آیفون 8 گوشی بهتری است یا گوگل پیکسل 2؟

آیفون 8
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

می خواهیم آخرین گوشی های برندهای اپل و گوگل را با یکدیگر مقایسه کنیم. یعنی مقایسه ای بین  آیفون 8 و پیکسل 2 گوگل داشته باشیم.  اپل و گوگل هر دو جزو سیستم عامل های محبوب تلفن همراه در جهان هستند. یعنی اندروید و IOS . این دو برند همچنین توانسته اند در حوزه سخت افزاری نیز، عملکرد خوبی داشته باشند. آیفون 8 با آخرین نسخه IOS11 به بازار آمده است و قرار است گوشی بعدی این برند آیفون X باشد که در ماه نوامبر به بازار می آید. و گوشی گوگل پیکسل 2 نیز با آخرین نسخه اندروید به بازار آمد.

شاید تصور کنید که این دوگوشی چون از نظر سیستم عامل با یکدیگر متفاوت هستند لزومی به مقایسه بین آنها وجود ندارد. ولی اینطور نیست، مقایسه گوشی ها از نقطه نظر کاربرانی صورت می گیرد که می خواهند گوشی جدیدی خریداری کنند و سیستم عامل گوشی، تنها یکی از بخش های مورد بررسی است.

آیفون 8

قیمت و در دسترس بودن

گوشی های گران قیمتی در سال 2017 به بازار آمدند. به نظر می رسد امسال، قیمت گوشی ها افزایش یافته است و شاید یکی از دلایل این افزایش قیمت، این است که کاربران می خواهند آخرین و بهترین گوشی ها را داشته باشند، پس باید برای آن هزینه کنند. آیفون 8 در دو مدل با دو گزینه مختلف ذخیره سازی به بازار آمد : 64 گیگابایتی و256 گیگابایتی. پایه قیمت این گوشی 699 پوند است و مدا با ظرفیت بالاتر آن  849 پوند قیمت دارد.

اما گوشی گوگل پیکسل 2 قیمت پایین تری دارد و مدل  64GB  آن با قیمت  629 پوند، و مدل 128GB  آن به قیمت  729 پوند به بازار عرضه شده است.

البته، در برخی فروشگاه اینترنتی ممکن است حراجی هایی زده بشود و یا قیمت ها با نوساناتی جزئی به فروش برسد ولی قیمت اصلی این گوشی ها در همین رنج است. کاربران می توانند گوشی آیفون را از سایت اپل سفارش بدهند و هم چنین برای خرید گوشی پیکسل 2، امکان پیش ثبت نام وجود دارد.

آیفون 8

طراحی و ساخت

اپل با یک فرمول آزمایش شده و بررسی شده آیفون 8  را طراحی کرده است. تقریبا این گوشی به شکلی، طراحی شبیه به طراحی گوشی های آیفون 7، 6S و 6 دارد. اما در سال 2017 این شباهت های طراحی بین گوشی های قبلی و جدید، زیاد خوشایند نیست.

در کنار بسیاری از تلفن های پرچمدار اندروید، صفحه نمایش جلویی گوشی، به نظر قدیمی و تکراری می آید و لبه های گوشی با حاشیه هایی که دارد آنرا شبیه به گوشی های نسل قبل تر خودش کرده است. اگر بخواهیم مقایسه ای با گوشی  S8 سامسونگ، و یا حتی گوشی آیفون X داشته باشیم ، طراحی گوشی آیفون 8 زیاد جالب توجه نیست.

آیفون 8

باید بگوییم گوگل هم در این حوزه خیلی پیش نرفته است و گوشی پیکسل 2 از صفحه نمایش لبه به لبه برخوردار نیست. شاید گوگل برای چنین طراحی دلایل خاص خودش را دارد. مثلا صفحه نمایش 5 اینچی این گوشی دارای اسپیکرهای جلو است.

دکمه هوم و حسگر اثر انگشت در قسمت جلوی گوشی قرار ندارد بلکه در قسمت قاب پشتی گوشی تعبیه شده است. البته گوگل در مدل قبلی گوشی خودش نیز همین روند را در پیش گرفته بود و این مساله موضوع جدیدی نیست. نکته دیگر این است که گوگل پیکسل 2 برای قاب عقب گوشی دارای گلس ششه ای نسل سوم است که زیبایی خاصی به این گوشی بخشیده و آن را تبدیل به یک گوشی مدرن کرده است.

