تاریخچه شرکت لامبورگینی و معرفی بهترین خودروهای آن

لامبورگینی به عنوان یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های اتومبیل شناخته می‌شود. بهترین خودرو های لامبورگینی را می‌توان محصولاتی جذاب، زیبا و قدرتمند دانست. در این مطلب به تاریخچه شرکت لامبورگینی ایتالیا خواهیم پرداخت.

بسیاری از اهالی صنعت اتومبیل، شرکت خودروسازی لامبورگینی را از خلاق‌ترین و تاثیرگذارترین تولیدکنندگان این حوزه می‌دانند؛ شرکتی که در سال 1963 و با هدف ساخت ماشین‌های جاده‌ای بنیان‌گذاری شد. با ما همراه باشید تا با تاریخچه شرکت لامبورگینی آشنا شده و سپس به گزیده‌ای از بهترین خودرو های لامبورگینی بپردازیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


تاریخچه شرکت لامبورگینی


برای تحلیل بیوگرافی شرکت لامبورگینی باید به دهه 50 میلادی سفر کنیم. برای پاسخ به این سوال که شرکت لامبورگینی در کدام کشور است باید پاسخ دهیم که این کمپانی بزرگ در ایتالیا متولد شده و همچنان در آن قرار دارد. همانطور که انتظار می‌رود، شرکت لامبورگینی در ایران نمایندگی ندارد. امروزه، شرکت لامبورگینی زیر مجموعه آئودی است. با ما در روایت داستان شرکت لامبورگینی همراه باشید.

 

سال‌های اولیه شرکت خودروسازی لامبورگینی

شرکت خودروسازی لامبورگینی

فروچیو لامبورگینی، پیش از بنیان‌گذاری شرکت بزرگ و افسانه‌ای خود، سفارش طراحی یک موتور V12 را به شرکت مهندسی Societa Autostar داده بود. او به دنبال موتوری برای استفاده جاده‌ای می‌گشت. کمپانی Autostar به رهبری جیوتو بیتزارینی، از مهندسان مشهور فراری و خالق فراری 250 GTO، موتوری که امروزه با نام Lamborghini V12 از آن یاد می‌شود را خلق کرد. ظرفیت این موتور 3.5 لیتر، نسبت فشردگی آن 9.5:1 و حداکثر خروجی آن 360 اسب بخار در 9800 دور در دقیقه بود. با این حال، لامبورگینی از محصول نهایی رضایت نداشت و از پرداخت دستمزد تیم بیتزارینی خودداری کرد. دلیل این اختلاف را می‌توان در طراحی افسارگسیخته موتور مورد بحث یافت. در نهایت، کار این دو به دادگاه کشید؛ دادگاهی که در آن بیتزارینی پیروز شد. نخستین شاسی‌های شرکت Lamborghini اثر جیان پائولو دالارا، که با طراحی‌های خود در فراری و مازراتی شناخته می‌شد، بودند.

تیم دالارا شامل یک فارغ‌التحصیل جوان به نام پائولو استانزانی و راننده‌ای نیوزیلندی به نام باب والاس می‌شد.  وظیفه طراحی بدنه بهترین خودرو های لامبورگینی بر عهده فرانکو اسکالیون افسانه‌ای بود. کار طراحی و ساخت ماشین 350GTV شرکت فراری تنها چهار ماه به طول انجامید. این اتومبیل در نمایشگاه تورین با استقبال گرمی از جانب اهالی صنعت خودرو روبرو گشت. به دلیل اختلافات بین لامبورگینی و بیتزارینی، طرح به نمایش گذاشته‌شده فاقد موتور بود. تاریخچه شرکت لامبورگینی رسما در اکتبر سال 1963 و شهر سانتاگاتا بولونیزه آغاز شد. دلیل انتخاب این شهر کوچک توسط شرکت Lamborghini را می‌توان نزدیکی آن به مرکز صنعت اتومبیل‌سازی ایتالیا دانست. فروچیو لامبورگینی، قراردادی اختصاصی با رهبر کمونیست این شهر بست؛ قراردادی که نتیجه آن نبود مالیات و افزایش 19 درصدی پول سرمایه‌گذاری شده توسط شرکت خودروسازی لامبورگینی بود. در طرف مقابل، این کمپانی خودروسازی می‌بایست کارگران خود را مشمول اتحادیه می‌کرد.

