راهنمای خرید ضبط ماشین | بهترین ضبط های ماشین در ایران

راهنمای خرید ضبط ماشین
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر پا قلب دوم انسان باشد، سیستم صوتی نیز می‌تواند قلب دوم خودرو نام بگیرد! در این مقاله با راهنمای خرید ضبط ماشین همراه شما خواهیم بود.

ضبط ماشین یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک خودرو است. گرچه یک خودرو بدون ضبط سال‌ها می‌تواند مثل ساعت کار کند، اما یک راننده نمی‌تواند! داشتن یک ضبط خوب برای ماشین می‌تواند اعتماد به نفس راننده و لذت رانندگی او را به طرز چشم گیری بالا ببرد. جوان‌تر‌ها بیشتر از آن که به سیستم فنی خودرو دقت کنند، سیستم صوتی آن برایشان مهم است. در این مقاله از پلازا قصد داریم به این سوال که بهترین ضبط ماشین کدام است پاسخ دهیم و یک راهنمای خرید ضبط خودرو برای شما عزیزان تدوین کنیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


نکاتی که هنگام خرید ضبط ماشین باید بدانید


قبل از مبادرت به خرید یک ضبط ماشین، باید بدانید چه معیارهایی در انتخاب ضبط ماشین مهم است و چه عواملی بهترین ضبط ماشین را تعیین می‌کنند. در این بخش از  راهنمای خرید ضبط ماشین، قصد داریم به توضیح نکات و معیارهایی که باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشید بپردازیم.

 

نوع اسپیکر ضبط

راهنمای خرید ضبط خودرو/Best car speaker

اسپیکرها در بازار ایران دو نوعند: اسپیکرهای فول رنج و کامپوننت. اسپیکرهای فول رنج معمولا به صورت یک سیستم واحد هستند و قیمت کمی دارند. این نوع اسپیکرها آسان نصب می‌شوند و توانایی تولید اکثر صداها را دارند. اسپیکرهای کامپوننت، اما محصولات گران‌تری هستند که با توجه به طراحی قابل حملشان می‌توانند صداهای بسیار باکیفیت‌تری تولید کنند.

 

کیفیت صدا

حتما تاکنون با این مشکل مواجه شده‌اید که زمانی که صدای موسیقی خود را بالا می‌برید، کیفیت موسیقی به طرز قابل توجهی کاهش می‌یابد. این موضوع بخاطر کم بودن کیفیت ذاتی اسپیکر ضبط ماشین شماست. هرچه رنج ساپورت اسپیکر شما بیشتر باشد، کیفیت موسیقی پخش شده نیز بیشتر خواهد بود و در صورتی که بخواهید موسیقی با صدای بلند گوش دهید، صدای خواننده را به وضوح می‌شنوید.

مورد دیگری که تاثیر زیادی در کیفیت صدای ضبط ماشین شما دارد و قصد داریم در این راهنمای خرید ضبط ماشین به بررسی آن بپردازیم، فرکانس اسپیکر ضبط ماشین شماست. کف فرکانس یک ضبط معمولا 20 هرتز و سقف قابل قبول برای آن 20 هزار هرتز است که البته آستانه شنوایی ما نیز همین مقدار است. سعی کنید اگر می‌خواهید یک اسپیکر باکیفیت داشته باشید، اسپیکر خود را از میان آن‌هایی انتخاب کنید که فرکانس بالاتری دارند. اما فراموش نکنید که فرکانس یک معیار برای انتخاب بهترین ضبط ماشین است و پیچیدگی اسپیکرها و ضبط‌های امروزی، تصمیم گیری بر اساس یک معیار را دشوار کرده است. پس تا انتهای این راهنمای خرید ضبط ماشین با ما همراه باشید.

 

حساسیت اسپیکر

راهنمای خرید ضبط خودرو/Best car speaker

حساسیت (Sensitivity) یک اسپیکر به معنای میزان وات برقی است که اسپیکر برای تولید یک صدای معین مصرف می‌کند. هرچه حساسیت یک اسپیکر بیشتر باشد، میزان برق مصرفی آن برای تولید یک صدای معین کمتر است. البته ناگفته نماند ضبط‌هایی با حساسیت کم در کنار یک آمپلی فایر مناسب می‌توانند با مصرف برق زیاد صداهای جالبی تولید کنند!

