نگاهی به نوکیا 5.1 پلاس؛ یک گوشی اقتصادی با عملکرد عالی

نوکیا 5.1 پلاس/ Nokia 5.1 plus
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

نوکیا 5.1 پلاس در مقام سوپراستار گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی پا به بازار گذاشته است. در این نوشتار نگاهی به مشخصات و ویژگی‌های بی‌نظیر این گوشی اقتصادی خواهیم داشت.

نوکیا 5.1 پلاس گوشی میان‌رده‌ای است که طراحی مشابه با نوکیا 6.1 پلاس دارد و در نگاه اول ممکن است این گوشی را با برادر کوچک‌تر آن یعنی نوکیا 6.1 پلاس اشتباه بگیرید اما برخلاف ظاهر مشابه، این گوشی از ویژگی‌ها و مشخصات عملکردی مطلوبی بهره می‌برد. با پلازا همراه باشید تا در ادامه نگاهی به ویژگی‌ها و مشخصات این گوشی هوشمند و اقتصادی داشته باشیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

بررسی نوکیا 5.1 پلاس

طراحی

نوکیا 5.1 پلاس از نظر ظاهر و طراحی تقریبا کاملا شبیه به نوکیا 6.1 پلاس است. درواقع ظرافت در طراحی و کیفیت مواد سازنده نوکیا 5.1 پلاس به گونه‌ای است که این گوشی اقتصادی را گران‌تر نشان می‌دهد. پنل عقب این گوشی از جنس شیشه است که به زیبایی این گوشی می‌افزاید اما باید در نظر داشت که شیشه‌ای بودن پنل سبب می‌شود که روی گوشی اثرانگشت و لکه نیز باقی بماند. سطح نوکیا 5.1 پلاس بسیار لیز است و به‌نظر می‌رسد که اغلب کاربران برای اطمینان بیشتر، بهتر است که از قاب محافظ برای این گوشی استفاده کنند.

گوشی اقتصادی نوکیا 5.1 پلاس/ Nokia 5.1 plus

نوکیا 5.1 پلاس به همراه نوکیا 6.1 پلاس هر دو نسبتا گوشی جمع وجوری هستند. درحقیقت نوکیا 5.1 پلاس مجهز به صفحه نمایش 5.8 اینچ با بریدگی بالای نمایشگر است و البته بدون حاشیه نبوده و در اطراف صفحه نمایش، حاشیه‌های کوچکی دیده می‌شود. در این گوشی یک حاشیه نیز در پایین صفحه نمایش آن به‌کار رفته است. نوکیا 5.1 پلاس از گوشه‌های گرد بهره برده که به زیبایی ظاهری آن کمک می‌کند و همچنین سبب می‌شود که کاربر به راحتی با یک دست، گوشی را نگه دارد.

در پنل عقب این گوشی یک دوربین دوگانه، سنسور اثرانگشت و لوگوی Nokia به‌گونه‌ای در مرکز و زیر هم تعبیه شده‌اند که به تقارن و زیبایی هرچه بیشتر این گوشی می‌افزاید. دوربین‌های این گوشی کمی به سمت بیرون متمایل هستند و بنابراین نوکیا 5.1 پلاس نمی‌تواند کاملا روی سطوح به صورت صاف قرار بگیرد. همچنین در اطراف دوربین دوگانه، سنسور اثرانگشت و دکمه‌های این گوشی هوشمند هیچگونه حلقه نقره‌ای شکلی تعبیه نشده است.

به‌طور کل می‌توان گفت که نوکیا 5.1 پلاس به دلیل بهره‌مندی از طراحی زیبا و کیفیت مواد سازنده، به عنوان یک گوشی اقتصادی با قیمت زیر 200 دلار، یکی از بهترین‌ها در نوع خود است.

