گوگل مستقیما به برخی از جستجوهای کاربران پاسخ می دهد

گوگل / Google
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوگل ویژگی جدیدی را معرفی کرده که با استفاده از آن کاربران هنگام جستجو به جای دریافت لینک وبسایت‌ها پاسخ سوالشان را مستقیما از گوگل دریافت می‌کنند.

همچنین بخوانید :

گوگل اعلام کرده است ویژگی جدیدی که اوایل امسال به طور آزمایشی اجرا شده بود اکنون از حالت آزمایشی خارج شده و در دسترس کاربران قرار گرفته است. در نگاه اول شاید این ویژگی به نظرتان برخلاف ماهیت موتور جستجوگر گوگل بیاید چرا که هدف اصلی آن ارائه چندین صفحه لینک وبسایت‌های گوناگون است تا کاربر در نهایت به اطلاعاتی که به دنبالش است برسد.

اما همه اطلاعاتی که ما به دنبالش هستیم نیازی به این کار ندارند. برای مثال وقتی به دنبال جواب 2+2 هستید یک پاسخ کوتاه کفایت می‌کند و دیگر نیازی نیست در وبسایت‌های مختلف به دنبال آن بگردید. با این کار هم شما به زودتر به جوابتان می‌رسید و هم گوگل سریع‌تر به درخواست شما پاسخ می‌دهد. از همین رو گوگل ویژگی جدیدی بر پایه همین موضوع به موتور جستجوگر خود افزوده است. در تصویر زیر می‌توانید نحوه عملکرد این قابلیت جدید را مشاهده کنید. این تصویر مربوط به جستجوهایی در رابطه با زمان، تبدیل دما و محاسبات ریاضی است.

ویژگی جدید جستجو گوگل / Google new search related feature

گوگل با استفاده از این ویژگی جستجوهایی که مربوط به زمان، محاسبات و یا تبدیل واحدهای مختلف باشند را دیگر تنها با یک پاسخ جواب می‌دهد و نتایج اضافی را مخفی می‌کند و کاربر در صورت تمایل می‌تواند با لمس یک لینک مانند سابق به همه آن‌ها دسترسی داشته باشد. این ویژگی ابتدای امسال به صورت آزمایشی و محدود توسط گوگل امتحان شده بود اما این غول جستجو با انتشار بیانیه‌ای خبر از اجرایی شدن آن برای تمامی کاربران داد:

هدف ما مانند همیشه فراهم کردن بستری برای کاربران بوده تا با استفاده از آن بتوانند به سرعت به اطلاعات مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند. به همین منظور به جهت بهبود سرعت بارگذاری صفحه در گوشی‌های هوشمند از امروز برای مواردی که ما احتمال بالایی می‌دهیم کاربر به دنبال انجام محاسبات ریاضی، تبدیل واحد یا زمان محلی است تنها پاسخ مربوط به این موارد به نمایش گذاشته خواهد شد. پس از اجرای آزمایشی این ویژگی در ماه فوریه ما تا به امروز به دنبال حذف تبلیغات و بهبود عملکرد این ویژگی بودیم تا مطمئن شویم کاربران به همان اطلاعاتی که می‌خواهند دسترسی پیدا می‌کنند. علاوه بر این کاربران می‌توانند در صورت تمایل دیگر نتایج را نیز مانند گذشته دریافت کنند.

سخن پایانی

این ویژگی هم اکنون برای نسخه موبایل وبسایت گوگل و همچنین کاربران اندروید و آی‌او‌اس برنامه Google Search در دسترس است. کاربران دسکتاپ اما همچنان مانند گذشته در این موارد با ابزارهای محاسباتی مانند یک ماشین حساب و در ادامه نتایج مربوط به جستجو مواجه می‌شوند. نظرات خود را در پلازا با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402