دانلود لایو اکشن شیر شاه ؛ تریلر، صداپیشگان و نمرات منتقدین انیمیشن شیر شاه

لایو اکشن شیر شاه
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

لایو اکشن شیر شاه یکی دیگر از محصولات دیزنی در پروسه احیاسازی کارتون‌های کلاسیک این کمپانی است. برای آشنایی با لایو اکشن The Lion King با ما همراه باشید.

لایو اکشن The Lion King محصولی از شرکت والت دیزنی در سال 2019 است. این فیلم یک لایو اکشن موزیکال، به کارگردانی جان فاورو (Jon Favereau) و به قلم جف نیثنسن (Jeff Nathanson) است. لایو اکشن شیر شاه نسخه بازسازی شده انمیشینی به همین نام است که در سال 1994 توسط شرکت دیزنی منتشر شد. انیمیشن شیر شاه یکی از موفق‌ترین محصولات دیزنی بود. پس از موفقیت تجاری لایو اکشن The Jungle Book در سال 2016، کمپانی دیزنی ساخت لایو اکشن شیر شاه را نیز تائید کرد. ساخت این فیلم از اواسط سال 2017 آغاز شد.

فیلم لایو اکشن شیر شاه با بودجه 260 میلیون دلاری یکی از گران‌ترین فیلم‌هایی است که تاکنون ساخته شده است. اما از این نکته نیز نباید غافل شد که این لایو اکشن پس از اکران با فروش 1.6 میلیارد دلاری خود تبدیل به پرفروشترین انیمیشن تاریخ، هفتمین فیلم پرفروش تاریخ و دومین فیلم پرفروش سال 2019 شد. لایو اکشن The Lion King در زمینه جلوه‌های ویژه، موسیقی و صداپیشگان از سوی منتقدین تحسین شد. این فیلم نامزد جایزه اسکار و جایزه بفتا در بخش بهترین جلوه‌های ویژه شد.

در ویدئو زیر می‌توانید «تریلر فیلم لایو اکشن The Lion King با زیرنویس فارسی» را ببینید.

ادامه این مقاله از پلازا به بررسی فیلم لایو اکشن شیر شاه می‌پردازد. برای دانلود این لایو اکشن اقدام می‌کنیم و پس از مروری بر داستان به آشنایی با بازیگران فیلم لایو اکشن The Lion King می‌پردازیم. در انتها نیز نظرات منتقدین درمورد لایو اکشن The Lion King را می‌خوانیم. اگر شما هم از طرفداران محصولات دیزنی هستید، اگر انیمیشن شیر شاه بخشی از خاطرات کودکی شما را شکل می‌دهد و اگر به لایو اکشن‌ها علاقه دارید با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید

دانلود فیلم لایو اکشن The Lion King

اکنون که تریلر لایو اکشن شیر شاه را دیدیم و با دنیای رنگارنگ و هیجان‌انگیز این فیلم آشنا شدیم، نوبت به دانلود این لایو اکشن جذاب می‌رسد. از طریق لینک‌های زیر می‌توانید برای دانلود فیلم لایو اکشن شیر شاه اقدام کنید.

دانلود فیلم لایو اکشن the lion king

دانلود لایو اکشن شیر شاه (زبان اصلی با زیرنویس فارسی چسبیده)

 

دانلود لایو اکشن شیر شاه (دوبله فارسی)

 

داستان لایو اکشن The Lion King

لایو اکشن the lion king

جان فاورو در ساخت فیلم لایو اکشن شیر شاه به انیمیشن شیرشاه 1994 کاملا وفادار مانده است. این موضوع گرچه ممکن است دل بسیاری از بینندگان را به دست آورد، اما در عین حال برخی منتقدین نیز به نقد این موضوع پرداخته‌اند.

در آفریقا، توله شیری به نام سیمبا متولد می‌شود. پدر سیمبا، موفاسا، پادشاه آن منطقه است و سیمبا را آموزش می‌دهد تا شاه بعدی باشد. طی اتفاقاتی موفاسا به دست برادر خود، اسکار، کشته می‌شود و سیمبا که بار گناه مرگ پدر را بر دوش می‌کشد و خود را مقصر این واقعه می‌داند، خانه خود را ترک می‌کند. سال‌ها می‌گذرد، اما سرزمین سیمبا که اکنون سال‌هاست تحت حکمرانی اسکار قرار دارد به شدت به سیمبا نیاز دارد تا بار دیگر زیبایی و زندگی را به آنجا بازگرداند.