 

نخستین ماشین‌های شرکت خودروسازی لامبورگینی

عکس لامبورگینی

استقبال نسبتا خوب خبرنگاران و روزنامه‌نگاران از خودرو Lamborghini 350GTV برای فروچیو کافی نبود. مالک شرکت لامبورگینی تصمیم به تغییر جزییات ساخت و طراحی این اتومبیل گرفت. این ماشین جدید، 350GT نام داشت. از جمله تفاوت‌های این دو خوردو می‌توان به موتور ضعیف‌تر 350GT با قدرت 280 اسب بخار و طراحی جذاب‌تر آن اشاره کرد. خودرو لامبورگینی 350GT در سال 1964 عرضه و با نقدهای بسیار مثبتی روبرو شد. شرکت لامبورگینی 120 نمونه از این ماشین را در عرض دو سال به فروش رساند. دلارا، در سال 1965، تصمیم به بهبود موتور بیزارینی گرفت و ظرفیت آن را به 3.9 لیتر افزایش داد. موتور جدید نخستین بار در ماشین Lamborghini 400GT نصب شد؛ ماشینی که نسخه جادارتر و قدرتمندتر لامبورگینی 350GT به شمار می‌رفت. در ادامه مدل 4 صندلی این ماشین نیز ساخته شد. فروش خودرو مورد بحث بسیار خوب بود و لامبورگینی توانست تعداد کارمندان خود را به 170 نفر افزایش دهد. در ادامه، دالارا، استانزانی و والاس طرح یک ماشین جدید به نام P400 را گسترش دادند. این اتومبیل Lamborghini ترکیبی از ماشین‌های جاده‌ای و مسابقه‌ای بود.

مدیر عامل شرکت لامبورگینی نیز این خودرو را ابزار بازاریابی مناسبی دید و اجازه ساخت آن را صادر کرد. شاسی این ماشین در سال 1965 به نمایش درآمد و نظر اهالی صنعت را به خود جلب کرد. بدنه نسخه نهایی این مدل توسط مارچلو گاندینی طراحی شد و در جشنواره ماشین جنوا مورد رونمایی قرار گرفت. واکنش بسیار خوب کارشناسان به این ماشین لامبورگینی منجر به سرمایه‌گذاری بیشتر این شرکت در آن شد. در سال 1967، نام این مدل به Miura تغییر یافت. امروزه، طراحی و قالب این ساخته کمپانی خودروسازی لامبورگینی به استانداردی معتبر تبدیل شده است. در این زمان، مدیر شرکت لامبورگینی به آرزوی خود رسیده بود؛ او یک ماشین جاده‌ای جذاب و پرفروش را عرضه کرده و در صدر دنیای ماشین‌های مسابقه‌ای نیز قرار داشت.

 

خالقان و مخلوقان جدید

بهترین خودرو های لامبورگینی

چهار سال پس از معرفی ماشین 400GT، مالك كمپاني لامبورگینی تصمیم به جایگزینی آن گرفت. او در ادامه طرح‌های مختلفی چون 400 GT Flying Star II و 400GT Monza را رد کرد. در این زمان، مشکلات مالی شرکت Lamborghini وخامت یافته بودند. در نهایت نیز رئیس شرکت لامبورگینی تصمیم به کار با ماریو ماراتزی گرفت؛ طراحی که پیش از آن در بخش تورینگ این شرکت کار می‌کرد. او طرحی به نام Marzal را توسعه داد، اما این طرح نیز با مخالفت فروچیو روبرو شد. در ادامه، مدلی ضعیف‌تر و کوچک‌تر از ماشین لامبورگینی Marzal به نام Islero 400GT نظر مالک شرکت لامبورگینی را به خود جلب کرد. برخلاف انتظارها، این خودرو در بازار شکست خورد و در عرض یک سال، تنها 125 نسخه از آن به فروش رفت.

