بررسی فیلم Legend (افسانه) با بازی تام هاردی ؛ دانلود، داستان و بازیگران

فیلم Legend
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم Legend با بازی تام هاردی روایتگر داستان برادران کِرِی، از مشهورترین گنگسترهای شهر لندن است. برای آشنایی با فیلم افسانه با ما همراه باشید.

فیلم Legend یک فیلم مهیج و جنایی محصول کشور فرانسه و انگلستان در سال 2015 است. برایان هالگلند (Brian Helgeland) مسئولیت نویسندگی و کارگردانی این اثر جذاب را برعهده داشته است. فیلم افسانه اقتباسی از کتاب جان پیرسون (John Pearson) به نام The Profession of Violence: The Rise and Fall of the Kray Twins است که به زندگی حرفه‌ای و روابط عاشقانه برادران کری می‌پردازد. رونالد و رجینالد کری، برادران دوقلوی کری، مهمترین عاملان جرم‌های سازمان‌یافته در قسمت شرقی لندن در دهه‌های 1950 و 1960 بودند.

فیلم سینمایی Legend با حضور ستارگانی چون تام هاردی و امیلی براونینگ، در سپتامبر 2015 اکران شد و تقریبا دو برابر بودجه ساخت، به فروش رفت. در این مقاله از پلازا قصد داریم به بررسی فیلم افسانه ۲۰۱۵ بپردازیم. در ابتدا تریلر فیلم Legend با زیرنویس فارسی را تماشا می‌کنیم تا با فضای آن آشنا شویم. سپس به نقد و بررسی فیلم و نمرات فیلم Legend 2015 می‌پردازیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم Legend 2015

برای دانلود فیلم افسانه ۲۰۱۵ با بازی تام هاردی می‌توانید از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید.

کیفیت: 1080p | حجم: 1.70 گیگابایت

کیفیت: 720p | حجم: 899 مگابایت

دانلود زیرنویس فارسی فیلم سینمایی Legend 2015

فیلم افسانه

داستان فیلم افسانه ۲۰۱۵

فیلم افسانه براساس داستان واقعی زندگی دو تن از مشهورترین و منفورترین گنگسترهای لندن، برادران کری، ساخته شده است. رونالد کری (Ronald Kray) و رجینالد کری (Reginald Kray) متولد 24 اکتبر 1933 (2 آبان 1312) در لندن هستند. این دو برادر کار خود را با خرید و اداره یک کلوپ شبانه آغاز کردند و به تدریج دایره جرائم خود را افزایش داده و تبدیل به مهمترین عاملان جرائم سازمان‌یافته شرق لندن بین سال‌های 1950 تا اواخر 1960 شدند. گروه گنگستری آنان، به نام The Firm، در جرائمی چون ضرب‌وجرح، آتش‌سوزی، سرقت مسلحانه و قتل شرکت داشتند. داستان زندگی برادران کری دستمایه فیلم‌ها، داستان‌ها، تئاترها و موسیقی‌های بسیاری شده است.

داستان فیلم Legend در دهه 1960 اتفاق می‌افتد. برادران کری روز به روز در دنیای خلافکاران زیرزمینی رشد و پیشرفت می‌کنند. رونالد این تجارت خانوادگی را با خشونت و ارعاب پیش می‌برد، درحالیکه رجی در تلاش است تا رضایت دختر مورد علاقه‌اش، فرانسیس را به دست آورد. رفتارها و اعمال غیرقابل پیش‌بینی رونالد و فروپاشی آرام رابطه عاشقانه رجینالد، سبب می‌شود روزهای امپراطوری این دو برادر به پایان خود نزدیک شود.

نمرات فیلم Legend 2015

بازیگران فیلم Legend

برایان هالگلند در اکتبر 2013 نگارش فیلمنامه را آغاز کرد. او ملاقاتی با یکی از همکاران شناخته‌شده برادران کری، فردی فورمن نیز داشت. در آوریل 2014 حضور تام هاردی به عنوان نقش اصلی فیلم تایید شد. تام به قدری شیفته بازی در نقش رجی بود که پیشنهاد داد اگر نقش رجی را به او بسپارند، نقش رونی را به رایگان بازی می‌کند. 5 روز بعد امیلی براونینگ نیز به عنوان بازیگر نقش اول زن به پروژه فیلم Legend پیوست. در این قسمت با بازیگران فیلم افسانه آشنا می‌شویم.

تام هاردی در نقش رونالد (رونی) کری/ رجینالد (رجی) کری

فیلم سینمایی Legend

تام هاردی (Tom Hardy) بازیگر و تهیه‌کننده 43 ساله متولد سال 1977 در لندن است. او پس از اتمام درسش در مرکز درام لندن در رشته بازیگری، اولین بار در سال 2001 با فیلم Black Hawk Down بازیگری را تجربه کرد. پس از آن در فیلم‌های دیگری نظیر فیلم جنایی Bronson محصول سال 2008، فیلم روانشناسانه Locke محصول سال 2013 و فیلم ابرقهرمانی Venom محصول سال 2018 نیز بازی کرده است. تام هاردی تاکنون در سه فیلم از کریستوفر نولان با نام‌های فیلم (Inception (2010، فیلم (The Dark Knight Rises (2012 و فیلم (Dunkirk (2017 حضور داشته است. تام هاردی را در سریال‌های تلویزیونی همانند سریال Band of Brothers، سریال Peaky Blinders و سریال Taboo نیز می‌بینیم.

