شرکت کپکام دریافت امتیاز بالا را به فروش زیاد ترجیح می دهد

کپکام
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سیاست شرکت کپکام ساخت بازی­‌هایی با کیفیت بالا است و حتی اگر در ابتدای انتشار یک بازی، فروش آن به اندازه بازی‌های هم رده و یا حتی پایین­‌تر نباشد، این شرکت می‌­داند که با گذشت زمان، درنهایت محصول با کیفیت آن‌ها برنده خواهد بود.

طبیعتا هر ناشری حق دارد درباره اینکه یکی از بازی­‌هایش چقدر فروش می­‌کند، نگران باشد. درواقع هر کسی که چیزی برای فروش ارائه می­‌کند، این نگرانی را دارد، چرا که این موضوع با درآمد او رابطه مستقیم دارد. اما شرکت کپکام ادعا می­‌کند که برای آن‌ها، میزان فروش الزاما مهم‌ترین عامل نیست.

استوارت ترنر، مدیرعامل شرکت کپکام در اروپا، طی مصاحبه­‌ای که با Gamesindustry.biz داشته است، اظهار کرد که این شرکت، امتیاز بالا و نظرهای مثبت مشتریان خود را به ارقام بالای فروش ترجیح می‌­دهد. ترنر بیان کرد:

در برخی موارد، دریافت یک امتیاز خوب برای یک بازی، مانند این است که شرکت کپکام میلیون‌ها دلار فروش کرده باشد. ما ترجیح می‌­دهیم که به عنوان مثال امتیاز 9 دریافت کرده و فروش کمتری داشته باشیم، تا اینکه مثلا امتیاز 6 اما با فروشی بالاتر را تجربه کنیم. لااقل تا زمانی که سهام‌دارانی را در شرکت داریم که باید راضی بمانند، مسئله شرکت، فقط عملکرد تجاری نخواهد بود.

Devil May Cry 5

البته این ذهنیت، در مقایسه با بازی سازان ژاپنی، که در فرهنگ خود نوعی غرور و افتخار نسبت به کارشان دارند، چندان هم غافلگیرکننده نیست. بازی‌های آن‌ها کارشان است، و کار آن‌ها مستقیما بر خود و شرکتشان تاثیر می­‌گذارد. شهرت داشتن به ساخت همیشگی بازی­‌های فوق‌العاده، بالاترین تقدیر و ستایش در این صنعت می­‌باشد. این اندیشه، درباره تمام بازی سازان دنیا، و نه فقط ژاپنی‌­ها، صادق است و باعث می‌­شود که همه بخواهند کارشان را به بهترین شکل به انجام رسانند.

البته فروش بالا در کنار دریافت یک امتیاز خوب، به خصوص برای شرکتی که معمولا عنوان بازی­‌های تراز اولی را منتشر می­‌کند، چیزی دست نیافتنی نیست. اخیرا شرکت کپکام، به جای اینکه امید خود را معطوف فروش روز اول انتشار بازی کند، روی فروش طولانی مدت آن سرمایه گذاری کرده­ است. برخورداری از کیفیتی بالا و منافع حاصل از آن، چیزی است ماندگار که دست به دست می­‌شود، و به نظر می­‌رسد شرکت کپکام هم روی این اصل حساب بازکرده است. در واقع از دیدگاه این شرکت، اگر یک بازی با امتیاز 6 بتواند در فروش خود از بازی دیگری با امتیاز 9 سبقت بگیرد، چیزی خلاف قاعده است. بازی دوم که موفق به کسب امتیاز 9 شده است، در نهایت در این رقابت پیروز خواهد شد، چراکه ساخت محصولی با کیفیت، بهترین راه برای فروش نسخه‌های هر چه بیشتر در طول زمان است.

سخن پایانی

برای پیگیری اخبار بازی‌ های ویدیویی با پلازا همراه بمانید. شما همچنین می‌توانید در بخش نظرات، دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402