چه زمانی باید تلفن همراه مان را تعویض کنیم و یک گوشی نو بخریم؟

تلفن همراه مان
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گاهی نمی دانیم آیا زمان آن رسیده که تلفن همراه مان را تعویض کنیم و یک تلفن موبایل جدید بخریم یا خیر؟  گاهی واقعا نمی دانیم صرف هزینه برای تلفن هوشمند جدید مقرون به صرفه است ؟

هر روز پرچمداری جدید به بازار می آید و این وسوسه تعویض تلفن همراه، آزار دهنده است. با خودمان بالا و پایین می کنیم ولی در نهایت وسوسه خرید نمی گذارد درست تصمیم بگیریم.

شاید برخی از کاربران چندین تلفن هوشمند سالم در قفسه کمدخود داشته باشند و کماکان عطش خرید تلفن جدید هنوز برایشان زنده است و تا پرچمداری جدید وارد بازار می شود بلافاصله علاقمند هستند آن را بخرند.

البته به طور میانگین، اکثر کاربران در نهایت بعد از دو سال به فکر تعویض تلفن هوشمندشان می افتد. جدیدترین آمارها نشان می دهد که اکثر کاربران معمولی بعد از  22.7 ماه، تلفن خود را ارتقا می دهند.

اگر تلفن شما در یکی از وضعیت های ذیل قرار دارد بهتر است در فکر خرید یک گوشی جدید باشید:

اگر تلفن همراه تان آخرین نسخه سیستم عامل را اجرا نمی کند

به طور معمول پرچمداران اندرویدی به مدت دو سال می توانند به روز رسانی های نرم افزاری را به راحتی دریافت کنند. بنابراین، هنگامی که شما آخرین مدل گوشی سامسونگ را خریدری می کنید احتمالا در دو سال اول هیچ مشکلی برای به روز رسانی سیستم عامل اندروید آن ندارید.

البته لازم به ذکر است همه برندها و همه مدل ها به مدت دو سال پشتیبانی را ارائه نمی دهند. مثلا برخی برندها و برخی گوشی های میان رده یا گوشی های اقتصادی نمی توانند در چنین سطحی پشتیبانی داشته باشند.

سیستم عامل گوشی های اپل نیز به مدت سه الی چهار سال چنین پشتیبانی را ارائه می دهد.

البته برخی معتقدند که داشتن آخرین نسخه سیستم عامل مساله مهمی نیست و برای برخی این مساله اهمیت دارد. تفاوت اصلی در امنیت گوشی شما هم هست. مساله زیبایی یا عملکرد ظاهری گوشی نیست، مساله امنیت گوشی و به روز رسانی پچ های امنیتی در میان است.

نسخه های جدیدتر آسیب پذیری امنیتی کمتری دارند و در مقابل هکرها نفوذناپذیرتر هستند. نرم افزار شما وقتی به روز باشد، سطح حفاظت بالاتری خواهید داشت.

شاید برایتان این سئوال پیش بیاید که چگونه متوجه بشویم تلفن مان تحت پشتیبانی به روز رسانی کمپانی سازنده قرار دارد یا خیر ؟ باید در پاسخ بگوییم، شرکت های تولید کننده معمولا لیست هایی در وب سایت های خود در خصوص گوشی ها می گذارند و هر روز که تغییری رخ بدهد اطلاعات به روز می شود. وقتی چرخه پشتیبانی به پایان برسد در آنجا همه چیز مشخص می شود. همچنین می توانید در مورد به روز رسانی اندروید نوقا و اوریو نیز در همان سایت های اطلاعاتی را به دست آورید.

اگرکارایی گوشی افت پیدا کرده است، به فکر خرید یک تلفن جدید باشید

زمانی که گوشی تلفن همراه جدیدی در بازار رونمایی و بعد جعبه گشایی می شود، برخی کاربران هیجان زده می شوند تا سریع تر آن را بررسی و خرید کنند. برخی کاربران گوشی را صرفا برای انجام بازی نیاز دارند. و البته برخی تلفن های هوشمند هستند که پس از یک سال استفاده آنقدر کند می شود که کاربر را کلافه می کند.

چرا تلفن های هوشمند پس از مدتی استفاده کند می شوند؟ چرا کارایی آنها افت پیدا می کند؟

پس از ماه ها استفاده از تلفن همراه، فضای حافظه آن با انواع برنامه ها پر می شود که گاهی لازم است کاربر آنرا تخلیه کند. برخی هم معتقدند که علت کند شدن گوشی، طبیعت خود تلفن همراه است مدیریت فایل ها پس از مدتی نیاز به ساماندهی دارد و به همین دلیل تلفن کند می شود.

واقعیت این است که برنامه ها به طور مداوم بزرگ تر و  پیچیده تر می شوند. ممکن است گوشی یا تبلت شما نتواند جوابگوی برنامه های جدید باشد. در عرض یک یا دو سال نسخه های جدیدتری از برنامه ها به بازار می آیند که ممکن است گوشی شما را تحت فشار بیشتری قرار بدهند.

