15 حقیقت جالب و باورنکردنی درباره فیلم تایتانیک

حقایق عجیب فیلم تایتانیک
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم تایتانیک قطعا شاهکاری نه فقط در ژانر عاشقانه که در تاریخ فیلم سازی هالیوود است. در این مقاله به حقایق فیلم تایتانیک که نوشته و ساخته جیمز کامرون (James Cameron) است می‌پردازیم.

جیمز کامرون داستان و ماجرای فیلم تایتانیک را با الهام از غرق شدن کشتی RMS Titanic نوشت. او معتقد بود که یک داستان عاشقانه با ماجرایی غم‌انگیز خیلی بیشتر می‌تواند احساسات بیننده را درگیر کند تا به عمق فاجعه غرق شدن کشتی RMS Titanic پی ببرد. تولید فیلم تایتانیک سال 1995 با فیلم‌برداری از لاشه کشتی آر ام اس تایتانیک در عمق 3800 متری اقیانوس اطلس و با فاصله 600 کیلومتری از جزیره نیوفاوندلند آغاز شد که فرایند آن ماه‌ها به طول انجامید. برای بازسازی صحنه غرق شدن کشتی از الگوهای مقیاس و CGI (نرم‌افزار گرافیکی کامپیوتر) استفاده شده بود و یک کشتی نمونه از تایتانیک توسط Baja Stadio نیز ساخته شد. فیلم Titanic با 200 میلیون دلار هزینه ساخت، تبدیل به پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ در زمان خودش شد. در ادامه این مقاله از پلازا با حقایق فیلم تایتانیک همراه ما باشید.

حقایق فیلم تایتانیک

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


داستان فیلم تایتانیک


هشتاد و چهار سال پس از غرق شدن کشتی تایتانیک، پیرزنی 100 ساله از ماجراهایی که در کشتی تایتانیک تجربه کرد برای نوه‌هایش می‌گوید؛ داستان دختری به نام رز که با مادر و نامزدش از مسافرین طبقه اشراف کشتی تایتانیک بودند و پسری به نام جک که به همراه دوستش در یک بازی، بلیت درجه سه این کشتی را برنده می‌شوند. در ادامه این مقاله می‌توانید جالب ترین حقایق فیلم تایتانیک را بخوانید.

داستان فیلم تایتانیک

 


حقایق فیلم تایتانیک


همانطور که در مقدمه گفته شد، ساخت فیلم تایتانیک فرایندی طولانی و دشوار داشته است. در ادامه این بخش از مقاله به حقایق فیلم تایتانیک از ساخت و پشت صحنه این اثر می‌پردازیم که ممکن است پیش از این آنها را نشنیده باشید.

 

1. قرار بود جک و رز دیگری این دو نقش را بازی کنند

حتی تصور نبود کیت وینسلت (Kate Winslet) و لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio) به عنوان جک و رز ساده نیست. اما شایعاتی وجود دارد که می‌گوید این دو بازیگر اولین انتخاب‌های این دو نقش نبودند. گفته می‌شود که نقش رز ابتدا به گوئینت پالترو (Gwyneth Paltrow) و جک به متیو مک کانهی (Matthew McConaughy) پیشنهاد شده بوده است که به دلایلی نامعلوم این اتفاق نیفتاد. وقتی صحت این ماجرا از جیمز کامرون پرسیده شد، او جواب داد:

من نه تایید می‌کنم و نه تکذیب؛ چراکه فکر نمی‌کنم صحبت کردن راجع به بازیگرانی که نتوانستند یا نخواستند و خیلی احمقانه فکر کردند این نقش‌ها به قدر کافی قوی نیست، درست باشد.

حقایق عجیب فیلم تایتانیک

2. کیت وینسلت به شدت خواهان این نقش بود

گفته می‌شود کیت وینسلت که بیوگرافی او را می‌توانید در این مقاله بخوانید، برای به دست آوردن حتمی این نقش شماره جیمز کامرون را پیدا کرد و با او تماس گرفته و گفته است که:

من باید این نقش را بازی کنم و تو خیلی نامردی اگر قبولم نکنی.

خود کیت این شایعه را رد کرده است، اما اعتراف کرد که پس از اینکه برای این نقش تست داده، دسته گل رزی با این یادداشت برای جیمز کامرون فرستاده است: «از طرف رز تو». کیت وینسلت همچنین می‌گوید:

بازیگران دیگری که برای این نقش کاندید بودند مثل اوما تورمن (Uma Thurman)، وینونا رایدر (Winona Ryder) و گوئینت پالترو خیلی احتمال بیشتری داشتند که بازی کنند، من شانس آوردم.

