راهنمای انتخاب ضد آفتاب + قیمت در بازار ایران

راهنمای انتخاب ضد آفتاب
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

امروزه ضدآفتاب نقش مهمی در روتین پوستی افراد مختلف دارد. یک ضدآفتاب خوب، از پوست در برابر نور خورشید محافظت کرده، به آن ظاهر سالم‌تری می‌بخشد و از پیری زودرس سلول‌های پوستی و همچنین ابتلا به سرطان پوست جلوگیری می‌کند. اما آیا می‌دانید باید کدام نکات خرید کرم ضد آفتاب را رعایت کنید؟ با ما همراه باشید تا راهنمای انتخاب ضد آفتاب مناسب پوستتان را در اختیارتان بگذاریم.

همه مردم در هر سن و با هر جنسیتی در تمامی فصول برای محافظت از پوست خود در برابر آسیب‌های ناشی از نور فرابنفش خورشید به کرم ضد آفتاب نیاز دارند. اما نکات خرید کرم ضد آفتاب خیلی زیادند. برای خرید کرم ضد آفتاب مناسب باید چه کرد؟ چند نوع ضدآفتاب داریم؟ بهترین مارک ضد افتاب از نظر پزشکان چیست؟ کدام کرم ضد آفتاب با ماندگاری بالا مناسب پوست شماست؟ در مقاله راهنمای انتخاب ضد آفتاب پلازا، پاسخ این سوال‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید

ضدآفتاب چیست و چند نوع ضدآفتاب داریم؟

نکات خرید کرم ضد آفتاب

اجازه بدهید در ابتدای راهنمای انتخاب ضد آفتاب، درباره ضدآفتاب‌ها و انواع آن‌ها صحبت کنیم. ضد آفتاب‌ها محصولاتی به صورت لوسیون، اسپری، ژل، فوم و کرم هستند که بخشی از اشعه‌های ماوراء بنفش خورشید ‌(UV) را جذب یا منعکس می‌کنند و نتیجتا به محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی کمک می‌کنند. استفاده صحیح از ضد آفتاب حتی می‌تواند مانع از ایجاد چین و چروک، لکه‌های تیره و افتادگی پوست شود. علاوه بر این استفاده از ضد آفتاب‌ها می‌تواند از ابتلا به دو نوع سرطان ملانوما و سرطان سلول سنگفرشی جلوگیری کند. شواهد اندکی نیز نشان از تاثیر ضد آفتاب بر جلوگیری از ابتلا به سرطان سلول پایه‌ای دارند.

نتیجه تحقیقاتی در سال 2013 نشان داد که استفاده منظم و مناسب از ضد آفتاب می‌تواند سرعت ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست را کند کرده یا به طور موقت از ایجاد آن بر پوست جلوگیری کند. نتایج این تحقیق از طریق مطالعه بر 900 نفر در استرالیا در طول 4 سال و نیم استفاده روزانه از ضد آفتاب‌هایی به دست آمد که پوست را نسبت به هر دو نوع اشعه فرابنفش UVA و UVB محافظت می‌کردند. در پایان این تحقیق مشخص شد افرادی که روزانه از این نوع ضد آفتاب‌ها استفاده می‌کردند نسبت به دیگران از پوستی نرم‌تر و با خاصیت ارتجاعی بیشتری برخوردار بودند.

به حداقل رساندن آسیب وارده به پوست از طریق تابش اشعه ماوراء بنفش خورشید برای کودکان و افراد دارای پوست روشن و همچنین افرادی که به دلایل پزشکی نسبت به آفتاب حساس هستند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مواد فعال موجود در ضد آفتاب‌ها با ایجاد فیلترهایی از نفوذ اشعه ماوراء بنفش خورشید به پوست جلوگیری می‌کنند. برای خرید کرم ضد آفتاب باید بدانید که به طور کلی ضد آفتاب‌ها به دو نوع معدنی (فیزیکی) و شیمیایی تقسیم می‌شوند و هر نوع مکانیزم متفاوتی برای فیلتر کردن اشعه ماوراء بنفش خورشید و محافظت از پوست را به کار می‌برند. در ادامه با انواع ضدآفتاب آشنا می‌شویم.

