5 راه برای دو برابر کردن رتبه ی وبسایت در گوگل

گوگل
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بیش از 1.7 میلیارد وبسایت اینترنتی در سراسر جهان وجود دارد و درصد زیادی از بازدید ها، از تنها حدود 10 درصد این وبسایت ها است. 79 درصد لینک دهی ها توسط Google انجام می شود، پس باید به گونه ای با گوگل مهربان تر بود!

در سال 2017، بیش از 79 درصد از جست و جو های کاربران اینترنت خانگی، از وبسایت گوگل به عنوان، موتور جست و جوی خود استفاده می کردند. بسیاری از شرکت ها، اطلاعات زیادی روی وبسایت های خود دارند که قطعا، برای مشتریان آنها بسیار مهم است. اما اگر این مطالب در صفحات اول جستج و جوی گوگل قرار نگیرند، می توان گفت که هیچ فایده ای ندارند! خب اگر وبسایت ما، بازدید خوبی ندارد، پس چگونه می توان رتبه ی آن را در گوگل بالاتر برد؟ اگر قصد بالا بردن رتبه ی وبسایت و یا وبلاگ خود را در گوگل دارید، 5 راه حل مفید را در ادامه به شما ارائه خواهیم کرد. این راه حل ها، باعث می شوند که رتبه ی وبسایت و وبلاگ شما در موتور جست و جوی گوگل، بصورت طبیعی بالا برده شود و در صفحات ابتدایی دیده شود. این راه حل ها، بسیار ساده هستند و سریع اجرا می شوند. در حقیقت لازم نیست وبسایت خود را، کوبیده و از نو بسازید! تنها با رعایت چند نکته ی کلیدی، رتبه ی وبسایت شما در گوگل، پیشرفت چشم گیری خواهد داشت. افزایش رتبه و بازدید از وبسایت شما، افزایش درآمد و دیده شدن وبسایت شما را نیز به دنبال دارد. در ادامه این 5 راه حل مفید را، توضیح خواهیم داد:

گوگل وبسایت

 

1. سرعت وبسایت خود را افزایش دهید

مهم ترین قدم برای افزایش رتبه وبسایت شما در گوگل، بهینه کردن سرعت است. گوگل، سرعت سایت شما را بسیار جدی می گیرد. اگر سایت شما وقت زیادی را برای لود شدن از کاربر بگیرد، آن کاربر از سایت شما فورا خارج می شود و گوگل اصلا اجازه چنین کاری را نمی دهد! خوشبختانه ابزار بسیار زیادی برای افزایش سرعت و بهینه سازی سرعت وبسایت ها وجود دارد. سایت هایی مانند GTMetrix و Insights Google PageSpeed ​​می توانند به شما درک کاملتری از سرعت و چگونگی سرعت بارگذاری وب سایت شما را بدهند.

طبق آمار رسمی، 47 درصد از کاربران انتظار دارند که وبسایت مورد نظرشان در عرض 2 ثانیه لود شود و 40 درصد کاربران، اگر لود شدن یک وبسایت بیش از 3 ثانیه طول بکشد، آنرا ترک می کنند. هرچه سایت شما سریعتر باشد، رتبه ی گوگل سایت نیز بهتر می شود و ابزار گفته شده، می توانند کمک زیادی را برای حصول به این هدف، به شما بکنند.

اما چرا سرعت یک سایت تا به این حد برای گوگل مهم است!؟ در اصل، گوگل می خواهد به کاربران یک تجربه ی خوب از جست و جو در اینترنت بدهد و نمی خواهد که یک کاربر از طول کشیدن بارگزاری یک سایت، کلافه شود. مردم صبر ندارند و می خواهند وبسایت مورد نظرشان سریعا لود شود! و این کار به عهده ی شماست. ابزار PageSpeed Insights از طریق خود گوگل، سرعت و زمان لود شدن وبسایت شما را آنالیز می کند و سپس پیشنهادات خود را برای چگونگی بهبود و بخش هایی از سایت که نیاز به تغییرات دارد را ارائه می دهد. ابزار PageSpeed Insights، زمان مورد نیاز برای لود شدن وبسایت شما و سرعت لود شدن تمام صفحات وبسایت شما را در قالب نمره هایی به شما گزارش داده و آنها را برای شما تجزیه و تحلیل می کند.

نقل قول:
طبق آمار رسمی، 47 درصد از کاربران انتظار دارند که وبسایت مورد نظرشان در عرض 2 ثانیه لود شود و 40 درصد کاربران، اگر لود شدن یک وبسایت بیش از 3 ثانیه طول بکشد، آنرا ترک می کنند.

ابزار دیگری که در این بحث وجود دارد، GTMetrix است. GTMetrix به شما اطلاعات جامعی را در مورد نقاط قوت و نقاط ضعف سرعت وبسایت‌تان می دهد. این ابزار همچنین عملکرد سایت شما را کاملا تجزیه و تحلیل می کند و به شما گزارش می دهد. از نکات مهم در افزایش سرعت یک سایت، این است که شما باید تمام بخش های سایت خود را از نظر سرعت بهینه کنید.

