همه گوشی‌هایی که در بالا به آنها اشاره شد، عکس‌های باکیفیت عالی را ثبت می‌کنند و در این مقایسه، سعی شده است که بهترین دوربین مشخص شود. از این رو برای هر عکسبرداری از تنظیمات اتوماتیک خود گوشی استفاده شده است چرا که اکثر افراد در دنیای واقعی نیز از تنظیمات اتوماتیک خود گوشی برای عکسبرداری استفاده می‌کنند. بنابراین ممکن است در برخی مراحل با انتخاب گوشی برنده، موافق نباشید که کاملا درست است. دلایل فنی متعددی برای انتخاب یک عکس خوب وجود دارد که بسیار سلیقه‌ای است. خاطر نشان می‌شود که این آزمایش، خیلی علمی نبوده اما سعی شده است که کاملا در شرایط مساوی، بهترین عکس‌ها گرفته شوند. در آخر باید گفت چنانچه یکی از گوشی‌های بالا را دارید، مطمئنا از عملکرد دوربین آن ناامید نخواهید شد.

 

مقایسه دوربین پیکسل 2 ، پیکسل 3 ایکس ال ، آیفون 10 و گلکسی نوت 9

برای مشاهده اینکه هر عکس توسط کدام دوربین ثبت شده است، بر روی آن کلیک کنید.

 

عکسبرداری در روز

تقریبا امروزه انتظار می‌رود که هر گوشی هوشمندی حتی مقرون به‌صرفه‌ترین آنها، در روشنایی روز عکس‌های باکیفیت خوبی را ثبت کنند. هر چهار گوشی موردنظر نیز در این منظره که مرکز شهر نیویورک را نشان می‌دهد، به خوبی عمل کرده‌اند اما تعدادی اختلاف نیز در تصاویر دیده می‌شود. خیلی سخت است که یک گوشی را در این مرحله به عنوان برنده تعیین کنیم اما همان‌طور که مشاهده می‌کنید آیفون 10 اس مکس و گلکسی نوت 9 عکس‌های به نسبت با کیفیت پایین‌تری را ثبت کرده‌اند. عکسی که با آیفون ثبت شده است، آسمان را بیش از حد آبی نشان می‌دهد که کمی غیرطبیعی جلوه می‌کند همچنین ساختمانها به‌خوبی نشان داده نشده‌اند. گلکسی نوت 9، ساختمان‌ها را با رنگ‌های گرم نشان داده و تقریبا همه اجزای موجود در عکس با نوردهی بیشتر نشان داده شده‌اند. برای مثال اگر به ابرها دقت کنید نوردهی زیاد را متوجه خواهید شد. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، در عکس گرفته شده با آیفون 10 اس مکس، جزئیات بیشتری ثبت شده است. برای مثال اگر به بیلبورد تبلیغاتی Venmo که در گوشه پایین سمت چپ عکس قرار دارد، نگاه کنید، متوجه خواهید شد که لوگوی Venmo که در این بیلبورد در عکس ثبت شده با آیفون 10 اس خیلی راحت‌تر خوانده می‌شود.

پیکسل 2 ایکس ال و پیکسل 3 ایکس ال هر دو کنتراست فوق‌العاده‌ای دارند و به همین سبب است که عکس‌های ثبت شده با آنها بیشتر موردعلاقه کاربر قرار می‌گیرد. آسمان آبی رنگ با پیکسل 3 دوست داشتنی است و ابرها را به زیبایی نمایش داده است. ساختمان‌های ثبت شده با دوربین پیکسل 2 نیز بسیار عالی و اندکی روشن‌تر هستند. درنهایت اگر قرار باشد که یک عکس را با بقیه به اشتراک گذاشت، مطمئنا عکس ثبت شده با پیکسل 3 انتخاب می‌شود. مجددا خاطر نشان می‌شود که نتایج این تست و ارزیابی بسیار به هم نزدیک است و انتخاب یک گوشی دلیل بر خوب نبودن گوشی‌های دیگر نیست.

