شیائومی می نوت 3: جنبه های مثبت، جنبه های منفی و نازیبا

شیائومی می نوت 3
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی شیائومی میمیکس 2 ( Xiaomi Mi MIX 2) قطعاً ستاره رویداد اخیر در چین بود. شیائومی میمیکس 2 جدیدترین فبلت فاقد قاب است و مطمئناً یکی از جذابترین گوشی های هوشمند موجود در این زمان است. اما شیائومی دو گوشی هوشمند را در طول این رویداد معرفی کرد. دستگاه دومی که این شرکت معرفی کرده است، شیائومی می نوت 3 (Xiaomi Mi Note 3) است که سومین نسل از گوشی های می نوت می باشد. هرچند این بار و بر خلاف پیشینیانش، شیائومی می نوت 3، یک گوشی فوق العاده نیست و سریال آن به طور عمده در رده متوسط طبقه بندی می شود. توجه داشته باشید که گوشی شیائومی می نوت 3 همراه با تراشه اسنپدراگون 660 SoC ارائه می شود. در حالی که شیائومی می میکس 2 دارای تراشه اسنپدراگون 835 است. علاوه بر این در سال گذشته هر دو گوشی می نوت 2 و می میکس 2 با بهترین پردازنده شرکت کوالکام عرضه شدند. از لحاظ طراحی، می نوت 3 اساساً مشابه Mi 6 است اما صفحه نمایش آن بزرگ تر است. اکنون زمان آن فرا رسیده است که نگاه دقیق تری به جنبه های مثبت و منفی شیائومی می نوت 3 داشته باشیم؛ زیرا این گوشی ممکن است قانع کننده باشد، اما هنوز کامل و بی عیب نیست.

جنبه های مثبت:

شائومی می نوت 3

 

گوشی شیائومی می نوت 3، گوشی ای است که بسیار خوب طراحی شده است. این گوشی طراحی بدون قاب یا هر موضوعی از این قبیل ندارد. اما از فلز و شیشه ساخته شده است، در حالی که پشت آن نیز منحنی است و بدون هیچ گونه مشکلی در دست شما قرار می گیرد. همان طور که در قسمت ابتدایی گفته شد، شیائومی می نوت 3 به لحاظ طراحی بسیار مشابه Mi 6 است. گوشی Mi 6 به دلیل کوچک تر بودن صفحه نمایشش، راحت تر در دست قرار می گیرد. اما اندازه صفحه نمایش تنها تفاوت این دو گوشی نیست. اسکنر اثر انگشت نیز در این گوشی بسیار سریع است و بسیاری از افراد قبول دارند که خوانندگان اثر انگشت در جلوی گوشی راحت تر از آن هایی هستند که در پشت قرار دارند، البته این ترجیح شخصی شما است.

موضوع دیگری که در اینجا حائز اهمیت است، قیمت گوشی است. این گوشی مشخصه های بسیاری در اختیار کاربر قرار می دهد. و قیمت آن در واقع بسیار مقرون به صرفه است. البته تا زمانی که داشتن یک پردازنده رده متوسط برای شما اهمیتی نداشته باشد. زیرا تراشه اسنپدراگون 660 مورد استفاده در این گوشی، یک تراشه کاملاً قانع کننده است. گوشی شیائومی می نوت 3 در سه نوع مختلف عرضه می شود: مدلی با 6 گیگابایت رم که  با قیمت 4994 یوان (384 دلار) و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی ارائه می شود. مدل سیاه با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی و قیمت 2،899 یوان (445 دلار) عرضه می شود، در حالی که مدل قرمز با این قابلیت ها را می توان با 2999 یوان (460 دلار) خریداری کرد. در حال حاضر مصرف کنندگان چینی با این پول نه تنها می توانند گوشی با طراحی عالی، 6 گیگابایت رم و تراشه اسنپدراگون 660 SoC دریافت کنند، بلکه این گوشی دارای صفحه نمایش FullHD با انداز 5.5 اینچ است که وضوح تصویر آن 1920 * 1080 پیکسل است. ناگفته پیداست که شیائومی می نوت 3 دارای تنظیم دوربین دوگانه در پشت گوشی است. تنظیم دوربین دوگانه این گوشی مشابه شیائومی Mi 6 است که دارای حسگر های 12 مگاپیکسلی می باشد. و علاوه بر این یک باطری غیر قابل جابه جایی 3500 میلی آمپر بر ساعت (mAh) دارد.

