ریپورت کردن در اینستاگرام؛ آموزش تصویری ریپورت کامنت، پست و اکانت

ریپورت اکانت اینستاگرام
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

نحوه ی ريپورت كردن اكانت اينستاگرام می‌تواند در بسیاری از مواقع به بهبود این شبکه اجتماعی کمک کند. با گزارش کردن اکانت هایی که قوانین این شبکه اجتماعی را زیر پا می‌گذارند، بسیاری از این حساب‌ها حذف می‌شوند. در ادامه با آموزش ریپورت در اینستاگرام همراه ما باشید.

شما در اینستاگرام می‌توانید افرادی را که قوانین اینستاگرام را زیر پا می‌گذارند ریپورت کنید تا حساب کاربری آن‌ها بسته شود. مواردی مثل نشر مطالب و تصاویر خشونت‌آمیز، اطلاعات نادرست، پیام‌های مزاحمت‌آمیز، اکانت‌های فیک و غیره می‌توانند دلایل ریپورت اکانت در اینستاگرام باشند. در این مقاله از پلازا با چگونگی ریپورت در اینستاگرام همراه شما خواهیم بود.

فهرست مطالب

ریپورت کردن در اینستاگرام

وقتی در اینستاگرام ریپورت می‌شوید یا شخصی را ریپورت می‌کنید، در واقع یک جور گزارش در مورد تخطی شما یا آن شخص از قوانین به اینستاگرام داده می‌شود. بنابراین، به وسیله ریپورت اکانت اینستاگرام مطالب و تصاویر ناهنجار یا اکانت‌های جعلی به اینستاگرم (Instagram) گزارش داده می‌شود. در نتیجه ریپورت اکانت به غیرفعال شدن حساب‌های کاربری چنین اشخاصی منجر می‌شود. با این که بیشتر پروفایل‌ها و پست‌ها در اینستاگرام خلاف قوانین عمل نمی‌کنند، اما گاهی ممکن است نقض قوانین رخ دهد. اگر کاربری محتوای نامناسب را ارسال می‌کند، شما می‌توانید ریپورت و حذف اکانت اینستاگرام آن شخص را انجام دهید. این معنی ریپورت در اینستاگرام است. در ادامه مراحل ریپورت در اینستاگرام را نیز خواهید خواند.

انواع ریپورت در اینستاگرام

ریپورت در اینستاگرام را برای موارد مختلفی می‌توان بکار برد از جمله:

  • ریپورت استوری
  • ریپورت دایرکت
  • ریپورت کامنت
  • ریپورت پست
  • ریپورت اکانت

بنابراین، هر گونه، کامنت، پیام در دایرکت، پست، استوری و اکانتی را که از قوانین اینستاگرم پیروی نکند، می‌توانید در خود اینستاگرام ریپورت کنید.

آموزش ریپورت کردن در اینستاگرام

نحوه ی ريپورت كردن اكانت اينستاگرام بسته به محتوایی که قصد گزارش کردن آن را دارید متفاوت است؛ به همین خاطر هم در ادامه نحوه ریپورت کردن را به‌صورت جداگانه برای دایرکت، پست، کامنت و اکانت آموزش خواهیم داد.

1. آموزش ریپورت کردن استوری در اینستاگرام

نحوه ی ريپورت كردن اكانت اينستاگرام به این صورت است: ابتدا استوری مدنظرتان را باز کنید و سپس روی سه‌نقطه بالای سمت راست صفحه بزنید.

ریپورت کردن در اینستاگرام

از منو ظاهر شده گزینه Report را انتخاب کنید. این طریقه ریپورت در اینستاگرام بود! به همین سادگی.

2. ریپورت کردن دایرکت

مراحل ریپورت در اینستاگرام و دایرکت کمی متفاوت است. نمی‌توانید پیام‌ها را به‌صورت تک به تک ریپورت کنید و باید کل چت را گزارش کنید. برای انجام این کار، ابتدا چت موردنظر را باز و از بالای صفحه روی نام کاربری فردی که در حال چت کردن با او هستید بزنید.

ریپورت اکانت اینستاگرام

در صفحه بعدی به انتهای صفحه اسکرول کنید.

ریپورت کردن در اینستاگرام

در پایین صفحه روی Report بزنید.

3. ریپورت کردن کامنت

برای ریپورت کردن یک کامنت، باید انگشتتان را روی آن نگه دارید و از بالای صفحه آیکون i را لمس کنید.

