دانلود و بررسی فیلم پروکسیما (Proxima 2019) + داستان و تریلر

نمرات Proxima 2019
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم Proxima عنوانی درام و محصول سال 2019 است. اگر طرفدار فیلم‌های درام هستید، در این مقاله با نقد فیلم پروکسیما 2019 همراه ما باشید.

فیلم Proxima فیلمی فرانسوی در ژانر درام و محصول سال 2019 است که توسط آلیس وینکور (Alice Winocour‎)، کارگردان و فیلمنامه‌نویس فرانسوی کارگردانی شده است. او در نوشتن فیلمنامه این فیلم نیز همکاری داشته است. فیلم Proxima 2019 در مجموع نقدهای مثبتی دریافت کرده و بازی اوا گرین (ٍEva Green) مورد توجه و تحسین بسیاری قرار گرفته است. 

در این مقاله از پلازا علاوه بر لینک‌های دانلود فیلم، نمرات Proxima 2019 را نیز برایتان قرار داده‌ایم. در ویدیوی بالا نیز می‌توانید تریلر فیلم Proxima 2019 را تماشا کنید و با فضای آن بیشتر آشنا شوید. با معرفی و نقد فیلم پروکسیما همراه ما باشید.

 


دانلود فیلم Proxima 2019


از لینک‌های زیر می‌توانید برای دانلود فیلم Proxima 2019 با زیرنویس فارسی و در دو کیفیت اقدام کنید. امیدواریم از تماشای این فیلم لذت ببرید.

فیلم Proxima 2019

 


داستان فیلم Proxima


داستان فیلم پروکسیما درباره زنی به نام سارا (اوا گرین) است. او زنی فرانسوی است که تمام زندگی خود را برای فضانورد شدن آموزش دیده است. او متوجه می‌شود که در لحظات آخر به عنوان آخرین عضو گروه پروکسیما (Proxima) برای سفر به مریخ برای حضور در پروژه‌ای یک ساله در ایستگاه فضایی بین‌المللی انتخاب شده است. او برای این سفر بسیار هیجان‌زده است، ولی دوری از دخترش نگرانی اصلی اوست. سارا مجبور می‌شود دخترش را به همسر سابقش توماس بسپارد تا برای ماموریتش آماده شود. سارا تنها عضو زن گروه سفر به مریخ است که با استقبال کاپیتان آمریکایی گروه مواجه نمی‌شود، ولی با نشان دادن عزم و توانایی خود احترام کاپیتان را کسب می‌کند.

داستان فیلم Proxima

سارا و استلا یک بار در طول تمرینات او با هم ملاقات می‌کنند که به خوبی پیش نمی‌رود و باعث ایجاد تنش بین سارا و کاپیتان می‌شود و می‌بینیم که استلا با اضطراب ناشی از نبود مادرش و سفری که او در پیش دارد دست و پنجه نرم می‌کند. وقتی سارا در قرنطینه است برای آخرین بار از پشت یک دیوار شیشه‌‌ای دخترش را می‌بیند و برای این‌که بتواند قولی را که به دخترش داده عملی کند، مخفیانه از قرنطینه خارج می‌شود و استلا را به دیدن موشک می‌برد.

همچنین بخوانید :

عصر همان روز، موشکی که سارا برآن سوار شده است، به فضا پرتاب می‌شود. در روی زمین توماس با چشمان اشک آلود و استلا با لبخندی بر لب پرتاب موشک را تماشا می‌کنند. در فیلم پروکسیما در واقع ما زنی را می‌بینیم که باید بین شغل و رویایش و ارتباطش با دخترش تعادل برقرار کند. ما چالش‌ها و درگیری‌های زندگی یک انسان را برای گرفتن یک تصمیم مشاهده می‌کنیم.‌

 


بازیگران فیلم پروکسیما


فیلم پروکسیما در 7 سپتامبر 2019 مصادف با 16 شهریور 1398 برای اولین بار در برنامه‌ جوایز سالیانه Platform Prize که جزئی از فستیوال بین‌المللی فیلم تورنتو (Toronto International Film Festival) است به نمایش درآمد و مورد تحسین هیئت داوران قرار گرفت.