همچنین بخوانید :

بازی در فیلم The Revenant محصول سال 2015، تام را نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد کرد. او در تئاتر نیز بازی می‌کند و برای تئاتر In Arabia We’d All be King برنده جایزه لارنس الیویه شده است. تام هاردی برای بازی در فیلم افسانه نامزد دریافت 8 جایزه در بخش بهترین بازیگر مرد شد و 3 جایزه فیلم مستقل بریتانیا، حلقه منتقدین فیلم لندن و جامعه منتقدین فیلم تورنتو را از آن خود کرد. تام هاردی به امور خیریه نیز علاقه دارد و از سال 2010 به عنوان سفیر سازمان خیریه Prince Trust فعالیت می‌کند.

امیلی براونینگ در نقش فرانسیس شای

نقد و بررسی فیلم Legend 2015

امیلی براونینگ (Emily Browning) متولد 7 دسامبر 1988 (16 آذر 1367) در ملبورن استرالیا است. او اولین بار در سن 10 سالگی در فیلم تلویزیونی The Echo of Thunder محصول سال 1998 به عنوان بازیگر ظاهر شد و پس از آن این حرفه را ادامه داد. بازی در فیلم ترسناک Ghost Ship محصول سال 2002 او را به جامعه بزرگتری از مخاطبان معرفی کرد. امیلی برای بازی در نقش ویولت بودلر در فیلم Lemony Snicket’s A Series of Unfortunate Events محصول سال 2010 برنده جایزه بهترین بازیگر زن از سوی موسسه فیلم استرالیا شد. بازی در فیلم Sleeping Beauty محصول سال 2010 نیز جایزه جشنواره فیلم بین‌المللی همپتونز در بخش برجسته‌‌ترین اجرا را برای او به ارمغان آورد.

از دیگر فیلم‌ها و سریال‌هایی که امیلی براونینگ در آنها ایفای نقش کرده می‌توانیم به فیلم عاشقانه-تاریخی Pompeii محصول سال 2014، سریال American Gods محصول سال 2017 تاکنون و فیلم Golden Exits محصول سال 2017 اشاره کنیم.

دیوید تیولیس در نقش لزلی پین

تریلر فیلم Legend

دیوید تیولیس (David Thewlis) بازیگر، نویسنده، کارگردان و فیلمنامه‌نویس، متولد 20 مارس 1963 برابر با 29 اسفند 1341 در انگلستان است. در فیلم Naked محصول سال 1993 شاهد برجسته‌ترین نقش‌آفرینی دیوید هستیم که او را برنده 5 جایزه از جمله نخل طلا جشنواره کن در بخش بهترین بازیگر مرد نیز کرد. بسیاری از بینندگان او را با نقش راموس لوپین در مجموعه فیلم‌های Harry Potter محصول سال‌های 2004 تا 2011 و نقش سر پاتریک مورگان در فیلم Wonder Woman محصول سال 2017 می‌شناسند. از دیگر فیلم‌های مهم او می‌توانیم فیلم Seven Years in Tibet محصول سال 1997، فیلم The Boy in Striped Pyjamas محصول سال 2008 و فیلم I’m Thinking of Ending Things محصول سال 2020 را نام ببریم.

دیوید تیولیس در فصل سوم سریال Fargo نیز بازی کرده و برای این نقش نامزد جایزه امی، جایزه منتخب منتقدین تلویزیونی و جایزه گلدن‌گلوب شده است. او در سال 1995 فیلم کوتاهی با نام Hello, Hello, Hello ساخت و برای آن نامزد جایزه بفتا در بخش بهترین فیلم کوتاه شد. اولین کتاب تیولیس نیز با نام The Late Hector Kipling در سال 2007 منتشر شد.

کالین مورگان در نقش فرانک شای

بازیگران فیلم Legend

کالین مورگان (Colin Morgan) بازیگر 34 ساله ایرلندی است. اکثر مردم او را با نقش مرلین در سریال Merlin محصول سال‌های 2008 تا 2012 می‌شناسند. او بازیگری را از دوران دانشگاه آغاز کرد و در آخرین سال تحصیلی یکی از کارگردانان تئاتر او را کشف کرد. پس از پایان تحصیلات، کالین بازیگری تئاتر را به طور جدی دنبال کرد و اولین بار در تئاتر Vernon God Little ظاهر شد. در سال 2008 نشریه بریتانیایی Screen International مورگان را «ستاره فردا» نامید. بازی در سریال Merlin او را نامزد جایزه برجسته‌ترین بازیگر در جشنواره بین‌المللی فیلم مونت‌کارلو در سال‌های 2009، 2010 و 2011 کرد.