صداپیشگان لایو اکشن The Lion King

اکثر صداپیشگان لایو اکشن شیر شاه تا اواسط سال 2017 انتخاب شدند. اولین فردی که انتخاب شد دونالد گلاور (Donald Glover) صداپیشه سیمبا بود. جیمز ارل جونز (James Earl Jones) نیز بار دیگر برای صداپیشگی موفاسا به این پروژه پیوست. کارگردان بسیار تلاش کرد تا بیانسه (Beyoncé) صداپیشه نالا باشد و سرانجام موفق شد. پس از انتخاب بازیگران فیلم لایو اکشن شیر شاه، فیلمبرداری این فیلم در استودیویی در لس‌آنجلس و جلوی پرده آبی آغاز شد. در این قسمت با صداپیشگان لایو اکشن The Lion King آشنا می‌شویم.

دونالد گلاور صداپیشه سیمبا

بازیگران فیلم لایو اکشن the lion king - دونالد گلاور صداپیشه سیمبا

دونالد گلاور که در موسیقی با نام چایلدیش گمبینو (Childish Gambino) فعالیت دارد، متولد 25 سپتامبر 1983 (3 مهر 1362) در ایالت کالیفرنیا است. او به عنوان بازیگر، خواننده، رپر، استندآپ کمدین، نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان فعالیت دارد. دونالد در سن 23 سالگی به عنوان نویسنده سریال 30 Rock استخدام شد و با نقش تروی در سریال Community (2009-2014) شناخته شد. او خالق سریال Atlanta است و برای آن برنده 2 جایزه امی ساعات پربیننده و 2 جایزه گلدن ‌گلوب شده ‌است. وی همچنین در فیلم‌های دیگری چون فیلم The Martian (2015)، فیلم Spider-Man: Homecoming (2017) و فیلم Solo: A Star Wars Story (2018) نیز بازی کرده است.

دونالد گلاور تاکنون 4 آلبوم موسیقی منتشر کرده که آخرین آن با نام 3.15.20 در سال 2020 منتشر شد. وی تاکنون 7 نامزدی و 5 برد جایزه گرمی را به دست آورده است. از دیگر افتخارات او، البته در زمینه فیلم و سریال، می‌توانیم به 7 نامزدی و 2 برد جایزه امی ساعات پربیننده و 1 نامزدی و 2 برد جایزه گلدن ‌گلوب اشاره کنیم. دونالد گلاور در سال 2017 از سوی نشریه Time به عنوان یکی از 100 فرد تاثیرگذار دنیا معرفی شد.

ست روگن صداپیشه پومبا

بازیگران فیلم لایو اکشن شیر شاه - ست روگن صداپیشه پومبا

ست روگن (Seth Rogen) متولد 15 آوریل 1982 برابر با 26 فروردین 1361 در شهر ونکوور کانادا است. روگن ملیت کانادایی-آمریکایی دارد و به عنوان بازیگر، کمدین، نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان فعالیت می‌کند. او کار خود را به عنوان استندآپ کمدین از ونکوور آغاز کرد. سپس برای سریال Freak and Geeks به لس‌آنجلس نقل مکان کرد و این امر سبب شد راه وی به سوی نویسندگی و بازی در دیگر فیلم و سریال‌ها باز شود. روگن با نویسندگی وارد دنیای فیلم‌ها شد و اولین بار در فیلم Donnie Darko (2001) به عنوان نقش مکمل بازی کرد.

روگن دو فیلم کارگردانی کرده، فیلم This Is the End (2013) و فیلم The Interview (2014) و در هر دو آنها به عنوان ستاره اصلی فیلم نیز ظاهر شده است. از فیلم‌های روگن به عنوان بازیگر می‌توانیم فیلم 22 Jump Street (2014)، فیلم The Disaster Artist (2017) و فیلم Long Shot (2019) را نام ببریم. وی در صداپیشگی نیز سابقه بسیار دارد و از مشهورترین انیمیشن‌های او باید انیمیشن Horton Hears a Who! (2008)، مجموعه انیمیشن‌های پاندا کونگ فو کار و انیمیشن Sausage Party (2016) را نام ببریم.

