بررسی قلم S Pen ؛ نگاهی به ویژگی های قدیم و جدید قلم گلکسی نوت 10

s pen note 10 / قلم اس پن نوت 10
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

قلم S Pen سامسونگ یکی از اجزا بسیار مهم سری نوت این کمپانی به شمار می‌آید. در این مطلب به جدیدترین و مهمترین ویژگی‌های قلم گلکسی نوت 10 خواهیم پرداخت.

سری گوشی‌های گلکسی نوت همچنان یک ویژگی منحصر به فرد دارند. بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده گوشی سعی کرده‌اند این ویژگی را در محصولات خودشان نیز به کار بگیرند ولی هیچکدام نتوانستند در این زمینه با سامسونگ رقابت کنند. حتما حدس زدید که در مورد کدام ویژگی صحبت می‌کنیم: قلم S Pen. این قلم یک قلم خازنی ساده نیست و سامسونگ آن را با همکاری شرکت Wacom تولید کرده است. از قابلیت‌های مهم این قلم می‌توان به ویژگی فوق العاده Palm Rejection و و امکان شناسایی 4096 سطح فشار اشاره کرد. علاوه بر این استفاده از آن بسیار آسان است و از طریق دکمه‌ای که در کنار قلم تعبیه شده نیز می‌توان به ویژگی‌های اضافی و تنظیمات نرم افزاری دسترسی پیدا کرد.

حتی اگر قلم گلکسی نوت 10 را از آن جدا کنید، نوت 10 به خودی خود گوشی کم نظیری است. بسیاری از کاربران کلا قید استفاده از قلم آن را می‌زنند زیرا یا علاقه‌ای به استفاده از آن ندارند یا احساس می‌کنند حجم زیاد ویژگی‌های آن ممکن است برایشان گیج کننده باشد. اگر شما هم جزو این دسته از کاربران هستید با ادامه مطلب همراه ما باشید تا به صورت خلاصه با این قلم و ویژگی‌های جذاب آن بیشتر آشنا شوید، شاید نظرتان را تغییر دادید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

آنچه در ادامه خواهید خواند


نوشتن، کشیدن و ویرایش با قلم S Pen گلکسی نوت 10


s pen note 10 / قلم S Pen گلکسی نوت 10

بسیاری از افراد بر این عقیده هستند که وقتی یک کیبورد مجازی کارآمد در گوشی داریم دیگر دست نویسی بر روی صفحه نمایش گوشی چه فایده‌ای دارد؟ با وجود اینکه آن‌ها اشتباه نمی‌کنند ولی ما پیشنهاد می‌کنیم در طول هفته آینده برای خود یک چالش برگزار و سعی کنید یادداشت‌هایتان را با یک قلم بنویسید و ببینید چگونه به یاد روزهایی خواهید افتاد که مردم با دفترچه‌های یادداشت خود سر کار می‌رفتند و ایده‌های مختلف و نکات مهم را می‌نوشتند. در نهایت یک دفترچه یادداشت شلوغ و به طرز عجیبی خلاقانه بوجود می‌آمد که تنها کسی که آن را نوشته بود می‌توانست از محتویاتش سر در بیاورد آن هم با یک نگاه.

قلم S Pen یک محصول انحصاری از شرکت سامسونگ بوده است برای زمینه های مختلف درنظر گرفته شده است. این قلم با دارا بودن ویژگی های خوب در طراحی توانسته زیبایی خاصی را جذب کند که اگر بدنبال یک قلم زیبا و البته کارآمد هستید پیشنهاد میشود که در ادامه توضیحات مربوط به قلم S Pen باما همراه باشید که به نکات خوب و البته ارزشمندی در خصوص این قلم اشاره شده است.