در مورد گوشی آیفون8 هم باید بگوییم که تغییر قابل توجهی که در آن رخ داده است ،این است که در ساخت آن از گلس به جا آلومینیوم استفاده شده است.  دلیل این کار هم این است که  اجازه می دهد تا آیفون 8  بتواند با  قابلیت شارژ بی سیم هم در آینده کار کند.

به طور خلاصه، باید بگوییم که گوگل تصمیم گرفت که این ویژگی کاملا استاندارد را در گوشی پیکسل 2 نداشته باشد، در عوض از فناوری شارژ سریع استفاده کند. شاید آیفون 8 بتواند با گوشی پیکسل 2 گوگل در این حوزه رقابت کند ولی وقتی پای عمل به میان می آید، اپل مجهز به فناوری شارژ سریع نیست.شاید پرداخت چنین هزینه بالایی برای یک گوشی آیفون که حتی مجهز به فناوری شارژ سریع نیست کمی بالا باشد. شما با این فناوری در شرایطی که عجله دارید می توانید به سرعت گوشی خود را شارژ کنید.

حالا می رسیم به پورت های هر دو گوشی، باید بگوییم هر دو دستگاه جک هدفون 3.5 میلی متری ندارند.  هرچند هر دو دارای پورت شارژر هستند.

ابعاد هر دو گوشی به گونه ای طراحی شده است که به راحتی در دستان شما جای می گیرند، ابعاد آیفون 8 عبارت است از 138.4 x 67.3 x 7.3 میلی متر. در حالی که Pixel 2 کمی بزرگتر است. ابعاد آن عبارت است از 145.7 x 69.7 x 7.8mm، و باید بدانید که صفحه نمایش بزرگتری هم دارد.

اپل آیفون 8  در سه رنگ عرضه می شود : خاکستری فضایی، نقره ای و طلایی.  در حالی که گوشی پیکسل 2 در رنگ های مشکلی، سفید، و آبی به بازار عرضه خواهد شد.

این دو گوشی هر دو جزو محصولات برتر هستند و بر این اساس ساخته شده اند، اما باید بگوییم طراحی شیشه ای/آلومینیومی گوشی پیکسل 2  بسیار زیباتر و جذاب تر است.

صفحه نمایش

صفحه نمایش 4.7 اینچی آیفون 8 در طی چند سال گذشته بهبود پیدا کرده است. در حال حاضر، آن با رنگ های واقعی و شفاف می تواند تصاویر را نشان بدهد.  این صفحه نمایش دارای رزولوشن 1334 در 750  است و  ppi  آن به 326 می رسد، اما تا حد زیادی شفاف و تصاویر را با جزئیات نشان می دهد.

گوگل نیز دارای صفحه نمایش  Full HD، AMOLED  با ppi  440 و بالاتر از آیفون 8 است. روی کاغذ و با بررسی مشخصات نوشته شده در مورداین گوشی ها، باید بگوییم که گوشی پیکسل ویژگی های صفحه نمایش بالاتری نسبت به آیفون دارد، رنگ مشکی ، مشکی تر و سایر رنگ ها بهتر در این گوشی دیده می شوند. ولی در عمل باید در آزمایشگاه به دقت بررسی شوند تا مشخص شود آنچه روی کاغذ به عنوان مشخصات گوشی درج شده است آیا با عمل یکی هست یا خیر؟ سپس می توان در مورد این مباحث قضاوت واقعی را انجام داد.

پردازنده ها، حافظه و ذخیره سازی

تمامی گوشی های آیفون  سال 2017 ، با تراشه جدید A11 Bionic همراه با چیپ جدید خود یعنی Lewis Painter به بازار آمده اند.  چیپ ست A11 Bionic آیفون 8 بی شک یکی از قدرتمندترین چیپ ست های گوش های هوشمند در سطح جهان است.