ضدآفتاب معدنی

کرم ضد آفتاب برای استخر

  • مزایا: محافظت کامل در برابر اشعه UVA و UVB، تاثیر گذاری به محض استفاده و عدم انسداد منافذ پوستی
  • معایب: نیاز به تجدید مرتب، به جا ماندن احتمالی رنگی سفید روی پوست و مضرات تنفسی انواع اسپری و پودری آن

ضد آفتاب‌های معدنی روی سطح پوست قرار می‌گیرند و با منحرف و پخش کردن پرتوهای اشعه ماوراء بنفش به عنوان مسدود کننده‌ای فیزیکی عمل کرده و از پوست در برابر اثرات مضر این اشعه‌ها محافظت می‌کنند. از آنجا که این نوع ضد آفتاب‌ها روی سطح پوست قرار می‌گیرند، پوست را در برابر هر دو نوع اشعه UVA و UVB محافظت کرده و چون به عنوان محافظی فیزیکی عمل می‌کنند، به محض استفاده موثر هستند. رنگ آنها متمایل به سفید بوده و به راحتی پاک می‌شوند؛ پس مرتبا به تجدید نیاز دارند.

در راهنمای انتخاب ضد آفتاب توصیه می‌کنیم حتما به میزان مناسب و کافی از این ضد آفتاب‌ها استفاده کنید تا از میزان مناسبی از محافظت در برابر اشعه فرابنفش برخوردار شوید. از انواع اسپری و پودری این نوع ضد آفتاب‌ها بپرهیزید؛ چرا که نانوذرات موجود در ضد آفتاب‌های معدنی نباید استنشاق شوند. ضد آفتاب‌های معدنی حاوی مواد فعال تیتانیوم دی‌اکسید و اکسید روی یا ترکیبی از این دو هستند.

ضد آفتاب شیمیایی

کرم ضد آفتاب با ماندگاری بالا

  • مزایا: محافظت از پوست با استفاده از مقدار کمتر نسبت به سایر ضد آفتاب‌ها، سبک بودن و راحتی و سرعت در پخش شدن روی پوست، ظاهر نامرئی روی سطح پوست
  • معایب: عدم محافظت از پوست در برابر بعضی از اشعه‌های UVA، نیاز به زمان تا ایجاد تاثیر، احتمال افزایش آکنه، روزاسه و تیرگی یا لکه‌های پوستی و نیاز به تجدید

در ادامه مقاله راهنمای انتخاب ضد آفتاب، به معرفی ضدآفتاب‌های شیمیایی می‌پردازیم. ضد آفتاب‌های شیمیایی جذب پوست شده و در لایه‌های عمیق‌تری قرار می‌گیرند. آنها پرتوهای UV را جذب کرده و به گرما تبدیل می‌کنند، سپس گرما را از روی پوست آزاد می‌کنند. از آنجا که اشعه ماوراء بنفش برای رسیدن به این مواد شیمیایی باید به پوست نفوذ کند، ممکن است این ضد آفتاب‌ها توانایی محافظت از پوست در برابر تمامی اشعه‌های UVA را نداشته باشند و این امر به لایه‌های عمیق‌تر پوست آسیب می‌رساند. یکی از نکات خرید کرم ضد آفتاب شیمیایی این است که این ضد آفتاب‌ها برای تاثیر به 20 دقیقه نیاز دارند، پس باید از قبل برای استفاده از آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. علاوه بر این، نور مستقیم موجب استفاده سریع‌تر مواد شیمیایی شده و در نتیجه نیاز به تجدید نیز بیشتر می‌شود.

همچنین بخوانید :

آزاد کردن گرما توسط ضد آفتاب‌های شیمیایی می‌تواند برای پوست‌های حساس و مستعد روزاسه و همچنین افراد مبتلا به هایپرپیگمنتیشن (تیرگی یا لکه های پوستی) مشکل ساز باشد. پوست گرم شده می‌تواند باعث افزایش لکه‌های قهوه‌ای موجود روی پوست شود. علاوه بر این ضد آفتاب‌های شیمیایی می‌توانند منافذ پوست را مسدود کرده و برای پوست‌های مستعد آکنه ایجاد مشکل کنند. این نوع ضد آفتاب‌ها حاوی اکسی بنزون، آووبنزون، اکتیل متوکسی‌سینامات، اکتوکریلن، اکتیزالات، هموسالات یا ترکیبات آنها هستند.