در سال‌های بعد، نسخه‌های جدیدی از ماشین لامبورگینی Miura به نام‌های Miura P400 S و Miura P400 Roadster معرفی شدند؛ طرح‌هایی زیبا که به دلیل اختلافات بین مدیر شرکت لامبورگینی و برتون رنگ تولید انبوه را به خود ندیدند. در نهایت، پافشاری فروچیو بر شعار اولیه خود، تولید ماشین‌های جاده‌ای بی‌نقص و در عین عال معمولی، منجر به جدایی دالارا از شرکت شد. بنیان‌گذار شرکت لامبورگینی که به هدف خود رسیده بود، دستیار دالارا یعنی استانزانی را جایگزین او کرد. در ادامه، لامبورگینی ماشین چهار صندلی جدیدی به نام Espada را با موفقیت روانه بازار کرد. بیش از 1000 دستگاه از این خودرو Lamborghini در عرض 10 سال به فروش رفت.

 

درگیری با اتحادیه و مشکلات مالی شرکت خودروسازی لامبورگینی

قیمت لامبورگینی اوروس

سال 1969 را می‌توان زمانی تاثیرگذار و بحرانی در تاریخچه شرکت لامبورگینی دانست. این شرکت با اتحادیه کارگران خود به مشکلات فراوانی خورد. با این حال، محبوبیت فروچیو در بین کارکنان از فروپاشی کامل کمپانی خودرو لامبورگینی جلوگیری کرد. در ادامه، بسیاری از محصولات این شرکت ارتقا یافته و توسط مدل‌های جدیدتر خود، جایگزین شدند. با رونمایی از خودرو لامبورگینی Jarama در نمایشگاه 1970 جنوا، بهترین خودرو های لامبورگینی وارد دوره جدیدی شدند؛ دوره‌ای که مملو از طرح‌های خلاقانه بود. تغییرات قوانین مالیاتی، منجر به پیروی شرکت خودروسازی لامبورگینی از سیاست‌های فراری و پورشه شد. در این بخش از تاریخچه شرکت لامبورگینی با تمرکز بیشتر آن بر تولید ماشین‌های چهارصندلی روبرو می‌شویم. سردمدار بهترین خودرو های لامبورگینی در این زمان را می‌توان اتومبیل Urraco دانست که با موتور V8 و طراحی جذاب خود به انتخابی ایده‌آل برای خانواده‌ها تبدیل شد.

در آغاز دهه 70 میلادی، جهان با رکود اقتصادی قابل توجهی دست و پنجه نرم می‌کرد. در این سال‌ها، شاخه تراکتورسازی لامبورگینی با مشکلات متعددی روبرو شد. بزرگ‌ترین مشتری محصولات این شرکت، واردکننده‌ای آفریقایی به نام سنتو، از ثبت سفارشات جدید خودداری می‌کرد و دولت نظامی جدید بولیوی نیز زیر تمامی قراردادهای مالی خود با شرکت خودروسازی لامبورگینی زد. این مشکلات در کنار قوانین اتحادیه‌ای کارگران این کمپانی، فشار مالی قابل توجهی را بر آن می‌گذاشت. در نهایت، لامبورگینی تصمیم به فروش بخش تراکتورسازی خود به تولیدکننده‌ای به نام SAME گرفت.

 

فروش سهام شرکت لامبورگینی و طلوع عصر روزتی

تاریخچه شرکت لامبورگینی

با توسعه مشکلات مالی، مدیر شرکت Lamborghini تصمیم به فروش آن گرفت. حدود 51 درصد سهام این کمپانی به یک تاجر سوییسی ثروتمند به نام جورج هنری روزتی واگذار شد. او چندان خود را درگیر امور شرکت نکرده و آزادی عمل بسیار خوبی به لامبورگینی داده بود. بحران نفتی سال 1973، فشاری مضاعف بر تمامی شرکت‌های اتومبیل‌سازی دنیا بود؛ فشاری که در قالب کاهش فروش بهترین خودرو های لامبورگینی خود را نشان داد. فروچیو،‌در سال 1974، تصمیم به فروش 49 درصد سهام باقی‌مانده خود به رنه لیمر، یکی از دوستان روزتی،‌ گرفت و دوران بازنشستگی خود را در ساحل دریاچه تراسیمنو گذراند. در سال‌های آینده، بسیاری از ماشین‌های این کمپانی دستخوش تغییرات شدند. مدل‌های جدیدی چون Countach Lp 400 و Silhouette به بازار آمده و با اقبال کمی در بازار جهانی روبرو گشتند. شرکت خودروسازی لامبورگینی در سال 1977 از نخستین خودرو نظامی خود به نام Cheetah رونمایی کرد.

