معرفی سریال مرده از نظر من (Dead to Me) ؛ داستان، تریلر، بازیگران و نمرات

تریلر سریال Dead to Me
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سریال Dead to Me، مجموعه‌ای سه فصلی در ژانرهای درام جنایی و طنز تلخ است. با ما همراه باشید تا به جزئیات بیشتری از داستان، بازیگران و نقد سریال مرده از نظر من بپردازیم.

فصل اول سریال Dead to Me با ژانر کمدی سیاه و درام جنایی در 3 مه 2019 (13 اردیبهشت 1398) از شبکه اینترنتی نتفلیکس پخش شد. بازیگرانی همچون کریستینا اپلگیت (Christina Applegate) و لیندا کاردلینی (Linda Cardellini) در این سریال به ایفای نقش پرداختند. نظرات مثبت منتقدین تا حدی بود که نتفلیکس سریال Dead to Me را برای فصل دوم تمدید کرد که در تاریخ 8 مه 2020 (19 اردیبهشت 1399) پخش شد. زمان پخش سریال مرده از نظر من فصل سوم نیز تاریخ 17 نوامبر 2022 (26 آبان 1401) بود و بدین ترتیب ماجراهای این سریال جذاب به پایان رسیدند. تعداد قسمت های سریال مرده از نظر من در کل 30 اپیزود و مدت زمان هر اپیزود نیز بین 26 الی 39 دقیقه است.

سریال مرده از نظر من که توسط لیز فلدمن (Liz Feldman) ساخته شده، داستان متفاوتی را روایت می‌کند و همین باعث می‌شود از دیگر سریال‌های کمدی متفاوت‌تر باشد. در این مقاله از پلازا به معرفی سریال Dead to Me می‌پردازیم و بیشتر درباره این سریال دوست داشتنی با شما صحبت می‌کنیم.

فهرست مطالب:

داستان سریال مرده از نظر من

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، ژانر سریال Dead to Me درام، جنایی و کمدی است. سریال Dead to Me داستان دوستی بین جن (کریستینا اپلگیت) و جودی (لیندا کاردلینی) را روایت می‌کند. جن کارمند بنگاه املاک به تازگی شوهر خود را از دست داده و در کالیفرنیا زندگی می‌کند. جن سعی می‌کند با درمان، ورزش و روش‌های دیگر با غم از دست دادن شوهرش کنار بیاید و آنها را تخلیه کند. او در یک گروه درمانی با جودی آشنا می‌شود. این آشنایی زندگی هر دو زن را دستخوش تغییر می‌کند و اتفاقات غیرمنتظره، هیجان‌انگیز و گاها ترسناکی را برایشان رقم می‌زند.

همچنین بخوانید :

فصل اول سریال Dead to Me

سریال مرده از نظر من

در فصل اول سریال Dead to Me می‌بینیم که جن در یک مشاوره گروهی برای افرادی که عزیزان خود را از دست داده‌اند، با جودی آشنا می‌شود. شوهر جن در یک تصادف رانندگی کشته می‌شود و جن عزادار است. جودی هم مدعی است که نامزدش از سکته قلبی مرده و غصه می‌خورد. جن و جودی دو تا از شخصیت‌های سریال Dead to Me هستند که با مشکلاتشان روبرو می‌شوند؛ جن خودش را در یک مکان تنگ و تاریک پیدا می‌کند و از طرف دیگر جودی ژست مثبتش را حفظ می‌کند. این تفاوت باعث می‌شود که بین آن دو رابطه عمیقی به وجود بیاید. اما هر کدام از این دو زن رازهایی در سینه دارند که…

همچنین بخوانید :

فصل دوم سریال Dead to Me

سریال Dead to Me

فصل دوم دقیقا از همان جایی شروع می‌شود که فصل اول به پایان رسیده است. در فصل دوم سریال Dead to Me می‌بینیم که جن و جودی با پیدا کردن یک جنازه و سروکله زدن با آن، خودشان را وارد موقعیت‌های استرس‌آورتری نسبت به فصل اول می‌کنند. آن‌ها باید راهی برای فرار از مخمصه‌ای که در آن گیر افتاده‌اند پیدا کنند اما این کار اصلا آسان نیست!