با قلم گلکسی نوت 10 می‌توانید هر شکلی که می‌خواهید را در برنامه تقویم بکشید. به این صورت می‌توانید مثل تقویم‌های کاغذی، برای هر روز رویدادهای جدید اضافه و یا رویدادهای قدیمی را ویرایش کنید. علاوه بر این در گلکسی نوت 10 می‌توانید با قلم دور یک یا چندین روز مشخص دایره بکشید.

s pen note 10 / قلم اس پن نوت 10

افزون بر این می‌توان روی اسکرین شات‌ها یا تصاویر نیز شکل‌های دلخواه خود را کشید و آن‌ها را ارسال کرد. البته این کار را با انگشتان دست هم می‌توان انجام داد ولی با کمک S Pen دقت کار به مراتب بیشتر می‌شود.

همچنین سامسونگ اپلیکیشن PenUP را نیز برای کشیدن نقاشی در گوشی قرار داده است. حتی هنرمندان جویای نام و تازه کار می‌توانند با مراجعه به این برنامه و استفاده از راهنمای گام به گام آن نقاشی کشیدن را یاد بگیرند.

قلم اس پن سازگاری کامل با اپلیکیشن و گوشی های سامسونگ دارد که در این زمینه با خرید آن میتوانید اقداماتی که مدنظر دارید را از طریق این قلم انجام دهید. بطور کلی افرادی که مشکل نزدیک بینی دارند برای راحتی چشم و یا افرادی که بدنبال راحتی خود جهت کار با گوشی و حتی افرادی که نقاش حرفه ای هستند از این قلم ها استفاده میکنند که اگر گوشی سامسونگ در اختیار دارید قلم اس پن بهترین گزینه برای شما خواهد بود.


قابلیت AR Doodle قلم S Pen


قابلیتی سرگرم کننده و تحسین برانگیز. در گلکسی نوت 10 با روشن کردن دوربین و از طریق AR Doodle می‌توانید با استفاده از قلم نوت 10 در تصویری که از طریق دوربین در صفحه نمایش برایتان نمایش داده می‌شود، شکل‌های دلخواه خود را بکشید. هر شکلی که بکشید تبدیل به یک انیمیشن مجازی خواهد شد. نکته جالب این است که گوشی به خاطر می‌آورد شما یک شکل به خصوص را در کجای تصویر کشیده‌اید.

قلم لمسی سامسونگ همانطور که در ابتدای این مقاله گفته شد از ویژگی های بسیاری برخوردار است که این مورد سبب بروز گزینه های تکمیلی برای رفع نیاز کاربران شده که طبق توضیحات فوق شما میتوانید از طریق دوربین روی یک شکل تمرکز کنید و مستقیما آنرا از طریق قلم لمسی سامسونگ در بخش مربوط طراحی کنید. لازم است بدانید که ویژگی های دیگری نیز در این قلم بکارگرفته شده است که آنها را در ادامه بررسی خواهیم نمود.

s pen note 10 / قلم اس پن نوت 10

مثلا عینکی که روی صورتتان کشیده‌اید با تکان خوردن دوربین از میان نمی‌رود و همچنان به صورت شما خواهد چسبید. یا می‌توانید یک انیمیشن را بر روی زمین یا بر روی یک میز بکشید و گوشی با تکان دادن دوربین باز هم آن را در جای اصلی خود نگه می‌دارد. البته این قابلیت بیشتر به درد سرگرم کردن دوستان و آشنایان در مهمانی‌ها می‌خورد و پس از مدتی آن را فراموش خواهید کرد. درست مثل انیموجی.

در بررسی قلم S Pen با این نکته مواجه خواهید شد که میتوانید از اشخاص مختلف عکس بگیرید و از طریق قلم برای آنها اشکال مختلفی که مدنظر دارید را طراحی کنید. یکی از این موارد عینک بوده است که اگر احساس میکنید از نظر نقاشی مهارت خوبی دارید این قلم گزینه خوبی برای راحتی کار و انجام اقدامات فان بوده است که پیشنهاد میشود در ادامه باما همراه باشید.


ویژگی‌های کنترلی بیشتر قلم S pen


سامسونگ سال گذشته با عرضه نوت 9 امکان اتصال S Pen به گوشی از طریق بلوتوث را فراهم کرد. از آن زمان به امروز از این قلم می‌توان به عنوان یک ریموت کنترل نیز استفاده کرد. ویژگی‌های کنترلی که همراه با نوت 9 برای فایل‌های صوتی و تصویری عرضه شده بود این اجازه را به کاربر می‌داد تا از دکمه قلم برای پخش یا توقف پخش این فایل‌ها استفاده کند، علاوه بر این با دوبار فشردن این دکمه نیز می‌توانستیم به آهنگ بعدی برویم.

