بهترین گوشی های سال 2018 از نظر دوربین اصلی

دوربین
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

موبایل های 2018 از نظر بهترین دوربین

یافتن بهترین گوشی هوشمند از نظر دوربین این روزها کار چندان ساده ای نیست. بسیاری از پرچمداران برندهای مختلف دارای ویژگی ها و نرم افزارهای بسیار خوبی هستند و در عین حال برخی برندها و مدل ها در حوزه هایی پیشرو به شمار می روند و رقابت شانه به شانه ای در بازار ادامه دارد.

برخی از گوشی ها در نور کم بهتر هستند، دیگران حالت های HDR بهتری دارند و همچنین گوشی هایی هم هستند که در موقعیت های ثابت چندان مناسب به شمار نمی روند، اما برای گرفتن ویدئو عالی هستند. کار ساده ای نیست که بخواهیم بهترین انتخاب را داشته باشیم، به خصوص اگر گوشی های متعددی را امتحان نکرده باشیم.

در این مقاله سعی می کنیم تا گوشی های مختلف را از نظر ویژگی ها مورد بررسی قرار دهیم.

موبایل آیفون 10

موافقان

  • یکی از بهترین حالت های HDR موجود در میان گوشی ها
  • بسیار توانمند برای گرفتن عکس های پرتره
  • کیفیت 4K در 60 فریم بر ثانیه جهت ضبط ویدئو
  • ترکیب رنگ عالی در همه موقعیت های نوری
  • قابلیت Slow Synch flash برای پرتره های هنگام شب عالی است

مخالفان

  • امکان حالت دستی در دوربین استوک وجود ندارد
  • امکان پشتیبانی از RAW در دوربین استوک وجود ندارد
  • عملکرد در نور کم بدون فلش ضعیف است

بر کسی پوشیده نیست که آیفون 10 در گرفتن عکس و ویدئو بسیار عالی عمل می کند. آخرین پرچمدار برند اپل یکی از بهترین دوربین های موجود در بازار را چه دوربین جلو و چه دوربین پشت، در خود دارد.

البته، مهم ترین نکته، دوربین مخصوص سفی است که یک نوع تک تیرانداز با لنز زاویه باز و استاندارد در کنار یک لنز تله فتو است که امکان بزرگ نمایی اپتیکال و بدون نقص دو برابری را ارائه می نماید. این دو دوربین همچنین هنگامی که برای حالت پرتره مورد استفاده قرار می گیرند، به خوبی در کنار هم کار می کنند تا عمق را بسنجند.

اگرچه آیفون 10 حالت دستی دوربین ندارد -که ای کاش داشت- اما با این وجود می دانیم که این نمی تواند نقطه ضعفی برای اپل به حساب آید- نرم افزار به کار رفته برای دوربین به نحوی عالی کار می کند. بدین ترتیب، یکی از بهترین حالت های HDR موجود در بازار را ارائه می نماید.

تصاویر گرفته شده توسط آیفون 10 دارای رنگ هایی بسیار طبیعی و کیفیتی عالی است. تنها نقطه ضعف دوربین آیفون 10 عملکرد آن در نور کم است. اگرچه برای گرفتن تصاویر ثابت و ویدئو در طول روز عالی عمل می کند، اما هنگامی که نور کافی در محیط نباشد، کیفیت بدی دارد. البته، قابلیت Slow Sync flash در این دوربین برای گرفتن عکس های پرتره و نزدیک در هنگام شب بسیار خوب است، به شرطی که نور پشتی خوب باشد.

دوربین

موبایل  پیکسل 2 و پیکسل 2XL

موافقان

  • قابلیت HDR+ در دوربین این گوشی بهترین حالت HDR در گوشی های اندرویدی است
  • دارای امکان بازتولید رنگ خوب و توازن سفیدی (White Balance) مناسب برای حالت نوری مختلف
  • دارای قابلیت تثبیت مناسب و اتوفوکوس سریع هنگام گرفتن تصاویر ویدئویی

مخالفان

  • دوربین گوگل فاقد حالت دستی است
  • حالت پرتره در مقایسه با گوشی های دو دوربینه چندان خوب نیست
  • در بعضی موقعیت های نوری ضعیف عمل می کند

آخرین مدل های گوشی های گوگل تحت عنوان پیکسل دو مدل از بهترین دوربین های موجود در دنیای گوشی های اندروید را در خود دارند. گوشی های پیکسل 2 و پیکسل 2 XL نرم افزاری عالی دارند و کیفیت بسیار خوب را برای تصاویر ثابت و ویدئو ارائه می نمایند. یکی از بهترین قابلیت های دوربین های این گوشی ها حالت HDR+ است که در دنیای اندروید بی نظیر به شمار می رود. این قابلیت نتیجه سال ها تحقیق و بررسی الگوریتم های مختلف است که باعث شده جادویی اتفاق بیفتد.