عملکرد ضعیف این اتوموبیل نظامی در آزمایش‌ها، از نهایی‌شدن آن جلوگیری کرد. با گذر سال‌ها، وضعیت لامبورگینی رو به وخامت می‌رفت. این شرکت در سال 1978 اعلام ورشکستگی کرد و به دو برادر کارآفرین سوییسی به نام ژان کلود و پاتریک میمران واگذار شد. در این زمان، شرکت Lamborghini بر توسعه محصول شکست‌خورده Silhouette تمرکز کرد. نام نسخه جدید این ماشین، Jalpa بود؛ خودرویی موفق که نمونه‌ای ارزان‌تر و خانوادگی‌تر از لامبورگینی Countach بود. ماشین Countach نیز دستخوش تغییرات فراوانی گشت و در نهایت با نام LP 500S در آمریکا عرضه شد. در ادامه، پاتریک میمران سرمایه‌گذاری قابل توجهی در این کمپانی کرد. این زمان به عنوان نقطه عطفی در تاریخچه شرکت لامبورگینی محسوب می‌شود. نتیجه این سرمایه‌گذاری، رونمایی از ماشین Countach LP 5000 Quattrovalvole، ماشین شاسی‌بلند LM002 و موفقیت ضمنی کمپانی بود. میمران، در سال 1987، تصمیم به فروش شرکت لامبورگینی به گروه تجاری کرایسلر گرفت.

 

حکومت شش ساله کرایسلر

قیمت لامبورگینی در ایران

گروه کرایسلر، به رهبری لی ایکوکا، شرکت خودروسازی لامبورگینی را پرداخت مبلغ 25.2 میلیون دلار تصاحب کرد. بسیاری از اعضای کلیدی کمپانی چون الفیری، مارمیرولی، ونتورلی، چکارانی و سگارزی به کار خود در آن ادامه دادند. کرایسلر کار خود را با تزریق 50 میلیون دلار به شرکت Lamborghini آغاز کرد؛ آن‌ها به دنبال ساخت ماشین‌های فوق لوکس و رقابت با فراری 328 بودند. در این زمان، لامبورگینی برای اولین بار وارد مسابقات اتومبیل‌رانی شد. بودجه اولیه این بخش جدید 5 میلیون دلار بود. وظیفه رهبری آن نیز بر دوش امیل نووارو گذاشته شد. نخستین عضو تیم نووارو، مارو فورگیری، مهندسی مشهور با سابقه رهبری تیم فرمول یک فراری، بود.

در این بخش از تاریخچه شرکت لامبورگینی به تلاش‌های مهندسان آن بر توسعه وارث معنوی ماشین Countach بر خواهیم خورد. نام این خودرو Lamborghini جدید، Diablo بود. وظیفه طراحی دیابلو را مارچیلو گاندینی بر عهده داشت. با این حال، مدیران کرایسلر از کار گاندینی راضی نبوده و از تیم داخلی خود به رهبری تام گیل در توسعه دیابلو استفاده کردند. با بازگشت نووارو در سال 1987، جلوی نفوذ فراوان مدیران کرایسلر در ساخت ماشین لامبورگینی دیابلو گرفته شد. در ادامه، کرایسلر طرح مفهومی جدیدی به نام لامبورگینی Portofino را معرفی کرد؛ طرحی که با استقبال سرد کارشناسان و کارمندان لامبورگینی مواجه شد. در همین سال‌ها، طرح عجیب Bertone Genesis نیز مورد رونمایی قرار گرفت. تنها هدف کرایسلر از معرفی این ماشین، جلب نظرات بود.