جیمز ارل جونز صداپیشه موفاسا

فیلم لایو اکشن شیر شاه - جیمز ارل جونز صداپیشه موفاسا

جیمز ارل جونز بازیگر آمریکایی، متولد 17 ژانویه 1931 (26 دی 1309) در می‌سی‌سی‌پی است. از آغاز فعالیت این بازیگر بنام بیش از هفت دهه می‌گذرد و وی اکنون به عنوان یکی از مطرح‌ترین و هنرمندترین بازیگران آمریکا و همچنین یکی از بهترین بازیگران تاریخ آمریکا شناخته می‌شود. جیمز ارل جونز صدای بسیار عالی و خاصی دارد و همین سبب شده در گویندگی نیز عالی عمل کند. او لکنت زبان دارد و خودش می‌گوید این لکنت به او در خواندن اشعار، سخنرانی‌های عمومی و بازیگری کمک کرده است. وی بیش از هر چیز با صدای دارث ویدر در فیلم‌های جنگ ستارگان شناخته می‌شود.

جیمز در سال 1970 برای فیلم The Great White Hope نامزد جایزه اسکار شد. وی در سال 2011 جایزه اسکار افتخاری برای یک عمر دستاورد هنری را دریافت کرد. او در تئاتر بازیگر بسیار موفقی است و 2 برد و 2 نامزدی جایزه تونی، به اضافه جایزه افتخاری تونی را در کارنامه خود دارد. او راوی مستند Earth (2007) است و در فیلم‌هایی چون فیلم Warning Shot (2018) و فیلم Coming 2 America (2021) بازی کرده است.

چیویتل اجیوفور صداپیشه اسکار

بررسی فیلم لایو اکشن شیر شاه - چیویتل اجیوفور صداپیشه اسکار

چیویتل اجیوفور (Chiwetel Ejifor) بازیگر و فیلمساز انگلیسی، متولد 10 جولای 1977 (19 تیر 1356) در لندن است. او بازیگری را از دبیرستان آغاز کرد و اولین بار در سن 19 سالگی از سوی اسپیلبرگ انتخاب شد تا در فیلم Amisted (1997) بازی کند. این نقش مسیر وی را هموار کرد و در فیلم‌های دیگری چون فیلم Four Brothers (2005)، فیلم The Martian (2015) و فیلم Doctor Strange (2016) نیز حضور یافت.

اجیوفور برای بازی در فیلم 12 Years a Slave محصول سال 2013 افتخارات بسیاری از جمله نامزدی جایزه اسکار و جایزه گلدن ‌گلوب و برد جایزه بفتا را کسب کرد. او همچنین برنده جایزه لارنس الیویه برای نمایش اتللو (2008) شده است.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
دانلود و معرفی انیمیشن هتل ترانسیلوانیا ۴ ؛ هیولاها ...
نسترن امین زاده25 دی 1400 10:30
thumbnail
دانلود انیمیشن روی ماه (Over the Moon) ؛ نامزد اسکار بهترین ...
الهه بیات24 فروردین 1400 22:00

از دیگر بازیگران فیلم لایو اکشن The Lion King می‌توانیم افراد زیر را نام ببریم:

  • جی‌دی مک‌کری (JD McCrary) صداپیشه سیمبا جوان
  • الفری وودارد (Alfre Woodard) صداپیشه سارابی
  • بیلی ایکنر (Billy Eichner) صداپیشه تیمون
  • جان کانی (John Kani) صداپیشه رافیکی
  • جان اولیور (John Oliver) صداپیشه زازو
  • بیانسه (Beyoncé) صداپیشه نالا

نقد فیلم لایو اکشن The Lion King

همانطور که در مقدمه بدان اشاره شد، لایو اکشن شیر شاه یکی از پرخرج‌ترین و البته پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ است. این لایو اکشن اولین بار در 9 جولای 2019 (18 تیر 1398) در هالیوود اکران شد. 10 روز بعد، یعنی در 19 جولای برابر با 28 تیر نیز در سینماهای ایالات‌ متحده‌ آمریکا به روی پرده رفت. فیلم سینمایی The Lion King (2019) توانست 27 نامزدی و 17 برد در جشنواره‌های مختلف را کسب کند. از مهمترین آنها می‌توانیم نامزدی جایزه اسکار و جایزه بفتا در بخش جلوه‌های ویژه، 2 نامزدی جایزه گلدن ‌گلوب و 4 نامزدی جایزه گرمی را نام ببریم.

لایو اکشن شیرشاه (2019) امتیاز 6.9 از 10 را در IMDb از بینندگان دریافت کرده که در مقابل امتیاز 8.5 از 10 برای کارتون شیرشاه (1994) کمتر است، ولی امتیاز نسبتا خوبی محسوب می‌شود. منتقدین نیز با تحسین این لایو اکشن امتیازات 52% در وبسایت راتن ‌تومیتوز و امتیاز 55 از 100 در وبسایت متاکریتیک را به آن داده‌اند. در این بخش نگاهی به نظرات منتقدین در نقد لایو اکشن شیرشاه داریم.