آیا باید از خرید کرم ضد آفتاب صرف نظر کنیم؟

کرم ضد آفتاب فاقد الکل پارابن

با وجود تمامی فوایدی که از خرید کرم ضد آفتاب و استفاده از آن گفتیم شایعاتی مبنی بر وجود مضرات استفاده از ضد آفتاب به گوش می‌رسد، اما آیا واقعا استفاده از ضد آفتاب برای سلامتی بدن مضر است؟

طبق آخرین اطلاعیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، ضد آفتاب‌های حاوی تیتانیوم دی‌اکسید و اکسید روی برای بدن انسان کاملا بی ضرر بوده و ضد آفتاب‌های دارای ترولامین سالیسیلات و آمینوبنزوئیک اسید مضر تلقی می‌شوند. اما نکته‌ای که مرتبط با شایعات احتمال مضر بودن ضد آفتاب مطرح است به ضد آفتاب‌های دارای 12 ماده سالیسوبنزون، پادیمات او، متیل آنترانیلات، دی‌اکسی‌بنزون، سینوکسات، آووبنزون، اکسی‌بنزون، اکتیل متوکسی‌سینامات، هوموسالات، اوکتیل سالیسیلات، فنیل‌بنزیمیدازول سولفونیک اسید، اکتوکریلن مربوط می‌شود.

در تحقیق اخیر سازمان غذا و داروی آمریکا، مواد تشکیل دهنده 4 ضد آفتاب به دلیل امکان جذب توسط بدن انسان مورد بررسی قرار گرفتند و نتایج هیچ تاثیر بدی از جذب این مواد توسط بدن را نشان ندادند. این سازمان 12 ماده مذکور را تحت تحقیق و بررسی بیشتر قرار داده و از مضر بودن آن حرفی به میان نیاورده است. محققان این تحقیق نیز استفاده از ضد آفتاب‌ها را همچنان توصیه می‌کنند.

نکات خرید کرم ضد آفتاب

در ادامه راهنمای انتخاب ضد آفتاب به برخی معیارهای مهم و نکات خرید کرم ضد آفتاب می‌پردازیم که باید حین انتخاب و خرید ضدآفتاب به آن‌ها توجه شود. همراه پلازا بمانید.

در ویدیوی زیر «راهنمای خرید کرم ضدآفتاب» را تماشا کنید:

1. راهنمای انتخاب ضد آفتاب بر اساس اس پی اف (SPF)

انواع ضد آفتاب بدون پارابن

برخی مردم به اشتباه فکر می‌کنند که میزان SPF با مدت زمانیکه شما می‌توانید بدون آفتاب‌سوختگی زیر آفتاب بمانید مرتبط است. مثلا آن‌ها فکر می‌کنند اگر به‌طور معمول بعد از یک ساعت ایستادن در معرض آفتاب، دچار آفتاب‌سوختگی می‌شوند، پس یک ضدآفتاب با SPF 15 به آن‌ها اجازه می‌دهد 15 برابر این زمان (یعنی 15 ساعت) بدون مشکل زیر آفتاب بمانند. اما از نظر سازمان غذا و داروی آمریکا، این باور صحیح نیست. SPF با زمان قرارگیری در معرض خورشید ارتباط ندارد بلکه با مقدار انرژی و شدت نور خورشید بستگی دارد. یعنی با توجه به شدت آن، مدت زمان قرار گرفتن شما در معرض نور خورشید، بدون آفتاب‌سوختگی، متغیر است. اجازه بدهید یک مثال بزنیم: 1 ساعت ماندن در معرض نور خورشید در ساعت 9 صبح، با 15 دقیقه ماندن در معرض خورشید در ساعت 1 بعد از ظهر برابر است.

ضد آفتاب‌های دارای SPF 15 حدود 93٪، SPF 30 حدود 97٪، SPF 50 در حدود 98٪ و SPF 100 حدود 99٪ از پرتوهای UVB را فیلتر می‌کنند. معمولا پزشکان استفاده از ضدآفتاب‌های با SPF 30 یا بالاتر را توصیه می‌کنند. حالا سوالی که پیش می‌آید این است که چه میزان ضد آفتاب برای محافظت از پوست کافی است؟ معمولا توصیه می‌شود که به اندازه طول دو انگشت از ضدآفتاب‌های غلیظ، و سه انگشت از ضدآفتاب‌های مایع و فلویید استفاده کنید. درضمن هربار که بخواهید ضدآفتاب را تجدید کنید نیز باید همین مقدار را استفاده کنید.