 

موفقیت دیابلو و ورود مالکان آسیایی

فیلم لامبورگینی

در سال 1990، از نسخه نهایی ماشین لامبورگینی Diablo پرده‌برداری شد؛ خودرویی که در آن زمان سریع‌ترین ماشین دنیا بود. موفقیت بسیار خوب این ماشین، شرکت خودروسازی لامبورگینی را به سوددهی رساند. با این حال، موفقیت این خودرو دیری نپایید و آمریکایی‌ها علاقه چندانی به آن نشان ندادند. در سال 1994، کرایسلر تصمیم به فروش شرکت Lamborghini به یک شرکت تجاری اندونزیایی به نام MegaTech گرفت. مبلغ این قرارداد، 40 میلیون دلار بود. این گروه تجاری، شرکت آمریکایی وکتور موتورز را نیز در اختیار داشت و تصمیم به ترکیب دو کمپانی ماشین‌سازی خود گرفت. مایکل کیمبرلی، رییس سابق جنرال موتورز، به عنوان رهبر این همکاری انتخاب گشت.

او ساختار شرکت لامبورگینی را به کلی تغییر داد؛ تغییری که منجر به موفقیت بسیار خوب ماشین Diablo SuperVeloce در غرب شد. در این زمان، 60 درصد سهام لامبورگینی در اختیار شرکت اندونزیایی مذکور و 40 درصد آن متعلق به شرکت مالزیایی MyCom بود. فروش بهترین خودرو های لامبورگینی افزایش بسیار خوبی را تجربه کرد؛ فروشی که منجر به خروج آن از زیر بار بدهی نشد. در ادامه، ویتوریو دی‌کاپو به عنوان مدیر عامل لامبورگینی انتخاب شد. او که با 40 سال سابقه، از کهنه‌کاران صنعت خودروسازی به حساب می‌آمد، با اقدامات کاهش هزینه‌ای، اخراج شماری از مدیران و مشاوران و تغییر خط تولید موفق به بهبود قابل توجه وضعیت کمپانی شد. به عقیده بسیاری، دوران طلایی تاریخچه شرکت لامبورگینی آغاز شده بود.

 

بحران اقتصادی آسیا و فروش به آئودی

قیمت لامبورگینی

در سال 1998، شرکت‌های آسیایی دچار رکود مالی قابل توجهی گشتند. در همین حال، مدیر جدید کمپانی وولکس‌واگن یعنی فردیناند پیئش، شروع به خرید تعداد زیادی از شرکت‌های مختلف چون بنتلی، بوگای و لامبورگینی کرد. آئودی به عنوان یکی از زیرشاخه‌های وولکس‌واگن، با پرداخت 110 میلیون دلار آمریکا صاحب شرکت لامبورگینی شد. آن‌ها به دنبال تقویت وجه خود در حوزه ماشین‌های اسپورت بودند. این تصاحب جدید، منجر به تغییر ساختار دوباره شرکت Lamborghini شد. وظیفه مدیریت کمپانی نیز به فرانز جوزف پفگن، رییس آئودی، اختصاص یافت. در این سال‌ها، آخرین نسخه از ماشین Diablo ساخته و عرضه شد. این پایان کار دیابلو بود.

تسلط آمریکایی‌ها، تاثیر قابل توجهی بر بهترین خودرو های لامبورگینی داشت. پس از گذشت فاصله‌ای 10 ساله، ماشین بعدی لامبورگینی به نام Murcielago ساخته و عرضه شد؛ اتومبیلی جذاب و زیبا که یادآور نخستین طراحی‌های فروچیو لامبورگینی افسانه‌ای بود. این خودرو در سال 2005 ارتقا یافت. از جمله مشخصات آن می‌توان به قدرت موتور 631 اسب بخاری اشاره کرد. نام داخلی این ماشین، LP 640 بود. ماشین لامبورگینی LP 640 را می‌توان پایه‌گذار دنده E در اتومبیل‌ها دانست؛ دنده‌ای که امروزه به استانداردی در صنعت خودرو تبدیل شده است. در این سال‌ها، شرکت Lamborghini ثبات بسیار خوبی را تجربه می‌کرد. محبوب‌ترین و موفق‌ترین محصول آن‌ها در این زمان را می‌توان لامبورگینی گالاردو دانست. در سال 2007، وفلگنگ اگر به مقام مدیریت آئودی و لامبورگینی رسید.