ریپورت اکانت اینستاگرام

در پنجره ظاهر شده کافی است، گزینه Report this comment را انتخاب کنید.

ریپورت کردن در اینستاگرام

سپس به مرحله گزارش‌دهی خواهید رسید.

4. ریپورت کردن پست

برای ریپورت پست اینستاگرام، کافی است روی سه‌نقطه بالای سمت راست پست بزنید. چند گزینه زیر صفحه برایتان نشان داده خواهد شد.

ریپورت اکانت اینستاگرام

روی Report بزنید تا به صفحه گزارش‌دهی برسید.

5. آموزش ریپورت اکانت در اینستاگرام

آخرین نوع ریپورت کردن در اینستاگرام، ریپورت کردن یک حساب کاربری است. نحوه ی ريپورت كردن اكانت اينستاگرام به این صورت است: ابتدا باید به صفحه حسابی که می‌خواهید گزارش کنید بروید. سپس روی سه‌نقطه بالای سمت راست صفحه بزنید.

ریپورت کردن در اینستاگرام

در اینجا نیز گزینه Report را انتخاب کنید.

مراحل ریپورت اینستاگرام

در هرکدام از روش‌های بالا، زمانی که روی گزینه Report بزنید، پنجره‌ای با گزینه‌های مختلف برایتان نشان داده می‌شود که در آن باید علت ریپورت کردن خود را انتخاب کنید. هرکدام از این گزینه‌ها معنی مختلفی دارند و شما هم بسته به دلیلی که دارید باید آن‌ها را انتخاب کنید. به غیر از زمانی که یک حساب کاربری را ریپورت می‌کنید، در سایر موارد پس از انتخاب گزینه Report، با پنجره‌ای با گزینه‌های زیر مواجه خواهید شد. شما می‌توانید هر تعداد ریپورت در اینستاگرام که می‌خواهید انجام دهید.

ریپورت اکانت اینستاگرام

این گزینه‌ها در نحوه ی ريپورت كردن اكانت اينستاگرام هرکدام معنی مختلفی دارند:

  • It’s Spam: اگر محتوای مورد نظر شما، دائماً پست‌های آزاردهنده ارسال می‌کند، باید گزینه It’s Spam را انتخاب کنید. پس از انتخاب، اینستاگرام از شما برای ریپورت تشکر می‌کند و فرایند به پایان می‌رسد.
  • Hate speech or symbols: اگر اکانت مورد نظر پست‌هایی ارسال می‌کند که در آن‌ها نمادهای خشونت یا ابراز تنفر به گروهی از جامعه وجود دارد، می‌توانید با استفاده از این گزینه اکانت را ریپورت کنید.
  • Suicide, self-injury or eating disorders: اگر اکانت مورد نظر پست‌هایی با مضمون خودکشی، خودآزاری یا اختلالات تغذیه ارسال می‌کند، با استفاده از این گزینه می‌توانید اکانت را ریپورت کنید.
  • Nudity or sexual activity: این گزینه برای اکانت‌هایی است که پست‌هایی با مضمون برهنگی ارسال می‌کنند. با انتخاب این گزینه می‌توانید اکانت را ریپورت کنید.
  • Bullying or harassment: اگر اکانت مورد نظر پست‌هایی با مضمون آزار و اذیت یا تهدید و زورگویی پست می‌کند، باید این گزینه را انتخاب کنید.
  • False information: این گزینه برای ترویج اطلاعات غلط است. اگر اکانتی که می‌خواهید ریپورت کنید اقدام به ارسال اطلاعات غلط و نادرست می‌کند، باید این گزینه را انتخاب کنید.
  • Violence or dangerous organizations: این گزینه برای اکانت‌هایی است که خشونت را ترویج می‌دهند یا اقدام به تبلیغ سازمان‌های خطرناک می‌کنند.
  • Scam or fraud: اگر اکانت مورد نظر اقدام به کلاهبرداری و دزدی کرده باشد، برای ریپورت کلاهبرداری در اینستاگرام می‌توانید از این گزینه استفاده کنید.
  • I just don’t like it: اگر دلیل شما صرفاً این است که از محتوای پیج خوشتان نمی‌آید، می‌توانید این گزینه را انتخاب کنید. پست‌های این اکانت توسط اینستاگرام چک خواهند شد و اگر برخلاف قوانین باشند، اکانت حذف خواهد شد.
  • Sale of illegal or regulated goods: اگر این اکانت، اقدام به فروش محصولات غیرقانونی می‌کند، با انتخاب این گزینه، می‌توانید آن را گزارش کنید.
  • Intellectual property violation: این گزینه زمانی استفاده می‌شود که اکانت مورد نظر حق مالکیت یا حق کپی رایت را زیر پا گذاشته باشد.
  • Eating disorders: برای گزارش محتوایی که اختلالات تغذیه را تبلیغ یا تشویق می‌کنند یا محتوایی که افرادی که مبتلا به این اختلالات هستند را مورد تمسخر قرار می‌دهد.
  • Something else: گزارش دادن محتوایی که جزو دسته‌بندی‌های بالا نیست.