2. راهنمای انتخاب ضد آفتاب ؛ مقاومت در برابر آب

ضد آفتاب بدن برای ساحل

اگر خرید کرم ضد آفتاب ضد آب را در نظر دارید، باید بگوییم که «مقاومت در برابر آب» به معنای «ضد آب» بودن نیست و هیچ ضد آفتابی ضد آب یا ضد عرق نیست. اگر روی محصول عبارت «Water resistant» یا مقاومت در برابر آب را دیدید، باید در نظر داشته باشید که تولیدکننده باید میزان زمان مقاومت محصول خود در برابر آب را نیز ذکر کرده باشد؛ مثلا باید نوشته باشد که محصول می‌تواند 40 یا 80 دقیقه تعریق یا شنا را تحمل کند. بهترین روش این است که هر 2 ساعت یک بار و اگر در حال تعریق یا شنا هستید، در بازه‌های زمانی کمتر ضد آفتاب خود را تجدید کنید؛ چراکه با استفاده از حوله ضد آفتابتان نیز پاک خواهد شد.

یکی از نکات خرید کرم ضد آفتاب این است که اگر به دنبال کرم ضد آفتاب برای استخر می‌گردید، سعی کنید از ضدآفتاب‌های دارای ویژگی مقاومت در برابر آب استفاده کنید. در راهنمای انتخاب ضد آفتاب باید به این نکته نیز اشاره کنیم که بهتر است 20 دقیقه قبل از رفتن داخل آب، از ضدآفتاب استفاده کنید تا به‌خوبی جذب پوستتان شود.

3. راهنمای انتخاب ضد آفتاب ؛ شکل

بهترین مارک ضد افتاب از نظر پزشکان

یکی دیگر از نکات خرید کرم ضد آفتاب، شکل و حالت فیزیکی آن است. ضد آفتاب‌ها در اشکال مختلفی از جمله کرم، لوسیون، ژل و اسپری وجود دارند. اگر پوست خشکی دارید، بهتر است از از کرم‌های ضد آفتاب به جای اسپری و ژل حاوی این مواد استفاده کنید. لوسیون‌های ضد آفتاب برای استفاده روی سطوح بزرگ پوست مناسب هستند؛ پس می‌توانید از آنها به‌عنوان ضد آفتاب بدن برای ساحل استفاده کنید. لوسیون‌ها بافتی نازک‌تر و کم‌چرب‌تر از کرم‌ها دارند. ژل‌های ضد آفتاب برای قسمت‌های مودار مثل سر مناسب هستند. اسپری‌ها به دلیل استفاده آسان می‌توانند برای کودکان مناسب باشند، اما همان طور که قبلا نیز توضیح دادیم استنشاق آن خطرناک است؛ پس به هنگام استفاده از آنها نهایت دقت را داشته باشید، نزدیک دهان اسپری نکنید و جهت باد را نیز در نظر بگیرید.

4. راهنمای انتخاب ضد آفتاب ؛ نوع و رنگ پوست

چند نوع ضدآفتاب داریم

اگر به دنبال بهترین مارک کرم ضد آفتاب برای پوست خشک هستید، علاوه بر مارک آن باید به این نکته توجه داشته باشید که ضد آفتابی دارای ترکیبات و مواد مرطوب کننده مثل هیدرولیک اسید یا سرامید را خریداری کنید. بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب نیز ضد آفتابی است که دارای پوششی مات بوده و روی آن عبارت Non-comedogenic یا (غیر کومدوژنیک) نوشته شده باشد؛ این محصولات منافذ پوست را مسدود نمی‌کنند و باعث ایجاد آکنه نمی‌شوند. بهترین مارک ضد آفتاب برای پوست حساس را در میان ضد آفتاب‌های معدنی جستجو کنید؛ این ضد آفتاب‌ها برای محافظت از پوست از مواد فعال تیتانیوم دی‌اکسید و اکسید روی استفاده می‌کنند که موجب سوزش چشم نخواهد شد.