فصل سوم سریال مرده از نظر من

فصل سوم سریال مرده از نظر من

داستان فصل سوم سریال مرده از نظر من نیز درست پس از وقایع اپیزود آخر فصل دوم رخ می‌دهد. در فصل سوم سریال مرده از نظر من می‌بینیم که این بار یک تصادف زندگی جودی و جن و سایر نزدیکانشان را تحت شعاع قرار می‌دهد و باعث می‌شود مسائل حتی از قبل هم پیچیده‌تر شوند. در این فصل جن و جودی در برابر مانعی بسیار بزرگ‌تر و مرگ‌بارتر قرار می‌گیرند و تمام تلاششان را می‌کنند تا از پس این مشکل هم بربیایند. بن (برادر نامزد سابق جودی) نقش پررنگ‌تری در زندگی جن و جودی بازی می‌کند و…

همچنین بخوانید :

بازیگران سریال مرده از نظر من

نتفلیکس در 5 آوریل 2018 (16 فروردین 1397) اعلام کرد که یک سریال یک فصلی ده قسمتی را می‌سازد. ویل فرل (Will Ferrell)، آدام مک کی (Adam McKay) و جسیکا البوم (Jessica Elbaum) تهیه کنندگی انحصاری سریال را برعهده دارند. همچنین Gloria Sanchez Production و CBS Television Studios پخش و تولید سریال را برعهده گرفتند. در 2 نوامبر 2018 (11 آبان 1397) اعلام شد که امی یورک روبین (Amy York Rubin) قسمت‌های اول و دوم سریال را کارگردانی می‌کند.

در 11 جولای 2018 (20 تیر 1397) اعلام شد که کریستسنا اپلگیت یکی از نقش‌های اصلی سریال را بازی می‌کند. در 3 آگوست 2018 (12 مرداد 1397) لیندا کاردلینی بازیگری یکی دیگر از نقش‌های اصلی را برعهده گرفت و یک هفته بعد، مکس جنکینز (Max Jenkins) و لوک روسلر (Luke Roessler) به عنوان دیگر بازیگران سریال انتخاب شدند. در ادامه با بیوگرافی کوتاهی از بازیگران سریال مرده از نظر من همراه شما خواهیم بود.

کریستینا اپلگیت در نقش جن هاردینگ

سریال مرده از نظر من

کریستینا اپلگیت بازیگر و رقصنده آمریکایی 51 ساله در 25 نوامبر سال 1971 (4 آذر 1350) به دنیا آمد. او را به خاطر بازی در نقش  کلی باندی در سیتکام Married… with Children (ازدواج……با بچه‌ها) شبکه Fox می‌شناسند. اپلگیت در این سال‌ها با بازی در فیلم و سریال‌های تلویزیونی توانسته از هشت نامزدی جایزه امی، یک بار این جایزه را بگیرد و همچنین چهار بار نامزد جایزه گلدن گلوب و یک بار نامزد جایزه تونی شده است. جالب است بدانید که او یکی از نامزدی‌های جایزه امی برای ایفای نقش در سریال فرندز به عنوان بازیگر مهمان دریافت کرد. او نقش خواهر کوچکتر ریچل گرین را برعهده داشت.

لیندا کاردلینی در نقش جودی

مجموعه اینترنتی Dead to Me

لیندا کاردلینی در 25 ژوئن سال 1975 (4 تیر 1354) در آمریکا به دنیا آمد. او با بازی در سریال درام Freaks and Geeks، سریال درام پزشکی ER و سریال Bloodline شناخته می‌شود. او به خاطر بازی در سریال درام Mad Men به عنوان بازیگر مهمان، موفق به دریافت نامزدی جایزه امی شده است. لیندا صداپیشگی انیمیشن‌های زیادی از سریال انیمیشنی Gravity Falls (آبشار جاذبه) گرفته تا Regular Show (برنامه عادی)، Scooby-Doo !Mystery Incorporated و Sanjay and Craig را برعهده داشته است.

