آموزش برگرداندن اس ام اس های پاک شده آیفون

برگرداندن اس ام اس های پاک شده آیفون
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

شاید برایتان پیش آمده باشد که پیامکی را عمدی یا غیرعمدی از گوشی ایفون خود پاک کنید. در این صورت حتما به‌دنبال راهی برای بازیابی یا برگرداندن اس ام اس های پاک شده آیفون هستید. با پلازا همراه باشید تا به نحوه انجام این کار بپردازیم.

پیامک‌های پاک شده در آیفون در بیشتر مواقع قابل بازیابی هستند. در صورتی که iOS 16 را روی گوشی نصب کرده باشید می‌توانید به‌راحتی تمامی پیامک‌های حذف شده تا 30 روز قبل را بازیابی کنید. اما در آیفون‌هایی که از iOS 16 به قبل استفاده می‌کنند، باید از راه‌های جایگزین کمک بگیرید. در ادامه این مطلب به‌تمامی این روش‌ها اشاره خواهیم داشت.

فهرست مطالب

آموزش برگرداندن اس ام اس های پاک شده آیفون

برای بازیابی پیامک‌های حذف شده در آیفون چندین راه وجود دارد. استفاده از گزینه بازیابی پیام‌ها در iOS 16، از آی‌کلود (iCloud)،‌ از طریق آی‌تیونز (iTunes) و یا با استفاده از اپ‌های دیگر. برای استفاده از هر روش، راهنمای گام به گامی برای شما در نظر گرفته‌ایم.

1. بازیابی اس ام اس های پاک شده از گوشی ایفون (در iOS 16 به بالا)

اپل بالاخره با انتشار iOS 16 قابلیت بازیابی پیامک‌ها را به گوشی‌های خود اضافه کرد. این ویژگی در تمامی آیفون‌هایی که این نسخه یا نسخه‌های بعدی را داشته باشند قابل استفاده است. برای بازیابی پیامک‌ها در این روش ابتدا باید به برنامه Messages بروید و روی Edit در بالای سمت چپ صفحه بزنید. از میان گزینه‌ها، روی Show Recently Deleted بزنید.

برگرداندن اس ام اس های پاک شده آیفون

در پنجره باز شده می‌توانید تمامی پیام‌هایی که طی 30 روز گذشته حذف کرده‌اید را مشاهده کنید. در اینجا پیام‌ها براساس مخاطب داخل چت دسته‌بندی خواهند شد. پیام‌های مدنظرتان را انتخاب کنید.

بازیابی اس ام اس های پاک شده از گوشی ایفون

با انتخاب گزینه Recover در پایین صفحه، می‌توانید پیام‌ها را بازیابی کنید.

2. بازگرداندن پیامک های پاک شده در گوشی اپل از طریق آی‌کلاود

اگر iOS 16 برای گوشی شما منتشر نشده یا آن را نصب نکرده‌اید، راه بعدی که پیش رویتان قرار دارد، بازیابی پیام‌ها از طریق بکاپ آی‌کلاود است. در صورتی که قبل از پاک کردن پیام‌ها یک بکاپ از گوشی در آی‌کلاود گرفته باشید، می‌توانید آن بکاپ را همراه با پیام‌های حذف شده بازیابی کنید.

اما در این روش باید آیفون را ریست فکتوری کرده و همان بکاپ را برگردانید؛ بنابراین تمامی اطلاعاتی که پس از گرفتن آن بکاپ به گوشی اضافه کرده‌اید را از دست خواهید داد! همچنین در این روش حتما باید نام کاربری و رمزعبور اپل آیدی خود را بلد باشید.

برای انجام این کار به تنظیمات بروید و از بالای صفحه روی اپل آیدی خود بزنید. در صفحه بعدی iCloud را انتخاب کنید.

برگرداندن اس ام اس های پاک شده آیفون

در صفحه بعدی گزینه Manage Storage را انتخاب کنید.

بازیابی اس ام اس های پاک شده از گوشی ایفون

در این صفحه باید گزینه Backups را لمس کنید.

برگرداندن اس ام اس های پاک شده آیفون

در صفحه بعدی، فهرستی از تمام بکاپ‌هایی که از گوشی گرفته‌اید را مشاهده خواهید کرد. با انتخاب هر بکاپ می‌توانید تاریخ و ساعت آن بکاپ را هم مشاهده کنید. در صورتی که یک بکاپ مربوط به پیش از پاک کردن پیام‌ها را مشاهده کردید، می‌توانید گوشی را ریست کرده و مراحل راه‌اندازی آیفون را آغاز کنید. سپس کافی در حین راه‌اندازی گوشی، گزینه بازیابی از طریق بکاپ آی‌کلاود را انتخاب و از فهرست بکاپ‌ها، همان بکاپی که قبل از پاکسازی پیامک‌ها گرفته‌اید را انتخاب کنید.

3. برگرداندن پیام های پاک شده گوشی ایفون از طریق آیتونز

راه بعدی بازیابی پیامک‌ها از طریق بکاپ آیتونز است. تنها در صورتی می‌توانید از این روش استفاده کنید که از قبل به‌صورت منظم و از طریق کامپیوتر، از آیفون خود بکاپ تهیه کرده باشید. هر بار که آیفون خود را با پی‌سی یا کامپیوتر مک همگام‌سازی می‌کنید یک نسخه پشتیبان از اطلاعات شما تهیه می‌شود مگر آن‌که گزینه همگام‌سازی (Sync) خودکار را غیرفعال کرده باشید.