کالین مورگان در حوزه سینما، تلویزیون، رادیو و بازی‌های ویدئویی فعالیت دارد. از جدیدترین فیلم‌های او می‌توان فیلم Waiting for You محصول سال 2017، فیلم The Happy Prince محصول سال 2018 و فیلم Genuine Fakes محصول سال 2020 را نام برد.

برای آشنایی با دیگر بازیگران فیلم سینمایی افسانه، نام و نقش برخی از آنان را در لیست زیر برای شما آماده کرده‌ایم:

  • چاز پالمینتری (Chazz Palminteri) در نقش آنجلو برونو
  • تارا فیتزجرالد (Tara Fitzgerald) در نقش خانم شای، مادر فرانک و فرانسیس
  • کریستوفر اکلستون (Christopher Eccleston) در نقش لئونارد نیپر رید
  • تارون اجرتون (Taron Edgerton) در نقش ادوارد اسمیت
  • آنورین بارنارد (Aneurin Barnard) در نقش دیوید بیلی

نقد و بررسی فیلم  Legend 2015

فیلم افسانه اولین بار در تاریخ 12 شهریور 1394 در شهر لندن به نمایش درآمد و حدود یک هفته بعد به اکران عمومی رسید. در ایالات متحده آمریکا نیز قرار بود 2 اکتبر 2015 اکران شود، اما این تاریخ به 20 نوامبر 2015 (29 آبان 1394) تغییر کرد. وبسایت راتن‌تومیتوز براساس 164 نظر، رتبه قابل‌ قبول 61% را به فیلم افسانه داده است. همچنین این فیلم نمره 55 از 100 از دیدگاه منتقدین متاکریتیک و 6.9 از 10 از دیدگاه بینندگان در وبسایت IMDb را کسب کرده است. فیلم Legend نامزد جایزه بهترین فیلم از سوی جامعه منتقدین فیلم لاس‌وگاس، جشنواره جوایز امپایر و جشنواره جوایز ساترن شده است. در این بخش مروری بر نظرات منتقدین و نمرات فیلم Legend 2015 داریم.

داستان فیلم افسانه ۲۰۱۵

Empire / دن جولین: 80

نگاه هوشمندانه هالگلند به این داستان شناخته‌شده ثابت می‌کند بزهکاری می‌تواند درآمدزا باشد. در این فیلم تام هاردی دو بازی حیرت‌انگیز و جذاب از خود به نمایش می‌گذارد.

Entertainment / کوین پی. سالیوان: 75

نقطه قوت فیلم Legend تام هاردی است، او که مانند همیشه سنگدل و تماشایی است، در نقش رجی متفکر و آرام و در نقش رونی دیوانه است.

A.V.Club / موئل موری: 67

هنگامی که برادران کری در یک اتاق هستند و با آمیزه‌ای از محبت برادرانه و نفرت عمیق به دور یکدیگر می‌چرخند، فیلم افسانه معنایی سنگین و فراموش‌نشدنی پیدا می‌کند. در بقیه اوقات این فیلم پر از نقاط قوت است، اما هیچ خط اتصالی بین آنها نیست.

دانلود فیلم Legend 2015

Rolling Stone / پیتر تراورس: 63

متن هالگلند بی‌حساب و کتاب است و همانند فیلمنامه فیلم L. A. Confidential در سطح برندگان اسکار نیست. البته هاردی همچنان به تنهایی یک نمایش کامل است، بازیگری که بدون دام پرواز می‌کند.

The New Yorker / آنتونی لین: 50

فیلم افسانه به کارگردانی و نویسندگی برایان هالگلند است؛ کسی که برای فیلم L. A. Confidential برنده اسکار شد که البته سزاوار آن نیز بود و فیلمنامه‌ای یکپارچه داشت. در مقابل فیلم افسانه تلاش می‌کند به ما بقبولاند که طرحی وجود دارد، درحالی که در واقع این‌طور نیست.

فیلم افسانه ۲۰۱۵

The Guardian / بنجامین لی: 40

فیلم Legend یک برداشت سطحی و ناامیدکننده از یک بازه زمانی بسیار جذاب است که ما را بسیار ناآگاه رها می‌کند، مثل اینکه خلاصه‌ای از یک مقاله را خوانده باشیم. افسانه برادران کری ممکن است تا ابد زنده بماند، اما این اتفاق قطعا برای فیلم افسانه نخواهد افتاد.

San Francisco Chronicle / مایک لاسال: 25

انتخاب چنین موضوعی و ارائه آن بدون دقت، جذابیت و لذت برای ساخت فیلمی طولانی و کسل‌کننده، به عنوان نمونه‌ای از انحراف از موفقیت شناخته می‌شود.

کلام آخر

فیلم Legend 2015

ما در این مطلب به آشنایی و نقد و بررسی فیلم Legend 2015 پرداختیم. مروری بر داستان فیلم داشتیم، با بازیگران آشنا شدیم و نظرات منتقدین را خواندیم. حالا نوبت شماست. نظر شما در مورد فیلم افسانه ۲۰۱۵ چیست؟ آیا بازی تام هاردی در این فیلم را دوست دارید؟ به نظر شما این عنوان می‌توانست بهتر باشد؟ چگونه؟ شما می‌توانید نظرات خود را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402