 

هندلینگ قدرت اسپیکر

هندلینگ قدرت (Power Handling) چهارمین معیار راهنمای خرید ضبط خودرو ما برای انتخاب بهترین ضبط ماشین است. هندلینگ قدرت که با وات سنجیده می‌شود، میزان قدرت صدایی است که اسپیکر می‌تواند بدون افت کیفیت صدا، آن را منتقل کند. اگر صدای بلند در ضبط ماشین شما شبیه به صدای نویز می‌شود، هندلینگ قدرت ضبط ماشین شما واقعا کم است!

Root-mean-square یا (RMS) یکی دیگر از معیارهای سنجش برای هندلینگ قدرت است. عدد RMS معمولا بیانگر میزان زمان ممتدی است که اسپیکر می‌تواند صدایی با بلندی خاص را منتقل کند. اگر در مشخصات ضبط ماشین خود به عبارت Peak value نیز برخورد کردید، خوب است بدانید که این عدد به معنای بیشترین قدرتی است که اسپیکر ضبط ماشین شما می‌تواند در کوتاه مدت منتقل کند.

 

2way یا 3way به چه معنا هستند؟

راهنمای خرید ضبط ماشین/Best car speaker

حتما با عبارات 2way یا 3way در ضبط ماشین برخورد کرده‌اید. اسپیکرهای 2way که به آن‌ها کواکسیال 2way نیز گفته می‌شود، توانایی تولید صداهای بلند را دارند که با یک ووفر می‌توانند صداهای پایین را نیز تولید کنند. اسپیکرهای 3way یا 4way دارای صدای با کیفیت‌تری هستند که تجهیزات جانبی بیشتری بر روی آن‌ها سوار می‌شود و کارایی بهتری برای شما دارند. این اسپیکرها فرکانس بیشتری را پشتیبانی می‌کنند. هر دو نوع این اسپیکرها، با یک وسیله به نام توییتر (Tweeter) کار می‌کنند که توانایی تولید صداهای بلند را دارد.

 

هزینه

اگر فرد میانسالی باشید، به این راحتی‌ها قانع نمی‌شوید هزینه زیادی را صرف سیستم صوتی خودرو کنید! شما می‌توانید بدون یک ریال هزینه، از ضبط و اسپیکر فابریک خودرو خود استفاده کنید؛ ولی اگر قصد دارید صدای بهتری بشنوید، باید با توجه به اندازه جیبتان و مواردی که در این راهنمای خرید ضبط خودرو اشاره کردیم، بهترین ضبط ماشین را انتخاب کنید و برای آن هزینه کنید. بدیهی است ضبط و اسپیکرهایی باکیفیت صدای بهتر و تجهیزات جانبی پیشرفته‌تر، به اندازه بیشتری از حساب بانکی شما پول طلب می‌کنند.

 


اجزای یک ضبط ماشین


اگر از دسته کسانی هستید که دوست ندارند وقتی تزئیناتی اتومبیل در مورد ساب ووفر یا توییتر ضبط ماشین حرف می‌زنند، فقط سر تکان دهید، پس این بخش مهم راهنمای خرید ضبط ماشین ما را بخوانید. بخش‌هایی که در ادامه به آنها می‌پردازیم، واژه‌هایی هستند که شما باید معنی آن‌ها را بدانید:

 

توییتر

راهنمای خرید ضبط خودرو /Best car speaker

توییتر یا تیوتر (به قول خودشان!) وسیله‌ای برای تولید صداهای بلند هستند. توییتر بر روی اکثر اسپیکرها وجود دارد و کمک می‌کند صداهای بلند به خوبی به گوش شما برسند. شاید به نام توییتر فکر می‌کنید. اگر می‌خواهید دلیل نامگذاری جالب توییتر را بدانید کمی حوصله کنید.

 

آمپلی فایر

راهنمای خرید ضبط خودرو /Best car speaker

صدای تولیدی توسط دستگاه‌های صوتی معمولا قابل شنیدن نیستند و آمپلی فایر وظیفه دارد طیف فرکانسی صداها را جوری تنظیم کند که به گوش انسان قابل پخش باشد! زمانی که صحبت از آمپلی فایر می‌شود، صدای بسیار بلند در ذهن ما می‌آید؛ اما بهتر است بدانید که در اسپیکرها آمپلی فایرهای کوچکی تعبیه می‌شود که تا حد کمی تقویت کننده صدا هستند و به اصطلاح کار ما را راه می‌اندازند.