دوربین این گوشی ها امکان گرفتن تصاویری با شبیه سازی عمق میدان سطحی را دارند که امکان بسیار جالبی به نظر می رسد. البته نتیجه، متاسفانه چیزی در حد گوشی های رقیب مانند آیفون 10 و گلکسی نوت 8 نیست، اما با این وجود پذیرفتنی است، به خصوص با توجه به این نکته که دوربین دوم در گوشی های پیکسل وجود ندارد.

بررسی بهترین گوشی های هوشمند ارزان قیمت را بخوانید

دوربین

موبایل سامسونگ گلکسی نوت 8

موافقان

  • دقت تصویری عالی به صورت کلی
  • اپتیکال زوم خیلی خوب
  • عملکرد عالی در موقعیت های کم نور
  • قابلیت اتوفوکوس سریع و قابل اطمینان هنگام ضبط ویدئو

مخالفان

  • رنگ هایی اشباع شده در برخی موقعیت های خاص
  • توازن رنگ سفید خودکار در همه موقعیت ها وجود دارد

سامسونگ گلکسی نوت 8 به صورت کلی عملکردی عالی دارد. این گوشی مجهز به یک دوربین با زاویه باز سنتی و یک لنز تله فتو برای بزرگنمایی اپتیکال است، اما این دو لنز در کنار هم به گونه ای کار می کنند تا عمق میدانی سطحی را نیز در حالت فوکوس زنده در تصویربرداری حاصل نمایند که به نوعی پاسخ سامسونگ برای حالت پرتره است.

سامسونگ گلکسی نوت 8 یکی از بهترین گوشی های بازار، اگر نگوییم بهترین، برای تصویربرداری در حالت های کم نور است. عملکرد دوربین آن در طول روز هم عالی است، اگرچه الگوریتم های پردازش ثانویه سامسونگ گاهی اوقات سنگین عمل می کنند و حالت ارزیابی توازن رنگ سفید خودکار همیشه در وضعیت فعال است. تصاویر نوت 8 گاهی اوقات بیش از حد با رنگ های اشباع شده به نظر می رسند، اما برای آنهایی که روی مشخصات اصلی تمرکز دارند، اپلیکیشن دوربین استوک این گوشی حالت دستی دقیقی دارد که با آن می توان نتایج خوبی به دست آورد.

تا جایی که تصویربرداری در نور کم مورد نظر کاربران باشد، نوت 8 عملکردی عالی دارد و در شرایط نوری ضعیف که رقبا کم می آورند، تصاویری بسیار شفاف و دقیق را ارائه می نماید.

دوربین

موبایل گلکسی S8 و S8 پلاس

موافقان

  • دقت تصویری عالی به صورت کلی
  • عملکرد عالی در موقعیت های کم نور
  • قابلیت اتوفوکوس سریع و قابل اطمینان هنگام ضبط تصاویر ویدئویی

مخالفان

  • رنگ هایی اشباع شده در برخی موقعیت های خاص
  • قابلیت توازن رنگ سفید یا WB برخی اوقات چندان دقیق نیست

هر چیزی که در مورد گلکسی S8 گفته شود، در مورد نوت 8 نیز صدق می کند و برعکس. گوشی های S8 و S8 پلاس شاید همچون نوت دارای یک لنز تله فتو نباشند، اما دوربین های قابلی هستند. با این وجود، اپتیکال زوم در دوربین آنها وجود ندارد و عمق میدان سطحی جعلی هنگامی عمل می کند که سوژه تا فاصله 20 اینچی از دوربین باشد، اما با تمام این اوصاف مدل های S8 و S8 پلاس دو مدل از دقیق ترین تک تیراندازهای موجود در بازار هستند، به خصوص زمانی که صحبت از تصویربرداری در شرایط کم نور می شود.