در راهنمای انتخاب ضد آفتاب باید بگوییم که  اگر رنگ پوستتان در طیف رنگ پوست معمولی تا تیره قرار می‌گیرد، ضد آفتاب‌های شیمیایی که جذب پوست می‌شوند نسبت به ضد آفتاب‌های معمولی که رنگی رو به سفید دارند و برای بازتاب اشعه فرابنفش روی سطح پوست قرار می‌گیرند بهتر روی پوستتان محو می‌شوند. هر دو نوع این ضد آفتاب‌ها مزایا و معایب خود را دارند، اما به یک میزان محافظت در برابر اشعه فرابنفش را ارائه می‌دهند. انتخاب نوع ضد آفتاب تصمیمی شخصی است، اما اگر قصد دارید ضد آفتابی معدنی (مناسب برای پوست‌های حساس) بخرید، آن را برای قسمت‌هایی از پوست استفاده کنید که به راحتی می‌توانید برای جذب روی پوست خود مالش داده و در زمان نیاز به خوبی پاک کنید.

قیمت ضد آفتاب در بازار ایران

تا اینجا با انواع، نحوه عملکرد و راهنمای خرید کرم ضد آفتاب آشنا شدیم، اما حالا بیایید در ادامه راهنمای انتخاب ضد آفتاب، نگاهی به قیمت برندهای محبوب کرم ضد آفتاب در بازار ایران انداخته و با این محصولات و ویژگی‌های هر یک به صورت خلاصه آشنا شویم.

1. کرم ضد آفتاب فاقد الکل پارابن سینره SPF50

راهنمای خرید کرم ضدآفتاب

  • قیمت: حدود 150 هزار تومان

ضد آفتاب تیوپی سینره SPF50 با حجم 50 میلی لیتر، مناسب برای پوست‌های چرب بوده و می‌تواند از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB و نتیجتا در برابر پیری زودرس و لکه های پوستی محافظت کند. کرم ضد آفتاب سینره SPF50 دارای فاکتور محافظتی +++ PA بوده و فاقد پارابن و رنگ است.

برای استفاده از این کرم ایرانی باید نیم ساعت قبل از تماس با نور خورشید مقدار مناسبی از آن را روی پوست خود قرار داده، کاملا پخش کرده و آن را هر 4-3 ساعت تجدید کنید. این کرم به پوست جلوه‌ای مات داده و فاقد چربی است. علاوه بر این کرم دارای ساختاری سبک بوده و به سرعت به پوست جذب می‌شود.

لازم به ذکر است که ضدآفتاب‌های سینره مدل‌های دیگر نیز دارند. این ضدآفتاب‌ها در انواع مختلف بی‌رنگ و رنگی و با SPF های 30، 45، 50 و 60 و برای انواع پوست در بازار موجودند. ضدآفتاب‌های این برند از کیفیت خوبی برخوردارند و بعد از استفاده از آن‌ها روی پوستتان احساس سنگینی نمی‌کنید. ضدآفتاب‌های بی‌رنگ سینره نیز روی صورت رد سفید باقی نمی‌گذارند.

2. کرم ضد آفتاب و ضد لک الارو مدل Spot Solution

راهنمای انتخاب ضد آفتاب

  • قیمت: حدود 300 هزار تومان

کرم ضد آفتاب و ضد لک تیوپی الارو مدل Spot Solution با حجم 40 میلی لیتر، وزن 50 گرم و SPF 50 برای انواع پوست‌ها مناسب بوده و توانایی محافظت از پوست در برابر اشعه UVA و UVB را دارد. این محصول تولید کشور فرانسه بوده و بدون اسانس و پارابن است. این ضد لک مؤثر و قوی می‌تواند کاهش دهنده انواع کک و مک و لک‌های ناشی از جای جوش، آفتاب، افزایش سن و بارداری باشد. علاوه بر این، این ضد آفتاب بدون رنگ بوده و التیام بخش، ضد حساسیت و قرمزی است.

