7 اشتباه رایج در خرید قطعات لپ تاپ و راه چاره آن‌ها

بهترین مرجع قطعات لپ تاپ برای تعمیر و ارتقا
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

قطعات لپ تاپ اصل، بهترین گزینه برای تعمیر و ارتقای رایانه قابل حمل شما است. با خواندن این مقاله، ضمن آشنایی با خطراتی که هنگام خرید قطعات در کمین شما هستند، مرجع قطعات لپ تاپ خود را عوض خواهید کرد.

تخلیه سریع شارژ باتری، خط خطی شدن صفحه نمایش و خاموش شدن پی در پی، همگی نشانگر نیاز لپ تاپ شما به تعمیر هستند. با اینکه قیمت ارزان ممکن است شما را به خرید قطعات غیر اصل ترغیب کند، اما این کار خالی از خطر نیست. هیچ چیز نمی‌تواند جای قطعه اورجینال و اصل را برای لپ تاپ شما بگیرد. این امر نه تنها در تعمیر لپ تاپ، بلکه هنگام ارتقای آن نیز صدق می‌کند.

در این مقاله می‌خواهیم شما را با 7 خطای رایج در خرید قطعات لپتاپ آشنا کنیم. این خطاها می‌توانند فرایند تعمیر یا ارتقای لپ تاپ شما را به جاهای ناگواری ختم کنند. خوشبختانه  می‌توانید از بروز تک‌تک این خطاها پیشگیری کنید. با پلازا همراه باشید و خرید قطعات لپتاپ خود را با اطمینان کامل انجام دهید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

  • خرید قطعات لپ تاپ های صنعتی برای مدل‌های معمولی
  • هزینه نکردن برای خرید باتری لپ تاپ اصل
  • جایگزینی هارد دیسک لپ تاپ یا SSD 
  • عدم دقت در انتخاب و خرید رم لپ تاپ مناسب
  • خرید شارژر لپ تاپ با مشخصات اشتباه
  • اقدام به تعویض قطعات لپتاپ در منزل
  • عدم توجه به اعتبار مرجع قطعات لپ تاپ

 

مرجع تخصصی لوازم و قطعات لپ تاپ

7 اشتباه رایج در خرید قطعات لپ تاپ و راه چاره آن‌ها

حتی یک قطعه تخصصی همانند باتری مک بوک اپل نیز مدل‌های اصل و غیر اصل دارد. جالب اینجاست که مدل‌های غیر اصل آن در درجات کیفیت مختلف تولید می‌شوند! این امر، همین ابتدا کار نشان می‌دهد که باید یک مرجع معتبر را برای خرید قطعه لپ تاپ انتخاب کنید. در ادامه به بزرگترین اشتباهاتی که هنگام تعمیر یا ارتقای لپ تاپ رخ می‌نمایند، اشاره خواهیم کرد.

1- خرید قطعات لپ تاپ های صنعتی برای مدل‌های معمولی

لپ تاپ‌های بیزنس، شامل مدل‌هایی سخت جان با مشخصات فنی پیشرفته است. این مدل‌ها، اغلب برای داشتن بهترین سرعت طراحی می‌شوند و از عهده کارهای محاسباتی سخت و سنگین بر می‌آیند. هارد دیسک 7200 RPM به این لپ تاپ‌ها امکان دسترسی سریع به اطلاعات را می‌دهد. شما می‌توانید لپ تاپ معمولی خود را نیز به یک هارددیسک 7200RPM مجهز کنید. این کار حتی سرعت خواندن داده در کامپیوتر شما را افزایش می‌دهد. اما فشاری که این انواع هارد روی باتری لپ تاپ شما وارد می‌کنند، ارزشش را ندارد. پس به خیال بهبود کارایی، سراغ خرید قطعات لپ تاپ‌های صنعتی و پیشرفته نروید.

2- هزینه نکردن برای خرید باتری لپ تاپ اصل

باتری، معمولا اولین قطعه‌ای از لپ تاپ است که دچار مشکل می‌شود. باتری‌های لیتیومی پس از گذشت دو یا سه سال، کم کم نشانه‌های افت را آشکار می‌کنند. این رخداد را به شکل تخلیه سریع باتری مشاهده خواهید کرد. دوام باتری‌های غیر اصل، به هیچ عنوان با مدل‌های اورجینال قابل مقایسه نیست. اختلاف قیمت باتری اصل و غیر اصل لپتاپ، ظرف مدت کوتاهی خود را آشکار می‌کند. باتری های فیک بیش از یک سال برایتان ماندگاری نخواهد داشت. این در حالی است که باتری اورجینال لپ تاپ، رایانه شما را درست همانند روز اول به کار می‌اندازد.

قطعات لپ تاپ های صنعتی با قیمت مناسب

3- جایگزینی هارد دیسک لپ تاپ یا SSD

درایو SSD به خودی خود، چیز بدی نیست. نصب سیستم عامل و نرم افزارهای سنگین روی هارد SSD به شما امکان بوت و راه اندازی سریع را می‌دهد. اما توصیه می کنیم هیچ گاه هارد دیسک لپ تاپ خود را با درایو اس اس دی، عوض نکنید. بهترین قطعات لپ تاپ برای تعویض با SSD، درایوهای اپتیکال هستند. CD/DVD ROM لپ تاپ، دیگر یک فناوری سوخته محسوب می‌شود. بنابراین به جای از دست دادن یک مخزن 500 گیگابایت یا یک ترابایت، از شر دی وی دی رایتر لپ تاپ خود خلاص شوید!