در حال حاضر، برای کسانی که واقعا از گرفتن تصاویر سلفی لذت می برند، خوشحال کننده خواهد بود که بدانند شرکت شیائومی قابلیت تصاویر سلفی در گوشی می نوت 3 را ارتقا داده است. زیرا این گوشی همراه با رباینده جلوی گوشی 16 مگاپیکلسی ارائه می شود، که در مقایسه با حسگر های 8 مگاپیکسلی شیائومی Mi 6 بهبود قابل توجهی داشته است. شیائومی Mi 6 به لطف حسگر ها و نرم افزار شرکت (Beautify feature)، قادر به تصویر برداری سلفی بسیار عالی است و می نوت 3 یک سطح کاملاً جدید در این حوزه اتخاذ کرده است. ما فرصتی برای تست کامل دوربین نداشتیم، چون مدت زمان زیادی را صرف این دستگاه نکردیم، اما از آنچه که تاکنون دیده ایم، دوربین سلفی آن واقعا عالی عمل می کند؛ نه تنها دوربین آن قادر به ضبط جزئیات زیادی است، بلکه نرم افزار شیائومی بهترین کار را برای حل هر گونه مشکلی در رابطه با تصاویر شما می کند و در واقع کار قابل قبولی در این زمینه انجام می دهد.

 

جنبه های بد:

شیائومی می نوت 3

 

در این محدوده قیمت، شما واقعا نمی توانید انتظار یک دستگاه گل سرسبد داشته باشید، اما تا حدودی ناامید کننده است که شرکت شیائومی تصمیم گرفته است از تراشه اسنپدراگون 660  به جای اسنپدراگون 835 استفاده کند. تراشه اسنپدراگون 660 یک پردازنده قدرتمند است، اما به لحاظ عملکردی اصلاً مشابه اسنپدراگون 835 نیست و با توجه به این که دو نسل قبلی “Mi Note” گوشی های پرچم دار بودند، کمی ناامید کننده است که این گوشی این طور نیست. موردی که حتی برای مصرف کنندگان نیز گیج کننده است، این موضوع این است که این گوشی دارای طراحی مشابه با Mi 6 می باشد، بسیاری معتقدند این به معنای واقعی کلمه یک نوع بزرگتر Mi 6 است و که با تراشه اسنپدراگون 835 همراه است. با توجه به طراحی این گوشی، استفاده از نام Mi 6 در این مورد، بیش تر معنا دار می شود. در حالی که شیائومی تصمیم گرفته است مسیر خود را تغییر دهد و این چیزی است که شرکت به سمت آن حرکت می کند. شیائومی اساساً استفاده از پردازنده عالی را جایگزین دوربین جلوی واقعاً قابل در این گوشی کرده است. در حالی که بسیاری از دیگر مشخصه های می نوت 3 مشابه نمونه کوچک تر آن، یعنی Mi 6 است.

شیائومی Mi 6 در برابر مقدار کم آب (چلپ چلوپ) مقاوم است، اما دارای رتبه IP نیست. همان طور که می نوت 3 نیز این گونه است. شیائومی چیزی در مورد مقاومت در برابر آب و یا هر چیزی در این نوع، در طول اطلاعیه ذکر نکرده است، بنابراین باید ببینیم که آیا می نوت 3 هم در برابر مقدار کم آب (چلپ چلوپ) مقاوم است یا خیر. قابلیت مقاومت در برابر آب چیزی است که شما نمی توانید از گوشی های هوشمند متوسط خود انتظار  آن را داشته باشید اما مطمئناً خوب خواهد بود اگر شیائومی از این قابلیت در این گوشی ها پشتیبانی می کرد. اکنون می خواهیم در خصوص در دسترس بودن این گوشی صحبت کنیم؛ در حال حاضر می نوت 3 تنها محدود به کشور چین است. و شیائومی هنوز هیچ جزئیاتی در مورد دسترسی آن را در خارج از کشور خود منتشر نکرده است، اما ممکن است که این شرکت برخی از اطلاعات در مورد این موضوع را در آینده نزدیک منتشر نماید. اگر این اتفاق رخ ندهد، این موضوع به یک ننگ واقعی تبدیل خواهد شد. زیرا شیائومی می نوت 3 با توجه به طراحی، قیمیت و بسیاری از مشخصات دیگر خود در برخی بازار های خارج از چین، قطعاً توجه بسیاری به خود جلب کرده است. حداقل انتظار می رود می نوت 3 در نهایت به هند برسد و از طریق فروشندگان بین المللی مانند GearBest در دسترس باشد.

