راهنمای خرید باند اکتیو (اسپیکر فلش خور مجالس) + مدل های برتر بازار

راهنمای خرید باند اکتیو و اسپیکر فلش خور مجالس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در این مقاله، راهنمای خرید باند اکتیو یا همان اسپیکر فلش خور مجالس را خواهید خواند. همچنین چند نمونه اسپیکر اکتیو را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

دستیابی به صدای زنده و با کیفیت می‌تواند برای شما یک چالش باشد. با این حال، انتخاب یک باند اکتیو می‌تواند هم صدای خوبی داشته باشد و هم مشکلات تقویت صدا رفع می‌شود. اسپیکر های اکتیو از قدرت خوبی برخوردار هستند و می‌توانند در مجالس و مهمانی‌های شما به کار گرفته شوند. در این مقاله از پلازا با راهنمای خرید باند و اسپیکر فلش خور همراه ما باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

نکته هایی که هنگام خرید باند اکتیو باید بدانید

قدرت باند اکتیو

راهنمای خرید باند اکتیو / اسپیکر فلش خور مجالس

سوال اصلی این است که در واقع چقدر نیاز دارید که صدای اسپیکر اکتیو بلند باشد. توجه داشته باشید که قدرت بیشتر لزوماً به معنای خروجی بیشتر نیست. درست است که قدرت بلندگو روی میزان صدای خروجی تاثیر می‌گذارد، اما حداکثر SPL (سطح فشار صدا) معیار بهتری برای سنجیدن میزان بلند بودن صدای باند اکتیو است.

زاویه پوشش بلندگو نیز معیار مهمی است. یک بلندگوی قدرتمند با زاویه پوشش باریک، صدای کمتری از یک بلندگوی کم قدرت‌تر با زاویه پوشش گسترده دارد. همچنین این مهم است که شما میزان حساسیت بلندگو را چک کنید. میزان حساسیت بلندگو یعنی توانایی بلندگو در تبدیل موثر برق به صدا. این حساسیت نیز معیار مهمی برای ارزیابی باند اکتیو است.

در استفاده از باند اکتیو و پسیو، با استفاده از باندهای اکتیو مجهز به سیستم تنظیم قدرت، دیگر نیاز نیست در مورد تطبیق آمپلی فایر با اسپیکر اکتیو نگرانی داشته باشید. اما اگر از اسپیکر پسیو استفاده کنید، تامین مقدار صحیح انرژی اهمیت زیادی دارد. این مورد یکی از تفاوت باندهای اکتیو و پسیو است.

پیکربندی درایور اسپیکر اکتیو

بهترین باندهای اکتیو / اسپیکر فلش خور مجالس

هنگام انتخاب بهترین باند اکتیو، یکی از موارد دیگری که باید به آن توجه کنید، پیکربندی درایور آن است. اگر باند و اسپیکر فلش خور شما فقط شامل یک درایور تک دامنه کامل است، آن درایور باید کل دامنه فرکانس را پوشش دهد. اسپیکر کوچکی که برای فرکانس‌های بالا مناسب است، فرکانس‌های پایین را به خوبی تولید نمی‌کند و اسپیکر بزرگی که برای فرکانس‌های پایین مناسب است، فرکانس‌های بالا را به خوبی تولید نمی‌کند.

حال راه حل چیست؟ اسپیکرهایی که دارای چند درایور هستند در بازتولید فرکانس‌ها بسیار بهتر عمل می‌کنند. این نوع اسپیکرها، محدوده فرکانس را بین درایورها تقسیم می‌کنند. یک درایور برای فرکانس بالا و درایور دیگر برای فرکانس‌های پایین. با این کار، میزان خروجی، دامنه فرکانس و کارایی اسپیکر افزایش پیدا می‌کند.

همه مواردی که گفته شد را می‌توانید در باند اکتیو پیدا کنید. باند اکتیو دارای میکسر، اسپیکرهای فعال و پردازش سیگنال است و حتی افکت‌ها را در یک طراحی ساده جمع آوری می‌کند. باند اکتیو یا همان اسپیکر فلش خور مجالس برای مجالس و مهمانی‌ها، قهوه خانه‌ها و کافی شاپ‌ها و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌شود. باند های اکتیو در هزینه، وقت و مکان صرفه جویی می‌کنند و بسیار مقرون به صرفه هستند.