برنده : پیکسل 3 ایکس ال

 

در این قسمت انتخاب برنده کمی آسان‌تر است. در عکس‌های ثبت شده با گلکسی نوت 9 و آیفون 10 اس مکس، رنگ زرد در عکس‌ها کاملا مشهود است. این رنگ زرد را می‌توان روی دیوار و قسمت‌های مختلف عکس مشاهده کرد. حتی رنگ پوست دختر در این عکس غیرطبیعی بوده و لباس‌های آن نیز تم زرد رنگ دارند. با بزرگنمایی تصویر، مقداری نویز در چهره او نیز دیده می‌شود.

تصویر ثبت شده با پیکسل 2 ایکس ال کاملا مات و تار دیده می‌شود. البته مشخص نیست که این تاری ناشی از لرزش دوربین و یا عوامل دیگر است اما پایداری اپتیکال تصویر در این گوشی، حرکت‌ها و لرزش‌های خفیف را جبران می‌کند. در پیکسل 3 ایکس ال به لطف بهره‌مندی از رنگ‌های زنده، هدف کاملا از پس زمینه جدا دیده می‌شود. جزئیات تصویر از ژاکت تا چهره مدل به خوبی حفظ شده است و با وجود آنکه مقداری نویز در تصویر دیده می‌شود اما این مقدار نویز در مقایسه با گلکسی نوت 9 و آیفون 10 اس مکس، بسیار جزئی و کمتر است.

برنده : پیکسل 3 ایکس ال

 

در عکس‌های بالا، پرتره مدل بدون استفاده از افکت پرتره ثبت شده است. در این عکس‌ها کاملا مشهود است که هر گوشی چه عناصری را بهتر نشان می‌دهد. در عکس‌های ثبت شده با پیکسل 2 ایکس ال و گلکسی نوت 9 جزئیات به میزان بیشتری حفظ شده‌اند. در پیکسل 3 ایکس ال رنگ‌ها طبیعی‌تر دیده می‌شوند. برای مثال در عکس‌های ثبت شده با پیکسل 2 ایکس ال، آیفون 10 اس مکس و گلکسی نوت 9، رنگ پوست مدل بیشتر به قرمز می‌زند. در عکس‌های ثبت شده با پیکسل 2 ایکس ال و آیفون 10 اس مکس، عمق طبیعی به خوبی دیده می‌شود اما به طور کلی توناژ قرمزی در عکس پیکسل 2 ایکس ال بسیار مشهود است.

به‌طور کل، عکس ثبت شده با آیفون 10 اس مکس در این قسمت بیشتر مورد رضایت قرار می‌گیرد. با وجود آنکه رنگ‌ها در آن به طبیعی رنگ‌های ثبت شده در پیکسل 3 ایکس ال نیست اما درنهایت عکس ثبت شده با آیفون 10 اس مکس، بهتر از بقیه به‌نظر می‌رسد. جزئیات به خوبی در این تصویر حفظ شده‌اند و تاری طبیعی پس‌زمینه در این عکس، خیلی بهتر از سایر عکس‌ها است.

برنده: آیفون 10 اس مکس

 

عکسبرداری در فضای سرپوشیده

انتخاب بهترین عکس در این مرحله اندکی مشکل است. عکس‌ گرفته شده با پیکسل 3 ایکس ال بیشتر موردپسند کاربر قرار می‌گیرد. در این تصویر جزئیات به خوبی حفظ شده و تراز سفیدی خوبی در آن دیده می‌شود. نویز بسیار کمی در عکس وجود دارد و چراغ‌ها به خوبی رویت می‌شوند. عکس ثبت شده با پیکسل 2 ایکس ال به میزان کافی زنده و طبیعی نیست و عکس ثبت شده با گلکسی نوت 9 نیز به دلیل نوردهی بیش از حد چراغ‌ها و فقدان رنگ‌های موثر و گیرا، از کیفیت نامناسبی برخوردار است.

آیفون 10 اس مکس، سقف مغازه‌ها را آن طور که در حقیقت هستند نشان می‌دهد اما کمی بیش از حد، همه چیز را نارنجی ثبت می‌کند. برای مثال عینک موجود در قفسه سمت راست پایین تصویر در حقیقت، کمی سفیدتر از چیزی است که در تصویر می‌بینیم.

