وکیل مورگان فریمن از شبکه CNN می‌خواهد که گزارش آزار جنسی فریمن را تکذیب کند

Morgan-freeman
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اخیرا شبکه CNN با انتشار گزارشی بیان کرده که مورگان فریمن، بازیگر هشتاد ساله معروف هالیوود، در گذشته به هشت زن آزار جنسی رسانده است. با ادامه این مطلب همراه باشید تا از جزئیات این گزارش و پاسخ فریمن و خواسته وکیل او از شبکه CNN مطلع شوید.

اخیرا رابرت شوارتز (Robert M. Schwartz) وکیل مورگان فریمن (Morgan Freeman) بازیگر پیشکسوت و بسیار محبوب سینمای هالیوود، بیانیه‌ای طولانی خطاب به رئیس شبکه تلویزیونی خبری CNN، جف زاکر (Jeff Zucker)، منتشر کرده و در آن بیانیه از شبکه CNN خواسته است که از آقای فریمن عذرخواهی کرده و مقاله منتشر شده‌اش در تاریخ 24ام ماه می مصادف با سوم خردادماه، که در آن گزارش شده بود که مورگان فریمن در گذشته به 8 زن آزار جنسی رسانده است را تکذیب کند.

مورگان فریمن بازیگر هشتاد ساله سینمای هالیوود است که در فیلم‌های زیادی از جمله فیلم‌های بسیار محبوب Driving Miss Daisy و Shawshank Redemption و Million Dollar Baby و سه‌گانه Dark Knight به ایفای نقش پرداخته و برای ایفای نقش در فیلم Million Dollar Baby، جایزه اسکار بهترین نقش مکمل مرد سال 2004 را دریافت کرده است. او همچنین کارهای صداگذاری بسیاری را انجام داده که از آن‌ها می‌توان به صداگذاری در انیمیشن The Lego Movie و مستند March of the Penguins اشاره کرد و صدای او آن قدر محبوب است که در وسایل حمل و نقل عمومی برخی شهرها بعنوان گوینده پخش می‌شود؛ همچنین او یکی از پایه‌‌گذاران کمپانی فیلم‌سازی مستقل رِوِلِیشنز انترتِینمنت (Revelations Entertainment) است که در این گزارش شبکه CNN اشاره شده که او محیط کاری ناامنی را برای کارمندان مونث خود در این کمپانی ایجاد کرده است.

morgan freeman

این گزارش اعجاب آور که از شبکه سی ان ان پخش شد، توسط خبرنگارانی به نام های اَن فانگ (An Phung) و کلویی ملاس (Chloe Melas) نوشته شده بود و در آن گزارش بیان شده بود که مورگان فریمن، هم در پشت صحنه فیلم‌ها و هم در کمپانی فیلم ‌سازی مستقل خودش به زنان، آزار جنسی رسانده است. در واقع یکی از گزارشگران این خبر، خانم کلویی ملاس بیان کرده زمانی که حامله بوده، در برخوردی با مورگان فریمن در کنفرانس خبری پیش از انتشار فیلم Going in Style (فیلم جنایی کمدی منتشر شده در سال 2017 که فریمن یکی از بازیگران آن بود)، به خاطر شکل اندامش مورد آزار جنسی کلامی از سوی این بازیگر پیشکسوت قرار گرفته است. به گفته سایت CNN، تحقیقاتی که برای تهیه این گزارش انجام شده، 16 منبع داشت که این منابع ترجیح دادند ناشناس بمانند. هشت نفر از این منابع ادعا کردند که قربانی رفتار مورگان فریمن بوده‌اند و هشت نفر دیگر، شاهدان هشت نفری بودند که ادعا کرده‌اند توسط رفتار فریمن مورد آزار قرار گرفته‌اند و ادعای آنها را تایید می‌کردند.

morgan freeman

شوارتز در نامه ده صفحه‌ای خود ادعای مورد آزار قرار گرفتن کلویی ملاس توسط مورگان فریمن را رد کرده و در ادامه می‌گوید:

شبکه CNN لطمه بزرگی به اعتبار و سال‌ها آبرو و سابقه کاری مورگان فریمن زده است. در کمترین حالت، CNN باید بلافاصله این گزارش منتشر شده را تکذیب و از آقای فریمن از طریق پخش آیتمی از شبکه خود، عذرخواهی کند. همچنین این عذرخواهی و تکذیب گزارش آزار جنسی باید به همان اندازه‌ای که به خبر آزار جنسی منتشر شده در روز 24 می توجه شد، مورد توجه قرار بگیرد.