حقایق فیلم تایتانیک / کیت وینسلت

 

3. دی کاپریو موقع فیلمبرداری عصبی می شد

چهارده ساعت کار در روز هرکسی را از پا در می‌آورد و این قابل درک است که دی کاپریو در طول 90 ساعت کار در هفته، گاهی ضعف و عصبانیت از خودش نشان بدهد. گفته شده است که سر سکانس معروف شام سرش را روی شانه کتی بیتس (Kathy Bates) می‌گذارد و در حالی که به کارد و چنگال اشاره می‌کرده از کتی می‌پرسد:

به نظرت با کدومشون سرم رو سوراخ کنم؟

 

4. به کارگردان برای انتخاب آن «در»، اعتراض های زیادی شد

جالب ترین حقایق فیلم تایتانیک

سکانسی در تایتانیک وجود دارد که در آن جک در آب است و رز روی یک در نشسته است. بسیاری از مردم معترضند که جک و رز هر دو روی آن در جا می‌شدند و چرا کارگردان در کوچک‌تری را انتخاب نکرد تا این سکانس قابل باورتر باشد. در جواب به این سوال گفته شد که در صفحه 147 فیلمنامه نوشته شده است که جک برای نجات جان رز از روی در پایین می‌آید تا جایش را به رز بدهد. به همین سادگی، وقتی کارگردان اینطور می‌خواهد پس همان می‌شود.

 

5. چه کسی به جای دی کاپریو نقاشی کشید؟

یکی از سکانس‌های معروف و پرطرفدار Titanic آن سکانسی است که رز از جک می‌خواهد تا او را نقاشی کند. اما آن دست‌هایی که در تصویر می‌بینید متعلق به دی کاپریو نیستند و در واقع جیمز کامرون مشغول طراحی است.

حقایق جالب فیلم تایتانیک

 

6. شخصیت جی داوسن واقعی بود

درسته که جک داوسن شخصیتی تخیلی بود، اما بعدا مشخص شد که واقعا مردی به نام جی داوسن در کشتی تایتانیک وجود داشته است. اگر چه اسم این دو شخصیت بسیار مشابه است، اما جیمز کامرون از آن بی‌خبر بود و پس از انتشار فیلم از آن مطلع شد.

 

7. جرمی سیستو برای نقش جک تست داده بود

شاید برای شما هم عجیب و غیر قابل تصور باشد که جرمی سیستو (Jeremy Sisto) پیش از دی کاپریو برای بازی در نقش جک به همراه کیت وینسلت تست داده بود، اما این دو نفر زوج مناسبی برای این نقش نبودند و این اتفاق نیفتاد. سیستو می‌گوید:

تمام آثار کامرون قوی و فوق‌العاده هستند و بودن در بخشی از فیلم تایتانیک برایم هیجان انگیز بود، اگرچه پس از میسر نشدن این اتفاق کمی دل شکسته شدم.

 

8. لیندزی لوهان قرار بود نقشی را در تایتانیک ایفا کند

بله درست است، ستاره فیلم دام والدین (The Parent Trap) که در آن زمان هشت سال داشت، قرار بود که نقش کورا، دوست کوچک جک را بازی کند. اما کامرون به دلیل موهای قرمز لیندزی لوهان (Lindsay Lohan) و شباهت آن به موهای رز، این تصمیم را نهایی نکرد.

 

9. آهنگ My Heart Will Go On از سلین دیون برنامه ریزی نشده بود

تصور فیلم تایتانیک بدون صدای سلین دیون (Celine Dion) و آهنگ My Heart Will Go On واقعا دشوار است، اما کامرون تصمیم داشت که تمام موسیقی‌های تایتانیک بی‌کلام باشند. در این بین آهنگساز این فیلم جیمز هورنر (James Horner) در طی جلساتی پنهانی با ویل جنینگز (Will Jennings)، ترانه‌سرا و سلین دیون، خواننده، نسخه دمویی از آهنگ My Heart Will Go On ساختند و سپس آن را برای کامرون پخش کردند که او عاشقش شد و خوشبختانه این اثر انتخاب شد.

حقایق فیلم تایتانیک / سلین دیون

 

10. تایتانیک رکوردی خاص دارد

تمام فیلم‌هایی که این روزها اکران می‌شوند، یک ماه و نیم در سینما می‌مانند یا در نهایت تنها چند ماه. اما اکران فیلم تایتانیک در تاریخ 19 دسامبر 1997 (28 آذر 1376) شروع شد و حتی پس از انتشار VHS آن در 1 سپتامبر 1998 (10 شهریور 1377) همچنان در سینما به نمایش در می‌آمد و این رکوردی است که تایتانیک برای اولین و آخرین بار در تاریخ سینمای دنیا به آن دست یافت.

حقایق جذاب فیلم تایتانیک

 

11. یک بیماری عجیب در بین عوامل فیلم

پس از یک روز کاری خیلی سخت عوامل سوپ لابستر خوردند و تنها پانزده دقیقه پس از آن رفتار همه عجیب شد، عده‌ای می‌خندیدند عده‌ای گریه می‌کردند و بعضی‌ها حال بدی داشتند. بیل پکستون (Bill Paxton)، از بازیگران این فیلم می‌گوید:

لحظه‌ای حالم خوب و لحظه‌ای عصبی بودم و اصلا احساس خوبی نداشتم. جیمز کامرون هم همین حال را داشت. بعدا مشخص شد که شخصی در غذا روان‌گردان ریخته بوده و تا به امروز هویت او مشخص نشده است.