تصویر ثبت شده با گوگل پیکسل 3 ایکس ال مقداری به سردی تمایل دارد. درواقع در این تصویر شادی و نشاط دیده شده در تصویر آیفون 10 اس مکس، دیده نمی‌شود. درواقع مطمئنا عکس موردعلاقه کاربر، چیزی ما بین این دو خواهد بود اما از آنجا که می‌بایست یگ گوشی انتخاب شود، گوگل پیکسل 3 ایکس ال معرفی می‌شود. درواقع ما گرم‌تر کردن توناژ رنگ تصاویر این گوشی و به اشتراک‌گذاری عکس‌های آن در فضای مجازی را به کاهش توناژ رنگ آیفون 10 اس مکس ترجیح می‌دهیم. زیرا جزئیات در پیکسل 3 ایکس ال به خوبی حفظ شده‌اند. درواقع می‌توان با بزرگنمایی و زوم عکس، تک چراغ بزرگ که در وسط عکس، گوشه سمت چپ قرار دارد را مشاهده کرد. از آنجا که جزئیات بیشتری در پیکسل 3 ایکس ال حفظ می‌شود، پس بهترین عکس برای ویرایش خواهد بود.

برنده: پیکسل 3 ایکس ال

 

عکس‌های بالا در فستیوال قهوه نیویورک گرفته شده‌اند. در این مرحله سرعت عملکرد دوربین‌ها و کیفیت عکس‌های ثبت شده آنها و عدم تاری عکس‌ها ارزیابی شده است. چرا که نوردهی در این مکان نسبتا ضعیف است و عموما تعداد زیادی از افراد در تردد هستند که ممکن است سبب لرزش دست عکاس شوند. البته تا حد امکان از لرزش دست در این عکس‌ها اجتناب ورزیده شده است.

با زوم و بزرگ‌نمایی روی دانه‌های قهوه می‌توان گفت که گوگل پیکسل 2 ایکس ال تنها گوشی ساخت 2017 در این فهرست است که کار خود را به خوبی انجام داده است. درواقع عکس گرفته شده با پیکسل 2 ایکس ال زنده و خیلی طبیعی است. می‌توان گفت که پیکسل 3 و آیفون 10 اس مکس در مکان‌های دوم و سوم این تست قرار خواهند گرفت. عکس ثبت شده با پیکسل 3 ایکس ال در مقایسه با عکس تیره آیفون 10 اس مکس، زنده‌تر به‌نظر می‌رسد اما اندکی از نظر میزان اشباع رنگ اشکال دارد. درمورد عکس ثبت شده با گلکسی نوت 9 می‌توان گفت که دانه‌های قهوه نسبتا زنده به‌نظر می‌رسند اما رومیزی در عکس به دلایل مختلف، محو دیده می‌شود.

برنده: پیکسل 2 ایکس ال

 

در ابتدا خاطر نشان می‌شود که در عکس‌های بالا، تخته دارت را معیار رتبه‌بندی عکس قرار ندهید زیرا این تخته در بعضی از عکس‌ها چرخیده است و بنابراین به عنوان معیار اصلی سنجش عکس درنظر گرفته نمی‌شود. در تصاویر بالا تابلوی نئون ثبت شده در عکس، با دوربین آیفون 10 اس مکس به زیبایی نشان داده شده است زیرا نویز تصویر به میزان مناسبی کاهش یافته است اما متاسفانه کنتراستی را که می‌بایست در اینجا دید، مشاهده نمی‌شود. برای مثال رنگ مشکی دیوار، آنگونه که می‌بایست نشان داده نمی‌شود. پیکسل 3 ایکس ال و گلکسی نوت 9 جزئیات را به میزان بیشتری حفظ می‌کنند. برای مثال می‌توان به تصویر کره زمین در این دو گوشی نگاه کرده و دریای مدیترانه را به راحتی پیدا کرد اما عکس ثبت شده با گلکسی نوت 9 بیش از حد اشباع شده است.