اکنون، قابلیت MIUI برای بعضی افراد یک مزیت و برای برخی دیگر نکته منفی محسوب می شود. پوست اندرویدی شیائومی در چند سال گذشته کاملاً پخته شده است و این در واقع یک پیشنهاد جامع است. اما برای کسانی از شما که به دنبال چیزی نزدیک به سهام اندروید هستند، خوب، این نمی تواند خیلی از آن دور باشد. شما در این جا، ایجادکننده برنامه را دریافت نخواهید کرد. و کل سیستم عامل به طور قابل توجهی نسبت به تجربه vanilla متفاوت خواهد بود. شما همچنان اطلاع رسانی و سایر چیز ها را به صورت منظم دریافت خواهید کرد. اما به نظر متفاوت می رسد و همچنین منوی مرورگر (چند وظیه ای) آن نیز متفاوت است. با وجود این که این گوشی با اندروید نوقا عرضه می شود، MIUI 9 دارای برخی ویژگی های نوقا مانند ویژگی full-fledged Quick Reply نمی باشد، اما شیائومی می توان این مشخصه را از طریق به روز رسانی اضافه کند.اگر چه شما ممکن است MIUI را دوست داشته باشید، اما حضور آن برای برخی افراد هنوز یک نکته منفی است.

 

جنبه های نازیبا:

شیائومی می نوت 3

 

شیائومی می نوت 3 دارای جک هدفون 3.5 میلی متری نخواهد بود. در حالی که وقتی در شیائومی میمیکس 2 آورده شده است و منجر به شکایت و نارضایتی کاربران شده است. واقعیت این است که بسیاری از افراد به این مشخصه اهمیتی نمی دهند. اما اکثریت قریب به اتفاق افراد هنوز از هدفون های سیمی یا گوشی همراه با تلفن هوشمند خود استفاده می کنند و این پورت می بایست در می نوت 3 وجود داشته باشد. با این حال، این واقعیت که شیائومی این پورت را در می نوت 3 قرار نداده است، تعجب آور نیست، چرا که چنین پورتی در Mi 6 نیز وجود ندارد و شیائومی گفته این کار را انجام داده است تا یک باتری بزرگ در داخل Mi 6 قرار بگیرد. اگرچه می نوت 3 با یک باطری واقعاً بزرگ (3500 میلی آمپر بر ساعت) عرضه نشده است. و با توجه به این که دارای صفحه نمایش بزرگ 5.5 اینچی است و کاملاً بدون قاب نیست، شرکت می بایست فضایی برای قرار دادن چنین پورتی روی گوشی پیدا می کرد. به نظر می رسد که تولید کنندگان گوشی های هوشمند بیشتری جک هدفون 3.5 میلی متری را حذف کرده اند، که ناراحت کننده است، زیرا در هر صورت، این قطعاً از دید برخی افراد نقطه ضعف محسوب می شود.

 

خلاصه:شیائومی می نوت 3/ قیمت باتری شیائومی

 

گوشی که از لحاظ کامل و بدون نقص باشد، وجود ندارد. اما گوشی می نوت 3 قطعاً یک پیشنهاد قابل اطمینان و جامع از شرکت شیائومی است. این دستگاه با قیمت مناسبی عرضه می شود و مشخصات قابل توجهی دارد. و اگر شما به MIUI علاقه دارید و به شارژر بی سیم، جک هدفون 3.5 میلی متری یا خاصیت ضد آب بودن نیازی ندارید، این گوشی می تواند برای شما بسیار مناسب باشد. و تنها سوال این است که آیا در منطقه شما به طور رسمی در دسترس خواهد بود یا خیر. ما امیدواریم که شیائومی به تمام سوالات در مورد در دسترس پذیری در آینده نزدیک پاسخ دهد اما در حال حاضر این گوشی تنها در چین عرضه می شود. شیائومی می نوت 3 ساختار خوبی ارائه می دهد. ظاهر واقعاً زیبایی دارد و چیزهای زیادی را در اختیار شما قرار می دهد، بنابراین واقعاً هیچ دلیلی وجود ندارد که اگر در بازار به دنبال یک گوشی رده متوسط می گردید، این مورد را در نظر نگیرید.

 

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402