در معرفی قلم اس پن نیز به این نکته اشاره شد که این قلم از طریق وایرلس بلوتوث امکان اتصال را نیز خواهد داشت که میتوانید با خیال آسوده آنرا به دستگاه سامسونگ خود متصل کنید.

همچنین در مرورگر اینترنت سامسونگ نیز با یک بار فشردن دکمه به صفحه قبلی و با دو بار فشردن آن به صفحه بعدی هدایت می‌شدیم. در کنار این‌ها، قلم را در برنامه دوربین نیز می‌شد استفاده کرد؛ به این صورت که دکمه قلم نقش شاتر را ایفا می‌کرد تا وقتی گوشی بر روی سه پایه سوار شده بود بتوان به راحتی سلفی گرفت یا ویدیو ضبط کرد.

s pen note 10 / قلم اس پن نوت 10

اما اکنون در گلکسی نوت 10 ژست‌های حرکتی نیز به این قابلیت‌ها اضافه شده است. این ژست‌ها با نگه داشتن دکمه و بالا، پایین، راست، چپ یا چرخاندن قلم فعال می‌شوند. در حال حاضر می‌توان این ژست‌ها را برای مدیریت فایل‌های صوتی و تصویری به کار گرفت. مثلا می‌توان با بالا یا پایین کشیدن قلم صدا را کم و زیاد کرد یا با کشیدن قلم به سمت چپ و راست به آهنگ بعدی و قبلی رفت. این ژست‌ها برای تعویض اسلایدهای پاورپوینت هم قابل استفاده هستند. در دوربین نیز می‌توان با بالا یا پایین بردن قلم بین دوربین‌های سلفی و اصلی سوییچ کرد. البته اگر فکر می‌کنید برخی از این موارد اضافی و بلااستفاده هستند حق دارید. ولی خبر خوب این است که سامسونگ رابط برنامه نویسی (API) قلم اس پن را در دسترس توسعه‌دهندگان قرار داده و از همین رو به احتمال بسیار زیاد در آینده برخی از برنامه‌ها راه‌های خلاقانه و جدیدی را برای استفاده از این قلم پیدا خواهند کرد.

s pen note 10 / قلم اس پن نوت 10

هر اپلیکیشینی‌ که از این ژست‌های حرکتی پشتیبانی کند یک حباب آبی رنگ کوچک که قلم اس پن در آن قرار گرفته را به نمایش می‌گذارد تا کاربران به راحتی بتوانند این برنامه‌ها را از سایر اپ‌هایی که از قلم پشتیبانی نمی‌کنند تشخیص دهند. برای استفاده باید با قلم به آن ضربه بزنید. لازم به ذکر است که اگر در تنظیمات، آیکون Air Command را غیرفعال کرده باشید نمی‌توانید این حباب را ببینید.

 


شبیه سازی دقیق نشانگر موس در قلم S Pen


هر وقت قلم گلکسی نوت 10 را به صفحه نمایش آن نزدیک کنید متوجه یک نشانگر کوچک نقطه مانند می‌شوید که در هر زمان به شما اطلاع می‌دهد نوک قلم در کدام قسمت صفحه قرار گرفته است. این نشانگر در حقیقت شباهت‌های زیادی با نشانگر موس کامپیوتر دارد و به همین دلیل زمانی که مشغول گشت زنی در نسخه‌های دسکتاپ وبسایت‌ها باشید خیلی به کمکتان می‌آید. تمام پاپ‌آپ‌ها یا منوهای کشویی دقیقا مانند وقتی که از موس استفاده می‌کنید عمل می‌کنند.

s pen note 10 / قلم اس پن نوت 10

علاوه بر این اگر دکمه قلم را فشار دهید و نوک آن را بر روی یک قسمت از متن بکشید، آن متن برایتان نشانه‌گذاری (هایلات) می‌شود. درست مانند زمانی که با موس راست کلیک و قسمتی از یک متن را انتخاب می‌کنید. همین کار را می‌توان برای انتخاب چندین عکس در گالری نیز انجام داد. در گالری می‌شود با فشردن دکمه و کشیدن قلم به سرعت چندین تصویر را انتخاب کرد.

