بررسی دستبند هوشمند سلامتی شیائومی می بند 3

بررسی دستبند سلامتی شیائومی می بند 3
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp
دستبندهای سلامتی «می بند» شیائومی همواره به خاطر قیمت بسیار مناسب و کارایی بالا محبوب بوده‌اند. نسل جدید این دستبندها که در حال ورود به بازارهای جهانی است نیز از این قاعده مستثنا نیست.

این روزها شاهد رواج یافتن استفاده از دستگاه‌های پوشیدنی هوشمند هستیم و مردم در حال جایگزین کردن دستبندهای سلامتی به جای ساعت‌ها و دستنبندهای سنتی هستند. هرچند بازار دستنبد‌های هوشمند پر از برندها و مدل‌های رنگارنگ است، محصولات شیائومی ‌نیز نقش برجسته خود را در این بازار دارند. دو نسل اول دستبندهای می بند (Mi Band) که از تکنولوژی بالایی برخوردار بودند و در عمل نیز امتحان خود را پس دادند، محبوبیت بالایی پیدا کرده و به راحتی مسیر خود به قلب مشتریان را پیدا کردند. البته پس از گذشت 2 سال از عرضه می بند 2 شیائومی ‌نیاز به ارائه نسل جدیدی از این دستبند‌ها داشت. اتفاقی که در 31 می‌ (10 خرداد) روی داد و شاهد معرفی شیائومی می بند 3 بودیم که در مرحله اول، این دستبند برای بازار داخلی چین عرضه شد. در این مقاله به بررسی این دستبند هوشمند و تغییراتی که نسبت به مدل پیشین خود داشته است می‌پردازیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

بررسی شیائومی می بند 3

شیائومی می بند 3 / Xiaomi Mi Band 3

طراحی شیائومی می بند 3

در سال‌های اخیر، بسته‌بندی محصولات شیائومی دچار تغییر شده است. می بند 3 نیز از این قاعده مستثنا نیست. در مقایسه با دو نسل قبلی این مچ بندها، شیائومی می بند 3 بسته بندی کاملا متفاوتی دارد. به جای جعبه‌های کاغذی زرد رنگ، این بار شیائومی از طراحی پلاستیکی سفید استفاده کرده است. علاوه بر این، بسته‌بندی می بند 3 به گونه‌ای است که می‌توان از بیرون، آن را دید.

جعبه می بند 3 شامل بدنه اصلی و بند آن، کابل شارژ و راهنما است. هرچند این دستگاه در رنگ‌های مختلفی از جمله مشکی، آبی و نارنجی طراحی شده‌ است اما بدنه اصلی دستگاه، برای همه مدل‌ها مشکی رنگ است. حتی در مدل‌هایی که بند نیمه شفاف دارند نیز بدنه اصلی مشکی رنگ است.

بزرگ‌ترین تفاوت میان می بند 3 و دو نسل پیش از خود، شکل ظاهری آن است. رنگ مشکی بدنه اصلی این دستبند به گونه‌ای است که دکمه لمسی موجود برروی دستگاه را مخفی می‌کند. قسمت بالای بند دستگاه از یک پوشش UV برخوردار بوده و ضد اثرانگشت است. به نظر می‌رسد می بند 3 یکپارچه‌تر بوده و از بافت زیباتر و فشرده‌تری نسبت به دو نسل قبل برخوردار است.

همانند گذشته، در پشت بدنه دستگاه یک سنسور ضربان قلب فوتو الکتریک گنجانده شده است که چراغ سبز رنگ آن در هنگام کار روشن می‌شود. شایان ذکر است که قسمت پشت بدنه اصلی نیز نسبت به مدل‌های قبل متفاوت است. برخلاف مدل‌های پیشین که قسمت پشت بدنه اصلی نسبت به بند، جنس متفاوتی داشت، در می بند 3 این قسمت مشابه بند دستگاه طراحی شده است.

درگاه شارژ در قسمت پایین قرار دارد. در مقایسه با طراحی‌های سنتی یواس‌بی، با طراحی متفاوت، دیگر وصل کردن و کشیدن شارژر راحت‌تر بوده و نیز فضای دستگاه را کم‌تر اشغال کرده است.

مشکل جدا شدن بدنه اصلی از بند که در دو نسل اول «می بند» وجود داشت در می بند 3 رفع شده است. حالا محل قرار گرفتن بدنه اصلی بزرگ‌تر طراحی شده تا به صورت امن در جای خود تثبیت شود. همچنین می بند 3 برای بسته شدن محکم بندهای دو طرف به همدیگر، از یک تکنولوژی ترکیبی استفاده می‌کند.

قسمت بند به جلوی (بالای) بدنه اصلی متصل می‌شود و جدایی بین آن‌ها قابل مشاهده نیست. شایان ذکر است که بدنه می بند 3 از قسمت جلو قابل جدا سازی از بند نیست و جداسازی باید از پشت انجام گیرد. به بیان دیگر نوع طراحی می بند 3 باعث پیشگیری از جدا شدن و افتادن ناخواسته بدنه دستگاه می‌شود.