 

صفحه نمایش

نوکیا 5.1 پلاس/ Nokia 5.1 plus

همچنین بخوانید :

نوکیا 5.1 پلاس مجهز به یک صفحه نمایش 5.8 اینچی، HD پلاس با نسبت صفحه نمایش 19:9 است. صفحه نمایش بلند این گوشی تقریبا برای اکثر کاربران پسندیده و رضایت‌بخش است. البته در این گوشی یک بریدگی بالای نمایشگر تقریبا عریض تعبیه شده است که ممکن است موردپسند واقع نشود.

می‌توان گفت چنین صفحه نمایشی با این مشخصات و کیفیت برای یک گوشی اقتصادی کاملا خوب است. تکثیر رنگ در این گوشی عالی بوده و زاویه دید آن بسیار خوب است. درحالی که روشنایی صفحه نمایش برای استفاده از گوشی در فضای بیرون و در زیر نور خورشید کاملا مناسب است، اما در برخی از زوایا، صفحه نمایش کاملا نور را انعکاس می‌کند؛ هرچند که روشنایی صفحه نمایش احتمالا با محیط سازگار است.

 

عملکرد

نوکیا 5.1 پلاس مجهز به پردازنده نوع مدیاتک هلیو P60 و پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3 است. این گوشی از 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی پشتیبانی می‌کند. نوکیا 5.1 پلاس در استفاده روزمره به خوبی جواب داده و تقریبا عملکردی بدون نقص دارد. یکی از عوامل موثر در عملکرد عالی این گوشی، سیستم عامل اندروید وان آن است که به منابع مختلفی نیازمند است. قابل ذکر است که مدیریت حافظه در این گوشی واقعا بی‌نظیر است.

نوکیا 5.1 پلاس/ Nokia 5.1 plus

درواقع نوکیا 5.1 پلاس به‌راحتی قادر است در مولتی تسکینگ حدود 12 برنامه را پشتیبانی کرده و بدون هیچ مشکلی بین بازی‌ها سوییچ کند. با نوکیا 5.1 پلاس می‌توان به‌راحتی در مرورگر اینترنت خود، تب‌های زیادی را به صورت باز در اختیار داشت و همچنین بازی‌هایی با گرافیک بالا نظیر Asphalt 9: Legends را اجرا کرد.

البته تاحدودی یک تاخیر جزئی در برخی موارد دیده می‌شود؛ برای مثال حدودا یک ثانیه طول می‌کشد تا اپلیکیشنی روی صفحه نمایش ظاهر شود و یا هرگاه که در تکست باکس ضربه می‌زنید، کمی زمان می‌برد تا کیبورد ظاهر شود و یا درهنگام راه‌اندازی بک برنامه عجیب و غریب ممکن است چند ثانیه تاخیر را تجربه کنید. البته همه این موارد از یک گوشی اقتصادی کاملا قابل انتظار است و هیچ‌یک از موارد ذکر شده از شایستگی‌های نوکیا 5.1 پلاس نمی‌کاهد.

تراشه هلیو P60 ترکیبی خوبی از عملکرد و بازده بالا را ارائه می‌کند. در دنیای واقعی و طی مصرف روزانه، این گوشی به‌واسطه باتری 3060 میلی‌آمپر ساعتی خود به‌راحتی یک شبانه‌روز کامل را دوام می‌آورد. نوکیا 5.1 پلاس با بهره‌گیری از تکنولوژی شارژ سریع قادر است که تنها در 2 ساعت از شارژ 0 به 100 برسد. البته می‌توان این گوشی را با استفاده از شارژر سازگار شخص ثالث Quick Charge 3.0 تنها در 90 دقیقه شارژ کرد.

 

سخت‌افزار

HMD گلوبال در نوکیا 5.1 پلاس به جای پورت میکرو USB از یک پورت USB-C استفاده کرده است که این عملکرد کمپانی، کاملا قابل تقدیر است چرا که درحال حاضر اغلب گوشی‌های هوشمند میان‌رده و اقتصادی با پورت میکرو USB عرضه می‌شوند و پورت USB-C فعلا تنها در گوشی‌های گران‌قیمت دیده می‌شود.