 

ووفر و ساب ووفر

بهترین ضبط ماشین

همان طور که می‌دانید گوش ما تنها صداهایی را می‌شنود که بین 20 تا 20 هزار هرتز فرکانس دارند. صدای 20 هرتز بسیار بم و صدای 20 هزار هرتز بسیار تیز و جیغ مانند است. ووفر برای تولید صداهای 40 تا 500 هرتز (که در خودرو کاربرد کمتری دارد) و ساب ووفر برای تولید صداهای 20 تا 200 هرتز استفاده می‌شوند. البته میدووفرهایی نیز وجود دارند که برای تولید صدای 500 تا 2000 هرتز از آن‌ها استفاده می‌شود و بیشتر مخصوص کارگردان‌های سینمایی هستند.

همچنین بخوانید :

اینجا به نکته نامگذاری جالبی می‌رسیم که وعده داده بودیم! ووف یا Woof در دایره لغات انگلیسی به معنای صدای سگ است. توییت به معنای صدای جیرجیرک است که فرکانس یا بسامد بالایی دارد. حال می‌فهمیم چرا ووفرها وظیفه تولید صداهایی با فرکانس کم و توییترها وظیفه تولید صداهایی با فرکانس بالا را دارند!

 

کامپوننت

 ضبط ماشین/Best car speaker

کامپوننت (یا اگر با فرد حرفه‌ای حرف می‌زنید؛ کامپ!) نوعی اسپیکر است که بخش‌های مختلف آن مثل آمپلی فایر، توییتر و… جدا هستند و به وضوح دیده می‌شوند. کامپ‌ها می‌توانند صداهایی بم و جیغ را به خوبی پخش کنند و در کل این محصولات، حرفه‌ای ترند.

 


بهترین ضبط های ماشین در ایران


برندهای ایرانی و خارجی مختلفی در بازار ایران وجود دارند. برای انتخاب بهترین ضبط ماشین بهتر است این برندها را بشناسیم. از برندهای موجود در بازار می‌توان به برند پایونیر، مارشال، سونی و JVC اشاره کرد. در ادامه راهنمای خرید ضبط ماشین قصد داریم شما را با مطرح‌ترین و بهترین ضبط ماشین که در بازار کشورمان وجود دارند، آشنا کنیم.

 

ضبط خودرو پایونیر مدل MVH-S115UI

بهترین ضبط ماشین/Best car speaker

  • قیمت: حدود یک میلیون و 200 هزار تومان

این ضبط ماشین یکی از پرفروش‌ترین محصولات بازار ایران است. پایونیر برند نام آشنای بازار ایران است و محصولات بسیار پرفروش و باکیفتی را روانه بازار می‌کند. ضبط خودرو پایونیر مدل MVH-S115UI قابلیت جدا شدن داشته و از پورت USB و پورت AUX پشتیبانی می‌کند. حداکثر قدرت صدای خروجی این پنل 50 وات است و کیفیت صدای 24 بیتی دارد. 1 جفت خروجی RCA و خروجی مستقیم ساب ووفر از دیگر ویژگی‌های این پنل ضبط ماشین هستند. این محصول با سیستم عامل اندروید و iOS سازگار است.

 

ضبط خودرو پایونیر DEH-9450UB

راهنمای خرید ضبط ماشین

  • قیمت: حدود 3 میلیون و 700 هزار تومان

یکی دیگر از محصولات با کیفیت پایونیر، ضبط خودرو پایونیر مدل DEH-9450UB است. این محصول که قابلیت جدا شدن نیز دارد، دارای 2 عدد پورت USB و یک پورت AUX است. این مدل ضبط پایونیر از فرمت‌های موسیقی MP3، فرمت WMA، فرمت WAV و ACC پشتیبانی می‌کند. حداکثر توان خروجی این ضبط، 50 وات و از 4 اسپیکر مختلف است. خروجی مستقیم ساب ووفر و 3 جفت درگاه RCA از دیگر ویژگی‌های این محصول هستند. این محصول با سیستم عامل iOS سازگار است.

 

ضبط خودرو پایونیر مدل IR27BU

راهنمای خرید ضبط خودرو

  • قیمت: حدود صد هزار تومان

ضبط خودرو پایونیر مدل IR27BU، سومین ضبط ماشین از راهنمای خرید ضبط خودرو ما است. این ضبط، قابلیت جدا شدن ندارد و از یک پورت USB و یک پورت AUX و البته از بلوتوث پشتیبانی می‌کند. این محصول با سیستم عامل‌های ویندوز فون، اندروید، iOS و بلک بری سازگار است. فرمت MP3، فرمت AAC، فرمت WMA و FLAC از فرمت‌های پشتیبانی شده توسط این ضبط ماشین هستند. کیفیت صدای 16 بیتی و حداکثر قدرت صدای خروجی نیم واتی از دیگر ویژگی‌های پایونیر مدل IR27BU هستند.

