مقایسه سامسونگ گلکسی فولد و هواوی میت ایکس (همراه با ویدیوی اختصاصی)

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در حالی که طی چند ماه اخیر نبرد گوشی‌های تاشو به اوج خود رسیده است، در این مطلب به مقایسه دو گوشی تاشو دو کمپانی بزرگ سامسونگ و هواوی یعنی گلکسی فولد و هواوی میت ایکس می‌پردازیم.

[namasha id=”YnC9CxbP” ]

هواوی با تمام توان قصد رقابت با رقیب اصلی خود یعنی سامسونگ را دارد. گوشی تاشو میت ایکس این شرکت رقیب اصلی گلکسی فولد سامسونگ به حساب می‌آید. هر دو گوشی تاشو زمانی که به صورت کامل باز شوند تبدیل به یک تبلت می‌شوند و علاوه بر این، هر دو از نسل پنجم اینترنت همراه نیز پشتیبانی می‌کنند. این دو گوشی قرار است در سال جاری با قیمت‌های گزافی وارد بازار شوند. فروش هر دو آن‌ها در تابستان آغاز خواهد شد. اما این دو محصول تنها در همین موارد ذکر شده مشابه هم هستند و در بسیاری از موارد کاملا متفاوت از یکدیگر عمل می‌کنند.

Huawei Mate X Samsung galaxy fold / گلکسی فولد / هواوی میت ایکس

برای مثال، گلکسی فولد یک صفحه نمایش کوچک در قسمت خارجی خود دارد و صفحه نمایش اصلی خود را زمانی که کاملا باز شود، به نمایش می‌گذارد. این در حالی است که میت ایکس یک صفحه نمایش یکپارچه دارد که قادر است آن را به سه حالت مختلف تا کند. شکل این صفحه نمایش بسته به نحوه به دست گرفتن گوشی تغییر می‌کند. مورد بعدی در تعداد دوربین‌ها است. گلکسی فولد سامسونگ از 6 دوربین بهره می‌برد و در طرف مقابل، میت ایکس دارای 4 دوربین است. یکی از مواردی که هواوی مانور زیادی روی آن می‌دهد طراحی این گوشی و به خصوص این مورد است که میت ایکس را برخلاف گلکسی فولد می‌توان روی یک سطح صاف، به شکل تخت قرار داد.

البته هنوز مشخصات این دو گوشی به طور کامل منتشر نشده است. با وجود اینکه هواوی، نمونه‌هایی از میت ایکس را به شکل محدود در دسترس کارشناسان قرار داده، اما گلکسی فولد هنوز پشت درب‌های بسته قرار دارد و تنها در جریان کنگره جهانی موبایل تصاویری از آن پخش شده و پس از این نیز تنها در ویترینی در غرفه سامسونگ قابل مشاهده بوده است. از همین رو جزییات بسیار کمتری در مورد آن در دسترس قرار دارد. در ادامه مطلب به تمام نکاتی که از این دو گوشی می‌دانیم و همچنین رقابت سامسونگ و هواوی برای تصاحب سهم بیشتری از بازار گوشی‌های تاشو خواهیم پرداخت.

عناوین مطلب:

  • مقایسه سامسونگ گلکسی فولد و هواوی میت ایکس
    • تاشدن صفحات گلکسی فولد و هواوی میت ایکس
    • ناچ در برابر باله
    • دوربین‌های گلکسی فولد و هواوی میت ایکس
    • 4G یا 5G
    • قیمت و تاریخ عرضه این دو گوشی تاشو
    • مشخصات منتشر شده گلکسی فولد و هواوی میت ایکس

 


مقایسه سامسونگ گلکسی فولد و هواوی میت ایکس


 