سیستم صوتی هوشمند باند اکتیو

باند فلش خور

سیستم‌های اسپیکر هوشمند می‌توانند به طور خودکار چیزی که به آن متصل هستند را تشخیص دهند و صدا را بر اساس آن تنظیم کنند. برخی از آن‌ها نیز می‌توانند تشخیص دهند که شما آن‌ها را روی استند به صورت عمودی نصب کرده‌اید یا به عنوان مانیتور روی زمین به صورت افقی نصب شده‌اند و به صورت خودکار صدای خود را به این منظور تنظیم می‌کنند. سایر ویژگی‌های هوشمند می‌توانند قابلیت شبکه و کنترل از راه دور باشند. به طور کلی نحوه استفاده شما از اسپیکر، می‌تواند تعیین کند که به کدام یک از این ویژگی‌های هوشمند نیاز خواهید داشت.

آیا به ساب ووفر نیاز است؟

بهترین باندهای اکتیو موجود در بازار

ساب ووفرها اسپیکرهایی هستند که فقط برای بازتولید پایین‌ترین فرکانس‌های باس بهینه شده‌اند. افزودن درست و صحیح ساب ووفر به سیستم شما باعث می‌شود سیستم شما با حجم کلی کمتری اجرا شود، در حالیکه صدای فوق‌العاده قدرتمندی خواهید داشت.

ساب ووفرها معمولا روی طیف 20 تا 100 هرتز تمرکز می‌کنند که بازتولید دقیق آن با باندهای اکتیو کوچک‌تر دشوار است. اسپیکر های اکتیو بزرگ می‌توانند فرکانس‌های پایین را بازتولید کنند، اما برای داشتن یک صدای واقعی با برد کامل، به یک ساب ووفر اختصاصی نیاز دارید.

همانطور که ذکر شد، افزودن ساب ووفر به اسپیکر شما کمک می‌کند که صدای تولید شده از باند فلش خور، غنی و زنده به نظر برسد.

در جواب به این سوال که آیا واقعا به ساب ووفر نیاز است یا خیر باید بگوییم که اگر در فضاهای کوچک و کم جمعیت از اسپیکر فلش خور مجالس استفاده می‌کنید، نیاز چندانی به ساب ووفر ندارید. به جز برخی موارد خاص، اکثر صداهای بازتولید شده با قدرت بیسی که ساب ووفر اضافه می‌کند، بهتر به نظر می‌رسند. اما توجه داشته باشید که اگر قدرت خرید باند اکتیو بزرگ را ندارید، می‌توانید اسپیکر لایو کوچکتری تهیه کنید که نیازی به ساب ووفر نداشته باشد. به این صورت در طولانی مدت می‌توانید به این باند اکتیو کوچک، یک ساب ووفر نیز اضافه کنید که صدای اسپیکر اکتیو بزرگ برای شما تولید شود. این پیشنهاد مقرون به صرفه‌تر است.

اتصالات باند اکتیو

بهترین باندهای اکتیو موجود در بازار

این یکی از مواردی است که نباید زیاد در موردش سخت بگیرید. به طور معمول نوع کانکتورها به نوع اتصالات اسپیکر بستگی دارد. هنگامی که خروجی‌های میکسر را به چندین کراس اور، آمپلی فایر و در آخر به اسپیکر متصل می‌کنید، به احتمال زیاد از دو نوع کابل کانکتور استفاده خواهید کرد. می‌توانید برای اتصال انواع کانکتورها، از کتاب راهنمای ارائه شده همراه باند اکتیو خود، استفاده کنید.

اندازه اسپیکر

باند و اسپیکر اکتیو / اسپیکر فلش خور مجالس

بدون وارد شدن به بحث ریاضیات آکوستیک یا حجم هوا در اتاق، می‌توانید حدس بزنید که باند اکتیو شما باید چه اندازه‌ای باشد. برای شروع، ابعاد مکانی که می‌خواهید باند اکتیو را نصب کنید، در نظر بگیرید. حجم اتاق و شکل اتاق، همچنین تعداد افراد حاضر در اتاق فاکتور مهمی در انتخاب اندازه باند اکتیو است. کافی شاپ‌ها و قهوه خانه‌ها به اسپیکر بزرگی به اندازه تالارهای پرجمعیت نیاز ندارند. توجه داشته باشید که هرچه ابعاد اتاق بزرگتر باشد و هرچه تعداد افراد حاضر در اتاق بیشتر باشد، به باند اکتیو بزرگتری نیاز دارید.