جیمز مارسدن در نقش استیو وود / بن وود

بازیگران سریال مرده از نظر من

جیمز مارسدن (James Marsden) در 18 سپتامبر 1973 (27 شهریور 1352) به دنیا آمد. او بازیگر، خواننده و مدل سابق آمریکایی است. جیمز با بازی در برنامه تلویزیونی Touched by an Angel (تماس یک فرشته)، Saved by the Bell: The New Class و Party of Five به عنوان مهمان، حرفه خود را شروع کرد. او همچنین نقش اسکات را در سری فیلم‌های X-Men (ایکس من) بازی کرده است.

مکس جنکینز در نقش کریستوفر دویل

سریال مرده از نظر من

مکس جنکینز (Max Jenkins) بازیگر و نویسنده آمریکایی متولد 13 مارس 1995 (22 اسفند 1373) است. او بازیگری را از سال 2009 آغاز کرده و تا کنون در فیلم و سریال‌های مختلفی حضور داشته. جنکینز بیشتر به خاطر ایفای نقش مکس کارنگی در سریال کمدی درام The Mysteries of Laura شناخته می‌شود. او همچنین در سریال آنتالوژی کمدی-درام High Maintenance که محصولی از شبکه HBO است نیز به ایفای نقش پرداخته. سریال Orange Is the New Black، سریال Special و فیلم Plus One برخی از دیگر آثار او هستند.

کریستوفر دویل در فصل‌های اول و دوم از شخصیت‌های اصلی بود اما در فصل سوم سریال مرده از نظر من حضور کم‌رنگ‌تری داشت.

دیگر بازیگران سریال Dead to Me عبارتند از:

  • سم مک‌کارتی (Sam McCarthy) در نقش چارلی هاردینگ، پسر بزرگ‌تر جن
  • لوک روسلر (Luke Roessler) در نقش هنری هاردینگ در نقش پسر کوچک‌تر جن

نقد و نمرات سریال مرده از نظر من

نقد سریال Dead to Me

نقدهای کلی سایت Rotten Tomatoes نشان می‌دهد که فصل اول سریال Dead to Me بر اساس 50 نقد، 86 درصد از رضایت کاربران را جلب کرد و میانگین امتیاز آن 6.48/10 است. در جمع‌بندی نهایی این وبسایت نوشته شده است که: «سریال Dead to Me آن شوخ‌طبعی که انتظار می‌رود را نمی‌دهد. اما، بازی کریستینا اپلگیت و لیندا کاردلینی، سریال را به جنبه‌های بهتر یک رابطه عمیق و اندوه متقابل، سوق می‌دهد». میانگین امتیاز سایت متاکریتیک از 21 نقد، 67 از 100 است. این امتیاز نشان می‌دهد که نقدهای مطلوبی به سریال شده است.

سایت Rotten Tomatoes، بر اساس 29 نقد، به فصل دوم سریال با 97% از رضایت کاربران، میانگین امتیاز 8.13/10 را داده است. در جمع‌بندی نهایی این وبسایت آمده است که: «اتفاقات سریال Dead to Me در فصل دوم دوبرابر می‌شود و یک فصل هیجان‌انگیز را به نمایش می‌گذارد که بسیار متناسب است». سایت متاکریتیک بر اساس 10 نقد، امتیاز 72 از 100 را به فصل دوم اختصاص داده که نشان‌دهنده نقدهای مطلوب آن است.