پیکسل 2 ایکس ال به طور کل رنگ طبیعی‌تری را از خود به نمایش می‌گذارد. اما با نگاه به تابلوی نئون موجود در عکس می‌توان نویز زیادی را در اطراف آن دید. نوت 9 تابلوی نئون را به خوبی مدیریت کرده اما در بقیه عکس نویزهای دیگری نیز دیده می‌شود. اگر به افرادی که در همه عکس‌ها نمایش داده می‌شوند نگاه کنید، متوجه خواهید شد که پیکسل 2 و 3 ایکس ال جزئیات بهتری را حفظ کرده‌اند. به نظر می‌رسد برنده این قسمت نیز پیکسل 2 ایکس ال باشد چرا که رنگ‌های طبیعی‌تری را به نمایش می‌گذارد. البته قضاوت کلی در این عکس‌ها بسیار مشکل است چرا که هر چهار گوشی کار خود را به خوبی انجام داده‌اند.

برنده: پیکسل 2 ایکس ال

 

عکسبرداری در نور کم

عملکرد فوق‌العاده آیفون 10 اس مکس در عکس‌های بالا کاملا مشهود است. دوربین این گوشی صحنه را به خوبی روشن کرده و عکس کاملا زنده است. کیفیت عکس‌های ثبت شده با پیکسل 3 ایکس ال و گلکسی نوت 9 تقریبا متوسط است اما تصویر گلکسی نوت 9 اندکی تار است و در عکس ثبت شده با پیکسل 3 ایکس ال، رنگ‌ها بیش از حد اشباع شده‌اند و دیوار بالای تابلو اصلا روشن نشده است. تصویر ثبت شده با پیکسل 2 ایکس ال نیز بیش از اندازه نوردهی شده است.

برنده: آیفون 10 اس مکس

 

هرکدام از عکس‌های بالا معایب و نواقص خود را دارند اما عملکرد دوربین یکی از گوشی‌ها بهتر از بقیه است و آن هم پیکسل 3 ایکس ال است. اگر روی ساختمان قرار گرفته در سمت راست زوم کنید، مشاهده خواهید کرد که جزئیات بیشتری از آن حفظ شده است. رنگ‌های ثبت شده با این دوربین فوق‌العاده هستند، تنها مشکل موجود در این عکس، سمت چپ آسمان است که بیش از حد نوردهی شده است. عملکرد گلکسی نوت 9 خیلی نزدیک به پیکسل 3 ایکس ال است اما ساختمان‌های قرار گرفته در جلوی تصویر را اصلا به خوبی نمایش نمی‌دهد. آسمان نمایش داده شده با دوربین آیفون 10 اس مکس بسیار زیبا دیده می‌شود و اصلا دچار نوردهی بیش از حد نشده است اما کل تصویر متمایل به رنگ زرد است و در کل تصویر تیره به نظر می‌رسد. عکس ثبت شده با پیکسل 2 ایکس ال متمایل به رنگ آبی است و سمت چپ آسمان در آن کمی بیشتر از پیکسل 3 ایکس ال دچار نوردهی بیش از حد شده است.

برنده: پیکسل 3 ایکس ال

 

در این مرحله به دلیل تاری عکس پیکسل 2 ایکس ال و همچنین عدم حفظ جزئیات در گلکسی نوت 9 و تمایل کلی تصویر به رنگ نارنجی، دوربین هر دو گوشی عملکرد ضعیفی را از خود نشان می‌دهند. به نظر می‌رسد در این تصویر جزئیات ثبت شده با آیفون 10 اس مکس بیشتر از پیکسل 3 ایکس ال است. اگر به لبه موهای سگ نگاه کنید، تک‌تک موها و جدا بودن آنها از همدیگر در آیفون 10 اس مکس بهتر دیده می‌شود. البته عکس ثبت شده با آیفون 10 اس مکس اندکی تیره‌تر است.

اگر عکس ثبت شده با آیفون 10 اس مکس را اندکی روشن‌تر کنیم، بهترین گزینه برای انتخاب برنده این مرحله خواهد بود. اما اگر می‌خواهید عکسی را بدون هیچگونه ویرایش با بقیه به اشتراک بگذارید، گوگل پیکسل 3 ایکس ال انتخاب بهتری خواهد بود. ولی در نهایت آیفون 10 اس مکس به دلیل حفظ جزئیات بیشتر در این مرحله به عنوان برنده انتخاب می‌شود.