تاشدن صفحات گلکسی فولد و هواوی میت ایکس

سامسونگ گلکسی فولد و هواوی میت ایکس / Galaxy fold huawei mate x

صفحه نمایش خارجی گلکسی فولد 6.4 اینچ و داخلی آن 7.3 اینچ هستند. در سوی مقابل، هواوی میت ایکس از یک صفحه نمایش 8 اینچی OLED بهره می‌برد که در حالت بسته، قسمت جلویی آن 6.6 اینچ و پشتی 6.38 اینچ است. با این حال سوال مهمی که هنگام پرداختن به یک گوشی تاشو مطرح می‌شود این است که آیا گوشی به داخل تا می‌شود یا به خارج؟ نحوه کار گلکسی فولد سامسونگ مانند یک کتاب است، صفحه نمایش اصلی این گوشی هنگامی که آن را باز کنید به چشم می‌آید، این صفحه نمایش به داخل تاشده و توسط دو جلدی که پشت آن قرار دارد محافظت می‌شود. تنها فرق آن با یک کتاب این است که در اینجا یکی از جلدها دارای یک صفحه نمایش است. هواوی اما رویکرد کاملا متفاوتی دارد. گوشی آن‌ها به سمت خارج تا می‌شود. مزیتی که این مدل نسبت به مدل کتابی دارد این است که در اینجا یک صفحه نمایش بزرگ در اختیار دارید که بسته به نحوه نگه داشتن گوشی، می‌توانید آن را به 3 صفحه نمایش مجزا تقسیم کنید.

 

ناچ در برابر باله

هواوی میت ایکس و سامسونگ گلکسی فولد / huawei mate x and samsung galaxy fold

گلکسی فولد یک ناچ تقریبا عریض روی صفحه نمایش 7.3 اینچی خود دارد که محل قرارگیری دو دوربین است. صفحه نمایش 8 اینچی هواوی میت ایکس ناچ ندارد اما در عوض دارای نواری در پنل پشتی خود است که محل قرارگیری دوربین‌ها است، این نوار یک حالت خمیده و باله مانندی دارد که محلی برای قرار دادن دست را برای کاربران فراهم می‌کند تا بهتر بتوانند گوشی را به دست بگیرند. به عقیده کارشناسان، استفاده از این باله ابتکار هوشمندانه‌ای از سوی هواوی بوده است. این باله بیشتر برای کنترل و همچنین نگه داشتن گوشی به خصوص هنگامی که کاملا باز شده باشد کاربرد دارد و با وجود اینکه خیلی خوش دست نیست، اما وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهد.

اما مقاومت صفحه نمایش چه می‌شود؟ با توجه به اینکه هنوز فناوری ساخت شیشه‌های قابل انعطاف به مرحله‌ای نرسیده که بتوان از آن در گوشی‌های همراه استفاده کرد، هواوی برای حل مشکل نحوه تاشدن صفحه نمایش گوشی خود از پلیمر استفاده کرده است. گرچه کمتر کسی عقیده دارد گوشی با صفحه نمایش پلیمری 2 هزار دلار یا بیشتر ارزش داشته باشد. البته پیشتر نیز انتظار می‌رفت نسل اول گوشی‌های تاشو در برخی جنبه‌ها دچار نواقصی باشند. با همه این‌ها برای اینکه بدانیم کدام گوشی کیفیت ساخت بهتری دارد باید هر دوی آن‌ها را کنار هم داشته باشیم تا بتوانیم نقاط ضعف و قوت آن‌ها را بسنجیم.

دوربین‌های گلکسی فولد و هواوی میت ایکس

Galaxy fold iphone / گوشی تاشو گلکسی فولد/آیفون

سامسونگ، گوشی گلکسی فولد خود را به شش دوربین مجهز کرده است. از این تعداد 3 تای آن در قسمت پشتی، 2 عدد در قسمت جلویی و 1 عدد بر روی کاور آن قرار گرفته‌اند. به نظر شما این تعداد دوربین گیج کننده است یا می‌تواند مفید واقع شود؟ آیا می‌توانیم به خاطر آوریم با کدام دوربین می‌خواهیم تصویر را ثبت کنیم؟ سوال بعدی این است که این دوربین‌ها در مقایسه با چهار دوربین‌ میت ایکس، از لحاط کارایی و عملکرد چگونه عمل می‌کنند؟ نکته جالب در مورد تعداد دوربین‌های میت ایکس این است که در نگاه اول، تعداد دوربین‌های این گوشی 3 عدد به نظر می‌رسید اما اگر با دقت بیشتری نگاه کنید متوجه دوربین چهارم آن خواهید شد. این موضوع بحث‌های گسترده‌ای را در مورد تعداد دوربین‌های این گوشی بوجود آورد تا اینکه مدیر هواوی ریچارد یو در نهایت وجود دوربین چهارم را تایید کرد.