فصل سوم سریال مرده از نظر من در سایت راتن تومیتوز توسط 17 منتقد مورد بررسی قرار گرفت و رأی مثبت 82 درصدی را از آن‌ها دریافت کرد. جمع‌بندی نهایی این سایت درباره فصل سوم بدین صورت است: «فصل آخر سریال مرده از نظر من بازدهی کمتری دارد و پیچ و خم‌های آن بیش از حد به نظر می‌رسند. با این حال کریستینا اپلگیت و لیندا کاردلینی همچنان زوجی جذاب‌اند و بینندگان دوست دارند تا پایان تلخ کنار آن‌ها بمانند.»

همچنین سایت IMDb امتیاز 8 از 10 را به سریال مرده از نظر من اختصاص داده است. در ادامه چند نقد سریال Dead to Me را مرور می‌کنیم.

Paste / آلیسون کین: 82

چیزی که این سریال را بی‌نهایت جذاب کرده، بازی جن و جودی است. رابطه طبیعی آنها باعث می‌شود هنرنمایی باورپذیری داشته باشند. با افزایش سن، پیدا کردن دوست کار مشکلی می‌شود، دوستانی که به آنها اعتماد کنید و تمام وقتتان را با آنها بگذرانید. رابطه جن و جودی و کارهای آنها با همدیگر برای یک سریال بیشتر و عمیق‌تر شده، اما این واقعیت وجود دارد که بیشتر ما بعد از دوران مدرسه دوستان خوبی نداشتیم. نه دوستانی که صرفاً به شما نزدیک باشند، بلکه دوستانی که در بحران‌ها و گرفتاری‌ها هم کنارتان حضور داشته باشند. علیرغم فراز و نشیب‌های دوستانه، این همان چیزی است که روابط دوستانه را ناب و زیبا می‌کند.

اتفاقات زیادی در دنیای سریال Dead to Me رخ می‌دهد و این همان چیزی است که به ما کمک می‌کند تا واقعیت این شخصیت‌ها را بهتر بشناسیم. شخصیت‌هایی که احساسات خودشان را در لحظه بروز می‌دهند. اگر سریال به صورت هفتگی پخش می‌شد، پایان‌بندی‌های گیرای سریال ممکن بود وزین‌تر و قابل‌پیش‌بینی‌تر باشد. اما حتی اگر فصل جدید سریال Dead to Me لحظات ناب فصل قبل را نداشته باشد، با ارائه لحظات مفرح احساساتمان را غلغلک می‌دهد. سریال Dead to Me اندوه و گناه ارزشمندی را به تصویر می‌کشد که هر کسی می‌تواند آنها را مخفی کند. پیام اصلی سریال واضح است؛ مهم نیست تا کجا پیش رفته‌اید، دوست تنها کسی است که به آن نیاز دارید.

Vanity Fair / ریچارد لاون: 80

سال گذشته، کریستینا اپلگیت با بازی در فصل اول سریال کمدی سیاه Dead to Me شبکه نتفلیکس به ایفای نقش پرداخت. داستان این کمدی سیاه درباره راز وحشتناکی است که برای یک رابطه دوستانه یک تهدید محسوب می‌شود. جذاب است که یک فرد بامزه علاوه بر حفظ شوخ طبعی خود باید با چهره ترسناکش هم روبرو شود.

Collider / دیان گوردون: 80

لیز فلدمن و تیم نویسندگی با ساخت سریال Dead to Me می‌خواستند نشان بدهند که جن و جودی چگونه آسیب‌های احساسی عمیق و مشترکی باهم دارند. ولی نویسندگان درک درستی از چگونگی ارتباط غم، خشم و چالش‌های یادگیری و کنار آمدن با آنها را ندارند. نتیجه آن هم ساخت فصل پرتحرک و خیالی دیگری است.

Daily Beast / کوین فالون: 80

چیز قابل توجهی که در فصل اول می‌بینیم، خشم جن است. اگه فصل اول را مشاهده کردید، می‌توانید متوجه شوید چرا جن عصبانی بود. عصبانیت جن همچنان دست نخورده، بی‌ثبات و ناخوشایند است. این همان چیزی است که به او انگیزه می‌دهد برای کشته شدن همسرش به دنبال عدالت باشد و این موضوع او را به سمت یک مادر نمونه بودن سوق می‌دهد. این همان چیزی است که او را بامزه و غیرقابل ‌پیش‌بینی می‌کند.