 

ضبط خودرو مدل JSD-520 BT

بهترین ضبط ماشین/Best car speaker

  • قیمت: حدود 300 هزار تومان

پخش کننده خودرو مدل JSD-520 BT، یک محصول بدون قابلیت جدا شدن از محل نصب است. این محصول یک عدد پورت USB، یک عدد پورت AUX و توانایی پشتیبانی از بلوتوث دارد. فرمت WAV، فرمت MP3 و WMA از جمله فرمت‌های قابل پخش در این ضبط ماشین هستند. حداکثر قدرت صدای خروجی این پنل 240 وات است، اما خروجی مستقیم ساب ووفر ندارد.

 

ضبط خودرو پایونیر AVH-X6750DVD

بهترین ضبط ماشین/Best car speaker

  • قیمت: حدود 6 میلیون تومان

محصول بعدی راهنمای خرید ضبط خودرو ما، ضبط پایونیر AVH-X6750DVD است. این محصول مجهز به یک صفحه نمایش 7 اینچی WVGA بوده و دارای یک عدد پورت USB و یک پورت AUX و یک پورت AV است. اندروید و iOS سیستم عامل‌های سازگار با این پنل ضبط هستند. WAV، فرمت MP3، فرمت WMA، فرمت DivX و MPEG 1 – 2 از جمله فرمت‌های قابل پخش در این محصول هستند.

کیفیت صدای 24 بیتی و حداکثر قدرت صدای خروجی 50 واتی (از دو اسپیکر) و 3 جفت درگاه RCA از دیگر ویژگی‌های فنی ضبط پایونیر AVH-X6750DVD هستند. دیگر ویژگی‌های پایونیر AVH-X6750DVD عبارتند از قابلیت MIXTRAX، قابلیت Mirror Link و قابلیت کنترل ساب‌ووفر.

 

ضبط خودرو سونی مدل DSX-A110UW

راهنمای خرید ضبط ماشین

  • قیمت: حدود 800 هزار تومان

سونی مدل DSX-A110UW یکی از محصولات برند سونی در راهنمای خرید ضبط ماشین ما است. این محصول جداشدنی، دارای یک عدد پورت USB و یک عدد پورت AUX است. حداکثر قدرت صدای خروجی این محصول 55 وات است. در جعبه این محصول قاب پنل، ریموت کنترل و سوکت نصب وجود دارد. ویژگی منحصربه‌فرد این محصول پخش فرمت FLAC است.

 

ضبط خودرو مدل 404TF

راهنمای خرید ضبط خودرو

  • قیمت: حدود 600 هزار تومان

ضبط مدل 404TF آخرین محصول از راهنمای خرید ضبط خودرو ما است. این پخش کننده زیبا دارای یک صفحه نمایش 4.5 اینچی TFT LCD با روزولوشن 800 در 600 پیکسل است. یک عدد پورت USB و یک پورت AUX و یک پورت AV و بلوتوث از جمله قابلیت‌های اتصالی این ضبط ماشین است. این ضبط ماشین از فرمت‌های ویدیویی RMVB، فرمت RM، فرمت FLV، فرمت 3GP، فرمت MPEG، فرمت DIVX، فرمت XVID، فرمت DAT، فرمت VOB، فرمت AVI، فرمت MP4 و MP5 و از فرمت‌های صوتی WAV، فرمت MP3، فرمت WMA، فرمت FLAC، فرمت AAC، فرمت APE و OGG پشتیبانی می‌کند.

همچنین صفحه نمایش این ضبط تنها قادر به پخش تصاویر با فرمت JPG است. حداکثر قدرت صدای خروجی 60 وات (از چهار اسپیکر) و کیفیت صدای 24 بیتی از ویژگی‌های فنی این محصول هستند.

در این مقاله با راهنمای خرید ضبط ماشین همراه شما بودیم. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به سیستم صوتی خودرو خود اهمیت بسیاری می‌دهند، تجربیات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

مشاهده و خرید انواع اسپیکرهای بی سیم و با سیم
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402