برنده: آیفون 10 اس مکس

 

استفاده از افکت پرتره در عکسبرداری از غذا

در تصاویر بالا که از یک ظرف غذا گرفته شده‌اند، پیکسل 3 ایکس ال به دلیل حفظ بیشتر جزئیات، برنده میدان خواهد بود. اگر به ظرف غذا با دقت نگاه کنید، تراز سفیدی موجود در ظرف غذا و دیوار پشت آن، به خوبی مشهود است. با وجود آنکه رنگ‌ها در پیکسل 2 ایکس ال کمی درمقایسه با پیکسل 3 ایکس ال واقعی‌تر به نظر می‌رسد اما این گوشی در مکان دوم این رقابت می‌ایستد چرا که جزئیات به خوبی در آن حفظ نشده است و با وجود آنکه کاسه عقبی کمی تیره دیده می‌شود اما انعکاس نور روی ظرف غذا به خوبی ثبت شده است. تصویر ثبت شده با آیفون 10 اس مکس، زنده به‌نظر نمی‌رسد و البته تعداد بسیار زیادی نویز در آن دیده می‌شود. متاسفانه باید گفت که کیفیت عکس گرفته شده با گلکسی نوت 9 در این مرحله اصلا خوب نیست.

برنده: پیکسل 3 ایکس ال

 

عکسبرداری از غذا با افکت پرتره با دوربین آیفون 10 اس مکس و گلکسی نوت 9 کار سختی خواهد بود. درحقیقت گلکسی نوت 9 به سبب روشنایی زیاد قادر نخواهد بود که عکس خوبی را در این مرحله ثبت کند و به همین دلیل در این مرحله، آن را نمی‌بینیم. آیفون 10 اس مکس نیز قادر نبود که عکس خوبی را ثبت کند اما با فاصله گرفتن از ظرف غذا، این مشکل مدیریت شد و عکس اول با استفاده از آیفون 10 اس مکس ثبت شد. پیکسل 2 و 3 ایکس ال در این قسمت هیچ مشکلی نداشته و هر دو، عکس زنده‌ای را ثبت می‌کنند. در نتیجه در این مرحله هر دو گوشی پیکسل 2 و پیکسل 3 ایکس ال برنده این میدان خواهند بود.

برنده: پیکسل 3 ایکس ال و پیکسل 2 ایکس ال

 

افکت پرتره و عکس‌های سلفی

همواره گوشی‌های گوگل پیکسل به عنوان بهترین گوشی‌ها برای ثبت عکس‌های سلفی شناخته می‌شوند. در تصاویر بالا گلکسی نوت 9 و آیفون 10 اس مکس به‌آسانی از مرحله رقابت حذف می‌شوند. این درحالی است که عکس ثبت شده با آیفون 10 اس مکس رنگ‌های زیبایی را نشان داده و HDR، به خوبی در پس‌زمینه کار می‌کند. پس‌زمینه عکس ثبت شده با گلکسی نوت 9 بیش از حد نوردهی شده است و البته رنگ‌های این عکس اندکی ضعیف‌تر دیده می‌شوند. خیلی مشکل است که از بین پیکسل 2 ایکس ال و پیکسل 3 ایکس ال، یکی را به عنوان برنده انتخاب کنیم اما رنگ‌های طبیعی‌تر گوشی جدیدتر، بیشتر موردپسند کاربر قرار خواهد گرفت. گفتنی است که جزئیات تصویر در هر دو گوشی به خوبی حفظ شده است.

برنده: پیکسل 3 ایکس ال

 

در این مرحله عکس ثبت شده با پیکسل 3 ایکس ال و آیفون 10 اس مکس بسیار نزدیک به هم هستند اما این دو گوشی از دو روش متفاوت برای افکت بوکه استفاده می‌کنند. درحقیقت اپل در افکت پرتره در مقایسه با گوگل از استراتژی متفاوتی استفاده می‌کند. در آیفون 10 اس مکس شاهد یک تاری شعاعی در اطراف چهره مدل خواهید بود اما در طرف دیگر گوگل سعی می‌کند که بر کل هدف تمرکز کند. درواقع روش اپل قدیمی‌تر و سنتی‌تر است اما روش گوگل بیشتر پسندیده می‌شود چرا که یک تمرکز قوی روی کل هدف و نه تنها چهره مدل دارد.