این مساله حتی می تواند ناشی از به روز رسانی نرم افزار و سیستم عامل باشد و به تدریج که گوشی های جدید با تراشه های پرسرعت تر می آیند، خب بالطبع گوشی های قدیمی تر کند تر به نظر می رسند و در اصل همین اتفاق هم می افتد.

باتری گوشی شما سریع تخلیه می شود

علاوه بر نمایشگر و کیفیت دوربین، طول عمر باتری یکی از بزرگترین مسایل در حین خرید یک گوشی هوشمند جدید است. برای برخی کاربران این موضوع جزو ویژگی های مهم محسوب می شود.

همانطور که گوشی های هوشمند قوی تر می شوند، باتری های آنها بیشتر تحت فشار قرار می گیرند. علاوه بر این، هر بار که شارژ باتری گوشی هوشمند شما تخلیه می شود، ظرفیت کامل آن برای شارژ شدن هم کاهش پیدا می کند و به مرور قدرت شارژ شدن آن کم و کم تر می شود. این موضوع برای همه باتری های لیتیوم یونی رخ می دهد.

از لحظه ای که شما شروع به استفاده از گوشی هوشمند جدیدتان می کنید، شارژ باتری کاهش می یابد و هر باتری به تعداد محدودی می تواند چرخه شارژ و دشارژ داشته باشد. هر زمان که گوشی خودتان را به کابل شارژر وصل می کنید، گوشی می تواند تا حدود 70 درصد یا کمتر از دفعه قبلی شارژ شود. بر اساس بررسی های انجام شده در گوشی های هوشمند، کاربران می توانند بعد از 250 بار شارژ کردن تلفن شان، تنها بین 84 تا 73 درصد ظرفیت اولیه باتری ،آن را شارژ کنند. اگر فرض کنیم شما یک بار در روز تلفن خود را شارژ می کنید، در اصل کمتر از هشت و نیم ماه این باتری برای شما کار خواهد کرد.

باتری جزو عناصر مهم گوشی محسوب می شود و برای تلفن هایی که باتری غیر قابل جدا شدن دارند این مساله مهم تر هم می شود، چون هزینه تعویض باتری بالاتری خواهند داشت.

سوختن پیکسل های صفحه نمایش

زمانی هم پیش می آید که پیکسل های صفحه نمایش گوشی شما می سوزد و در نمایش دادن تصویر دچار مشکل می شوید. وقتی این پیکسل های سوخته در قسمت هایی از صفحه نمایش باشد که بر روی کار کردن گوشی تاثیرگذار باشد لاجرم باید در فکر خرید گوشی جدید باشید.

شاید تا به حال دقت نکرده اید که آیا تلفن هوشمند شما، دارای پیکسل سوخته هست یا نه؟ می توانید یک فایل تصویری تک رنگ ( مثلا سفید ) را در کل صفحه نمایش باز کنید. از این طریق می توانید پیکسل های سوخته گوشی تان را به راحتی پیدا کنید.

گاهی همین پیکسل های سوخته شما را در هدایت کردن گوشی تان دچار مشکل کنند.

اگر گوشی هوشمند شما دارای صفحه نمایش OLED باشد، پیکسل سوخته موضوعی اجتناب ناپذیر است. بسیاری از سازندگان گوشی های هوشمند به دنبال راه هایی برای جلوگیری یا کاهش این روند هستند. به عنوان مثال، سامسونگ و برخی شرکت های دیگر تغییراتی را ایجاد کرده اند که باعث می شود دکمه های روی صفحه نمایش  به طور پیوسته با پیکسل های دوتایی محافظت و پشتیبانی شوند.  این تغییرات آنقدر کوچک است که شما نمی توانید متوجه آن شوید.

تلفن همراه مان

وقتی تلفن همراه شما دچار آسیب فیزیکی می شود در فکر تعویض آن باشید

گاهی هم اتفاق می افتد که تلفن هوشمند شما، در اثر افتادن از دستتان یا هر اتفاق دیگری آسیب فیزیکی می بیند یا صفحه نمایش آن می شکند یا حتی قاب پشتی خورد می شود و اتفاقاتی از این دست می افتد.

گاهی این آسیب های و شکستگی ها می تواند  باعث آسیب به قطعات دیگر گوشی های هوشمند نیز شود. باید به این مساله دقت کنید که دکمه ها و پورت ها ممکن است آسیب دیده باشند و یا از کار افتاده باشند.

حتی ممکن است به قسمت هایی از گوشی صدمات جدی تری وارد شده باشد. مثلا سنسور دوربین ممکن است از کار افتاده باشد. یا امکان شارژ کردن باتری گوشی از دست رفته باشد. در چنین شرایطی باید حتما دقت کنید و در صورت لزوم در فکر تعویض تلفن همراهتان باشید.

 

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402