 

دوران مدرن شرکت خودروسازی لامبورگینی

لامبورگینی جدید

در اواخر دهه نخست قرن بیست ویکم، این کمپانی نسخه‌های جدیدی از ماشین‌های Gallardo و Muricielago را تولید کرد. بیشترین میزان سودآوری در تاریخچه شرکت لامبورگینی به سال 2008 اختصاص دارد. آن‌ها موفق به فروش 2430 دستگاه خودرو در این سال شدند. یکی از پر فراز و پرفرازونشیب‌ترین بازارها در این دوران، بازار آسیا بود؛ بازاری که در ابتدا حدود 25 درصد فروش جهانی شرکت خودروسازی لامبورگینی را تامین می‌کرد. این فروش در سال 2009 به میزان 50 درصد کاهش یافت. مدیر عامل وقت لامبورگینی، استفان وینکلمان، تداوم کاهش فروش ماشین‌های اسپورت را تا سال 2011 پیش‌بینی می‌کرد. با نگاهی به تاریخچه شرکت لامبورگینی به تحقق این پیش‌بینی پی خواهیم برد. در آغاز دهه گذشته، ماشین لامبورگینی مورسیه لاگو عرضه شد. شرکت خودروسازی لامبورگینی مدیرعامل های متعددی داشته است، اما شاید بتوان بهترین و موفق‌ترین آنها را وینکلمان دانست. ارزش کمپانی لامبورگینی در سال 2014 حدود 2 ميليارد یورو بود.

یکی از جذاب‌ترین ساخته‌های شرکت لامبورگینی آونتادور است؛ غولی زیبا و قدرتمند که نظر روزنامه‌نگاران و مشتریان را جلب کرد. در سال 2013، ماشین لامبورگینی وننو معرفی شد. این خودرو را می‌توان ترکیبی از ماشین‌های جاده‌ای و مسابقه‌ای دانست. قیمت 4500000 دلاری این خودرو، آن را به گران‌ترین ماشین تاریخچه شرکت لامبورگینی تبدیل کرد. لازم به ذکر است که کمتر از 10 نسخه از این اتومبیل تولید شدند. شرکت Lamborghini تولد 50 سالگی خود را با معرفی مدلی مخصوص از ماشین Aventador جشن گرفت. در ادامه نیز شاهد موفقیت ساخته‌های بعدی شرکت لامبورگینی چون Aventador SV، Centenario و Aventador Super Veloce Jota بودیم. شاید بتوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ساخته این کمپانی در سال گذشته را ماشین لامبورگینی Huracan دانست؛ ماشینی که به عنوان یکی از سریع‌ترین خودروهای دنیا شناخته می‌شود. از جمله دیگر محصولات این شرکت در دهه گذشته می‌توان به ماشین شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس و اتومبیل هیبرید لامبورگینی سیان اشاره کرد. جالب است بدانید در حال حاضر، سرمایه بنیانگذار و اولین صاحب کمپانی لامبورگینی يعنی فروچيو، حدود 1 الی 5 ميليون دلار تخمين زده می‌شود؛ در حالی كه نزديک به سه دهه از مرگ او می‌گذرد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت شرکت لامبورگینی مراجعه کنید.

 


بهترین خودرو های لامبورگینی


پس از بررسی تاریخچه شرکت لامبورگینی نوبت به جذاب‌ترین و خوش‌ساخت‌ترین مخلوقات این شرکت محبوب می‌رسد. در معرفی بهترین خودرو های لامبورگینی با ما همراه باشید. عکس و جزييات تمامی این ماشین‌ها در سایت رسمی شرکت لامبورگینی موجود هستند. در سالهای گذشته، شایعاتی مبنی بر حضور یک طراح ایرانی شرکت لامبورگینی پخش شد. جالب است بدانید در سال 2018، گروهی از مهندسان ایران لامبورگینی مورسیه لاگو اس وی را بازسازی کرده و برخی این خبر را به منزله اشتغال طراحی ایرانی در شرکت خودروسازی لامبورگینی می‌دانستند.