بهترین باندهای اکتیو موجود در بازار

در ادامه چند محصول از اسپیکرهای اکتیو را معرفی می‌کنیم.

اسپیکر بلوتوث تسکو مدل TS 1850

برندهای معتبر باند اکتیو

ابعاد: 480 در 310 در 280 میلی متر | وزن: 5500 گرم | نوع اتصال: با سیم، بی سیم | نوع رابط: USB و بلوتوث 2.1  | منبع تغذیه: باتری لیتیومی | ظرفیت باتری: 2600 میلی آمپر ساعت | مدت زمان شارژ: 3.5 ساعت | رادیو: دارد، رادیو FM | برد مفید: 10 متر | توان خروجی: 22 وات، در حالت اتصال به برق 25 وات | فرکانس پاسخگویی: 90 هرتز تا 20 هزار هرتز | وضوح صدا: 70 DB | کنترل پخش از طریق: پنل تنظیم صدا، دکمه | قیمت: حدود 1.5 میلیون تومان

اسپیکر بلوتوث تسکو مدل TS 1850 یکی از اسپیکر های اکتیو قابل استفاده در مجالس و مهمانی‌ها است و با وزن کم آن، می‌توانید به راحتی آن را جابجا کنید. بر روی پنل حرفه‌ای تنظیم صدا، دکمه‌های روشن/خاموش، کنترل موسیقی، حجم صدا، تنظیم صدای اکو، Mute ،Mode و مدیریت نورپردازی قرار گرفته‌اند. این اسپیکر از رادیو FM نیز پشتیبانی می‌کند. اسپیکر بلوتوث تسکو مدل TS 185 انواع روش‌های اتصال را پشتیبانی می‌کند. این اسپیکر یک باند اکتیو شارژی است.

این اسپیکر امکان پخش موسیقی از منابع مختلف را به کاربر می‌دهد. بعضی از این روش‌ها، اتصال از طریق بلوتوث، پورت USB، کابل AUX و پورت کارت حافظه است. همچنین از فلش مموری نیز پشتیبانی می‌کند.

برای حمل راحت‌تر این اسپیکر، دستگیره چمدانی نیز به آن افزوده شده است. به علاوه، دارای نورپردازی LED و نمایش عملکرد نیز هست. به عنوان یک اسپیکر اکتیو، برای استفاده در مجالس و مهمانی‌ها مناسب است و خرید آن برای شما مقرون به صرفه است. اسپیکر بلوتوث تسکو مدل TS 1850 یکی از بهترین باندهای اکتیو است.

اسپیکر بلوتوث تسکو مدل TS 1850

اسپیکر بلوتوث تسکو مدل TS 1850TSCO TS 1850 Bluetooth Speaker

وزن5500 گرم
نوع اتصالبا سیم,بی سیم
اتصال دهندهبلوتوث 2.1,3.5 میلی متری,USB

اسپیکر بلوتوث بیکارو مدل S36

برندهای معتبر باند بلندگو اکتیو

ابعاد: 428 در 306 در 306 میلی متر | وزن: 6000 گرم | نوع اتصال: بی سیم، با سیم | نوع رابط: USB و بلوتوث 2.1 همراه با جک 3.5 میلی متری صدا | منبع تغذیه: باتری لیتیومی | ظرفیت باتری: 4400 میلی آمپر ساعت | رادیو: دارد، رادیو FM | برد مفید: 10 متر | توان خروجی: 24 وات | فرکانس پاسخگویی: 100 هرتز تا 20 هزار هرتز | کیفیت پخش صدا: HiFi | ساب ووفر: دارد، 8 اینچی | قیمت: حدود 2.5 میلیون تومان

اسپیکر بلوتوث بیکارو مدل S36 یکی از بهترین باندهای اکتیو موجود در بازار است. همچنین برند بیکارو یکی از برندهای معتبر باند اکتیو است. این اسپیکر را می‌توانید در مجالس و مهمانی‌ها استفاده کنید. حمل آن با استفاده از دستگیره چمدانی راحت و بدون مشکل است. همچنین این اسپیکر به همراه یک میکروفون به شما ارائه می‌شود.