 

4G یا 5G

هواوی میت ایکس و سامسونگ گلکسی فولد / huawei mate x and samsung galaxy fold

میت ایکس تنها دارای نسخه 5G خواهد بود. موضوعی که هواوی مانور تبلیغاتی زیادی روی آن می‌دهد. این شرکت مدعی است این گوشی از لحاظ سرعت اینترنت همراه سریع‌ترین گوشی جهان است، ادعایی که برای سنجش درستی آن باید تا فراگیر شدن 5G صبر کنیم. در طرف مقابل گوشی سامسونگ علاوه بر 5G از 4G نیز پشنیبانی خواهد کرد تا اگر کاربر تمایلی به پرداخت هزینه اضافه برای استفاده از نسل پنجم نداشته باشد، بتواند همچنان از 4G استفاده کند.

 

قیمت و تاریخ عرضه این دو گوشی تاشو

گوشی‌های تاشو اقتصادی هنوز وارد بازار نشده‌اند اما شرکت‌هایی مانند TLC مشغول طراحی و توسعه مدل‌های میان رده این نوع گوشی‌ها هستند. در حال حاضر اگر بخواهید یک گوشی تاشو داشته باشید باید نزدیک به 2 هزار دلار برای خرید میت ایکس یا گلکسی فولد پرداخت کنید. با فرض اینکه چنین پولی در اختیار دارید، باید بدانید هرکدام از آن‌ها چه زمانی وارد بازار خواهند شد. گلکسی فولد در روز 26 آوریل با قیمت 1980 دلار در فروشگاه‌های منتخب سامسونگ به فروش می‌رسد. میت ایکس با قیمت 2600 دلار وارد بازار خواهد شد و بر اساس گمانه زنی‌ها، زمان عرضه آن در ماه‌ جون یا جولای (تیر با خرداد) خواهد بود. هواوی گفته است دلیل این که زمان عرضه قطعی برای آن مشخص نکرده این است که می‌خواهد نسل پنجم اینترنت همراه آغاز به کار کرده و سپس گوشی خود را روانه بازارهای جهانی کند. البته با توجه به اختلافات میان این کمپانی و دولت آمریکا، بعید به نظر می‌رسد این گوشی وارد بازار این کشور شود.

 

مشخصات منتشر شده گلکسی فولد و هواوی میت ایکس

سامسونگ گلکسی فولدهواوی میت ایکس
اندازه و رزولوشن صفحه نمایش4.6 اینچ Super AMOLED

7.3 اینچ QXGA + Dynamic AMOLED

6.6 اینچ (1148×2480 پیکسل)

6.38 اینچ (892×2480 پیکسل)

8 اینچ اولد (2200×2480 پیکسل)

رابط کاربری و نسخه اندرویداندروید 9 با سامسونگ One UIاعلام نشده
دوربین16 مگاپیکسل با لنز سوپر واید

12 مگاپیکسل با لنز واید

12 مگاپیکسل با لنز تله فوتو

4 دوربین در پنل پشتی
دوربین سلفیدو دوربین 10 مگاپیکسلی

یک دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت 3D Depth

حداقل یک عدد
پردازندههشت هسته‌ای اسنپ دراگون 855کایرین 980
حافظه512 گیگابایت512 گیگابایت
RAM12 گیگابایت8 گیگابایت
حسگر اثر انگشتروی دکمه پاورروی دکمه پاور
باتری4380 میلی آمپر4500 میلی آمپر
اتصالات
اعلام نشدهUSB-C
شارژپشتبانی از شارژ وایرلس و شارژ سریعشارژ سریع
قیمت1980 دلار (8 میلیون تومان) 2600 دلار (11 میلیون تومان)
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402