5 نمونه از بهترین و بدترین بازی های سونیک (به انتخاب متاکریتیک)

بهترین بازی سونیک / بهترین بازی های سونیک
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

یکی از مهمترین سری بازی‌های تاریخ گیمینگ سری بازی سونیک (Sonic) محسوب می‌شود. در این مقاله بهترین و بدترین بازی های سونیک را بررسی خواهیم کرد. با ما باشید.

سری بازی سونیک (Sonic) از جمله قدیمی‌ترین، محبوب‌ترین و همچنین پرفرازونشیب‌‌ترین سری بازی‌های تاریخ گیمینگ محسوب می‌شود. مقصودمان از کلمه پرفرازونشیب، میزان زیاد عناوین خوب و بدی است که در رابطه با سونیک و دوستان دوست‌‌داشتنی او تاکنون روانه بازار شده‌اند. بر همین اساس بر آن شدیم تا در این مقاله بهترین و بدترین بازی های سونیک را براساس میانگین امتیازشان در سایت متاکریتیک برای شما فهرست کنیم. با پلازا همراه باشید.

بازی های سونیک / بازی های sonic

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • بهترین و بدترین بازی های سونیک تا کنون
    • بدترین: بازی Shadow The Hedgehog
    • بهترین: بازی Sonic Advance
    • بدترین: بازی Sonic The Fighters
    • بهترین: بازی Sonic & Sega All-Stars Racing
    • بدترین: بازی Sonic Boom: Shattered Crystal
    • بهترین: بازی Sonic Adventure 2
    • بدترین: بازی (Sonic The Hedgehog (2006
    • بهترین: بازی Sonic Mania Plus
    • بدترین: بازی Sonic Boom: Rise of Lyric
    • بهترین: بازی Sonic CD

 


بهترین و بدترین بازی های سونیک تا کنون


در ادامه به معرفی بهترین و بدترین بازی های سونیک تاکنون می‌پردازیم.

 

10. بدترین: بازی Shadow The Hedgehog

بهترین بازی های اندروید سونیک

میانگین نمرات: 51

دهمین عنوان فهرست بهترین و بدترین بازی های سونیک Shadow The Hedgehog نام دارد.  این یک واقعیت است که بازی‌های اسپین-آف (Spin-off) در رابطه با شخصیت‌های فرعی عناوین مختلف مقوله‌ای است که در طی سال‌ها شرکت نینتندو راجع به آن موفق عمل کرده است. شرکت سگا (SEGA) نیز احتمالا با گرته‌برداری از این موفقیت در سال 2005 با عرضه این بازی قصد داشت شانس خود را امتحان کند و بازی مورد نظر را با معرفی نیمه تاریک شخصیت سونیک روانه بازار کرد.

در بازی Shadow the Hedgehog شخصیت اصلی پس از خلق شدن توسط پدربزرگ دکتر اگمن (Dr. Eggman) به دنبال کشف گذشته خود است. بازی Shadow The Hedgehog ترکیبی از پلتفرمینگ شلخته موجود در عناوین سونیک دیگر زمان خود به همراه مکانیزم شوتر سوم شخص است و تلاشی ناموفق جهت ارائه نسخه‌ای جدی از سونیک محسوب می‌شود.

 

9. بهترین: بازی Sonic Advance

بهترین بازی سونیک / بهترین بازی های سونیک

میانگین نمرات: 87

عنوان نهم فهرست بهترین و بدترین بازی های سونیک بازی Sonic Advance محسوب می‌شود. بازی Sonic Advance توسط سازندگان آن در زمانی منتشر شد که شدیدا جای خالی یک عنوان دو بعدی سونیک برای پلتفرم گیم بوی (Gameboy Advance) احساس می‌شد. در این بازی شاهد حضور سونیک، ناکلز (Knuchles)، تیلز (Tails) و امی (Amy) به عنوان شخصیت‌های قابل بازی هستیم و در آن از همان فرمولی استفاده شده است که بازی‌های خوب سونیک را با آن می‌شناسیم. موفقیت این بازی سبب شد دو دنباله نیز برای آن منتشر شود.

 

8. بدترین: بازی Sonic The Fighters

بهترین بازی های اندروید سونیک / بررسی بازی سونیک

میانگین نمرات: 47

در رتبه هشتم فهرست بهترین و بدترین بازی های سونیک بازی Sonic The Fighters قرار دارد. بازی Sonic The Fighters یک عنوان بد در سبک مبارزه‌ای سه بعدی است که حتی با درنظر گرفتن استانداردهای این سبک در زمان خود (1996)، بسیار ضعیف عمل کرده است. شخصیت‌هایی که در این بازی وجود دارند چه از نظر ظاهری و چه از نظر حرکات خود بسیار بد طراحی شده‌اند و بعدها بازسازی بازی برای کنسول ایکس باکس 360 نیز کمکی به این موضوع نکرد.