3. کرم ضد آفتاب رنگی فاقد چربی شون با رنگ طبیعی ؛ از انواع ضد آفتاب بدون پارابن

نکات خرید کرم ضد آفتاب

  • قیمت: حدود 70 هزار تومان

کرم ضد آفتاب رنگی تیوپی و فاقد چربی شون با رنگ طبیعی و SPF 50، دارای حجمی برابر با 50 میلی لیتر است. این ضدآفتاب مناسب پوست‌های چرب بوده و توانایی محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر UVA و UVB را دارد. این کرم ایرانی دارای بافتی سبک و با قابلیت پخش سریع بوده و حاوی عصاره بابونه است. بهترین زمان استفاده از ضد آفتاب نیم ساعت قبل از قرار گرفتن زیر نور‌ خورشید است. همچنین برای جذب کرم نیازی به ماساژ آن روی پوست نیست و به تدریج جذب خواهد شد. کرم دارای رنگی طبیعی، کلاژن هیدرولیز شده و فاقد پارابن است.

4. کرم ضد آفتاب رنگی پریم مدل Acnex Beige SPF60

کرم ضد آفتاب برای استخر

  • قیمت: حدود 130 هزار تومان

کرم ضد آفتاب رنگی تیوپی پریم مدل Acnex Beige SPF60 با حجمی برابر با 40 میلی لیتر و میزان SPF 60 برای پوست‌های چرب و آکنه دار مناسب است. این ضد آفتاب از پوست در برابر هر دو اشعه UVA و UVB محافظت می‌کند. این ضد آفتاب ایرانی دارای رنگی بژ و فاقد چربی بوده و کنترل کننده ترشح سبوم، ضد آکنه و ضد باکتری‌های مولد آکنه و پوشاننده لک‌های تیره پوست و لک‌های ناشی از آکنه است.

5. کرم ضد آفتاب اویدرم مدل Evisun حجم ۴۰ میلی لیتر

کرم ضد آفتاب با ماندگاری بالا

 

  • قیمت: حدود 130 هزار تومان

کرم ضد آفتاب اویدرم مدل Evisun برای پوست‌های معمولی و چرب مناسب است. این کرم به دلیل دارا بودن ویتامین E باعث نرم شدن پوست هم می‌شود. علاوه بر این کرم ضد آفتاب اویدرم به خاصیت ضد آکنه بودن هم مجهز است.

6. کرم ضدآفتاب SPF 50 لافارر

کرم ضد آفتاب فاقد الکل پارابن

قیمت: حدود 350 هزار تومان

یک ضدآفتاب دیگر که در مقاله راهنمای انتخاب ضد آفتاب به شما معرفی می‌کنیم، ضدآفتاب بی رنگ لافارر است. این ضدآفتاب با SPF 50 در دو مدل مجزا برای پوست‌های نرمال تا خشک و همچنین پوست‌های چرب و مستعد آکنه ارائه شده. ضدآفتاب لافارر از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت می‌کند و خاصیت ضدلک دارد. کرم ضدآفتاب SPF 50 لافارر بافت سبکی دارد و روی پوست احساس سنگینی یا چربی ایجاد نمی‌کند.

کلام آخر

انواع ضد آفتاب بدون پارابن

در مقاله راهنمای انتخاب ضد آفتاب، با مهم‌ترین نکات خرید کرم ضد آفتاب آشنا شدید و دیدید که برای یافتن بهترین مارک ضد آفتاب برای انوع پوست‌های خشک، چرب و حساس ابتدا باید با اصول انتخاب ضد آفتاب آشنا شوید. آیا شما به‌طور مرتب از ضد آفتاب استفاده می‌کنید؟ به نظر شما میزان استفاده از کرم ضد آفتاب در میان اقشار مختلف جامعه و جنسیت‌های متفاوت در ایران چگونه است؟ دلیل عدم استفاده بعضی از مردم از کرم ضد آفتاب را در چه می‌بینید؟ شما از چه کرم‌های ضد آفتابی استفاده می‌کنید؟ کرم ضد آفتاب پیشنهادی شما چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
احمدی
.
04 آبان 1399، 20:21
پاسخ
0
0
درسته که میگن تو خونه هم باید ضدآفتاب بزنیم برای جلوگیری از پیری پوست؟ (پیام پلازامگ: برای تبلیغ محصول خود به واحد تبلیغات پلازامگ مراجعه کنید)
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402