با دوربین گوگل کیفیت عکس های گوشی های اقتصادی شیائومی را افزایش دهید

xiaomi google camera / شیائومی دوربین گوگل
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

شیائومی یکی از برندهای موفق چینی در بازار است که گاهی دوربین گوشی‌های آن، کیفیت مناسبی ندارند. در ادامه می‌توانید نتیجه استفاده از برنامه دوربین گوگل در مقایسه با برنامه خود گوشی را در عکاسی مشاهده کنید.

در حال حاضر شیائومی، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در هند است. این شرکت، به صورت پی‌درپی و پیوسته، سعی دارد تا عملکرد و کیفیت صفحه نمایش محصولات خودش را بالا ببرد و البته در حالی این استراتژی را دنبال می‌کند که مراقب است قیمت گوشی‌های این برند خیلی هم بالا نرود. شایان ذکر است در حال حاضر با توجه به قیمتی که برای گوشی‌های شیائومی تعیین می‌شود، کیفیت عملکرد و کیفیت صفحه نمایش آن بسیار هم خوب است. با این حال، یکی از مواردی که شیائومی هنوز نتوانسته در آن حوزه عملکرد عالی داشته باشد، عملکرد دوربین گوشی‌های هوشمند اقتصادی این برند است. خوشبختانه، اکنون با امکان پورت HDR+ دوربین گوگل، این کمبود جزئی هم برطرف خواهد شد.

همچنین بخوانید :
گوشی ردمی نوت 3 شیائومی، محصول سال 2016 است، ولی این گوشی در بین گوشی‌های دیگر شیائومی نتوانست کیفیت دوربین خوبی را به نمایش بگذارد. این گوشی از همه جهات گوشی فوق‌العاده‌ای بود جز دوربین‌اش که متاسفانه کیفیت تصویر متوسطی داشت. گوشی‌های ردمی 3s و می مکس نیز در همان سال یعنی 2016، به بازار عرضه شدند و این گوشی‌ها هم سعی کردند، ویژگی‌های بهبود یافته‌ای را برای دوربین این گوشی به نمایش بگذارند ولی کار زیادی از پیش نبردند. حتی پرچمدار این گوشی‌ها، یعنی می 5 هم نتوانست با دوربین وان پلاس 3  رقابت کند؛ هرچند روی کاغذ، مشخصات دوربین هر دو گوشی تقریبا یکسان بود، اما سایر رقبای این برند نیز با گوشی‌هایی در همین رده قیمتی و دارای ویژگی‌های ضعیف‌تر، توانستند عملکرد بهتری از دوربین را به کاربران ارائه بدهند.

xiaomi mi 5 / شیائومی می 5

 

حل مساله کیفیت دوربین شیائومی

با وجود افزایش سهم بازار گوشی‌های هوشمند شیائومی هند در سال 2017، تغییری خاصی در روند تولید این گوشی‌ها رخ نداده است. شاید هنوز ارتقا کیفیت دوربین نیز برای این برند جزو الویت‌های اصلی قرار ندارد. اما به نظر می‌رسد که این وضعیت به آرامی و با رونمایی گوشی‌های هوشمند جدید، در حال تغییر کردن است. با آمدن گوشی می A1 که یک گوشی میان‌رده است، برخی کاستی‌های دوربین شیائومی برطرف شد.

باید گفت گوشی‌های ردمی نوت 4 و ردمی 4 و می مکس 2، کیفیت تصویر نسبتا ضعیفی دارند و با وجود داشتن مشخصات مناسب، دوربین قوی ندارند. برای مثال،  ردمی نوت 4 با  یک سنسور 13 مگا پیکسل سونی IMX258 با لنز f / 2.0 و پیکسل 1.1 میکرون به بازار آمد.

جالب است بدانید که سنسور دوربین استفاده شده در این گوشی‌ها، مشابه سنسور استفاده شده در LG G6 است. البته G6 دارای یک لنز f / 1.8 فوق العاده، ISP فوق العاده و چیپست اسنپدراگون 821 با DSP شش هسته‌ای است. همچنین این گوشی دارای استابلایزر تصویر اپتیکال نیز هست. اما تفاوت کیفیت تصویر بین ردمی نوت 4 و گوشی G6 بیش از حد متفاوت است. یعنی همین عوامل باعث شده که تصویر دو گوشی با یکدیگر خیلی متفاوت شود. یکی از نقاط کلیدی در این حوزه، پردازش تصویر است که بسیار حایز اهمیت است.