مثلا، تصاویر حجیم و فایل های غیر ضروری می تواند تاثیر منفی بر روی سرعت لود شدن سایت شما داشته باشد و باید هر چه زودتر فکری برای این تصاویر کرد. ابزار دیگری نیز برای بهبود سرعت سایت وجود دارند که با کمی جست و جو و تحقیق می توانید از آنها مطلع شوید. اگر وبسایت شما تصاویر بسیار زیادی در خود دارد، بهتر است از یک شبکه ی CDN استفاده کنید. (CDN : Content Delivery Network) برای تست سایت هایی از شبکه ی CDN استفاده می کنند می توانید از سایت www.designrush.com استفاده کنید. افزایش و بهینه سازی سرعت وبسایت، یک قدم رو به جلو برای رتبه بهتر در گوگل می باشد.

گوگل

 

2. به کیفیت مطالب توجه کنید، نه کمیت آنها!

مانند یک کارگاه پست گذاری با وبسایت خود رفتار نکنید! داشتن مطالب کم اما با ارزش، بسیار بهتر از داشتن مطالب زیاد و کم ارزش است. اخیرا یک تست برای بیان این اهمیت انجام شده است. سایت www.designrush.com، ابتدا با تولید محتوای زیاد و بدون توجه به کیفیت کار خود را شروع کرد؛ با وجود این که کیفیت محتواهای تولید شده خوب بود، اما زیاد بودن تعداد مقالات، هیچ فایده ای برای وبسایت نداشت. اما سپس با تولید محتوای کم، اما با کیفیت بالا، شاهد افزایش بازدید، تعامل بیشتر کاربران با سایت و رتبه های بهتر در موتور های جست و جو بودند. حتی یکی از تحلیلگر ارشد کیفیت محتوا در گوگل گفته است:

محتوا عامل تعیین کننده برای یک وبسایت است. گوگل واقعا به محتوای تولید شده برای یک وبسایت توجه می کند.

توجه به مشتریان، رونق کسب و کار شما خواهد بود. آنها را پیدا کنید و مطالب ارزشمندی به آنها ارائه کنید، خواهید دید که آنها چگونه به شما به عنوان یک رهبر بازار نگاه می کنند. معمولا مقالاتی که بیش از 3000 کلمه طول دارند و در آنها آمار و اطلاعات مستند زیادی استفاده می شود، از نظر گوگل هم محتواهای جذاب و سودمندی هستند.

گوگل

3. تیتر اصلی، تیتر های فرعی و مطلب اصلی خود را بهینه کنید

احتمالا در مورد SEO بسیار شنیده اید. یا حتی حس می کنید که همواره با این مفهوم درگیر هستید. موسسه ها و کسب و کار های بسیار زیادی هستند که در زمینه ی SEO یا بهینه سازی سایت ها برای موتور های جست و جو گر کار می کنند. شما باید مطالب بسیار زیادی در مورد SEO بدانید و حتی می توانید با سرمایه گذاری بر وری بهینه سازی مطالب خود و کلمات کلیدی، بدون تکیه بر کسانی که در این زمینه به مدیران وبسایت مشاوره می دهند، سایت خود را از این نظر کاملا ارتقای رتبه بدهید. محدوده های خاصی از مطالب بارگزاری شده روی وبسایت شما، توسط موتور جست و جو، بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

تیتر اصلی، تیترهای فرعی، تگ های عنوان ( heading tags ) و زیرنویس ها، اصلی ترین بخش هایی هستند که موتور های جست و جو، به آنها توجه می کنند. شما باید کلمات مهم و کلیدی مطلب خود را ابتدا در تیتر اصلی خود وارد کنید. متن شما همچنین باید دو یا چند heading tag باشد. تگ های عنوان از نظر اولویت به چند دسته تقسیم می شوند که آنها را به ترتیب اهمیت H1 و H2 تا H6 می نامند.

تیتر اصلی شما در واقع H1 شماست و تیتر های دیگری که در مطلب خود وارد می کنید، H2 تا H6 شما هستند. کلمات کلیدی مورد نظر شما باید در H ها، به دقت وارد شوند. به یاد داشته باشید که heading tag ها، باید در وهله ی اول، با دقت نوشته شوند و در وهله دوم باید تعدادشان هم مناسب باشد. هر چه H های شما از اولویت کمتری برخوردار هستند، می تواند تعداد آنها نیز بالا برود.

بهترین موضوع در این مبحث، رایگان بودن این بهینه سازی است! شما هر چه بیشتر در مورد بکار بردن کلمات کلیدی در متن خود دقت کنید، نتیجه ی بهتری نیز در کار خود می گیرید.