 

7. بهترین: بازی Sonic & Sega All-Stars Racing

بازی سونیک / بهترین بازی سونیک

میانگین نمرات: 89

در رتبه هفتم فهرست بهترین و بدترین بازی های سونیک عنوان Sonic & Sega All-Stars Racing قرار دارد. ایده بازی All-Stars Racing که قرار دادن شخصیت‌های سونیک در یک‌ مسابقه اتومبیل‌رانی به همراه دعوت از شخصیت‌های دیگری همانند آی آی (AiAi) و ریو-اف (Ryo-F) است، بسیار موفق عمل کرد. کیفیت مسابقات آرکید این بازی بسیار بالاست؛ تا جایی که می‌توان آن را نسخه‌ای سگاوار از ماریو کارت (Mario Kart) دانست.

 

6. بدترین: بازی Sonic Boom: Shattered Crystal

بازی های سونیک / بازی های sonic

میانگین نمرات: 47

ششمین بازی فهرست بهترین و بدترین بازی های سونیک Sonic Boom: Shattered Crystal نام دارد. این بازی یک عنوان برای پلتفرم 3DS است که روی اکتشاف و حل معما تمرکز کرده است؛ مقوله‌هایی که قبل از آن در بازی‌های سونیک ندیده بودیم. در برخی از بخش‌های گیم پلی بازی Shattered Crystal، سونیک دیگر نمی‌تواند بدود و بر همین اساس مجبورا باید کاراکتر را تعویض کنیم تا به بازی ادامه دهیم. علاوه بر این برای پیشروی در بازی باید چندین بار هر مرحله را تمام کنیم که آن را شدیدا خسته‌کننده می‌کند.

 

5. بهترین: بازی Sonic Adventure 2

بهترین بازی سونیک / بهترین بازی های سونیک

میانگین نمرات: 89

برای پنجمین عنوان فهرست بهترین و بدترین بازی های سونیک بازی Sonid Adventure 2 را می‌خواهیم برایتان معرفی کنیم. بازی Sonic Adventure 2 ویژگی‌های بد نسخه قبلی خود را اصلاح کرده و آن را در قالب یک دنباله دلنشین برای ما ارائه داده است. از تغییرات بازی می‌توان به کاهش زمان اختصاص داده شده برای گشت و گذار در محیط دنیای باز (Open-world)، کاهش صداپیشگی اغراق‌آمیز بازی اول و بهینه‌سازی گیم پلی براساس عناوین کلاسیک سونیک اشاره کرد.

علاوه بر آن بازی دارای یک روایت داستانی تاریک با مراحلی اختصاص داده شده برای شخصیت‌های تاریک نیز هست و در آن شاهد بازگشت لوکیشن محبوب باغ شائو (Chao garden) نیز هستیم که همراه با ویژگی‌های دیگر دست به دست هم داده‌اند تا با یک عنوان خوب مواجه شویم.

 

4. بدترین: بازی (Sonic The Hedgehog (2006

بهترین بازی سونیک / بهترین بازی های سونیک

میانگین نمرات: 43

همچنین بخوانید :

برای چهارمین رتبه بهترین و بدترین بازی های سونیک بازی (Sonic The Hedgehog (2006 را در نظر گرفته‌ایم. این نسخه سه بعدی از سونیک در ژانر پلتفرمر باز (Open platformer) طراحی شده است و از ایده کلی و هسته اصلی که عناوین سونیک را جذاب می‌کند به کلی دور شده و عنوانی بی روح را در اختیارمان گذاشته است. در این بازی سونیک در آن حد سریع حرکت نمی‌کند و مجبور است به طور مداوم توقف کند و شخصیت‌های دیگر نیز حال بهتری از سونیک ندارند. در مورد جنبه‌های دیگر بازی نیز به ندرت می‌توانیم به ویژگی‌های خوب اشاره‌ای داشته باشیم. جا دارد به رابطه عجیب و غریب سونیک با یک دختر نیز در این بازی اشاره کنیم که آن را هرچه بیشتر غیرقابل‌تحمل‌ کرده است.

 

3. بهترین: بازی Sonic Mania Plus

بازی های سونیک / بازی های sonic

میانگین نمرات: 91

سومین رتبه فهرست بهترین و بدترین بازی های سونیک به بازی Sonic Mania Plus تعلق دارد. سری بازی های سونیک به ویژه برای طرفداران آن، بدون شک تاریخچه احساسی منحصر‌به‌فرد خود را دارد و بازی Sonic Mania Plus که در سال 2018 منتشر شده است، از آخرین تلاش‌ها برای بازیابی برخی از قسمت‌های خوب این تاریخچه محسوب می‌شود. بازی Sonic Mania Plus به ما یادآوری می‌کند که داشتن یک پلتفرمر دوبعدی کلاسیک از سونیک با همه ویژگی‌های خوب خود زمان و مکان نمی‌شناسد.