 


ساخت گیف و گرفتن اسکرین شات با قلم S Pen


با کمک Smart Select کاربران می‌توانند دور یک قسمتی از صفحه خط بکشند و بلافاصله از آن قسمت اسکرین شات بگیرند. این روش در حقیقت یک راه سریع و آسان برای گرفتن اسکرین شات از صفحه نمایش است. همانطور که پیشتر هم گفتیم قبل از اینکه اسکرین شات را ذخیره یا برای کسی ارسال کنیم می‌توانیم نوشته‌های دلخواه خودمان را روی آن‌ها بنویسیم.

از اصلی ترین ویژگی های قلم S Pen میتوان به ساخت گیف و استیکر اشاره داشت که در این زمینه بسته به خلاقیت خود میتوانید از ابزار های قلم استفاده کنید و با دانش و تفکری که در این زمینه دارید بدنبال ساخت گیف باشید. قلم در این زمینه ویژگی های خوبی را برای شما بوجود می آورد که با استفاده از انها میتوانید روش چهره شخصیت های مدنظر استیکر قرار دهید و یا از طریق ویژگی های قلم گیف های متحرکی را بسازید.

s pen note 10 / قلم اس پن نوت 10

علاوه بر این قابلیت ساخت گیف در نوت 10 نیز وجود دارد که از طریق آن می‌توان با کشیدن یک مربع، حواشی تصویر را مشخص کرد و سپس با فشردن دکمه Record، گوشی آن را تبدیل به گیف می‌کند. شاید موارد استفاده آن کم باشد اما باز هم ویژگی جالب و به درد بخوری است. البته این قابلیت در سری گلکسی اس سامسونگ نیز وجود دارد و برای استفاده از آن نیازی به قلم نیست.

 


ویژگی Glance قلم S Pen نوت 10


گوشی‌های گلکسی نوت همواره در زمینه مدیریت چندین تسک مختلف حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند. ویژگی Glance یک قابلیت تصویر در تصویر منحصر به فرد است که قبلا در گوشی‌های دیگر آن را ندیده بودیم. عملکرد این ویژگی اینگونه است که وقتی در یک اپلیکیشن هستید باید قلم را از جای خود در آورده و وارد Air Menu شوید، از آنجا گزینه Glance را انتخاب می‌کنید و اپلیکیشنی که در آن بودید به یک پنجره کوچک در پایین صفحه منتقل می‌شود. هر زمان که قلم را بر روی این پنجره ببرید دوباره به اندازه اصلی و تمام صفحه خود باز می‌گردد. با کلیک بر روی آن و انتخاب گزینه Home می‌توان دوباره آن را به پنجره کوچک انتقال داد. این قابلیت بیشتر از همه برای افرادی مناسب است که چندین کار را به طور همزمان با گوشی انجام می‌دهند و نیاز دارند یک برنامه همیشه در دسترس و جلوی چشمشان باشد.

از دیگر امکانات قلم S Pen میتوان به زوم و بزرگنمایی اشاره داشت که در این زمینه جهت کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میشود باما در ادامه همراه باشید که به اطلاعات خوبی در این زمینه پاسخ داده شده است. ویژگی Glance همانطور که گفته شده است به شما این امکان را میدهد تا بتوانید 2 تصویر را در قالب تو در تو با یکدیگر تلفیق کنید که در این زمینه کارایی بالای قلم میتواند به شما این امکان را دهد که بدون نیاز به آموزش و یا راهنمایی شخصی بتوانید آنرا انجام دهید.