گوگل

4. مطمئن بشوید متن شما قابل خواندن است

نمی توانید تصور کنید که چند وبسایت در اینترنت وجود دارد که متن آنها برای خواندن یا بسیار کوچک هستند یا بسیار بزرگ. اگر متن شما یا روی گوشی های موبایل و یا روی کامپیوتر های شخصی، قابل خواندن نباشد، هیچ بازدید کننده ای نخواهید داشت. به همین سادگی! شما محتوا را برای یک هدف تولید می کنید؛ اینکه کاربران آنرا بخوانند، پس اگر کاربران تمام یا بخشی از آن را نخوانند، شما به هدف خود، نرسیده اید. شما می توانید یک وبسایت با انواع ویژگی های جالب بصری و گرافیکی بسازید ولی اگر به متن و به اندازه و ویژگی های آن توجه نکنید، سایت شما اصلا دیده نمی شود. داشتن متنی با رنگ و اندازه ی مناسب برای خواندن آسان، می تواند رتبه ی سایت شما را در گوگل بسیار ارتقا بخشد.

گوگل

 

5. اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما از نظر گوگل، پاسخگو ( Responsive ) است

در ابتدای این مقاله، گفتیم که 5 راه حل آسان و سریع را به شما خواهیم گفت. اما این یکی فرق می کند. اگر وبسایت شما Responsive یا پاسخگو نیست، مشکل سایت شما باید توسط برنامه نویسان حل شود. اما پاسخگو بودن یک سایت به چه معناست؟  RWD یا Responsive web design، یک نوع راه اندازی برای سایت شما است که در آن، سرور، همیشه یک نوع کد HTML را به تمام دستگاه هایی که از CSS برای رندر کردن کد ها استفاه می کنند، می فرستد. الگوریتم های گوگل، باید بتوانند تشخیص دهند که تمام صفحات وبسایت شما این ویژگی را دارند.

چیزی از متن بالا متوجه نشدید؟! مشکلی نیست. به بیان بسیار ساده تر، یک سایت Responsive، بر روی تمامی دستگاه ها و پلتفرم ها، اعم از سیستم عامل ویندوز، اندروید و یا کامپیوتر های شخصی و موبایل های هوشمند، به درستی اجرا می شود. یعنی صفحات یک سایت پاسخگو، فرقی ندارد که روی یک گوشی 4 اینچی نشان داده می شود یا روی یک لپ‌تاپ 15.7 اینچی، در هر صورت ترکیب صفحات و چینش کلمات، بصورت صحیح و خوانا می باشد. طراجی وبسایت های پاسخگو، از این روی مهم است که در دنیای امروزه، کاربران مختلف از بستر های مختلفی به اینترنت دسترسی دارند.

همه کاربران چه از روی گوشی های هوشمند و چه از روی کامپیوتر های شخصی، باید بتوانند که از وبسایت شما دیدن کنند. وبسایت های غیر Responsive، بر روی دستگاه های مختلف، یا به درستی نمایش داده نمی شوند و یا ممکن است که لود شدن آنها بسیار طول بکشد. هنگامی که کاربران با این نوع وبسایت ها مواجه می شوند، بی درنگ از آنها خارج شده  به سراغ سایت دیگری می روند.

غیر پاسخگو بودن یک سایت، آن را غیرقابل اعتماد، ترسناک و البته احمقانه جلوه می دهد! جالب است بدانید که 17 درصد از کسب و کار های جهان، سایت های غیر Responsive دارند. گوگل از این گونه سایت ها، متنفر است. در سال 2017، 52.64 درصد از تمام کاربران اینترنت جهان، از گوشی های هوشمند به اینترنت متصل شدند و این عدد پیش بینی می شود که تا پایان سال 2018، به 79 درصد خواهد رسید. این بدان معنی است که سایت شما علاوه کامپیوترهای شخصی، باید با گوشی های همراه نیز سازگار باشد، یا به عبارت دیگر، سایت شما باید پاسخگو باشد!

نتیجه گیری

افزایش رتبه سایت شما در گوگل، مستلزم گذاشتن وقت و هزینه ی زیاد نیست. مجموعه کارهای آسان، سریع و البته رایگانی وجود دارند که به بهبود رتبه ی سایت شما در گوگل کمک می کنند. مطمئن شوید، سرعت لود شدن سایت شما بالاست، محتوای غنی و با تیتر ها و عناوین مناسب تولید کنید، از عکس های باکیفیت و البته، بهینه در سایت خود استفاده کنید و در آخر سایز مطالب و رنگ آنها را مناسب تعیین کنید. یک وبسایت بهینه و ارتقا یافته، در اختیار شما خواهد یود!

همواره به یا داشته باشید که رسپانسیو بودن سایت شما، مهم ترین عامل بالا بردن رتبه ی سایت شما در گوگل می باشد. حتما روی این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402