آدیداس روش جالبی را برای تولید کفش های ورزشی خود بکار گرفت

آدیداس / adidas AM4NYC
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

آدیداس کفش های ورزشی سری AM4NYC خود را با روشی متفاوت طراحی کرده و ساخته است. در ساخت این کفش های کتانی از ربات های پیشرفته استفاده شده و طراحی آن هم بر اساس اسکن پای ورزشکاران بوده و تمامی ویژگی های مربوط به راحتی و سلامتی در آنها لحاظ شده است.

آدیداس در سری جدید کتانی های مخصوص دویدن خود از قالب هایی جدیدی استفاده کرده است. کتانی های مخصوص دویدن آدیداس AM4NYC توسط ربات های هوشمند و با قالب هایی جدید طراحی و تولید شده اند. داشتن کفشی خوب،‌ همیشه یک نعمت است. سری AM4 آدیداس،‌ با فناوری جدید تولید شده و می تواند در عمل نشان دهنده یک کفش ورزشی خوب و کامل باشد. بر اساس تحقیقات جدید که روی کفش های آدیداس انجام شده،‌ این مدل با استفاده از فناوری های نوین طراحی شده و آدیداس،‌ تمامی مراحل تولید آن را با کمک ربات های پیشرفته به انجام رسانده است. تمامی لبه ها و برش ها و همه مراحل تولید این کفش کتانی توسط ربات های پیشرفته و بسیار دقیق انجام شده و محصولی با کیفیت به بازار عرضه کرده است.

کفش های کتانی سری AM4، با استفاده از تکنولوژی تولیدی کمپانی SpeedFactory تولید می شوند که تجهیزاتی تمام اتوماتیک هستند. این کتانی ها که در تولید آن از ربات های هوشمند استفاده شده،‌ در تاریخ 26 آوریل به بازار عرضه شدند و برای دویدن بسیار مناسب هستند. این کفش‌ها در سراسر جهان به فروش می رسند و طراحی یک کفش کتانی ایده آل را به نمایش می گذارند.

 

طراحی زیبا و تولید بوسیله ربات های پیشرفته

تمام کفش های کتانی سری AM4 توسط روبات های بسیار پیشرفته در SpeedFactory آدیداس در آلمان، آتلانتا و گرجستان تولید می شوند. با توجه به اینکه،‌ کتانی در کدام شهر تولید شود،‌ نامی برای آن انتخاب شده است و کد مختلفی به آن تعلق می گیرد. مثلا AM4NYC در آنتالیا تولید شده ولی قرار است در نیویورک سیتی به فروش برسد. جالب است بدانید در طراحی این کفش های کتانی به همه چیز توجه شده،‌ مثلا وقتی کتانی برای شهری طراحی می شود اطلاعات آب و هوایی و ساختار بدنی-فیزیکی افرادی که می خواهند از این کتانی استفاده کنند نیز مورد توجه قرار می گیرد.

مثلا در مدل AM4NYC، آدیداس می داند که این کتانی برای استفاده شهری طراحی و تولید شده است. چون مردم نیویورک در شهر از این کفش ورزشی استفاده می کنند. بنابراین، با توجه به این موضوع،‌ پای ورزشکاران همان منطقه مورد بررسی و اسکن قرار گرفته و بعد از تجزیه و تحلیل داده ها به طراحی کفش برای افراد آن منطقه می پردازند. در  تجزیه و تحلیل صورت گرفته میزان فشار وارد شده بر پای ورزشکار روی تردمیل با دوربین های مجهز و حرفه ای DSLR و همچنین با سنسورهای بدن متصل شده به سوژه،‌ تمامی حرکات فرد بررسی می شود و در نهایت کفش ورزشی با توجه به تمامی این داده ها طراحی و تولید خواهد شد.

در فرآیند بررسی و تولید این سری کفش های کتانی،‌ برای هر یک از این ورزشکاران و دوندگان نیویورکی،‌ یک نمونه کفش توسط  SpeedFactory طراحی و ساخته شد. کفش تست،‌ بر اساس اولین مدل کفش های آدیداس طراحی شده و به نام M.F.G. یا Made for Germany در اختیار ورزشکار قرار گرفت. این تحقیقات در حوزه بهبود طراحی و تولید کفش های ورزشی کماکان ازسوی آدیداس دنبال می شود.