نقد فیلم لایو اکشن the lion king

Washington Post / مایکل اوسالیوان: 88

چیزی که در مورد این نسخه از شیرشاه وجود دارد، همانند نسخه اصلی آن، ریشه‌‌های روایی در «هملت» است که سبب می‌شود این فیلم بسیار شکسپیری باشد (لغت دیگری برای این واژه نیست) و البته عناصر تراژیک در نسخه جدید بیشتر است. در کارتون شیرشاه 1994 تم تاریک داستان بیشتر یک امر ناآگاهانه بود و نه هسته مرکزی آن.

Variety / پیتر دبروژ: 80

مهمترین مسئولیت فاورو در نظارت بر بازسازی این بود که آن را خراب نکند که نتوانست. به علاوه او هیچ تصور جدیدی را به فیلم وارد نکرد. این امر سبب می‌شود لایو اکشن The Lion King فاورو تاثیری غیرقابل انکار و البته ورودی امن به کاتولوگ داشته باشد، برای کارگردانی که بزرگترین موفقیت او از نظر فنی نیست، بلکه در اجراها عالی است.

ReelViews / جیمز براردینلی: 75

در لایو اکشن شیر شاه هیچ انسانی وجود ندارد و تنها مشارکت انسان‌ها در این فیلم صداگذاری بوده است. در میان تمامی محصولات اخیر دیزنی، لایو اکشن The Lion King از همه شگرف‌تر و خوش‌ساخت‌تر است.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
معرفی لایو اکشن گیسو کمند ؛ تریلر، داستان و تاریخ اکران
الهه بیات28 فروردین 1400 14:00
thumbnail
نگاهی به انیمیشن بره ناقلا فارماگدون ؛ نامزد بهترین ...
الهه بیات25 فروردین 1400 22:00
thumbnail
دانلود و بررسی فیلم تام و جری 2021 ؛ تریلر، داستان و نمرات ...
تیم پلازا22 اسفند 1399 22:00
thumbnail
دانلود و بررسی انیمیشن رایا و آخرین اژدها، ماجراجویی ...
زهرا عزتی16 اسفند 1399 19:00

CNN / برایان لوری: 70

لایو اکشن The Lion King یک فیلم بی‌عیب و نقص و راضی‌کننده است، اما به طرز آشکاری بیش از اینکه فیلمی برای احیای آثار کلاسیک دیزنی باشد یک فیلم تجاری و کالای مصرفی است.

The Hollywood Reporter / تاد مک‌کارتی: 60

به طورکلی تعداد بسیار کمی از بازسازی‌ها تا این اندازه نسبت به نسخه اصلی خود پایبند هستند. همه چیز در اینجا امن و آرام است و پایان‌بندی به قدری محتاطانه است که گویی از قبل انجام شده است. در کل 2 ساعت فیلم هیچ غافلگیری وجود ندارد.

The New Yorker / ای او اسکات: 50

وحشت و شگفتی نبردهای درونی غرور، خاموش و بی‌صدا است. در این لایو اکشن حرفه‌ای بودن بسیار و احساسات اندک است. ممکن است واقع‌گرایی حیوانات تا این اندازه ارتباط با آنها به عنوان شخصیت را دشوار کند و این امر به انسان‌پنداری که یکی از منابع جادویی آثار دیزنی است، لطمه وارد کرده است.

Time / استفانی زاخارک: 40

گرچه ساخت لایو اکشن شیر شاه کمی آسان‌تر است، شاید به خاطر جلوه‌های ویژه سنگین که می‌توانیم یک شیر «واقعی» داشته باشیم، اما سبب شده انسان‌پنداری فیلم نسبت به نسخه کارتونی آن در سال 1994 کاهش یابد. این فیلم همچنان دارای درخشش مصنوعی و تجاری است.

کلام آخر

در این مقاله در مورد لایو اکشن The Lion King خواندیم. این لایو اکشن را دانلود کردیم، با صداپیشگان و نظرات منتقدین آشنا شدیم و تریلر فیلم لایو اکشن شیر شاه را دیدیم. نظر شما در مورد این فیلم چیست؟ شما کدام نسخه از شیرشاه را بیشتر دوست داشتید؟ لایو اکشن محصول سال 2019 یا کارتون محصول 1994؟ کدام شخصیت در فیلم سینمایی شیر شاه تاثیر بیشتری بر شما داشت؟ نظر شما در مورد انتخاب صداپیشگان و نقش‌های آنان چیست؟ لطفا نظرات خود را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402