چرا سرعت گوشی کند می شود؟

کند شدن گوشی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

کم شدن سرعت تلفن همراه، یکی از رایج ترین مشکلاتی است که با قدیمی تر شدن گوشی خود به آن دچار می شویم. مشکلی که نه دلیل واضح و مشخصی دارد و نه درمان قطعی برای آن وجود دارد. با این حال با شناسایی مجموعه ای از دلایل کند شدن گوشی، می توانیم به صورت بهینه تر از تلفن همره استفاده کنیم و از خرابی زودرس آن جلوگیری کنیم. برای پیدا کردن این دلایل، بهتر است همه جزئیات را در تلفن همراه خود بررسی کنید تا متوجه شوید که دقیقا چرا سرعت گوشی کند می شود؟ در این مطلب بخشی از این احتمالات را به شما یادآوری می کنیم و هرکدام را بررسی خواهیم کرد.

کم شدن عمر باتری مهم ترین عامل کاهش سرعت گوشی

باتری گوشی، قلب تپنده تلفن همراه شماست. به همین دلیل است که ایجاد مشکل در روند فعالیت آن، می تواند در همه فرایندهای تلفن همراه اختلال ایجاد کند. یکی از مهم ترین دلایل کاهش سرعت موبایل را فرسوده شدن باطری می دانند. برای اینکه از این مشکل جلوگیری کنید، سعی کنید که با نگهداری صحیح، عمر مفید موبایل خود را بالا ببرید. برای مثال اگر تلفن همراه شما سامسونگ است، به جای استفاده از شارژرهای متفرقه، از شارژر سامسونگ استفاده کنید تا صدمه ای به باتری وارد نشود.

مهم ترین عامل کاهش سرعت گوشی

کمبود فضای خالی در حافظه را دست کم نگیرید

یکی از بدیهی ترین مشکلاتی که باعث کم شدن سرعت گوشی می شود، پر شدن کارت حافظه است. استفاده از اپلیکیشن ها و پیام رسان های مختلف، می تواند مواردی غیرضروری را در فضای حافظه ذخیره کنند. به علاوه ما نیز به صورت ارادی محتواهای تصویری، صوتی و گرافیکی بسیاری را در حافظه ذخیره می کنیم.

این حجم اطلاعاتی باعث می شود که تلفن همراه شما به کندی اطلاعات را پردازش کند. برای جلوگیری از این مورد، هر چند وقت یک بار اطلاعات مورد نیاز خود را با استانداردترین لوازم جانبی گوشی مانند کابل های رابط مناسب، به فضای لپ تاپ منتقل کنید تا هم اطلاعات برای شما ذخیره شود و هم به افزایش سرعت گوشی کمک کنید.

باز بودن برنامه های پس زمینه؛ اپلیکیشن ها مشغول کارند!

اگر در همین لحظه نگاهی به برنامه های بدون استفاده اما در حال کار گوشی خود بیندازید، به خوبی متوجه این مورد خواهید شد. ما اغلب بعد از استفاده از یک اپلیکیشن، فراموش می کنیم که فعالیت آن را به طور کامل متوقف کنیم. شاید تصور کنید که این عامل جزئی نمی تواند تاثیر چندانی بر سرعت گوشی هوشمند داشته باشد؛ اما بهتر است بدانید که این کار باعث می شود بخش زیادی از انرژی نرم افزار و باتری، صرف کار روی این برنامه ها باشد.

حتی قدرتمندترین باتری ها مانند باتری نوت 5 نیز می توانند در صورت بی توجهی، به این مسئله گرفتار شوند. برای جلوگیری از کندی تلفن همراه، بعد از استفاده از یک اپلیکیشن، آن را به طور کامل از روی صفحه ببندید.

کم شدن عمر باتری

عدم به روز رسانی نرم افزار موبایل؛ گوشی همراه خود را نو کنید

نرم افزار همه تلفن های همراه، بسته به نوع برند و مدل آن ها، تا مدت ها توسط کارخانه پشتیبانی می شوند. به این معنی که نرم افزار هر مدل گوشی، می تواند هر چند وقت یک بار به نسخه جدیدتری به روزرسانی شود. این فرایند به روزرسانی، باعث اضافه شدن امکاناتی خاص، یا رفع برخی از نواقص موجود است.

یکی از دلایل کند شدن تلفن همراه به ویژه در گوشی های اندروید، این است که به روزرسانی نرم افزار در آن ها به موقع انجام نمی شود. بنابراین با همان مشکلات قدیمی و سیستم فرسوده، به کار خود ادامه می دهد و همین موضوع می تواند یکی از مهم ترین دلایل برای کاهش سرعت گوشی باشد.

استفاده از اپلیکیشن هایی با حجم زیاد؛ خطر هنگ کردن تلفن همراه

اگر تلفن همراهتان به درستی کار نمی کند و نمی دانید که چرا سرعت گوشی کند می شود، برنامه های خود را بررسی کنید. گاهی ساده ترین برنامه ها، حجم باورنکردنی را در حافظه اشغال می کنند. شما می توانید به سادگی این برنامه‌ها را با برنامه های مشابه کم حجم تر جایگزین کنید و یا اپلیکیشن‌های بدون استفاده را حذف کنید.

علاوه بر این، بهتر است قابلیت ارتقا خودکار برنامه‌ها را حذف کنید و به صورت دستی اپلیکیشن‌ها را به روزرسانی کنید.

هنگ کردن تلفن همراه

وجود ویجت های غیرضروری عاملی برای کم شدن سرعت گوشی

گاهی ساده‌ترین عوامل باعث می شوند که سرعت گوشی به شکلی باور نکردنی پایین بیاید. ویجت‌ها یکی از این عوامل ساده اما بسیار تاثیرگذار هستند. به همین دلیل بهتر است فقط ویجت های مورد نیاز و محدودی مثل ساعت، تقویم و آب و هوا را در پس زمینه نگه دارید و ویجت‌های بدون استفاده را حذف کنید.

خرید لوازم جانبی به اندازه خرید گوشی اهمیت دارد!

اگر از آن دسته افرادی هستید که به نگهداری از تلفن همراه خود حساسیت دارید، حتما می دانید که لوازم جانبی گوشی نیز به اندازه کیفیت گوشی اهمیت دارند. به همین دلیل برای جلوگیری از همه مشکلات رایج مانند داغ شدن باتری گوشی، بهتر است از کابل های رابط، شارژر و لوازمی با کیفیت بالا استفاده کنید.

فروشگاه آنلاین جانبی یک فروشگاه مطمئن برای خرید لوازم جانبی تلفن همراه و کالاهای دیجیتال است. با مراجعه به این فروشگاه آنلاین، می توانید با کیفیت‌ترین محصولات را به همراه قیمت و توضیحات آن ببینید و بهترین را برای خود انتخاب کنید. فروشگاه جانبی یک تیم پشتیبانی همراه نیز دارد که در صورت بروز سوال یا مشکل، بهترین راهنما برای شما خواهند بود.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402