در بررسی دیگری،‌ قرار شد کفش هایی برای رانندگان نیویورکی طراحی شود. بر اساس بررسی صورت گرفته این افراد به واسطه شغل رانندگی،‌ عموما کفش هایی کثیف دارند،‌ لذا آدیداس تصمیم گرفت تنها از رنگ مشکی برای تولید کفش مخصوص رانندگان استفاده کند. طراحی دیگر مربوط به دوندگانی بود که شب ها ورزش می کردند و داشتن برچسب شبرنگ برای کفش این افراد واقعا واجب بود. تمام اطلاعات به ربات های SpeedFactory داده شد و در نهایت کفش ورزشی AM4NYC متولد شد.

نقل قول:
AM4NYC ممکن است از نظر ظاهری بسیار شبیه به یک کفش معمولی آدیداس باشد ولی در واقع اینطور نیست

AM4NYC ممکن است از نظر ظاهری بسیار شبیه به یک کفش معمولی آدیداس باشد ولی در واقع اینطور نیست. در طراحی این کفش ورزشی نهایت دقت صورت گرفته و حتی به ساق پا هم فشاری وارد نمی کند. در حین دویدن ویژگی Adidas ‘Boost را تقویت می کنند که باعث می شود دونده به راحتی به جلو گام بردارد.

هم چنین انعطاف پذیری خوب این کفش های ورزشی باعث می شود که پای فرد به خوبی در کفش حرکت کند و بسیار راحت بدود. فرآیند تولید کفش های این سری آدیداس مشابه فرآیند تولید کفش سه بعدی است؛ یعنی همه کارها توسط ربات های پیشرفته انجام می شود.

در طراحی کفش به همه چیز دقت شده است. قطعا دونده های پاریس با نیویورک تفاوت دارند و به همین دلیل آدیداس همه این موارد را مد نظر دارد. قرار است این کتانی برای دونده های لس آنجلس،‌ توکیو  و شانگهای کفش های مناسب تولید کند و البته بین دونده زن و مرد هم تفاوت قایل می شود.

این کفش های ورزشی همزمان با افتتاح آزمایشگاه SpeedFactory در شهر بروکلین نیویورک (26 و 27 آوریل) تولید خود را به صورت رسمی آغاز می کنند. همه اندازه گیری ها و تمام پروسه ساخت به صورت دیجیتالی با ربات ها به انجام می رسد. این کفش های ورزشی حدود 200 دلار به فروش خواهند رسید. البته اسپیدفکتوری در تلاش است تا قیمت را تعدیل کند.

AM4NYC یکی از اولین محصولات آدیداس است که قدرت و توان طراحی و تولید SpeedFactory را به خوبی نشان می دهد. به نظر می رسد در فرآیند تولید این کفش های ورزشی ربات ها جای انسان ها را خواهند گرفت و امکان سفارش دادن کفش به صورت جدیدتری میسر خواهد بود. به جای اینکه کفش را بر اساس رنگ آن انتخاب کنید می توانید کفشی مناسب پای خودتان سفارش بدهید. این روش سفارش بر اساس اسکن پا خصوصا برای دونده هایی که به صورت حرفه ای از این کفش ها استفاده می کنند بسیار مناسب است. با پیشرفت تکنولوژی و امکان سفارش در شهرهای مختلف،‌ حتی شاید روزی برسد که کاربران بتوانند از طریق اینترنت سفارش های خود را ارسال کنند.

تصور کنید،‌ مشتری به فروشگاه می رود تا پاهای وی را اسکن کنند و بر اساس نیاز و مدل و ابعاد وزنی و شکل پاهای وی،‌ برایش کفش طراحی کنند. مشتری به جای اینکه به قفسه کفاشی برود و کفش مورد نظرش را انتخاب کند،‌ آن را به صورت سفارشی سازی شده دریافت می کند.

آینده تولید کفش های ورزشی با این روش هنوز به روشنی مشخص نیست. معلوم نیست آیا ربات ها می توانند به صورت کامل جای نیروی انسانی را بگیرند؟ آیا مشتریان تولید سفارشی کفش های ورزشی را بیشتر می پسندند یا روش های سنتی؟

کفش ورزشی AM4NYC در تاریخ 26 آوریل به بازار عرضه شد. این کفش های ورزشی در سایت آدیداس موجود هستند و کاربران نیویورکی می توانند آن را سفارش بدهند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402