متاسفانه در عکس ثبت شده با گلکسی نوت 9 چهره مدل تار و دچار نوردهی بیش از حد شده است. درمورد پیکسل 2 ایکس ال باید گفت که رنگ‌های چهره مدل، کمتر واقعی به‌نظر می‌رسد. درنهایت می‌توان گفت که آیفون 10 اس مکس و پیکسل 3 ایکس ال هر دو کار خود را به خوبی انجام می‌دهند. هر دو گوشی جزئیات خوبی را از تصویر حفظ کرده و در آیفون 10 اس مکس، تاری شعاعی در اطراف چهره مدل به خوبی دیده می‌شود، این درحالی است که در عکس ثبت شده با پیکسل 3 ایکس ال بر همه جای مدل متمرکز شده است. ممکن است با خود بپرسید پس چرا آیفون 10 اس مکس به عنوان برنده انتخاب می‌شود. در پاسخ باید گفت که پس‌زمینه در عکس ثبت شده با آیفون 10 اس مکس تراز سفیدی بهتری دارد درحالی‌که در پیکسل 3 ایکس ال، پس‌زمینه بیشتر به زردی می‌زند.

برنده: آیفون 10 اس مکس

 

انتخاب بهترین دوربین در این مرحله آسان است. این عکس سلفی با افکت پرتره و در نور کم گرفته شده است. پیکسل 2 ایکس ال به دلیل تاری بیش از حد عکس، در ابتدا از رقابت خارج می‌شود. در عکس ثبت شده با گلکسی نوت 9 جزئیات به خوبی حفظ نشده و پس‌زمینه بیش از حد دچار نوردهی شده است. عکس ثبت شده با آیفون 10 اس مکس تقریبا خوب است اما به روشنی عکس پیکسل 3 ایکس ال نیست.

برنده پیکسل 3 ایکس ال

 

سه عدد از تصاویر پرتره بالا، عالی هستند. آیا می‌توانید حدس بزنید بازنده این میدان کدام گوشی است؟ با عرض معذرت از کمپانی سامسونگ، باید گفت که عکس ثبت شده با گلکسی نوت 9 بیش از حد نوردهی شده است و جلوه غیرطبیعی دارد. اما در سه گوشی باقیمانده، جزئیات تصویر به خوبی حفظ شده است و با وجود آنکه در پیکسل 2 ایکس ال سر مدل دچار نوردهی بیش از حد نشده است اما به سبب آنکه پس‌زمینه تصویر این گوشی اندکی متمایل به قرمز است، در مکان سوم این رقابت می‌ایستد. برای مقایسه بین آیفون 10 اس مکس و پیکسل 3 ایکس ال باید گفت که انتخاب در این مرحله کاملا به سلیقه شخصی کاربر برمی‌گردد. در پیکسل 3 ایکس ال، کل هدف بیشتر مورد تمرکز قرار گرفته است. با وجود آنکه هر دو گوشی آیفون 10 اس مکس و پیکسل 3 ایکس ال هر دو در این مرحله به خوبی عمل کرده‌اند، اما ترجیح داده می‌شود که پیکسل 3 ایکس ال به عنوان برنده انتخاب شود.

برنده: پیکسل 3 ایکس ال

 

در اینجا نیز انتخاب پیکسل 3 ایکس ال به عنوان برنده بی‌نهایت آسان است. برای گرفتن یک عکس با افکت پرتره توسط دوربین گوشی‌های گلکسی نوت 9 و آیفون 10 اس مکس می‌بایست اندکی عقب‌تر رفت اما نتیجه نهایی به ویژه برای گلکسی نوت 9 باز هم ضعیف است. در حقیقت آیفون 10 اس مکس اندکی بهتر عمل کرده اما باز هم تصویر نهایی تاریک بوده و جزئیات کمی در آن حفظ شده است و تاری برخی قسمت‌ها در آن دچار مشکل شده است. پیکسل 2 ایکس ال عملکردی عالی و در حد و اندازه پیکسل 3 ایکس ال از خود نشان داده است اما تصویر نهایی اندکی تاریک است بنابراین برنده نهایی پیکسل 3 ایکس ال خواهد بود.