 

12. بیشتر طراحی های صحنه کشتی فیلم تایتانیک واقعی بودند

جیمز کامرون کمپانی White Star Line را که برای کشتی تایتانیک واقعی طراحی کرده بودند را برای دکوراسیون کشتی فیلمش انتخاب کرد. او با حساسیت بالا تمام کاغذ دیواری‌ها، کریستال‌ها، لوسترها و جزئیات کوچک را مثل کشتی واقعی سفارش داد و حتی لوگوی White Star Line را روی تک‌تک کارها گذاشت.

حقایق فیلم تایتانیک

 

13. شخصیت جک داوسن تا حدودی برگرفته از زندگی یک نویسنده مشهور بود

شخصیت جک داوسن تا حدودی با الهام از زندگی نویسنده‌ای به نام جک لندن (Jack London) نوشته شد که در نزدیکی محل اتفاقات کشتی تایتانیک زندگی می‌کرد. او همچنان به خاطر آثاری همچون The Call of the Wild و White Fang شهرت دارد.

 

14. 200 میلیون دلار هزینه ساخت فیلم تایتانیک شد

مدت زمان فیلم تایتانیک 195 دقیقه است که با هزینه ساخت 200 میلیونی آن اینطور به نظر می‌رسد که دقیقه‌ای یک میلیون دلار برای آن هزینه شده است. گفته شده است که کامرون و Fox Studio سر طولانی بودن این فیلم دعوا کرده بودند.

 

15. بیشترین درآمد یک فیلم سینمایی تا به آن سال

اگرچه هزینه ساخت فیلم تایتانیک 200 میلیون دلار بود و تا به آن سال این بیشترین مبلغ برای ساخت یک فیلم بود، اما ناگفته نماند که درآمد گیشه آن هم بی‌سابقه بود. تایتانیک در مدت زمان حضورش در سینمای دنیا 2 میلیارد و 195 میلیون دلار فروش داشت.

جذاب ترین حقایق فیلم تایتانیک

در این مقاله به حقایق فیلم تایتانیک پرداختیم. آیا شما این فیلم را تماشا کرده‌اید؟ نظر شما درباره داستان و انتخاب بازیگران آن چیست؟ شما می‌توانید نظرات خودتان را در پایین همین صفحه برایمان بنویسید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران6 دیدگاه
avatar
امیر هومان. افتخاری
.
10 آبان 1402، 17:53
پاسخ
0
3
سلام.به نظر من فیلم تایتانیک با هنر نمای کارگردان خو جیمز کامرون و با بازی محشر هنر پیشگانش باعث شده که تماشاگر اصلا خود را در داخل کشتی تایتانیک یعنی نود سال پیش احساس کند اینقدر جیمز کامرون از بازیگران این فیلم نقش گرفته که انگاری توی تایتانیکی میت وینسلت و دیکاپرو عالی بازی کردند این فیلم هیچوقت از یاد من نمیره از بس قشنگه
avatar
m
.
31 تیر 1402، 13:56
پاسخ
0
4
بهترین فیلمی بود که دیدم و هر بار که میبینم انگار تازه دیدمش. بی نظیره و عاشقانه های زیبایی داره
avatar
الينا
.
17 خرداد 1401، 16:15
پاسخ
0
12
تايتانيك بهترين فيلمي بود كه تا به حال ديده بودم هر بازيگر ديگه اي انتخاب مي شد به خوبي كيت وينسلت و لئوناردو ديكاپريو نبودند
avatar
.
13 خرداد 1400، 03:34
پاسخ
1
18
من این فیلم رو سال ۷۸ تعریفشو شنیده بودم از دوستم ولی سال ۸۲ اواخر خدمت سربازیم یکی از هم خدمتیام سی دی هاشو داد نگا کردم که سه تا سی دی بود و بدون سانسور . امشبم بعد از ۱۸ سال دوباره نگاش کردم و کلی اشک ریختم بخاطر شکوه عشق . واقعا دم تمام سازنده هاش گرم ... سازنده ی این کشتی گفته بود ک این کشتی رو خدا هم نمیتونه غرق کنه ولی در اولین سفرش یه کوه یخی غرقش کرد . الله اکبر
avatar
علیرضا
.
01 دی 1399، 09:55
پاسخ
0
14
این فیلم فوق العاده است من ان را تماشا کرده ام توصیه میکنم این فیلم را بدون سانسور نگاه کنید من بدون سانسور دیدم عالی بود عاشقش شدم یکی از فیلم هاییی که من را به وجد اورد این فیلم بود Tanks
نمایش 1 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402