او بسیار کنایه‌آمیز برخورد می‌کند و خودش هم می‌داند که این رفتار از کجا نشأت می‌گیرد. خودش می‌گوید که این کنایه‌ها از روی دلسوزی است. البته مطمئن نیستم این حرف منطقی باشد و چنین رفتاری داشته باشد؛ زیرا چنین رفتاری را تا به حال ندیدم. سریال Dead to Me ماجرای دو زن به نام‌های جن و جودی را روایت می‌کند که با وابستگی که به یکدیگر دارند می‌خواهند بدانند به کجا می‌روند و چه چیزی از همدیگر می‌خواهند تا آن را کنترل کنند.

Sioux City Journal / بروس میلر: 80

فصل اول سریال Dead to Me با مخفی کردن مرگ استیو و نامزد قبلی جودی تمام می‌شود. در فصل دوم سریال هم می‌بینیم که هنوز هم مشکلات زودگذری بین جن و جودی وجود دارد. در فصل دوم می‌بینیم که مرد دیگری باعث به وجود آمدن مشکل اصلی شده، مردی که به اتفاقات افتاده و نیفتاده بین جن و جودی محرم نیست.

مانند خیلی از سریال‌هایی که قسمت‌های کمی دارند، به یاد آوردن لحظات پویای سریال سخت است؛ مخصوصاً وقتی که بین آن لحظات فاصله زیادی افتاده باشد. اما لیز فلدمن با طراوتی که به سریال می‌دهد، شخصیت‌ها می‌توانند بدون یادآوری گذشته مسیر خود را ادامه دهند.

The A. V. Club / سالونی گجر: 75

فصل سوم بیش از چیزی که انتظار می‌رفت احساساتی است. بله درست است که عشق همیشگی جودی و جن موتور متحرک داستان بوده. اپلگیت و کاردلینی هم تا جای ممکن از این مسئله استفاده می‌کنند و بین بخش‌های کمدی و احساسی تعادل برقرار می‌کنند.

نکات جالب درباره سریال مرده از نظر من

نقد سریال dead to me

در این قسمت می‌توانید نکات جالب درباره سریال مرده از نظر من را مطالعه کنید.

  • به خاطر بروز لحظات احساسی دیگر در زندگی کریستینا اپلگیت بعد از نمایش سریال، او مجبور شد به تراپی برود.
  • جودی می‌گوید که استیو (جیمز مارسدن) حال و هوای جان اف کندی را دارد. جیمز مارسدن نقش جان اف کندی را در فیلم The Butler بازی کرده است.
  • کریستینا اپلگیت و جیمز مارسدن قبل از سریال Dead to Me در Anchorman 2 همبازی بودند.
  • نقش الی وود در فیلم Legally Blonde به کریستینا اپلگیت پیشنهاد شد؛ فیلمی که لیندا در آن بازی می‌کرد. ولی او این پیشنهاد را رد کرد.
  • زمانی که جن با جودی تماس می‌گیرد، آهنگ زنگ جودی، موسیقی فیلم Back to the Future 1985 (بازگشت به آینده) است.

کلام آخر

در مقاله‌ای که مطالعه کردید به بررسی سریال خارجی مرده از نظر من، یکی از سریال‌های پربیننده شبکه نتفلیکس، پرداختیم. خلاصه سریال برای من مرده درباره دو زن است که زندگی‌هایشان به طور اتفاقی به هم پیوند می‌خورد و در کنار هم ماجراهای زیادی را پشت سر می‌گذارند. شما این سریال را مشاهده کردید؟ دانلود سریال Dead to Me را به دوستانتان پیشنهاد می‌کنید؟ نظرتان درباره هنرپیشه های سریال برای من مرده چیست؟ نظراتتان را در بخش دیدگاه‌ها با ما و خوانندگان پلازا در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402