آیفون 8

این پردازنده قدرتمند با حافظه رم  2 گیگابایتی و فضای ذخیره سازی  64 گیگابایت یا 256 گیگابایت پشتیبانی می شود. به طور معمول، هیچ راهی برای گسترش این میزان ذخیره سازی وجود ندارد، بنابراین قبل از خرید حتما مطمئن شوید که نیاز شما چیست و متناسب با آن سیستم خود را خریداری کنید.

با اینکه گوشی پیکسل 2  در اواخر سال جاری رونمایی شد، امیدوار بودیم که گوگل آخرین پردازنده اسنپدراگون 836 را روی آن استفاده کند، اما متاسفانه، با اینکه این گوشی با تاخیر آمد، با اسنپدارگون 835 به بازار آمد.

این به این معنی نیست که تصور کنید این پردازنده ضعیف است، نه اینطور نیست. فقط مساله این است که وقتی سخت افزار جدیدی به بازار عرضه می شود، تصور بر این است که گوشی ها با آن سخت افزار جدید به بازار بیایند.

به همین ترتیب، باید گفت که این گوشی یعنی پیکسل 2، با  4 گیگابایت رم رونمایی شده است و با حافظه های  64 گیگابایتی و 128 گیگابایتی که البته امکان افزایش حافظه آنها هم وجود دارد، به بازار معرفی شده است.

اگر بخواهیم تفاوت ها و نقاط قوت و ضعف این دو گوشی را در یک جدول به شما نشان دهیم باید بگوییم می توانید معیارهای بررسی را در جدول ذیل مشاهده کنید که البته برای آیفون 8 ، استفاده از چیپ ست  A11 یکی از نقاط قوت کلیدی محسوب می شود.

در اینجا دسته بندی کاملی از تمام جنبه های فنی هر دو گوشی ارائه شده است، بنابراین شما می توانید مقایسه دقیق تری را به انجام برسانید.

آیفون 8

 

دوربین

یکی از مسایل اصلی و کلیدی در  فروش تلفن های هوشمند در این روزها، مساله دوربین آنها است. دوربین گوشی های آیفون همواره جزو بهترین دوربین ها بوده اند و آیفون 8 نیز این سنت را ادامه داده است و همان مسیر را پیش گرفته است.

دوربین اصلی این گوشی  12 مگاپیکسلیf / 1.8  با تثبیت کننده یا استابلایزر است که اتفاقا، مشابه گوشی پیکسل 2 است.

البته اپل پردازنده بهتری دارد و هم چنین دارای فیلتر رنگ جدیدی است که می تواند با  اجرای نرم افزاری Compositing Deep Image باعث بشود لبه های عکس دقیق تر در تصویر بیفتد.

دوربین اصلی می تواند فیلمبرداری  4K را تا 60fps ضبط کند، که بسیار خوب و چشمگیر است. این دوربین همچنین می تواند ویدئوهای حرکت آهسته ( اسلو موشن ) را با کیفیت 1080 پیکسل و با 240fps بگیرد. بنابراین آیفون 8 گوشی با دوربینی بسیار جذاب است.

آیفون 8

البته گفتنی است که گوشی گوگل پیکسل 2 هم ترفندهایی دارد که می تواند جذاب باشد. مثلا یکی از ویژگی ها Dual Pixel  نام دارد. این ویژگی مقدار اطلاعاتی را که هنگام عکس گرفتن ثبت می شود، دو برابر می کند، و به پردازنده اجازه می دهد تا کار خودش را بهتر به انجام برساند.

نتیجه این فرآیند این است که تصاویر حالت های پرتره می توانند در حالتی گرفته شوند که پس زمینه آنها را می توان از حالت فوکوس خارج کرد و تصاویری با حالت  Live-style را در گوشی گرفت.  به طوری که می توان GIF یکپارچه و به طور کلی تصاویر با کیفیت عالی ایجاد کرد. البته این را هم بگوییم که ما هنوز در روزهای نخستینی هستیم که با این گوشی کار می کنیم و باید ببینیم که آیا در عمل و در تست هایی که روی این گوشی انجام می شود، همین ویژگی ها ایجاد خواهند شد یا خیر.