دوربین

موبایل گلکسی S9 و S9 پلاس

دوربین پرچمدار جدید سامسونگ در سری S به نوعی آپگرید مدل های قبلی است. هر دوی این مدل ها، دارای لنز 12 مگاپیکسل با دیافراگم متغیر هستند. بر اساس نور موجو، این دوربین می تواند بین دیافراگم بزرگ f/1.5 و کوچک f/2.4 متغیر است، اما هنگام وجود شرایط نوری خوب کیفیتی مناسب دارد.

تفاوت هایی میان S9 و S9 پلاس وجود دارد. S9 پلاس دارای یک دوربین دوازده مگاپیکسل ثانویه است که اپتیکال زوم 2X و حالت فوکوس زنده دارد و تا حد زیادی شبیه به حالت پرتره آیفون است.

دوربین

ال جی V30

موافقان

  • حالت های دستی بسیار مناسب برای تصویربرداری ثابت و فیلم برداری
  • دوربین اصلی با زاویه باز برای تصویربرداری در خیابان و فضای باز بسیار خوب است
  • تک تیرانداز موجود در دوربین سلفی زاویه باز این مدل برای برخی از موقعیت های جالب بسیار خوب عمل می کند
  • نتایج دقت تصویری کلی در سراسر فریم تصویر عالی است

مخالفان

  • قابلیت پردازش ثانویه ال جی باعث نامناسب شدن تصاویر می شود
  • قابلیت WB خودکار در موقعیت های داخلی و هنگام شب چندان دقیق نیست

گوشی V30 ساخت ال جی مدلی کنجکاوی برانگیز است. مسلما این گوشی از نظر کیفیت تصویری قابلیت رقابت با رقبا را ندارد که بیشتر به خاطر سنسور کوچک تر آن، تکنیک های پردازش ثانویه غیرطبیعی که ال جی برای تصاویر JPEC به کار می برد و همین طور قابلیت WB خودکار نه چندان دقیق آن است. اما، این مدل گوشی قابلیت های منحصربه فردی دارد که هیچ جای دیگری نمی توان از آنها سراغی گرفت.

جذابیت اصلی این گوشی در لنزهای بسیار زاویه باز در دوربین جلو و عقب است. ال جی توانسته تمامی دوربین های دارای لنز بسیار باز را کنار بزند. دوربین های تله فتو برای زوم کردن در تصاویر و گرفتن پرتره مناسب هستند، اما دوربین های زاویه باز برای تصاویر منظره و خیابان کیفیتی عالی دارند.

علاوه بر اینها، گوشی ال جی V30 نه تنها حالت های دستی مناسب برای موقعیت های ثابت دارد، بلکه همچنین این قابلیت را در تصاویر ویدئویی نیز ارائه می کند. اگر به فیلم برداری علاقه دارید، این گوشی یکی از بهترین مدل های موجود در بازار است. این گوشی یکی از بهترین منوهای دستی موجود در میان گوشی های بازار را دارد.

دوربین

HTC U11

موافقان

  • تصاویر دوربین اصلی جزئیاتی خوب را در شرایط نوری مختلف ارائه می نمایند
  • عملکرد دوربین جلوی دوربین در شب خوب است
  • کیفیت صدای عالی هنگام فیلم برداری

مخالفان

  • هنگام فیلم برداری در محیط های داخلی و یا شب، قابلیت WB خودکار رنگ هایی سرد را حاصل می کند
  • حالت پرتره یا چیزی مشابه در این گوشی وجود ندارد
  • برخی از مشکلات تصویری در برخی موقعیت های نوری و حتی نور روز ایجاد می شود

مدل U11 ساخت HTC گوشی دیگری در این فهرست است که دارای تنظیمات دوربین دوگانه نیست، اما علی رغم این مسئله، همچنان امکان ارائه تصویر ثابت و فیلم برداری خوب در شرایط نوری مختلف را دارد.

گوشی U11 بدون بوق و کرنا در بازار، می تواند به عنوان یک گوشی خوب به شمار رود، به خصوص هنگامی که عملکرد مناسب در شرایط نوری کم مورد نظر باشد. حتی وقتی شرایط نوری از وضعیت بهینه هم کمتر است، این دوربین تصاویری دقیق و بدون نویز را ارائه می نماید، هرچند که قابلیت توازن رنگ سفید خودکار هنگام تصویربرداری در شب چندان خوب نباشد. با تمام  این موارد، دوربین جلوی مدل U11 نیز در نور کم به لطف فناوری UltraPixel ساخت HTC بسیار خوب عمل می کند.