بررسی دستبند سلامتی شیائومی می بند 3

طراحی قسمت بند دستگاه، شباهت زیادی به مدل قبلی می بند دارد. روش قفل کردن آن‌ها مشابه است. البته شیائومی در طراحی از مواد باکیفیت‌تری استفاده کرده است که از همان ابتدا که دستگاه را لمس می‌کنید این تفاوت محسوس است. شباهت بدنه آن به پوست بدن نشان از کیفیت بالای این محصول دارد.

بررسی دستبند سلامتی شیائومی می بند 3

علاوه بر تفاوت‌های ظاهری بدنه اصلی، نمایشگر آن نیز بزرگ‌تر شده است که نتیجه آن بهتر شدن قابلیت‌های لمسی می بند جدید است. می بند 3 به یک نمایشگر 0.78 اینچی OLED با وضوح 120×80 و تراکم 198 پیکسل بر اینچ مجهز شده است. شیائومی نیز به نوبه خود اعلام کرده که این نمایشگر می‌تواند تا 24 کاراکتر زبان چینی را نمایش دهد. از این نظر، این مچ بند برتری آشکاری نسبت به نمونه‌های مشابه موجود در بازار دارد.

 

قابلیت‌های شیائومی می بند 3

در مقایسه با نسل‌های پیشین، با توجه به اضافه شدن قابلیت نمایشگر تمام‌لمسی، به طور قابل توجهی بر غنای رابطه متقابل کاربر و دستگاه افزوده می‌شود.

بررسی دستبند سلامتی شیائومی می بند 3

یکی از قابلیت‌های ارزشمند شیائومی می بند 3 برخورداری از استاندارد ضدآب 5ATM است. بنابراین می‌توانید همراه با آن شنا کنید. البته همانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند، قابلیت لمسی نمایشگر می بند 3 هم در زیر آب کار نمی‌کند.

همانند مدل پیشین، می بند 3 نیز از طریق اپلیکیشن Mi Fit با گوشی هوشمند همگام‌سازی می‌شود. از طریق اپلیکیشن مذکور کاربران می‌توانند وضعیت، مدیریت کارکردها و سایر عملیات دیگر را مشاهده کنند.

شیائومی می بند 3 از قابلیت‌های هشداری بسیاری مانند هشدار عدم تحرک بدنی و یادآوری رویدادها برخوردار است. این مچ بند همچنین توان اندازه‌گیری بلادرنگ ضربان قلب و نمایش کیفیت خواب را نیز دارد.

بررسی دستبند سلامتی شیائومی می بند 3

به لطف بزرگ‌تر بودن صفحه نمایش، می بند 3 قادر به نمایش اطلاعات بیشتری به صورت مستقیم در صفحه نمایش خودش است. کاربر می‌تواند تاریخ و ساعت، وضعیت مچ بند، اطلاعات حرکت، ضربان قلب، پیش‌بینی وضعیت جوی، نوتیفیکیشن‌های گوشی و سایر موارد دیگر را مشاهده کند. همه عملیات را می‌توان با حرکت لمسی برروی صفحه نمایش لمسی لیست نموده و با نگه داشتن طولانی انتخاب کرد.

قابلیت نمایش اطلاعات مربوط به تحرک و اطلاعات دیگر همانند مدل‌های پیشین هستند، اما قابلیت اعلان اس‌ام‌اس بروزرسانی شده است. شیائومی در می بند 3 محتوای پیام کوتاه را با سوایپ به راست و چپ نمایش می‌دهد. اما تصور آن را هم نکنید که بتوانید با می بند 3 به این پیام‌ها پاسخ دهید.

یکی از خصوصیات جالب می بند 3 این است که می‌توانید به صورت مستقیم و از طریق نمایشگر آن از کرنومتر، قابلیت پیدا کردن گوشی و تماس تلفنی استفاده کنید. نیازی به باز کردن اپلیکیشن مربوطه برای این عملیات ندارید.

علاوه بر این، هنگامی ‌که اپلیکیشن شیائومی در یکی از حالت‌های ورزشی (شامل دویدن در فضای بسته، دویدن در فضای باز، دوچرخه سواری و پیاده روی) قرار بگیرد، گام‌شمار می بند 3 فعال می‌شود. بنابراین در حین ورزش نیز به راحتی می‌توانید اطلاعات مربوط به عملیات ورزشی خود را روی صفحه نمایش مشاهده کنید.

نتیجه گیری

می بند 3 در بسیاری از کارکردها نسبت به دو نسل پیش از خود برتری قابل توجهی دارد. همچنین این دستگاه، کاربران را قادر می‌سازد برای بسیاری از کارها مستقیما از مچ بند (به جای گوشی) استفاده کنند. در واقع می‌توان گفت می بند 3 به عنوان یک دستبند سلامتی، از کارایی بسیار بیشتری نسبت به بسیاری از مدل‌های دیگر موجود در بازار برخوردار است.

نکته مهم‌تر این است که انبوه خصوصیات جدید باعث نشده‌اند قیمت می بند 3 خیلی افزایش یابد. مدل معمولی این دستگاه در چین قیمتی معادل 169 یوان (25 دلار) دارد. شما با پرداخت این هزینه کم صاحب یک مچ بند می‌شوید که بسیاری از خصوصیات یک ساعت هوشمند را دارد.

به طور خلاصه، از خرید و کار با می بند 3 پشیمان نخواهید شد و این دستگاه احتمالا به یکی از بهترین دستبندهای سلامتی موجود در بازار تبدیل خواهد شد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402