در حالی که ال جی سیستم پردازش تصویر فوق‌العاده با کیفیتی هم در G6 مورد استفاده قرار نداده است، ولی هنوز هم چندین مرتبه بهتر از سیستم پردازش تصویر ردمی نوت 4 شیائومی است. البته عکس‌های ردمی نوت 4 در نور روز بسیار خوب و با کیفیت هستند ولی جزئیات تصویر به خوبی نمایش داده نمی‌شود و همین مساله باعث ایجاد اثر Oil Painting می‌شود. همین مساله باعث می‌شود که جزئیات تصویر از دست برود و البته لکه‌هایی شبیه به نویز روی تصویر بیفتد.

شیائومی / Xiaomi

در نور کم، نمی توان بین این دوگوشی مقایسه ای انجام داد. زیرا گوشی های ردمی نوت 4 و ردمی 4 و تا حد کمتری می میکس 2 (بررسی کامل این گوشی را می‌توانید اینجا بخوانید)، در شرایط نور کم، تصویر خیلی خوبی ارائه نمی دهند. عکسهایی که در نور کم در هر دو حالت در فضای باز و در محیط داخلی گرفته می‌شوند، فوق‌العاده تاریک، همراه با نویز در تصویر و نشان ندادن خوب جزئیات همراه هستند. یکبار دیگر می‌گوییم که زیرساخت‌های همه این گوشی‌ها روی کاغذ، مشابه یکدیگر است ولی می‌بینید که در عمل، تفاوت‌هایی وجود دارد.

البته شیائومی به کاربران خود توصیه می‌کند تا از حالت HHT (تنظیم نور گرگ و میش به صورت دستی) برای تصویربرداری در محیط های با نور کم استفاده کنند، در این صورت نتیجه بهتری در عکس‌ها خواهید گرفت.

با این حال، عکس‌ها در محیط داخلی حتی در نور متوسط، باز هم کم نور هستند. به عنوان مثال، ال جی G3، محصول سال 2014 دارای سنسور بسیار قدیمی 13 مگاپیکسلی IMX135 است و با این حال می‌تواند عکس‌های بهتری را با جزئیات بسیار بیشتر، در هر دو حالت نور روز و نور کم بگیرد (البته چنین چیزی امکان‌پذیر است زیرا ال جی استابلایزر تصویر اپتیکال دارد).

البته در نهایت ممکن است کاربران گوشی های شیائومی به این نتیجه برسند و به سراغ مدل‌های جدیدتر این برند مانند می A1 بروند که البته پرتوزایی زیادی دارند، ولی تکلیف کاربرانی که مدل‌های ردمی مروط به سال 2017 را دارند، چیست؟

البته گفتنی است حتی در مورد گوشی  می A1 نیز عکس‌های با نور کم، فقط تا حدی بهتر از عکس‌های ردمی نوت 4 شده است؛ وگرنه باز در مقابل سایر رقبا، کیفیت عکس‌های شیائومی در نور کم آنقدر‌ها هم خوب نیست.

 

پورت دوربین گوگل HDR پلاس

حالا سوال این است که چکار کنیم؟ راهکار چیست؟ اینجا است که پورت غیر رسمی دوربین گوگل، با فناوری HDR پلاس گوگل، می‌تواند نقش یک ناجی را بازی کند. در اینجا می خواهیم توضیح دهیم که HDR پلاس چه کاری می‌تواند انجام بدهد و چطور می‌تواند کیفیت عکس‌ها را در نور کم بالا ببرد.

خیلی ساده بگوییم، الگوریتم HDR پلاس گوگل یکی از دلایل کیفیت خوب عکس‌های دوربین گوگل پیکسل است. در اصل قدرت کیفیت تصاویر گوشی پیکسل گوگل به دلیل همین ویژگی است. این ویژگی می تواند جزئیات تصویر را حفظ کند و نویز آن را کاهش دهد.

نسخه‌های متعددی از پورت دوربین گوگل در دسترس هستند، اما توصیه می‌شود از این مدل که در اینجا درباره آن صحبت می‌کنیم، استفاده کنید که به طور کامل می‌تواند نیاز شما را به تنظیم الگوریتم HDR برطرف کند. دستگاه‌های شیائومی نیاز دارند که Camera 2 APIشان به صورت دستی تنظیم شود و ویرایش Build.prop فعال گردد. لذا روت کردن گوشی برای استفاده از این پورت در گوشی شیائومی لازم است. بنابراین اگر گوشی خود را قبلا روت نکرده‌اید، باید این کار را انجام دهید.