برنامه Platform Prize به فیلم‌هایی اختصاص دارد که ارزش هنری بالا و دیدگاهی قوی از نظر کارگردانی دارند. فیلم پروکسیما در لیست نهایی فیلم‌های انتخابی فرانسه برای بخش بهترین فیلم خارجی جشنواره اسکار (Academy Award for Best International Feature Film) در سال 2020 قرار گرفته بود.

فیلم پروکسیما 2019

فیلم پروکسیما از سری فیلم های فضایی محبوب در تاریخ 27 نوامبر 2019 برابر با 6 آذر 1398 در فرانسه منتشر شد. بخش‌هایی از این فیلم در آژانس فضایی اروپا (European Space Agency) که سازمان فضایی اتحادیه اروپا است، فیلمبرداری شده است. در ادامه مروری بر بیوگرافی بازیگران فیلم Proxima خواهیم داشت.

 

اوا گرین در نقش سارا لوریو

بازیگران فیلم Proxima

اوا گرین (Eva Green) متولد 6 جولای 1980 برابر با  15 تیر 1359 در فرانسه است. مادر او، مارلین ژوبرت (Marlène Jobert) نیز بازیگر بود. او کار خود را با تئاتر آغاز کرد. اولین تجربه سینمایی او فیلم The Dreamers محصول 2003 اثر برناردو برتولوچی (Bernardo Bertolucci) بود. او به خاطر بازی در نقش سیبیلا (Sibylla)، ملکه اورشلیم، در فیلم حماسی-تاریخی Kingdom of Heaven محصول 2005 اثر ریدلی اسکات (Ridley Scott) شناخته شد. سال بعد، وی در فیلم Casino Royale محصول 2006 از سری فیلم‌های جیمز باند، نقش وسپر لیند (Vesper Lynd)، شخصیت زن مقابل جیمز باند را بازی کرد که برای این نقش برنده جایزه بازیگر نوظهور بفتا (BAFTA Rising Star) شد. گرین از آن زمان در فیلم‌های مستقل بی شماری از جمله Cracks محصول 2009، Womb محصول 2010 و Perfect Sense محصول 2011 بازی کرده است.

در سال 2014، او نقش آرتمیسیا (Artemisia) را در فیلم 300: Rise of an Empire که دنباله فیلم 300 محصول 2007 بود، بازی کرد و در همان سال نقش آوا لرد (Ava Lord) را در فیلم City: A Dame to Kill For اثر فرانک میلر (Frank Miller) و رابرت رودریگز (Robert Rodriguez) که دنباله فیلم Sin City محصول 2005 بود، ایفا کرد. اوا گرین همچنین به دلیل همکاری با کارگردان خلاق و مشهور، تیم برتون (Tim Burton) در فیلم کمدی ترسناک سایه‌های تاریک (Dark Shadows) محصول 2012 با بازی در نقش آنجلیک بوچارد (Angelique Bouchard) شناخته شده است.

همچنین بخوانید :

همچنین او در نقش خانم آلما پرگرین (Miss Alma Peregrine) در فیلم فانتزی Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children محصول 2016 و در نقش کولت مارچانت (Colette Marchant) در فیلم فانتزی دامبو (Dumbo) محصول 2019 نقش‌آفرینی کرده است. او برای بازی در نقش مادری فضانورد در فیلم درام پروکسیما (Proxima) محصول 2019 نامزد دریافت جایزه سزار بهترین بازیگر زن (César Award for Best Actress) شد.

او همچنین برای نقش ونسا ایوز (Vanessa Ives) در سریال درام ترسناک Penny Dreadful محصول 2014–2016 نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن در یک سریال تلویزیونی درام در هفتاد و سومین دوره جوایز گلدن گلوب شد.

اوا گرین در سال 2020 در نقش لیدیا ولز (Lydia Wells) در مجموعه تلویزیونی The Luminaries بازی کرد. این مجموعه برای شبکه BBC Two، بر اساس رمانی اثر الینور کاتن (Eleanor Catton) ساخته شده است. این هنرمند برای عملکرد خود همیشه مورد توجه و تحسین مخاطبین و منتقدین بوده است و همه از او به عنوان بازیگری توانمند یاد می‌کنند.