نوکیا 5.1 پلاس از دو سمیکارت پشتیبانی کرده و کاربر می‌تواند از دو سیمکارت نانو استفاده کند و یا اگر مسئله حافظه گوشی اهمیت بیشتری برای او دارد، از یک سیمکارت و یک کارت حافظه microSD حداکثر 400 گیگابایتی استفاده کند.

 

دوربین

نوکیا 5.1 پلاس/ Nokia 5.1 plus

نوکیا 5.1 پلاس مجهز به یک دوربین ذوگانه در پنل عقب خود است که سنسور اصلی آن 13 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.0 است و سنسور ثانویه مربوط به تشخیص عمق تصویر بوده و 5 مگاپیکسلی است. نوکیا 5.1 پلاس به عنوان یک گوشی اقتصادی، عکس‌های قابل قبولی در فضاهای آزاد و بیرون را ثبت می‌کند. تکثیر رنگ‌ها کاملا دقیق بوده و وضوح و جزئیات به خوبی در هر عکس حفظ می‌شود.

دوربین سلفی نوکیا 5.1 پلاس، 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 است که در فضاهایی با نور کافی، عکس‌های بی‌نقصی می‌گیرد اما در نور کم عکس‌های ثبت شده، کیفیت خوبی ندارند. دوربین جلوی این گوشی برای عکسبرداری سلفی از گروه‌ها بسیار مناسب عمل می‌کند اما عمق میدان خوبی ندارد.

درحالی‌که اپلیکیشن دوربین به اندازه کافی خوب عمل می‌کند، اما پس از فشردن دکمه شاتر برای عکسبرداری یک تاخیر واضح دیده می‌شود. اگر پیش از این از یک گوشی مدل بالا استفاده کرده باشید، احتمالا این تاخیر چند ثانیه‌ای برای شما خیلی قابل توجه به‌نظر برسد اما برای یک گوشی میان‌رده، این تاخیر مشکلی را به‌وجود نمی‌آورد. اپلیکیشن دوربین نوکیا 5.1 پلاس به اندازه کافی سریع بوده و فوکوس خوبی دارد.

افکت لایو بوکه این گوشی به کاربر این امکان را می‌دهد که عمق میدان تصویر را تغییر دهد. عکس‌هایی که با افکت بوکه این گوشی ثبت شده‌اند از کیفیت قابل قبولی برخوردار بوده و تاری پس‌زمینه را به خوبی نشان می‌دهند.

با درنظر داشتن همه نکات می‌توان گفت که نوکیا 5.1 پلاس از دوربین خوبی برخوردار است. درواقع به غیر از پاسخ‌های کند در هنگام فشردن دکمه شاتر، باقی ویژگی‌های دوربین این گوشی کاملا قابل قبول است. در ادامه چند عکس با رزولوشن بالا که توسط نوکیا 5.1 پلاس ثبت شده است را مشاهده خواهید کرد.

 

نرم افزار

نوکیا 5.1 پلاس/ Nokia 5.1 plus

مشابه دیگر گوشی‌های شرکت HMD گلوبال، نوکیا 5.1 پلاس یک گوشی هوشمند اندروید وان است. این گوشی به صورت پیش‌فرض اندروید 8.1 اوریو را اجرا کرده و تجربه استفاده از اندروید استوک عالی را به کاربر منتقل می‌کند.

گواهی اندروید وان بدین معنا است که گوشی هوشمند برای دو سال دریافت نسخه‌های به‌روز اندروید ضمانت می‌شود و تا سه سال به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد. بنابراین احتمالا به زودی نوکیا 5.1 پلاس اندروید پای را دریافت خواهد کرد. همچنین هرگاه سیستم عامل اندروید Q منتشر شود، این گوشی به‌خوبی از آن پشتیبانی خواهد کرد.