همچنین از آنجایی که آیتونز تنها جدیدترین نسخه بکاپ از گوشی را نگه‌داری می‌کند، این روش تنها در صورتی جواب می‌دهد که بعد از پاک کردن پیامک‌ها با استفاده از آیتونز از گوشی یک بکاپ جدید نگرفته باشید. علاوه بر این در این روش نیز مانند روش قبل، تمامی اطلاعاتی که پس از گرفتن بکاپ به گوشی اضافه کرده باشید، حذف می‌شود.

با درنظر گرفتن شرایط بالا، مراحلی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم را دنبال کنید. در قدم اول باید ویژگی Find My iPhone را غیرفعال کنید چرا که در صورت فعال بودن این ویژگی، نمی‌توانید بکاپ آیتونز را بازیابی کنید. برای غیرفعال کردن این ویژگی به تنظیمات بروید و روی اپل آیدی خود در بالای صفحه بزنید. سپس Find My را انتخاب و روی Find My iPhone بزنید و آن را خاموش کنید. برای غیرفعال کردن آن نیاز به اپل آیدی و رمزعبور خود دارید.

برگرداندن اس ام اس های پاک شده آیفون

حالا آیفون خود را به کامپیوتر همگام‌سازی شده متصل کنید. آیتونز به صورت خودکار باز می‌شود. اگر باز نشد آن را به صورت دستی باز کنید. در صفحه اول آیتونز، آیکون Phone را در بالای صفحه انتخاب کنید.

بازیابی اس ام اس های پاک شده از گوشی ایفون

سپس گزینه Restore Backup را انتخاب و در نهایت روی Restore بزنید.

برگرداندن اس ام اس های پاک شده آیفون

همه اطلاعاتی که پی از این تاریخ از آن‌ها نسخه پشتیبانی تهیه کرده‌اید جایگزین اطلاعات کنونی آیفون شما خواهد شد. این کار چند دقیقه طول می‌کشد. اگر درست پس از حذف شدن آن پیامک‌ها، از اطلاعات خود پشتیبان تهیه نکرده باشید پیامک‌ها اکنون باید روی گوشی شما ظاهر شوند.

4. بازگرداندن پیام های پاک شده موبایل ایفون بدون ریست فکتوری گوشی

یک روش دیگر هم برای بازیابی اس ام اس های پاک شده از گوشی ایفون وجود دارد که برای همه کاربران درست کار نمی‌کند اما برخی کاربران نیز توانستند از طریق آن، بدون ریست فکتوری کردن گوشی، پیامک‌ها را بازیابی کنند. ابتدا به وبسایت آی‌کلاود بروید و با وارد کردن اپل آیدی و رمزعبور، وارد حساب خود شوید.

بازیابی اس ام اس های پاک شده از گوشی ایفون

در فهرست برنامه‌ها، روی اپلیکیشن Messages کلیک کنید. اگر آیکون آن را مشاهده نمی‌کنید، آی‌کلاود از پیامک‌های شما بکاپ تهیه نکرده و نمی‌توانید از این روش استفاده کنید. اما اگر آیکون آن را مشاهده می‌کنید، پس از کلیک روی آن، فهرست پیامک‌هایی که از آن‌ها پشتیبان گرفته شده است را خواهید دید. حالا پیام‌هایی که می‌خواهید بازگردانی کنید را پیدا کنید.

اکنون در گوشی به تنظیمات بروید و روی اپل آیدی خود در بالای صفحه بزنید و iCloud را انتخاب کنید. حالا گزینه روبه‌روی Messages را غیرفعال کنید.

برگرداندن اس ام اس های پاک شده آیفون

در پنجره پاپ‌آپ، گزینه Keep On My iPhone را انتخاب کنید. حالا دوباره گزینه روبه‌روی Messages را فعال و سپس گزینه Merge را انتخاب کنید. پس از چند دقیقه پیامک‌های حذف شده باید دوباره به گوشی شما بازگردانده شوند.

سوالات متداول

1. چگونه پیام های حذف شده آیفون را برگردانیم؟

در صورتی که از iOS 16 یا نسخه‌های جدیدتر استفاده می‌کنید، می‌توانید از طریق سطل زباله برنامه پیامک‌ها، پیام‌های حذف شده را تا 30 روز بازیابی کنید. در غیر این صورت باید از طریق بکاپ آی‌کلاود یا آیتونز این کار را انجام دهید.

2. پیام های پاک شده گوشی اپل کجا میرود؟

در آیفون‌هایی که سیستم‌عامل iOS 16 روی آن‌ها نصب شده است، می‌توانید در برنامه پیامک‌ها روی Edit بزنید و گزینه Recently Deleted را انتخاب کنید. در این قسمت پیامک‌های حذف شده را مشاهده خواهید کرد. اما در نسخه‌های قدیمی‌تر iOS پیامک‌ها مستقیما از گوشی حذف می‌شوند.

سخن پایانی

در این مطلب با تمامی روش‌هایی که برای برگرداندن اس ام اس های پاک شده آیفون می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، آشنا شدیم. در صورتی که شما نیز روش دیگری برای بازیابی پیام‌ها می‌شناسید، آن را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402