یکی از اصلی ترین نقاط ضعف این گوشی، به غیر از فقدان حالت پرتره و نداشتن لنز ثانویه، کند عمل کردن دیافراگم دوربین است. این سرعت اصلاً شبیه به مدل های پیکسل و گلکسی نیست، اما به غیر از این نقطه ضعف، دوربین قابلی به شمار می رود.

گوشی های به صرفه با دوربین عالی

اگر نخواهیم برای خرید یک گوشی به بانک دستبرد بزنیم و در عین حال دوربین خوبی داشته باشیم چطور؟ خوب، گزینه هایی هم هستند که برای خریدشان نیازی به صرف هزینه های تخیلی نیست و مدل هایی مناسب هستند. اگرچه این مدل ها قدیمی هستند، اما هنوز هم نام خود را در بازار رقابتی و اشباع شده حفظ کرده اند.

پیکسل و پیکسل 2 گوگل

گوشی های پیکسل و پیکسل 2 گوگل هنوز هم دوربین های خوبی دارند، حتی وقتی با مدل های قبلی و کنونی مقایسه می شود. گوگل همواره با گوشی های خود به دنبال ارائه تجربه ای درخشان بوده است و این مسئله همواره باعث موفقیت این برند بوده است. گوشی های مدل پیکسل دارای حالت HDR+ هستند که برای پیکسل 2 نیز به کار رفته اند و تصاویری بدون نویز و با ظاهری مناسب در نور کم ارائه می نمایند و دقت رنگی خوبی هم دارند.

دوربین

سامسونگ گلکسی S7

با وجود مدل های گوشی گلکسی S8 و نوت 8 و همین طور ظهور مدل S9، شاید عجیب باشد و بگویید چرا یک گوشی ساخت سال 2016 در این فهرست است؟ این امر نشان دهنده کیفیت خوب این گوشی است. با توجه به قیمت مناسب گلکسی S7 در این روزها، این گوشی می تواند نقش آفرینی قوی در این بازار باشد. شاید به قدرت S8 نرسد، اما باز هم برای خودش گوشی خوبی است. در واقع دوربین این گوشی نیز بسیار مناسب است و این امر به خاطر نرم افزار موجود در آن است. این گوشی تصاویری عالی ارائه می نماید و علی رغم اینکه رنگ ها گاهی اوقات بیش از حد گرم و یا اشباع شده هستند، این گوشی دوربینی عالی با توجه به قیمت خود دارد.

دوربین

Honor 7X ساخت هوآوی

یافتن یک گوشی با قیمت به صرفه و در عین حال، کیفیتی خوب، همچون پیدا کردن سوزن در انبار کاه است. به همین خاطر، گوشی Honor 7X قابل احترام است. اگرچه این گوشی همچون بسیاری از برندهای برتر سرعت بالایی ندارد، اما تنظیمات خودکار دوربین این گوشی بیشتر اوقات نتیجه خوبی حاصل می کند.

دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی است، بنابراین، جزئیات زیادی را می گیرد، اما همچنین توسط یک دوربین 2 مگاپیگسلی پشتیبانی می شود که کمک می کند تا کدری تصویر در پس زمینه از بین برود.

دوربین

OnePlus 5T

می دانیم که هر کس بودجه متفاوتی برای خرید گوشی دارد و ممکن است در نهایت تصمیم به خرید یک گوشی به صرفه نگیرد. اگر می توانید کمی بیشتر هزینه کنید و با این وجود توان خرید گوشی های پرچمدار را ندارید، مدل OnePlus 5T را امتحان نمایید. این گوشی به چنددلیل یکی از بهترین گوشی های ارزان قیمت است. این گوشی علاوه بر عملکرد مناسب، کیفیت عکس برداری و فیلم برداری قابل قبولی دارد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
ارمان
.
15 دی 1397، 21:47
پاسخ
0
0
داداش اصلن اسم Huawei p20 pro and Huawei mate 20..20 pro and 20 rs به گوشت خورده؟
avatar
.
.
17 فروردین 1397، 21:11
پاسخ
0
0
واقعا برسی بود؟؟ خب همه رو سامسونگ میزاشتین. باو هواوی میت 10 پرو ک همه اینارو لوله کرده. خخخخ
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402