هیچگونه اپلیکیشن تکراری و یا آنتی‌ویروسی روی این گوشی دیده نمی‌شود اما بر روی نوکیا 5.1 پلاس، اپلیکیشن گوگل پلی به صورت پیش‌فرض نصب شده است که اگر به آن نیاز ندارید می‌توانید به‌راحتی آن را لغو نصب کنید.

 

مشخصات

مشخصاتنوکیا 5.1 پلاس
صفحه نمایش5.9 اینچ، HD پلاس،

نسبت صفحه نمایش 19:9 و و رزولوشن 720 در 1520

شیشه محافظ 2.5D

پردازندهمدیاتک هلیو P60، هشت هسته با حداکثر فرکانس 1.8 گیگاهرتز
رم3 گیگابایت از نوع LPDDR3
حافظه32 گیگابایت، پشتیبانی از میکروSD با حافظه حداکثر 400 گیگابایت
دوربیندوربین دوگانه عقب: 13 مگاپیکسل، PDAF f/2 + دوربین تشخیص عمق تصویر 5 مگاپیکسلی، فلاش LED

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسلی، دیافراگم f/2.2 و زاویه دید 80.4 درجه

سیستم صوتیاسپیکر تک، AMP + دو میکروفون
باتری3060 میلی‌آمپر ساعت و شارژ با جریان 2 آمپر و ولتاژ 5 ولت
سنسورهاژیروسکوپ، سنسور نور محیط، سنسور مجاورت، شتاب سنج و اثرانگشت
شبکهGSM Quad band
WCDMA 1, 5, 8
LTE 1, 3, 5, 8, 40, 41 (120MHz)
اتصالاتUSB-C، جک هدفون 3.5 میلی‌متری، بلوتوث نسخه 4.2

Wi-Fi a/b/g/n/ac

, GPS/AGPS/GLONASS/BDS/Galileo

رادیو FM

سیمکارتدو سیمکارته
نرم افزاراندروید 8.1 اوریو (اندروید وان)
ابعاد149.51 در 71.98 در 8.10 میلی‌متر
160 گرم
رنگ‌بندیمشکی براق، سفید براق، آبی تیره براق

 

قیمت و جمع‌بندی نهایی

نوکیا 5.1 پلاس یک گوشی اقتصادی با عملکردی عالی است. درواقع ویژگی‌هایی چون عملکرد متعادل پردازنده، دوربین نسبتا خوب، مدت دوام بالای شارژ باتری و پورت USB-C همگی در یک قاب شیک و باکیفیت جمع شده‌اند تا از نوکیا 5.1 پلاس یک گوشی اقتصادی ولی در عین حال قدرتمند بسازند. اندروید وان نیز یکی دیگر از ویژگی‌های مطلوب این گوشی است. درحقیقت HMD گلوبال در سال جاری گوشی‌های جدید باکیفیتی را روانه بازار کرده است.

نوکیا 5.1 پلاس در بازار هند با قیمت حدودا 10.999 روپیه (149 دلار) به فروش می‌رسد که حقیقتا ارزش خرید بالایی دارد. درنتیجه برای افرادی که به دنبال یک گوشی اقتصادی هوشمندی با قیمت کمتر از 150 دلار هستند، انتخاب بسیار خوبی خواهد بود.

یک نکته اطمینان بخش که درمورد گوشی‌های نوکیا وجود دارد آن است که حقیقتا عملکرد مطلوبی دارند و کمپانی HMD گلوبال معمولا یک تجربه بی‌نظیر برای افرادی که گوشی‌های خود را براساس برگه مشخصات آنها انتخاب نمی‌کنند را به ارمغان می‌آورد.

 

گالری

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
ارسلان
.
30 مهر 1398، 09:50
پاسخ
0
0
باسلام عرض خسته نباشید درب پشت گوشیم شکسته هرچه گشتم
avatar
امیر
.
14 شهریور 1398، 21:49
پاسخ
0
0
این گوشی از زبان فارسی پشتیبانی میکنه
avatar
صادق
.
28 مهر 1398، 09:02
پاسخ
0
0
@امیر
بله پشتیبانی میکنه
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402