افزودن میانبر اپلیکیشن ها از طریق Air Menu


s pen note 10 / قلم اس پن نوت 10

اگر می‌خواهید یک برنامه به خصوص را با قلم اس پن اجرا کنید می‌توانید آن را در Air Menu قرار دهید تا همیشه در دسترس شما باشد. این ویژگی چیزی شبیه فولدری است که برخی کاربران اپلیکیشن‌های به خصوص را در آن پنهان می‌کنند با این تفاوت که در اینجا برای دسترسی به برنامه حتما باید قلم را از جای خود خارج کنید.

 


ترجمه و بزرگنمایی با قلم S Pen


در اینجا بحث را با اشاره به چندین قابلیت اضافه دیگر به پایان می‌بریم. یکی از این قابلیت‌ها ویژگی ترجمه گلکسی نوت است. نحوه کار آن به این صورت است که با استفاده از قلم و گرفتن آن به سمت متنی که به یک زبان خارجی نوشته شده، گوشی ترجمه آن متن را برایتان به نمایش می‌گذارد. با وجود اینکه از نظر ما بهتر است متن را در گوگل ترنسلیت کپی پیست کنید، ویژگی ترجمه قلم گلکسی نوت 10 در برخی مواقع ضروری و خاص می‌تواند کمکتان کند.

قابلیت بزرگنمایی قلم نیز نحوه کار مشابهی دارد. در این ویژگی نشانگر قلم به یک ذره بین بزرگ تبدیل می‌شود که جزییات روی صفحه را برای کاربر در مقیاس بزرگتری به نمایش می‌گذارد. در بیشتر مواقع می‌توان با انگشتان دست روی صفحه زوم کرد ولی در برخی مواقع به خصوص این قابلیت نیز می‌تواند به درد بخور باشد. مقاله مربوط به بررسی قلم اس پن به پایان رسید که میتوانید نظر خود را در این خصوص باما در میان بگذارید.

سخن پایانی

مقاله ای با محوریت قلم اس پن چیست در اختیار شما عزیزان قرار گرفت که در این زمینه به بخش های مختلفی از این قلم سامسونگ اشاره شد. لازم است بدانید اگر در مورد این قلم با سوال یا ابهامی مواجه هستید میتوانید در بخش نظرات باما همراه باشید که به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ داده میشود. ناگفته نماند اگر در مورد این قلم اطلاعات خوبی دارید که میتواند برای کاربران مفید واقع شود را برای ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
خدایی
.
08 دی 1399، 16:54
پاسخ
0
0
عزیزان مطلع خطای سرور رخ داده است در حین ترجمه باقلم نوت ۱۰ لایت به چه علت صادر می‌شود؟
avatar
aydin
.
02 فروردین 1399، 17:05
پاسخ
0
1
سلام نوک قلم نوت ۱۰پلاس عوض میشه ؟ واسه من یکم ضعیف شده
avatar
Zeynab
.
28 شهریور 1398، 11:56
پاسخ
0
0
سلام آیا قلم نوت 9 هم توانایی این رو داره که یک دست نوشته رو به نسخه تایپی تبدیل کنه؟ از جمله چیزایی که منو مردد بین خرید نوت 9و10کرده همینه از طرفی اگه این قابلیت مختصه نوت 10 برای نسخه معمولیشم هست چون پلاسش از نظر صفحه نمایشگر ی ذره بزرگه
avatar
اعظم بجاری
.
29 شهریور 1398، 13:58
پاسخ
0
0
@Zeynab
سلام دوست عزیز بله قلم نوت 10 توانایی تبدیل دست نوشته به متن رو توی نرم افزار ورد داره اما مورد مهم اینجاست که این ویژگی فعلا زبان انگلیسی رو ساپورت میکنه و برای پشتیبانی از سایر زبان ها باید منتظر بمونیم. بله تا جایی که می دونم نسخه استاندارد هم این ویژگی رو داره درواقع این ویژگی به قلم اس پن مربوط هستش
avatar
توماج تیموری
.
29 شهریور 1398، 11:31
پاسخ
0
0
@Zeynab
سلام دوست عزیز. متاسفانه هنوز اطلاعی از این موضوع نداریم. ولی برنامه هایی مثل برنامه زیر که مال گوگل هستش وجود دارند که کیبورد تبدیل دست نوشته رو به نوشته دارند. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.handwriting.ime&hl=en_US
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402