شیائومی و اپل، بیشترین سهم بازار را در گجت های پوشیدنی دارند

گجت
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

شیائومی و اپل در سه ماهه دوم سال 2017 نسبت به سایر شرکت ها بیشترین گجت های پوشیدنی را تولید و به بازار عرضه کرده اند.

بر اساس تجزیه و تحلیل شرکت  IDC ، در سه ماهه دوم سال 2017 یعنی از ماه آوریل تا ژوئن، مجموع گجت های پوشیدنی عرضه شده به بازار حدود 10.3 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. در مجموع، 26.3 میلیون گجت پوشیدنی از خط تولید بیرون آمده و روانه بازار شده اند. نرخ تولید و عرضه بازار گجت های پوشیدنی ابتدایی و basic  سال به سال کاهش پیدا می کند و این کاهش سالانه حدود منفی 9٪  می باشد. از سوی دیگر ساعت های هوشمند بیشتری تولید و به بازار عرضه شده اند که در سه ماه دوم سال 2017 رشدی نزدیک به  60.9 درصد داشته اند.

به گفته جتیش ابرانی، تحلیلگر ارشد IDC، مصرف کنندگان در حال گذار و حرکت به سمت گجت های پوشیدنی با امکانات و قابلیت های بیشتر هستند. امکاناتی مانند  GPS و رصد سلامتی این روزها دیگر جزو امکانات معمولی موجود در ساعت های هوشمند محسوب می شوند و مزیت رقابتی خاصی ندارند.  به عنوان مثال، در سال گذشته تنها 24.5 درصد ساعت های هوشمند GPS داشتند ولی امسال این رقم به 41.7٪ رسیده است.

خبر جالب اینکه در سه ماهه دوم سال 2017، شیائومی با 3.5 میلیون تولید و عرضه گجت پوشیدنی به بازار در رتبه اول و اپل با 3.4 میلیون تولید و عرضه گجت پوشیدنی به بازار، در رتبه دوم بازار تولید و عرضه گجت های پوشیدنی قرار دارند.

اصلی ترین محصل شرکت شیائومی در بین گجت های پوشیدنی Mi Band است که 20 دلار قیمت دارد. عمر باتری این محصول 20 روز است و رتبه  IP67 را دارد. این گجت به امکاناتی همچون  تناسب اندام، اندازه گیری ضربان قلب و رصد خواب مجهز است. میزان تولید و عرضه این محصول سالانه بیش از 13.7 درصد رشد داشته است و  این شرکت توانسته است  13.4 درصد سهم بازار گجت های پوشیدنی را به خود اختصاص دهد.

همانطور که اشاره کردیم، اپل 3.4 میلیون ساعت هوشمند از آوریل تا ژوئن به بازار عرضه شده است. با اینکه میزان عرضه ساعت هوشمند اپل از گجت پوشیدنی شیائومی کمتر بوده است ولی این شرکت یعنی اپل امسال در مقایسه با سال گذشته که 2.1 میلیون ساعت هوشمند با  تکنولوژی تیتان به بازار عرضه کرده بود امسال رشد قابل توجه  49.7 درصدی داشته است. در حال حاضر 13 درصد بازار گجت های پوشیدنی از آن شرکت اپل است. انتظار می رود ساعت هوشمند سری جدید اپل در تاریخ 12 سپتامبر رونمایی و به بازار عرضه شود. این ساعت  دارای سیم کارت و تکنولوژی LTE  است. این مدل جدید اپل نیازی به Pair  شدن با گوشی آیفون کاربر ندارد و به صورت مستقیم به اینترنت وصل می شود.

این احتمال وجود دارد با آمدن این مدل و ویژگی هایی که دارد میزان فروش آن از شیائومی بیشتر شود.

گجت

در جایگاه سوم و بعد از اپل Fitbit قرار دارد .با اینکه این شرکت همان تعداد گجتی را که اپل به بازار عرضه کرده بود، تولید و روانه بازار کرد ولی سهم فروش خوبی در بازار نداشت و در سه ماهه دوم سهم فروش این شرکت در بازار تنها 12.9 درصد بود. هر چند فروش کمتری از اپل  داشت ولی باز هم باید گفت سه ماهه دوم سال 2017 یک دوره خوب برای Fitbit بوده است؛ هرچند این رقم نسبت به سال قبل در همین شرکت افت 40.9 درصدی داشت یعنی امسال 3.4 میلیون گجت پوشیدنی توسط این کمپانی در بازار توزیع شده است ولی سال قبل این رقم 5.7 میلیون گجت بود. Fitbit سری محصولات خود را گسترش داده است و این مساله شامل ساعت های هوشمند هم شده است. این شرکت اخیرا اولین ساعت هوشمند خود یعنی Fitbit Ionic را به بازار معرفی کرد. این ارقام نشان می دهد که  Fitbit تمرکز خود را در بازار فروش از دست داده است و شاید علت آن سال ها مبارزه طولانی در رقابت بازار است.

شرکت Garmin  نیز با 1.4 میلیون تولید و عرضه گجت پوشیدنی در فصل دوم سال در مقام چهارم قرار دارد و 5.4 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. در طول سه ماهه دوم سال 2016، Garmin  حدود 1.5میلیون گجت پوشیدنی را در واحد توزیع کالای خود داشت که در مقایسه با سال های قبل 6.6 درصد کاهش تولید داشته است. شرکت Fossil  با توزیع 1 میلیون گجت پوشیدنی در سه ماهه اول به بازار در مقام پنجم قرار دارد و نسبت به سال های قبل  217.9 درصد افزایش تولید داشته است که در بین این پنج شرکت بالاترین رشد درصد تولید و توزیع را به خودش اختصاص داده است.

Fossil  در سال 2016،  تنها 300،000 گجت پوشیدنی به بازار عرضه کرد. سهم بازار این شرکت از 1.4٪ به  4٪ در سه ماهه دوم 2017 افزایش یافته است. تمرکز Fossil  بر فروشگاه های مد است و ساعتهای هوشمند خود را با نام های مایکل کرس و فسیل به بازار عرضه می کند.

تحلیل گر ارشد IDC معتقد است :  “بازار به سمت گجت های پوشیدنی هوشمندتر و با قابلیت های بیشتر در حال حرکت است. سال های سال، fitness trackers  تنها دروازه اصلی توجه کاربران به ساعت های هوشمند شمرده می شدند ولی اکنون در نقطه ای ایستاده ایم که هم برندها و هم مصرف کنندگان ابزارهای پیچیده تری میخواهند. ابزارهایی همچون  GPS  و قابلیت های اضافی fitness trackers  این روزها جزو اساس کار و ویژگی های معمولی ساعت های هوشمند محسوب می شوند.  یک سال پیش تنها 24.5 درصد از گجت های پوشیدنی GPS  داشتند ولی امروز این رقم به 41.7 درصد رسیده است. به همان اندازه ، الگوریتم های مربوط به tracking workouts و ارائه راهکارهای سلامتی جزو ویژگی های این محصولات محسوب می شوند. علاقه جمعی به پزشکی از طریق ابزارهایی همچون گجت های پوشیدنی بین کاربران افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل شرکت هایی مانند اپل و Fitibit در راس سایر شرکت ها بر روی ابزارهای ردیابی سلامتی و شاید حتی ابزارهای تشخیص بیماری سرمایه گذاری می کنند و همین مساله باعث تمایز این شرکت ها از سایر رقبای خود شده است . “

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402