جا دارد اشاره کنیم که این بازی توسط افرادی ساخته شده است که با طراحی شخصیت‌های سونیک به همراه چکمه‌های قدیمی‌شان در عین حال نارضایتی خود را از عناوین اخیر سونیک نشان می‌دهند. در یک کلام این پلتفرمر کلاسیک از سونیک سبب شده است که این سری بازی محبوب پس از مدت‌ها جان تازه‌ای به خود بگیرد.

 

2. بدترین: بازی Sonic Boom: Rise of Lyric

بهترین بازی سونیک / بهترین بازی های سونیک

میانگین نمرات: 32

برای دومین عنوان فهرست بهترین و بدترین بازی های سونیک بازی Sonic Boom: Rise of Lyric را انتخاب کرده‌ایم. این بازی که به شکل انحصاری برای پلتفرم WiiU انتشار یافته است، این قضیه را برایمان اثبات می‌کند که سونیک و بازی‌های او چقدر بادوام و ثابت‌قدم هستند؛ چراکه سری‌ بازی‌ها (و حتی رسانه‌های) بسیار کمی می‌توانند عنوانی در این حد افتضاح را منتشر کرده و به زندگی خود ادامه دهند. نکته جالب ماجرا آن جاست که کارتونی با همین نام از سونیک وجود دارد که از نظر استانداردهای کارتون‌ها، بسیار موفق عمل کرده است.

مبارزات در بازی Sonic Boom: Rise of Lyric بسیار خسته‌کننده و تکراری‌اند و مکانیزم پلتفرمینگ آن نیز تا حد غیرقابل بازی‌ بودن پیش رفته است؛ چراکه از کنترل‌های بد و طراحی افتضاح رنج می‌برد. به طور خلاصه می‌توان گفت هیچ نکته مثبتی راجع به بازی Rise of Lyric وجود ندارد که دلمان را به آن خوش کرده و به تجربه بازی ادامه دهیم؛ تا جایی که از بسیاری از جهات این بازی از عنوان Sonic the Hedgehog که قبل‌تر معرفی کردیم نیز بی‌کیفیت‌تر است.

 

1. بهترین: بازی Sonic CD

بهترین بازی سونیک / بهترین بازی های سونیک

میانگین نمرات: 93

بالاخره به رتبه اول فهرست بهترین و بدترین بازی های سونیک رسیدیم و این رتبه به عنوان دیگری جز بازی Sonic CD تعلق ندارد. شاید در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد که عبور از مکان و زمان، اصلی‌ترین ویژگی‌های عنوانی محسوب شوند که در میان بازی‌های سونیک در سایت متاکریتیک بالاترین میانگین نمرات را دریافت کرده است. در بازی Sonic CD قهرمان بازی سعی در نجات سیاره کوچک (Little Planet) دارد که خود جرمی فرازمینی از طرف دکتر روبوتنیک (Dr. Robotnik) محسوب می‌شود.

در بازی Sonic CD پلتفرمینگ دو بعدی با مکانیزم‌های عجیب و غریب سفر زمان ترکیب شده‌اند و در آن مرحله بازی براساس دوره زمانی که در آن زندگی می‌کنید تغییر می‌کند. این بازی از جمله عناوین سونیکی است که علاوه بر گیم پلی درجه یک خود، دارای روایت داستانی نسبتا جذابی نیز هست.

بهترین بازی های اندروید سونیک / بررسی بازی سونیک

بهترین و بدترین بازی های سونیک را براساس میانگین نمراتشان در سایت متاکریتیک برای شما معرفی کردیم و امیدواریم از مقاله‌مان لذت کافی را برده باشید. اگر نیم‌ نگاهی به بازی‌های فهرستمان داشته باشیم، می‌توانیم بگوییم در اغلب موارد بازی‌هایی که نسبت به فرمول کلاسیک عناوین سونیک وفادار مانده‌اند، نتیجه بهتری نسبت به عناوینی گرفته‌اند که قصد ساختارشکنی و یا تغییر شاکله کلی بازی‌های سونیک داشته‌اند. البته در این میان استثناها نیز موجود هستند که از نوآوری خود بر خلاف اغلب موارد ناموفق جواب مثبت گرفته‌اند.

نظر شما در این رابطه چیست؟ نظرات خود را از طریق بخش کامنت‌های سایت با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
احمد
.
18 بهمن 1400، 20:10
پاسخ
2
1
کصخل تو و دیدگاهت و وبسایتت هیچ عنی نیس Shadow the hedgehog با93٪ آمار مثبت برترین عناوین سگا محسوب میشه بعد اومدی خزعبلات خودتو به خورد مردم میدی برو تو کوچه😂😂
avatar
شرم خالص
.
30 مهر 1401، 20:33
پاسخ
0
0
@احمد
این بازی جزء بدترین بازی های سگاء الکی حرف نزن گرافیک گند داستان گند دیالوگ های سطحی من خودم این بازی رو دیدم که چقدر ناقصه اون وقت تو که هیچی ندیدی چی میگی؟
avatar
لاشی
.
25 اسفند 1399، 21:39
پاسخ
4
1
اسکل بد ترین بازی سونیک هستش
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402