 

مت دیلون در نقش کاپیتان مایک

فیلم سینمایی Proxima

مت دیلون (Matthew Dillon) بازیگر و کارگردان آمریکایی متولد 18 فوریه 1964 برابر با 28 بهمن 1342 است. او با بازی در فیلم Over the Edge محصول 1979 وارد عرصه بازیگری شد و با بازی در فیلم‌های My Bodyguard و Little Darlings محصول 1980، Tex محصول 1982، Rumble Fish و The Outsiders محصول 1983 و The Flamingo Kid محصول 1984 در بین نوجوانان محبوب شد. موفقیت‌های دیلون پس از دهه 80 نیز ادامه داشت و منتقدین او را به همراه شان پن (Sean Penn) در گروه بهترین بازیگران هم‌سن خودش قراردادند.

او در سال 2002 اولین فیلمش به نام  City of Ghosts را کارگردانی کرد. سپس در فیلم‌های Factotum محصول 2005، You, Me and Dupree محصول 2006، Nothing but the Truth محصول 2008، Sunlight Jr. محصول 2013، The House That Jack Built محصول 2018 و Proxima محصول 2019 بازی کرد.

او برای بازی در فیلم Crash محصول 2004 برنده جایزه Independent Spirit Award شد و نامزدی جوایز گلدن گلوب و جوایز اسکار را برای بهترین بازیگر مکمل مرد به‌دست ‌آورد. دیلون با بازخوانی رمان On the Road اثر جک کرواک (Jack Kerouac) رمان‌نویس فرانسوی-کانادایی، برای جایزه گرمی Best Spoken Word Album نامزد شده بود. همچنین او در سال 2015 برای بازی در مجموعه تلویزیونی Wayward Pines در شبکه FOX ، نامزد جایزه Saturn شد.

 

لارس آیدینگر در نقش توماس

نقد و بررسی Proxima 2019

لارس آیدینگر (Lars Eidinger) بازیگر آلمانی سینما و تئاتر، متولد 21 ژانویه 1976 برابر با اول بهمن 1354 است. او کار خود را در عرصه بازیگری در تئاتر Deutsches در برلین در سال 1997 آغاز کرد. او قبل از مشهور شدن در برنامه‌های تلویزیونی آلمانی مثل Schloss Einstein محصول 2002 و Berlin, Berlin محصول 2003 بازی کرد.

او در فوریه سال 2016 به عنوان یکی از اعضای هیئت داوران بخش اصلی رقابت شصت‌و‌ششمین دوره ‌فستیوال بین‌المللی فیلم برلین (66th Berlin International Film Festival) انتخاب شد. او یکی از اعضای مجمع تئاتر Schaubühne است. آیدینگر در نقش‌هایی مثل هملت (Hamlet) و ریچارد سوم (Richard III) در ساخته‌های توماس اوسترمیر (Thomas Ostermeier)، کارگردان تئاتر آلمانی بازی ‌کرده است. او در فیلم پروکسیما محصول 2019 نیز به ایفای نقش پرداخته است. آیدینگر در برلین زندگی می‌کند، متاهل است و یک دختر دارد. 

سایر بازیگران فیلم سینمایی Proxima عبارتند از:

  • زیلا بولانت-لمیسل (Zélie Boulant-Lemesle) در نقش استلا
  • ساندرا هولر (Sandra Hüller) در نقش وندی
  • الکسی فتیو (Aleksey Fateev) در نقش آنتون 

 


نقد و بررسی Proxima 2019


در فیلم پروکسیما شاهد افراد باهوش، بزرگوار و گاهی بی احساس هستیم که در موقعیتی دشوار قرار دارند و فداکاری‌های دور از انتظاری برای دستیابی به یک هدف بزرگ انجام می‌دهند. این فیلم کمی در شخصیت‌پردازی ضعیف عمل می‌کند و کاراکترها تا حدی سیاه و سفید هستند. همچنین داستان فیلم کمی در به چالش کشیدن مخاطب ضعف دارد. ولی فیلم پروکسیما با به تصویر کشیدن روابط انسانی و چالش‌های درونی یک انسان توانسته مخاطب را از نظر احساسی جذب کند. این فیلم جلوه‌های بصری بسیاری دارد. بازی‌های خوب بازیگران به خصوص اوا گرین نیز مورد توجه منتقدین و بینندگان قرار گرفته است.