 

لامبورگینی اوروس

لامبورگینی سیان

بسیاری از کارشناسان، اوروس را از بهترین خودرو های لامبورگینی دانسته و آن را در به عنوان نخستین فوق شاسی‌بلند بازار می‌شناسند. اين محصول را می‌توان بهترین خودرو لامبورگینی برای خانواده‌ها دانست. در هر صورت، این خودرو را باید محصولی زیبا، لوکس و اسپورت توصیف کرد که عملکرد قابل توجه و فوق‌العاده را در کنار راحتی و انعطاف عالی ارائه می‌دهد. قیمت لامبورگینی اوروس از 200000 دلار شروع می‌شود. با نگاهی به عکس لامبورگینی اوروس متوجه جذابیت و زیبایی این خودرو خواهید شد.

 

لامبورگینی هوراکان

لامبورگینی ایرانی

خرید لامبورگینی هوراکان را می‌توان به منزله ورود به دنیای جدیدی از اتومبیل‌ها دانست. این خودرو جذاب، نخستین بار در سال 2014 عرضه شد. اگر به دنبال یکی از بهترین خودرو های لامبورگینی هستید، هوراکان انتخابی عالی برای شما خواهد بود. بسیاری این اتومبیل را بهترین ماشین لامبورگینی دنیا می‌دانند.

 

لامبورگینی اونتیدور

لامبورگینی گالاردو

حدود 10 سال از ورود اونتیدور به بازار ماشین‌ها می‌گذرد؛ اتومبیلی که حتی امروز نیز به عنوان یکی از بهترین خودرو های لامبورگینی شناخته می‌شود. تاکنون، نسخه‌های متنوع فراوانی از این ماشین عرضه گشته‌اند. طراحی زیبا و عملکرد عالی، لامبورگینی اونتیدور را به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین و جذاب‌ترین مخلوقات صنعت اتومبیل‌سازی مطرح کرده‌اند. با مشاهده فیلم لامبورگینی اونتیدور به جذابیت و هیبت این خودرو پی خواهید برد. اونتيدور را باید محبوب‌ترين و بهترین ماشین لامبورگینی در ایران خطاب کرد.

 

لامبورگینی سنتناریو

لامبورگینی مورسیه لاگو

این لامبورگینی جدید را می‌توان محصولی محبوب و کمیاب دانست که به مناسبت تولد 100 سالگی فروچیو لامبورگینی بزرگ ساخته شده است. در مجموع، 20 دستگاه از این ماشین تولید گشت که همگی در همان ساعات ابتدایی به فروش رفتند. سنتاریو را می‌توان از بهترین خودرو های لامبورگینی دانست.

 

لامبورگینی گالاردو

لامبورگینی در تهران

شاید بتوان بهترین ماشین لامبورگینی جهان را این خودرو جذاب و انقلابی دانست. گالاردو، پرفروش‌ترین و مشهورترین ساخته لامبورگینی بود و تا مدت‌های وظیفه پرچمداری این شرکت را بر عهده داشت. جانشین این خودرو، لامبورگینی هوراکان است. این خودرو را می‌توان از بهترین ماشین های شرکت خودروسازی لامبورگینی دانست.

 


سخن پایانی


خرید لامبورگینی

در این مطلب به داستان تاسیس شرکت لامبورگینی پرداخته و در ادامه تمامی فراز و نشیب‌های فراوان این کمپانی را بررسی کردیم. در نهایت نیز با بهترین خودروی لامبورگینی 2020 آشنا شده و به سوالاتی چون شرکت لامبورگینی کجاست پاسخ دادیم. پرطرفدارترین لامبورگینی ایرانی ها را کدام می‌دانید؟ لامبورگینی مورد علاقه شما کدام است؟ آیا قیمت لامبورگینی در ایران را منطقی می‌دانید؟ آیا تاکنون لامبورگینی در تهران دیده‌اید؟ نظراتتان در مورد محصولات شرکت لامبورگینی را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

6
12345
امتیاز به مطلب

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

1 2 3 4 5
دیــدگاههای کاربـــران
بارگذاری ...
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما در مجله خبری پلازا منتشر نخواهد شد. بخش‌هایی که با علامت * مشخص شده اند اجباری هستند.

0/1500
captcha