ال جی به دنبال ساخت نوعی گوشی تاشو با طراحی جدید است

گوشی تاشو ال جی / lg foldable phone
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بر اساس تصاویر پتنت منتشر شده، ال جی روی نوعی ساختار گوشی تاشو کار می‌کند که طراحی جدید و منحصربه‌فردی برای تا شدن و باز شدن دارد. این گوشی تاشو از رابط کاربری متفاوتی نیز بهره می‌برد.

ال جی به دنبال نوعی طراحی جدید برای گوشی‌های تاشو است که ویژگی‌های مدل جمع شدنی موجود در طراحی‌های پتنت پیش از این را دارد و طراحی پنل تاشوی آن بیشتر به گوشی‌های معمول شباهت دارد. این خبر را بلاگ آلمانی LetsGoDigital منتشر کرده است. نوع روش تا کردن و باز کردن گوشی منحصر به فرد این مدل به این شکل است که فنرهای این مدل که به بازوهای چرخنده و مکانیزم قفل کننده دکمه متصل هستند، برای باز کردن تای گوشی و همچنین بستن آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. این گوشی تاشو همچنین به صورت کامل بسته نمی‌شود. هنگامی که در حالت تاشو قرار می‌گیرد و به صورت یک گوشی هوشمند در می‌آید، تقریبا نیمی از صفحه لمسی تاشو و انعطاف‌پذیر در کنار یک نوع سیستم کششی درون یک فضای داخلی و بین دو نیمه گوشی قرار می‌گیرد. هنگامی که تای گوشی باز می‌شود، صفحه لمسی در کنار لبه جلویی باز می‌شود و توسط بازوهای زیر صفحه نمایش به سمت جلو حرکت می‌کند و روی فنر قرار می‌گیرد. نوعی حالت اسلایدر در مرکز قرار دارد که صفحه نمایش را درون حالت افقی قرار می‌دهد و در قسمت لبه‌ها با نوعی فشار، صاف نگاه داشته می‌شود. هنگامی که گوشی کاملا باز شد، درون جای خود با استفاده از نوعی مکانیزم دکمه‌ای قفل می‌گردد. برای تا کردن دوباره گوشی، آن دگمه را باید فشار داد تا فنر نگهدارنده که لولا و بازکننده صفحه را در کنار هم نگاه می‌دارد، آزاد شود.

 

نوعی رابط کاربری لمسی جدید با امکان لمس کمتر

همچنین بخوانید :
توصیف‌های این پتنت شامل امکان ورودی معمول از قبیل ضربه زدن، کشیدن و همین طور استفاده از قلم مخصوص می‌شود؛ اما شامل روش‌های جدیدی برای انجام کارهای مشابه قبلی نیز می‌شود. نکاتی در قسمت‌های مختلف این پتنت به این اشاره دارند که برخی از کارها در این گوشی تاشو به صورت کاملا غیرلمسی صورت می‌پذیرد. برای انجام این کار، ال جی از سنسورهای مجاورتی برای شناسایی حرکت‌های مختلف مبتنی بر فاصله، سرعت، زمان و موقعیت استفاده کرده است. این فناوری که لمس مجاورتی نامیده می‌شود، می‌تواند همچنین برای اعمال شبیه به لمس کردن مورد استفاده قرار گیرد. به صورت مشخص، این شرکت اعلام کرده که سنسورهای مجاورتی از نوع مغناطیسی، مادون قرمز، خازنی، نوسان فرکانس بالا، فتوالکتریکی یا هر نوع ترکیب دیگری از این دست، می‌تواند برای انجام یک عمل خاص مورد استفاده قرار گیرد. این فرآیند احتمالا برای افزایش عمر پنل انعطاف‌پذیر با استفاده از کاهش فشار با اثر انگشت صورت گرفته است. اگرچه، پنل‌هایی که در گوشی‌های تاشو مورد استفاده قرار می‌گیرد، قرار است که انعطاف‌پذیر باشند، اما محفظه دور طراحی در جدیدترین پتنت ال جی احتمالا دوام چندانی را در برابر موقعیت‌های آسیب‌زننده ارائه نمی‌کند.

برخی از حرکت‌های پیشنهادی به نظر در تصاویر پتنت موجود است و دست کم برخی از اطلاعات رابط کاربری گوشی تاشو و هیبریدی را از زاویه دید یک کاربر نشان می‌دهد. برای مثال، یکی از نمودارهای مذکور یک صفحه چت را نشان می‌دهد که در سمت چپ صفحه نمایش باز است، در حالی که یک ویدیو در سمت راست پخش می‌شود. اگر با دست از سمت راست به سمت چپ بکشیم، ویدیوی مربوطه را می‌توان به حالت تمام صفحه در آورد و آیکون‌های باز شده قبلی و همین طور اپلیکیشن‌های در حال اجرا را در قسمت کوچکی از سمت چپ قرار داد. یک حالت کشیدن در جهتی دیگر، رابط کاربری مخفی را به حالت صفحه نمایش دو قسمتی تبدیل می‌کند. هنگامی که دو اپلیکیشن به صورت همزمان باز هستند، فهرست اپلیکیشن‌ها به ستون وسط می‌رود. اپلیکیشن‌های دیگر در وضعیتی مشابه کار می‌کنند و می‌توانند بین دو طرف پنل هم‌اندازه گوشی نیز قرار گیرند. این بدان معناست که اپلیکیشنی مانند گالری تصاویر می‌تواند تصویری انتخابی را در یک سمت نشان دهد و در عین حال، گالری کامل را با امکان مشاهده تمامی تصاویر به صورت کوچک در سمت دیگر پانل به نمایش درآورد.

 

ویژگی‌های برگرفته شده و ویژگی‌های جدید

اساس این پتنت آن گونه که به نمایش گذاشته شده، به نظر ایده‌هایی از طراحی گوشی‌های دیگر ال جی است و به همین خاطر، چندان چیز جدیدی را ارائه نمی‌دهد؛ اما در عین حال ترکیبی از بهترین فناوری‌های این کمپانی کره‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. در یکی از دو طراحی مذکور که به عنوان مرجع مورد استفاده قرار گرفته، شرکت سازنده نوعی ساختار را به کار برده که به صورت یک لوله و یا مکعب بلند تبدیل می‌شود. این نوع ساختار تقریبا مشابه با کار ال جی روی پانل‌های نمایشگر لوله شدنی برای تلویزیون است، اما شباهت بسیار زیادی به لوله نامه‌های باستانی دارد. این طراحی همچنین شعاع کمتری را در طراحی‌های اخیر دارد. طراحی‌های دیگر شامل ساختار لولاها می‌شود که بیشتر روی حالت تا شدن متمرکز هستند و حالت لوله شده در آنها کمتر مورد توجه قرار گرفته است. با ترکیب دو مفهوم مورد نظر با یکدیگر، ال جی به صورت موثر نوعی طراحی را ایجاد کرده که می‌تواند جالب‌ترین حالت یک گوشی هوشمند تاشو در دنیای موبایل امروزی باشد.

کلام آخر

البته، پتنت‌های مورد نظر به این معنا نیستند که حتما این شرکت به ساخت محصول مذکور مبادرت می‌کند. اما این نوید را به طرفداران فناوری‌های روز ارائه می‌نماید که این شرکت کره‌ای در حال فعالیت بیشتر است تا چیزهای جدیدی خلق نماید و به بازار راکد گوشی‌های موبایل که همواره طراحی‌هایی یکنواخت دارد، ارائه کند. با نظرات و دیدگاه‌های خود ما را در پلازا همراهی کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402