فیلم پروکسیما 2019

این فیلم در وبسایت IMDb‌ و بر اساس نظر کاربران به امتیاز 6.4 از 10 رسیده است. همچنین 79 درصد از کاربران گوگل این اثر درام را پسندیده‌اند. از طرف دیگر در وبسایت راتن تومیتوز بر اساس 85 نقد، امتیاز 82% را برای فیلم Proxima ثبت کرده‌اند. در متاکریتیک نیز بر اساس 19 نقد، این فیلم میانگین امتیاز 71 از 100 را گرفته که نشان‌دهنده عملکرد خوب آن است. در ادامه بررسی فیلم Proxima 2019، نگاهی به نمرات منتقدین به این اثر خواهیم انداخت.

 

Screen Daily / فیونوالا هالیگن: 100

فیلم پروکسیما، یک فیلم قابل توجه، جاه طلبانه و کاملاً چشمگیر است که توسط یک کارگردان جوان فرانسوی کارگردانی شده است. این کارگردان بر کار خود اشراف و تسلط کامل دارد.

 

Variety / گای لاج : 90

فیلم پروکسیما تفکر و تعمقی خیره‌کننده بر زنانگی در یک فضای مردسالارانه است. سومین فیلم بلند آلیس وینکور بسیار راضی‌کننده است و حتی از فیلم‌های پرخرج هالیوودی که تلاش می‌کنند روابط احساسی قطع شده به علت سفرهای فضایی را احیا کنند، در انجام این کار موفق‌تر است. با این‌که حتی در بیشتر زمان فیلم حتی از کره زمین هم خارج نمی‌شود.

تریلر فیلم Proxima 2019

Polygon / سامانتا نلسون: 85

در Penny Dreadful اوا گرین توانایی بازی در دو تیپ شخصیتی را نشان داد، فردی با اعتماد به نفس به ظاهر بالا و فردی آسیب دیده. این تضاد شخصیت در کاراکتر سارا در فیلم Proxima نیز به نمایش درآمده ‌است.

 

IndieWire / کیت اربلند: 75

فیلم درام پروکسیما به طور قطع رضایت‌بخش است. با این‌که وینکور و گرین ما را غافلگیر نمی‌کنند، اما ارزش احساسی آن بالاتر از همه ‌انتقادات و بگومگوها است.

 

 

AV Club / بئاتریس لویزا : 58

سارا برای به دست آوردن یک تجربه کاملاً زنانه در حرفه‌ای مردسالارانه تلاش می‌کند. فیلمساز توجهش را از کاراکتر درون لباس فضانوردی (سارا) برمی‌دارد و با رویکردی قدیمی و سنتی به معضلات خانوادگی و شغلی این شخصیت می‌پردازد. این نوع از شخصیت‌پردازی تا حد زیادی فاقد بصیرت و عمق است.  

 

The New York Times / جنت کتسولیس : 40

قهرمان فیلم میان وظیفه مادری و رویای شغلی خود و بین تجربه‌های ملموس زمینی و تجربه دنیای غیر خاکی بر سر دوراهی قرار گرفته است و این ناآرامی در کل فیلم حس می‌شود. فیلم پروکسیما مثل قهرمان خود آشفته و بی‌سرانجام است.

 


کلام آخر


فیلم Proxima

فیلم Proxima 2019 درامی خانوادگی است که بسیار خوب ساخته شده و در عین صمیمیت از لحاظ ویژگی‌های فنی آن چنان واقع‌گرایانه است که گاهی اوقات به نظر می‌رسد مستند است. اوا گرین در فیلم پروکسیما بازی درخشانی دارد. ریتم این فیلم کمی کند است، ولی در مجموع توانسته مخاطبین و منتقدین را تا حد زیادی راضی کند. اگر این اثر را تماشا نکرده‌اید و داستان آن برایتان جذاب است، در ابتدای همین مقاله می‌توانید برای دانلود فیلم Proxima 2019 اقدام کنید. در قسمت نظرات همراه ما باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402