پورت HDR پلاس دوربین گوگل بدون نیاز به تغییرات دیگری در رام و یا سفارشی کردن آن مبتنی بر AOSP مانند LineageOS کار می کند و نیازی به ویرایش Build.prop ندارد.

 

تست جان سختی گوشی Redmi Note 7

 

برنامه دوربین MIUI در مقایسه با پورت دوربین گوگل

برای تست تفاوت‌های کیفیت تصویر، سعی شده مقایسه‌ای بین پورت دوربین HDR پلاس گوگل نصب شده بر روی گوشی ردمی شیائومی که ineageOS 14.1 نام دارد و همچنین برنامه دوربین MIUI  نصب شده بر روی ردمی نوت 4 که با MIUI 8.5 Global ROM استاک کار می‌کند، داشته باشیم.

با توجه به اینکه دوربین ردمی نوت 4 دارای مشخصات بهتری نسبت به دوربین ردمی نوت 3 است، انتظار می‌رود که این گوشی در این مقایسه برتر باشد. البته تعداد پیکسل‌های پایین‌تری دارد ولی دوربین 16 مگاپیکسلی بر روی چنین سنسور کوچکی منجر به محدودیت‌هایی در کاربری آن شده است. البته توجه داشته باشید که اندازه پیکسل‌ها بزرگتر است (1.1 میکرون در برابر 1.0 میکرون).

با این حال، نرم افزار HDR پلاس دوربین گوگل، خیلی چیزها را تغییر داده است. در حالی که HDR پلاس در این گوشی‌های اقتصادی به خوبی گوشی‌های وان پلاس 3T کار نمی‌کنند، ولی می‌توانند در بسیاری از موارد بسیار موثر باشند. نگاهی به نمونه های تصویر زیر بیندازید.

 

 

باید گفت که کیفیت تصویر گوشی ردمی نوت 3 با استفاده از HDR پلاس به صورت اتوماتیک و با تنظیم پیش فرض در دوربین گوگل پورت شده، بهبود یافته است. در روز، تصاویر روشن‌تر و با وضوح بیشتر بوده و جزئیات به مراتب بهبود یافته‌تر خواهد بود.

همان‌طور که در این نمونه‌ها می‌بینید، تنظیم خودکار  HDR پلاس فعال است، محدوده رنج دینامیکی، ضعیف بوده و کیفیت دوربین به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد تا جایی که شما واقعا می‌توانید از نور پس زمینه استفاده کنید. جزئیات رنگ نیز با HDR پلاس بیشتر به رنگ واقعی آن نزدیک می‌شود.

هزینه‌ای که بابت این بهبود در کیفیت تصویر می‌دهید، سرعت عکس گرفتن و سرعت پردازش تصویر است. وقتی با برنامه دوربین گوگل عکس می‌گیرید، در مقایسه با دوربین MIUI، سرعت شما کم می‌شود. در حالتی که از برنامه دوربین گوگل استفاده نمی‌کنید، سرعت عکس گرفتن و پردازش تصویر اساسا بیشتر است و تنها در حد چند ثانیه می‌توانید عکس بگیرید. ولی در حالت استفاده از برنامه دوربین گوگل، باید بین 5 تا 10 ثانیه صبر کنید تا پردازش انجام شود.

البته این تاخیر در نوت 3 بیشتر از گوشی‌هایی با اسنپدراگون 820 و حتی گوشی پیکسل است.

حتی وقتی از دوربین گوگل استفاده می‌کنیم، کیفیت دوربین ردمی نوت 4، تقریبا مشابه یا حداقل کمی پایین‌تر از ردمی نوت 3 است. در روز روشن،  تصویر ردمی نوت 4 بسیار شبیه به سایر گوشی‌های اقتصادی شیائومی است.

در کل، گوشی‌های شیائومی برای محیط‌های باز، عکس‌های خوبی می‌گیرند. اگر کیفیت تصویر در روشنایی روز هم پایین است، این بدین معنی است که شما بایستی HDR را همیشه در نور روز فعال کنید، زیرا  HDR در برنامه دوربین MIUI وجود ندارد. به همین دلیل جزئیات تصویر نشان داده نمی‌شود و در اصل جزئیات ضبط شده، جزئیات دقیق دوربین 13 مگاپیکسلی نیست.