رابرت شوارتز همچنین در ادامه از شبکه CNN می‌خواهد که قسمت‌هایی از این گزارش که مربوط به لوری مک کرِیری است را نیز پس بگیرد، لوری مک کریری (Lori McCreary) شریک تهیه‌کننده مورگان فریمن است که در گزارش شبکه CNN متهم به ایجاد یک «محیط کاری مسموم» در کمپانی Revelations Entertainment شده است که در آن محیط به زنان بی‌احترامی می‌شده و همین محیط به فریمن اجازه می‌داده تا بدون شنیدن اعتراضی، به آزارهای کلامی و فیزیکی جنسی خود ادامه دهد. به گفته یکی از کارمندان شرکت، فریمن در یکی از جلسات سال 2016، در مورد نحوه لباس پوشیدن مک کریری نظر می‌داده و می گفته که «او (مک‌کریری) می‌خواهد جدی گرفته شود … اما نمی تواند از لباس‌های کوتاه خود جدا شود».

بلافاصله پس از انتشار این خبر از شبکه تلویزیونی CNN، فریمن روز پنج‌شنبه هفته پیش یعنی همان روز 24ام می، بیانیه‌ای در پاسخ به این گزارش منتشر کرد و در آن گفت:

هرکسی که مرا می‌شناسد یا با من کار کرده است، می‌داند که من آن گونه آدمی نیستم که عمدا به کسی توهین کنم یا با آگاهی برای شخصی، احساس ناخوشایندی ایجاد کنم. من از هرکسی که از رفتار من ناراحت شده یا فکر کرده که توسط رفتار من به او بی‌احترامی شده، معذرت می‌‌خواهم. وقوع این آزردگی‌ها و ایجاد شدن این احساسات ناخوشایند، به هیچ عنوان قصد من نبوده است.

فریمن به دنبال بیانیه اول، بیانیه‌‌ای طولانی‌تر را در آخرهفته (روز شنبه مصادف با پنجم خرداد) منتشر کرد که این‌گونه آغاز می‌‌شود:

من بسیار ناراحت هستم که آبروی هشتاد سال زندگی من، ممکن است در یک چشم بهم زدن، از بین برود. اما من نیز می‌خواهم موضوعاتی را روشن کنم، من محیط‌های کاری ناامنی را ایجاد نکردم. من به هیچ زنی آزار جنسی نرساندم.

مورگان فریمن از همین حالا، در حال تجربه کردن عواقب انتشار این گزارش است، این عواقب شامل به تعلیق درآمدن قرارداد تبلیغات مداومش برای کمپانی Visa، حذف شدن صدای او از وسایل حمل و نقل عمومی در شهر ونکووِر و اینکه مجمع SAG-AFTRA (انجمن بازیگران فیلم– فدراسیون هنرمندان رادیو و تلویزیون کشور آمریکا) در نظر دارد که جایزه «یک عمر فعالیت هنری»‌ که به مورگان فریمن اهدا کرده را پس بگیرد.

بروز رسانی:

سخنگویی از طرف شبکه CNN به نامه آقای شوارتز، وکیل مورگان فریمن، پاسخ داد. شما می‌توانید بیانیه کامل این سخنگو را در ادامه مطالعه کنید:

اتهام‌‌های بی‌پایه و اساسی که وکیل آقای فریمن به ما نسبت داده، ناامید کننده است و با بیانیه شخصی آقای فریمن که در پاسخ به گزارش ما، در روز پنجشنبه برای عموم منتشر شد، مطابقت ندارد. شبکه CNN در کنار گزارش‌ها و گزارشگران خود می‌ایستد و با قدرت به هر تهدیدی از طرف آقای فریمن یا نمایندگان ایشان، با این قصد که بخواهند ما را از پوشش دادن این مسئله مهم اجتماعی بازدارند، پاسخ خواهد داد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402