اسپیکر بلوتوث بیکارو مدل S36 دارای دکمه‌های روشن/خاموش، کنترل موسیقی، حجم صدا، تنظیم صدای اکو، باس، Mode، حجم صدای میکروفون و کنترل پخش موسیقی است. امکان پخش موسیقی نیز از طریق بلوتوث، پورت USB و اسلات کارت حافظه وجود دارد. این اسپیکر دارای نورپردازی LED نیز هست. به همراه این اسپیکر فلش خور مجالس، یک ساب ووفر نیز ارائه می‌شود که توان آن 24 وات است. برای خرید باند اکتیو، این اسپیکر یکی از گزینه‌های مناسب برای شما است.

اسپیکر بلوتوث بیکارو مدل S36

اسپیکر بلوتوث بیکارو مدل S36Beecaro S36 Bluetooth Speaker

نوع اتصالبا سیم,بی سیم
اتصال دهندهبلوتوث,شیار کارت حافظه,3.5 میلی متری,USB

اسپیکر بلوتوث تسکو مدل TS 1910

باند و اسپیکر فلش خور مجالس

ابعاد: 808 در 360 در 330 میلی متر | وزن: 15850 گرم | نوع اتصال: بی سیم و با سیم | نوع رابط: USB و بلوتوث 2.1 و اسلات کارت حافظه | منبع تغذیه: باتری و برق شهری | مدت زمان شارژ: 6 تا 8 ساعت | رادیو: دارد، رادیو FM | برد مفید: 10 متر | توان خروجی: 80 وات | فرکانس پاسخگویی: 87.5 هرتز تا 108 هزار هرتز | وضوح صدا: 70 DB | قیمت: حدود 5 میلیون تومان

اسپیکر بلوتوث تسکو مدل TS 1910 نیز یکی از بهترین باند و اسپیکر اکتیو است که می‌توانید خریداری کنید. برند تسکو نیز یکی از برندهای معتبر باند بلندگو اکتیو است. این اسپیکر وزن زیادی دارد که با استفاده از دستگیره چمدانی، تا حدی این مشکل برطرف می‌شود. از این اسپیکر فلش خور مجالس می‌توانید در مهمانی‌های خود استفاده کنید. این باند فلش خور دارای دکمه‌های روشن/خاموش، کنترل موسیقی، حجم صدا، باس، Mode، حجم صدای میکروفون و اکولایزر میکروفون است.

اسپیکر بلوتوث تسکو مدل TS 1910 از منابع صدای مختلفی مثل بلوتوث، پورت USB و اسلات کارت حافظه پشتیبانی می‌کند. این اسپیکر همچنین دارای نشانگر LED و نورپردازی LED نیز هست. از دیگر ویژگی‌های این اسپیکر می‌توان به این اشاره کرد که می‌تواند همزمان از یک میکروفون بی سیم و دو میکروفون با سیم پشتیبانی کند. این اسپیکر به عنوان یک اسپیکر اکتیو برای شما قابل خریداری است و عملکرد عالی دارد.

اسپیکر بلوتوث تسکو مدل TS 1910

اسپیکر بلوتوث تسکو مدل TS 1910TSCO TS 1910 Bluetooth Speaker

وزن15850 گرم
اتصال دهندهبلوتوث 2.1,شیار کارت حافظه,3.5 میلی متری,USB
توان خروجی80 وات

سخن پایانی

در مقاله راهنمای خرید باند و اسپیکر فلش خور که خواندید، نکات خرید باند اکتیو را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین چند مورد اسپیکر و باند اکتیو موجود در فروشگاه پلازا را مشاهده کردید. با استفاده از راهنمای خرید باند و اسپیکر فلش خور، باید ابتدا موارد استفاده خود از این باند و اسپیکر اکتیو را مشخص کنید و سپس سایر معیارها را در نظر بگیرید و انتخاب خوبی انجام دهید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402