البته گفتنی است که ویدئوهای  4K گوشی پیکسل 2  اصلا شبیه به اپل نیست. زیرا Pixel 2 به جای 60  فریم در ثانیه، ویدئوهای 30 فریم در ثانیه می گیرد. هم چنین تصاویر اسلو موشن 1080 پیکسلی با کمتر از 120 فریم برثانیه گرفته می شوند.  بنابراین تاج پادشاهی برای فیلم برداری به گوشی آیفون 8 داده می شود.

البته دوربین های سلی هر دو گوشی کاملا خوب هستند. اپل دارای دوربین سلفی  7Mp، است. در حالی که گوگل 8Mp است.

نرم افزار

یکی از مزایای واقعی هر دو گوشی آیفون 8 و پیکسل 2 این است که شما می توانید از سیستم عامل ها دقیقا همانطور که طراحان در نظر داشته اند استفاده کنید.

iOS 11 دارای یک کنترل پنل ساده و به روز رسانی  iMessage است که شامل امکان ارسال پول  از طریق یک نسخه Apple Pay  است، اپل استور تغییراتی در این نسخه کرده است و راب کاربری بهتری دارد.

اندروید نیز پیشرفت های زیادی در چند سال گذشته داشته است و با نسخه 8.0 (نسخه اوریو ) با یک پلتفرم زیبا و هوشمند در دسترس کاربران قرار دارد.

دستیار گوگل با رابط کاربری Siri-esque، به ما جرات می دهد که بگوییم این گوشی قوی تر از اپل در این حوزه عمل کرده است. شما حتی می توانید این دستیار را با فشار دادن خود گوشی، فعال کنید.

گوگل لنز نیز یکی دیگر از ویژگی های جالب گوشی جدید گوگل پیکسل 2 است، وقتی لنز دوربین را روی هر شی ایی بگیرید می توانید اطلاعات آن را در گوگل مشاهده کنید.

در سال های گذشته، iOS از نظر نرم افزاری بسیار جلوتر از سایر برندها بود. شکی نیست که با آمدن ios11 سیستم عامل این شرکت رشد و بهبودهایی داشته است ولی در حال حاضر پلتفرم اندروید توانسته با طرافت بیشتری، ویژگی هایی را در اختیار کاربران قرار بدهد.

به نظر می رسد که تنها چیزی که برای انتخاب بین این دو پلتفرم  وجود دارد، سلیقه کاربران است که حرف اول را می زند و تعیین می کند شما به عنوان یک کاربر از کدام پلتفرم لذت بیشتری می برید.

زنگ خطر

آیفون 8 در اصل نسخه به روز شده کلاسیکی از نسخه های قبلی گوشی های آیفون است . کمی تکراری و البته بسیار شبیه به گوشی های قبلی همین برند است. البته ویژگی هایی در این گوشی نسبت به گوشی های قبلی بهتر شده است ولی کلیت داستان همان است که بود و هیچ گونه نوآوری جدید و چشمگیری در آن دیده نمی شود. شاید همه نوآوری برای آیفون X قرار است رونمایی شود.

اگر می خواهید گوشی مشابه گوشی های قبلی آیفون داشته باشید ، آیفون 8 گزینه خوبی است و تغییر زیادی با گوشی های قبلی آیفون ندارد.

ولی گاهی برخی کاربران دوست دارند وقتی برای یک گوشی هزینه می کنند، محصول جدیدی را در دست بگیرند وتجربه متفاوتی داشته باشند.

البته به نظر می رسد گوشی پیکسل 2 کمی رعایت تازگی و متفاوت بودن را کرده است. شاید بگویید پیکسل 2، در اصل نسل دوم از یک سری گوشی است و لذا نمی تواند خیلی متفاوت با نسل قبلی خودش باشد. اما بر اساس زیبایی شناسی، باید بگوییم  ظرافت های خاصی در این گوشی وجود دارد. اما همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد.

هر دو گوشی به کاربران خود خدماتی را ارائه می دهند و ممکن است بر حسب سلیقه کاربران، رویکرد آنها نسبت به خرید متفاوت باشد. آیفون 8 دارای دوربین عالی است و با پلتفرم ios11  کار می کند. از سوی دیگر، Pixel 2 گوشی با طراحی زیبا است که دستیار هوشمند و رابط صوتی دارد.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402