4- عدم دقت در انتخاب و خرید رم لپ تاپ مناسب

سرعت کارکرد لپ تاپ شما با مقدار رم آن رابطه مستقیم دارد. با این حال، بسیاری از کاربران پس از ارتقای رم، متوجه بهبود سرعت نمی‌شوند. قبل از خرید رم لپ تاپ باید بدانید که دستگاه شما حداکثر از چه مقدار رم پشتیبانی می‌کند. اگر سیستم شما با 16 گیگابایت رم سازگار باشد و دو رم 16 گیگابایت روی آن نصب کنید، عملا 16 گیگابایت آن در دسترس دستگاه نخواهد بود.

دومین نکته مهم در خرید رم برای لپ تاپ، نوع و سرعت آن است. با خواندن مشخصات فنی لپتاپ خود، از کلاس رم آن (DDR3، DDR4 و غیره) آگاه شوید و رمی خریداری کنید که سرعت و پهنای باند آن، با دستگاه شما سازگار باشد. همچنین اگر لپ تاپ شما دو اسلات رم دارد، سعی کنید هر دو را پر کنید. برای مثال قرار دادن دو رم 8 گیگابایت در دو اسلات، نسبت به یک رم 16 گیگابایت در یک اسلات سرعت بالاتری خواهد داشت.

قطعات کم یاب لپ تاپ

5- خرید شارژر لپ تاپ با مشخصات اشتباه

تصور کنید باتری لپ تاپ را از آن خارج کرده و دستگاه خود را با آداپتور، به برق وصل کرده‌اید. اگر یک شارژر اصل داشته باشید، خطر چندان قطعات لپ تاپ شما را تهدید نمی‌کند. اما استفاده از شارژر لپ تاپ غیر اصل ممکن است باعث سوختن اجزای دستگاه هنگام نوسان برق شود.

شارژر لپتاپ همچنین در سلامت باتری رایانه شما نقش مهمی ایفا می‌کند. شارژرهای اورجینال لپ تاپ با داشتن استانداردهای ساخت بالا، ولتاژی رگوله شده و بدون نوسان به باتری دستگاه ارسال می کنند. بدین ترتیب با خرید شارژر لپتاپ با کیفیت می توانید دوام و کارایی باتری نوت بوک را نیز تضمین کنید.

6- اقدام به تعویض قطعات لپتاپ در منزل

اگر در زمینه تعمیر تجهیزات الکترونیکی، تجربه ای ندارید، هیچ گاه در منزل برای تعمیر یا ارتقای لپ تاپ خود اقدام نکنید! باز و بسته کردن اجزای لپ تاپ، قوانین خاص خود را دارد و بدون ابزار مناسب و تجربه کافی، نباید دست به انجام آن زد. برخی وبسایت‌ها به عنوان مرجع قطعات لپ تاپ، این کار را با تمامی مراحل و ریزه کاری‌ها نشان می‌دهند. اما به هیچ عنوان این کار را ساده نپندارید و اگر به توانایی‌های خود شک دارید، آن را به یک تعمیرکار مجرب و متعهد بسپارید.

7- عدم توجه به اعتبار مرجع قطعات لپ تاپ

در بازاری که از قطعات فیک و غیر اصل اشباع شده است، هرگز از فروشندگان بی نام و نشان، خرید نکنید. قبل از اقدام به خرید، حتما از وجود نماد اعتماد الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت مطمئن شوید. شرابط و ضوابط خرید قطعات را به دقت مطالعه کنید و به ضمانت اصالت کالا، توجه ویژه داشته باشید.

فروشگاه اینترنتی پارت لپ، تمامی تجهیزات را از قطعات لپ تاپ های صنعتی گرفته تا لوازم جانبی مدل‌های ساده، با قیمت ارزان در اختیار شما قرار می‌دهد. این فروشگاه با داشتن نماد اعتماد الکترونیکی وزارت صمت، کالاهای اورجینال خود را با گارانتی اصالت عرضه می‌کند. به همین دلیل هنگام خرید قطعات لپ تاپ از این مرکز معتبر، خیالتان از بابت دریافت بهترین کالا با مناسب‌ترین قیمت، راحت خواهد بود.

تهیه قطعات اورجینال لپ تاپ

اجزای مختلف لپ تاپ شما همانند یک ساعت در کنار هم کار می‌کنند. رایانه قابل حمل شما تنها در صورتی با هماهنگی و همخوانی کامل کار می‌کند که این قطعات، از بهترین کیفیت ممکن برخوردار باشند. برای دور ماندن از این خطاهای رایج، کافیست نام پارت لپ را به ذهن بسپارید. این فروشگاه با ارائه 1500 مدل قطعات لپ تاپ اصل و اورجینال، شما را در راه تعمیر یا ارتقاء کامپیوترتان همراهی می‌کند. پس همین حالا به وب سایت پارت لپ مراجعه کرده و قطعات لپتاپ خود را با مناسب‌ترین قیمت و سریع‌ترین روش ارسال، خریداری کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران4 دیدگاه
avatar
امیری
.
18 بهمن 1399، 14:51
پاسخ
0
2
لولای در لپ تاپم خرابه شده و هرجا رفتم درست کردم بعد یه مدت دوباره به همون حال دچار میشه درست بشو هست یا نه؟ اگه هست کجا میتونم ببرم تعمیر کنم که هم مطمئن باشه و هم کارشون درست باشه؟ ممنون
avatar
حمیدرضا
.
18 بهمن 1399، 14:35
پاسخ
0
2
سلام شارژر های اصل ایسوس هم موجود دارید داخل سایتتون؟
avatar
danial
.
17 بهمن 1399، 21:37
پاسخ
0
4
چه فروشگاهی!
avatar
رضا محمدی
.
17 بهمن 1399، 21:36
پاسخ
0
4
خیلی عالی بود. ممنون
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402