 

تجربه بهتری در عکاسی با دوربین بهبود یافته ردمی نوت 3

در نتیجه، گوشی ردمی نوت 4 دارای سخت افزار بهتری در دوربین است، اما به دلیل وجود  HDR پلاس در برنامه دوربین گوگل، ردمی نوت 3، می‌تواند به همان اندازه عکس‌های با کیفیت تهیه کند و خودش را به پای ردمی نوت 4 برساند.

در اصل گوشی ردمی نوت 4، بعد از نصب دوربین گوگل، دارای ویژگی‌های خوبی می‌شود و این مزیتی است که بعد از نصب دوربین گوگل به دست می‌آید. به همین ترتیب، کاربران گوشی‌های اقتصادی شیائومی که تمایل دارند عکس‌های با کیفیت بالاتری بگیرند، باید هر چه سریع‌تر از روش پورت کردن دوربین گوگل استفاده کنند.

 

برنامه دوربین گوگل برای شیائومی

برنامه دوربین گوگل یکی از بهترین برنامه‌های عکاسی است که به شما کمک می‌کند تصاویر بسیار زیبایی را خلق کنید. این برنامه را می‌توانید بر روی گوشی‌های شیائومی خود نصب کنید و تصاویر فوق‌العاده ای را ثبت کنید.

دانلود برنامه Google Camera

 

5 دلیل برای آنکه بدانید گوشی‌های شیائومی با کیفیت نیستند!

main Mi Mix 2s / شیائومی می میکس 2s

1- بدنه ضعیف گوشی

یکی از دلایلی که پرچمداران گوشی‌های شیائمی با قیمتی بسیار نازل‌تر از برندهای دیگر در ایران به فروش می‌رسد، بدنه بسیار ضعیف و شکننده آن است که با موادی معمولی ساخته و پرداخته شده‌اند .

 

2- نماینده‌ای که گران می‌فروشد

دو دلیل بسیار بزرگ در ورود گوشی‌های شیائمی در ایران وجود دارد که یکی از آن‌ها، متغییر بودن قیمت و فاصله بسیار زیاد قیمت جهانی و قیمتی که در بازار ایران فروخته می‌شود است.

از عوامل دیگر، عرضه در بازار ایران بسیار دیرتر از عرضه جهانی این گوشی است که طرفداران و خریداران این موبایل را بسیار عصبانی کرده است.

 

3- آپدیت نا منظم و رابط کاربری بد

از دیگر نکات منفی گوشی‌های شیائومی، آپدیت بسیار نامنظم و بد است که پس از تقریبا یک سال، آپدیت جدید برای تلفن‌های خود عرضه می‌کند و رابط کاربری اندروید این گوشی، با تجربه‌ای که در گوشی‌های دیگر تجربه کردید متفاوت است که کاربران را بسیار اذیت می‌کند.

 

4- محصولات بی اصالت

تمامی محصولات و ظاهر این گوشی، کپی از تلفن‌های دیگر است که هیچ نوآوری از خود این شرکت نیست و همچین موردی، نقطه‌ ضعفی حساب می‌شود که تماما به تقلید از تلفن‌های دیگر می‌پردازد.

 

5- قطعات یک بار مصرف

قطعات این گوشی در مرور زمانی کوتاه خراب می‌شوند و عمر خود را از دست می‌دهند که این یک نکته بسیار منفی برای این برند چینی است که کالاهایی بسیار ضعیف و بی‌کیفیت را وارد بازار می‌کند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران4 دیدگاه
avatar
مسعود
.
05 بهمن 1399، 17:51
پاسخ
1
0
کاملا اشتباه نوشتید متن رو . بسیار با کیفیت . قابل رقابت با سامسونگ تو همه چی . کیفیت قطعات بالا . عمر طولانی
avatar
Zzzzzz
.
03 تیر 1398، 12:08
پاسخ
0
1
بهتره 5 دلیلیتو پاک کنی چون مال 4 سال پیشه?
avatar
میلاد دارابی
.
19 اسفند 1397، 16:01
پاسخ
0
1
شیائومی گوشی هاش خیلی خوبه
avatar
گوگل پیکسل
.
16 اسفند 1397، 17:07
پاسخ
0
1
دوربین فقط دوربین گوگل پیکسل. فوق‌العاده کار کرده
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402