کدام مدل آیفون کیفیت دوربین بهتری دارد؟

آیفون
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

از آیفون 6S پلاس تا آیفون 10، چقدر کیفیت دوربین این گوشی‌های هوشمند پیشرفت کرده است؟ آیا اگر یک از معیارهای ما در خرید یا ارتقای آیفون، کیفیت دوربین باشد، تفاوتی بین مدل‌های مختلف این چندسال اخیر اپل وجود دارد؟ برای پاسخ به این سئوال مهم، با پلازا همراه باشید.

آیفون 10 جدیدترین و بهترین فناوری دوربین را در میان آیفون‌های مختلف اپل دارد. اما آیا این گوشی هوشمند، در عمل هم همان‌قدر خوب و بهتر از سایر مدل‌های آیفون، تصاویر را ثبت می‌کند؟ در این مبحث قصد داریم به بررسی کیفیت دوربین و تصاویر ثبت شده از دوربین 4 مدل گوشی از آیفون 6S پلاس تا آیفون 10 بپردازیم و ببینیم اپل کیفیت دوربین‌های خود را در این چهار مدل گوشی هوشمند خود، تا چه اندازه بهبود بخشیده است. در این بررسی، نسخه‌های پلاس هر آیفون انتخاب شده، به دلیل اینکه در نسخه‌های پلاس، به دلیل بزرگتر بودن گوشی، اپل جای بیشتری برای تجهیز گوشی به دوربین بهتر از لحاظ فنی، نسبت به نسخه استاندارد دارد. همچنین تصاویر ثبت شده، با دوربین‌های اصلی هستند، چرا که دوربین‌های اصلی، رزولوشن بهتر و بالاتری نیسبت به دوربین‌های سلفی ارائه می‌دهند.

اپل همچنان به بهبود فناوری و کیفیت دوربین آیفون‌های خود ادامه می‌دهد. این شرکت در چند سال اخیر، قابلیت‌هایی مانند تثبیت کننده تصویر و حالت پرتره را به نرم‌افزار دوربین خود اضافه کرده که به شما اجازه می‌دهد تا میزان روشنایی تصویر را تنظیم کنید. اما آیا این پیشرفت‌های نرم‌افزاری، موجب بهبود در کیفیت تصاویر ثبت شده می‌شوند؟

اولین تصویری که در ویدیوی زیر مشاهده می‌کنید، تصویر یک قهوه لاته در شرایطی یکسان با نور یکسان است که توسط دوربین چهار مدل مختلف آیفون ثبت شده است. در این تصاویر، اطلاعات خاصی در خصوص جزئیات نمی‌توان دریافت کرد، ظاهرا هر چهار دوربین به یک نحو در نمایش جزئیات تصویر عمل کرده‌اند. تنها مورد متفاوت، میزان نوردهی تصاویر است که می‌توان گفت نورپردازی عالی می‌تواند یک تصویر بسیار با کیفیت را در اختیار ما قرار دهد.

عکس بعدی مربوط به تصویر یک خانم در حال کار با یک لپ‌تاپ در یک اتاق کاملا روشن است. جایی که تفاوت‌ها شروع به ظاهر شدن می‌کنند. عکسی که با دوربین آیفون 6S پلاس گرفته شده، به طرز قابل توجهی تیره‌تر از سایر دوربین‌ها بوده و جزئیات کمتری را از مو و صورت خانم به نمایش می‌گذارد. آیفون 7 پلاس نیز در نمایش جزئیات ضعیف عمل کرده اما در کل، روشن‌تر است. آیفون 8 پلاس و آیفون 10 به وضوح، کیفیت تصویر بالاتری را نسبت به دو دوربین دیگر ارائه می‌کنند. می‌توان گفت کیفیت تصویر در این دو مدل آیفون، تقریبا شبیه به هم بوده که دلیل این امر هم تشابه ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این دو دوربین با یکدیگر است. برخلاف تصویر اول (قهوه لاته)، در این تصویر می‌توانیم به وضوح تفاوت میان دوربین‌ها در میزان روشنایی نور و تثبیت تصویر را در چهار دوربین مشاهده کنیم. به عبارتی، اپل با ارائه هر مدل جدید، در کیفیت دوربین آنها بهبود داشته است.