برنده: پیکسل 3 ایکس ال

 

زوم و بزرگنمایی

گوشی هوشمند پیکسل 3 ایکس ال از ویژگی جدیدی به نام Super Res Zoom بهره می‌برد. درواقع گوگل به جای اضافه کردن یک دوربین ثانویه برای زوم اپتیکال، از هوش مصنوعی برای بهبود زوم دیجیتال به‌واسطه کاهش نویز و افزایش روشنایی تصویر، استفاده کرده است. نتیجه فوق‌العاده رضایتبخش است. ممکن است در اغلب موارد نتواند با زوم اپتیکال 2x گلکسی نوت 9 و آیفون 10 اس مکس، مقابله کند اما زوم آن عالی است و درواقع از روشی متفاوت بهره می‌گیرد. گفتنی است که پیکسل 2 ایکس ال مجهز به ویژگی Super Res Zoom نیست.

در اغلب موارد اصلا پیشنهاد نمی‌شود که از زوم و بزرگنمایی دوربین گوشی خود برای عکسبرداری استفاده کنید، چرا که نتیجه نهایی عموما رضایت‌بخش نیست. حتی با وجود ویژگی Super Res Zoom پیکسل 3 ایکس ال، نباید انتظار عکس‌هایی باکیفیت عالی را داشت. در عکس‌های بالا، عملکرد آیفون 10 اس مکس بشدت ضعیف است و به طور کل، عکس بسیار مبهم است. تصاویر ثبت شده با پیکسل 2 و 3 ایکس ال تقریبا شبیه بهم بوده و کنتراست خوبی دارند اما درختان در پیکسل 2 ایکس ال به شدت تیره دیده می‌شوند. به‌نظر می‌رسد در این مرحله گلکسی نوت 9 بهتر از سایر رقیبان خود عمل کرده است. درواقع در عکس ثبت شده با گلکسی نوت 9 جزئیات نوشته به خوبی حفظ شده است و بالاخره سامسونگ هم توانست در این آزمون برای یک بار، برنده میدان باشد.

برنده: گلکسی نوت 9

 

در این مرحله زوم دیجیتال پیکسل 2 ایکس ال و پیکسل 3 ایکس ال در مقایسه با زوم اپتیکال گلکسی نوت 9 و آیفون 10 اس مکس، سنجیده شده است. در همه این تصاویر مدل در حال حرکت بود و بنابراین این مرحله برای هر دو گوشی پیکسل در مقایسه با دو گوشی دیگر اندکی مشکل‌تر و سخت‌‌تر است چرا که هر دو گوشی گلکسی نوت 9 و آیفون 10 اس مکس هر دو مجهز به پایداری اپتیکال تصویر هستند. تلاش شده است که از زوم دیجیتالی مشابه 2x در گوشی‌های پیکسل استفاده شود. تصویر ثبت شده با گلکسی نوت 9 تار است بنابراین این گوشی از این مرحله کنار می‌رود. عملکرد آیفون 10 اس مکس در این قسمت خوب است اما در پیکسل 2 و پیکسل 3 ایکس ال جزئیات بیشتری از دست چپ مرد حفظ شده است. در نهایت پیکسل 3 ایکس ال به دلیل روشنایی بیشتر تصویر، به عنوان برنده این میدان انتخاب می‌شود.

برنده: پیکسل 3 ایکس ال

 

نتیجه‌گیری

براساس ارزیابی و تست‌های انجام شده می‌توان گفت که پیکسل 3 ایکس ال بهترین دوربین را دارد. اما در نظر داشته باشید که در تمام 10 مرحله‌ای که این گوشی به عنوان برنده میدان انتخاب شده است، آیفون 10 اس مکس به عنوان رقیبی قدرتمند در پشت سر پیکسل 3 ایکس ال ایستاده است. درواقع این پرچمدار اپل با کسب 4 عنوان قهرمانی توانست در این آزمون مقام دوم را از آن خود کند. در این آزمون گوشی هوشمند پیکسل 2 ایکس ال 3 بار برنده شد و گلکسی نوت 9 تنها برای یک بار توانست برنده این میدان باشد.

در نهایت باید گفت که هر چهار گوشی، عکس‌های فوق‌العاده‌ای را ثبت می‌کنند و مجددا خاطرنشان می‌شود که همه عکس‌های بالا با تنظیمات اتوماتیک خود دوربین گوشی ثبت شده‌اند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402