آیفون

تصویر بعدی، داخل یک فروشگاه و از چدند جعبه مواد غذایی گرفته شده که مانند تصویر اول، تقریبا شباهت داشتند و تفاوت قائل شدن میان کیفیت تصویر چهار دوربین، کمی سخت بود.
آیفون
تصویر بعدی، در جایی گرفته شده که چند ساختمان، در شرایط نور محیط یکسان، سوژه عکسبرداری شده‌اند. روشنایی روز، موجب شده تا بتوانیم میان کیفیت تصویر کمی سخت شود. با این‌حال، اگر بخوایم کمی دقت بیشتری کنیم و البته سخت‌گیرتر شویم، آیفون 8 پلاس و آیفون 10، کیفیت تصویر بالاتری را ارائه می‌دهند. هنگامی که به تصویر ساختمان iron نگاه می‌کنیم، تفاوت میان این چهار عکس، وضوح بیشتری پیدا می‌کند.
تصویر با دوربین آیفون 6S پلاس، تیره‌تر و خشن‌تر از بقیه است. تصویر با دوربین آیفون 7، تفاوت چندانی با 6S پلاس نداشته و فقط کمی روشن‌تر است. تصویر آیفون 8 پلاس فوق‌العاده شفاف و باکیفیت است، کیفیت تصویر آیفون 10 هم مانند 8 پلاس، بسیار بالا است با این تفاوت که تناژ رنگ آبی در آیفون 10، کمی بالاتر و واضح‌تر است. دلیل این امر هم، تشخیص درجه دمای رنگ توسط آیفون 10 است.
جایی که بسیاری از دوربین‌ها تمایل به رقابت با یکدیگر دارند، مکان‌‌های با نور کم است. در تصویر زیر و در تصویر دیگری که در ویدیو قابل مشاهده است، نور شب و نورپردازی چراغ‌ها به گونه‌ای است که می‌توان به خوبی کیفیت تصویر این چهار دوربین را مورد بررسی قرار داد. یکی از ساختمان‌ها روشن، با نورپردازی زیاد و دو ساختمان دیگر با نور کم هستند. آیفون 6S پلاس، تصویر تیره‌تری را ارائه داده، رنگ‌ها تاریک‌تر شده‌اند و آسمان شب خیلی واضح نیست. دوربین آیفون 7 پلاس، کمی بهتر از 6S پلاس عمل کرده اما باز هم نوردهی ساختمان به خوبی نشان داده نشده است. آیفون 8 پلاس و آیفون 10، همان‌طور که انتظار می‌رفت، تصاویر بسیار با کیفیتی را ارائه کرده‌اند.
نورپردازی ساختمان روشن، کاملا باکیفیت و شفاف  بوده و جزئیات ساختمان‌ها به وضوح نمایش داده شده است. بهبود کیفیت تصاویر دوربین در این چهار مدل، کاملا مشخص است.
آیفون
تصویر نهایی که در ویدیو مشاهده کردید، تصویر اصلی برای سنجش میزان کیفیت تصاویر بود. عکسبرداری در نور شب و در جمعیت زیاد. در این تصاویر، تلاش شده که تصویر با تاری کمتر انتخاب شود تا بتوان بهترین مقایسه را انجام داد. آیفون 8 پلاس، وضوح بسیار بالایی را در حالت حرکت افراد ارائه می‌دهد. 6S پلاس متاسفانه قادر به قدرت‌نمایی نبوده و کیفیت تصاویر گرفته شده با آن، قابل قبول نیست.

کلام آخر

در نهایت می‌توان گفت که هر دوربین قادر به ثبت تصاویر با کیفیت عالی در شرایط نور مناسب هستند. در واقع می‌توان گفت در روشنایی معمولی روز، حتی عکس‌های ثبت شده با دوربین آیفون 6S پلاس هم قابل قبول است. در اینکه عکس‌های 6S پلاس، کمی تیره‌تر از سایر دوربین‌ها است، شکی نیست اما در نمایش جزئیات در شرایط عادی، می‌توان نمره قابل قبول به آن داد. آیفون 7 پلاس، نسبت به 6S پلاس، بهبود داشته و این کیفیت در نور شب، بیشتر محسوس است. اما زمانی‌که آن را در مقام قیاس با 8 پلاس و آیفون 10 می‌آوریم، می‌توان گفت این پیشرفت در کیفیت دوربین، برای اپل بسیار زیاد و چشمگیر بوده است. تکنولوژی به کار رفته در دوربین دو پرچمدار 2017 اپل، به حدی است که به وضوح آن دو را چند رتبه بالاتر از مدل‌های قبلی خود قرار می‌دهد. در قیاس بین این دو پرچمدار، می‌توان گفت که کیفیت تصاویر بسیار شبیه به هم بوده و تفاوت قائل شدن میان آنها، کار ساده‌ای نیست. تقریبا هر دو تصاویر یکسانی را ثبت می‌کنند.
اپل با معرفی هر مدل آیفون، یک رویه روبه رشد در نرم افزار دوربین در پیش گرفته و این بهبود، کاملا محسوس است.
همچنین در نظر داشته باشید برای خرید انواع لوازم جانبی گوشیهای اپل از جمله باتری اورجینال آیفون می توانید به پلازا مراجعه نمایید.
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402