در هنگام ریپورت کردن دایرکت همچنین چند گزینه بالا حذف و جای خود را به گزینه‌های زیر می‌دهند:

  • It’s pretending to be someone else: برای ریپورت اکانت فیک اینستاگرام، می‌توانید از این گزینه استفاده کنید.
    • Me: اگر این اکانت، از عکس‌ها و ویدیوهای شما استفاده می‌کند، می‌توانید با این گزینه ریپورت اکانت جعلی اینستاگرام را انجام دهید.
    • Someone I know: اگر این اکانت، تظاهر می‌کند که یکی از دوستان یا آشنایان شما است، می‌توانید با این گزینه اکانت او را ریپورت کنید.
    • A celebrity or public figure: برای گزارش کردن حساب‌هایی است که تظاهر می‌کنند، حساب رسمی یک چهره مشهور و شناخته شده هستند.
    • A business or organization: برای گزارش حساب‌هایی است که تظاهر می‌کنند، حساب رسمی یک برند یا کسب و کار هستند.

اما هنگام ریپورت کردن یک حساب، گزینه‌های زیر برای شما نشان داده خواهند شد.

ریپورت کردن در اینستاگرام

اگر گزینه اول را انتخاب کنید، اینستاگرام توضیحاتی درباره آموزش ریپورت در اینستاگرام برای پست، دایرکت و کامنت به‌شما ارائه خواهد کرد. برای ریپورت کردن این موارد باید همانطور که بالاتر توضیح دادیم، به‌صورت جداگانه عمل کنید. اما با انتخاب گزینه دوم می‌توانید یک حساب را ریپورت کنید. پس از انتخاب Report Account، گزینه‌های زیر به‌نمایش درخواهند آمد.

ریپورت اکانت اینستاگرام

 

گزینه اول شما را فهرست اصلی موارد قابل گزارش، که بالاتر به آن‌ها پرداختیم، هدایت خواهد کرد. گزینه دوم نیز همانطور که توضیح دادیم، برای گزارش حسابی است که تظاهر می‌کند، حساب یک فرد دیگر است. اما گزینه آخر یعنی It may be under the age of 13 برای زمانی است که فکر می‌کنید که سن صاحب اکانت از 13 سال کمتر است. با این کار به سایت اینستاگرام هدایت می‌شوید و اطلاعات تکمیلی از شما خواسته می‌شود. اطلاعاتی مثل یوزرنیم، نام کامل صاحب اکانت، نسبت شما با صاحب اکانت و سال تولد او باید پر شود.

ریپورت کردن در اینستاگرام

در نهایت پس از وارد کردن اطلاعات گزینه Sumbit report را زده و فرآیند ریپورت را انجام می‌دهید. لازم به ذکر است که برای ریپورت پیج هک شده، باید مستقیما با پشتیبانی اینستاگرام تماس برقرار کنید. در نهایت، امیدواریم آموزش ریپورت در اینستاگرام برای شما مفید بوده باشد.

تفاوت Restrict، ریپورت و بلاک در اینستاگرام

در اینجا چند سناریو وجود دارد که به شما کمک می کند بفهمید چه زمانی و در چه شرایطی می توانید از ویژگی‌های بلاک، ریپورت و restrict استفاده کنید. در ادامه فرق بلاک و ریپورت در اینستاگرام را می‌خوانید.

اگر احساس می‌کنید که محتوای یک پیج دستورالعمل‌های انجمن اینستاگرام را نقض می‌کند، می‌توانید یک پروفایل اینستاگرام را رپیورت کنید. این موارد شامل اسپم، سوء استفاده، خشونت، قلدری، کلاهبرداری، جعل هویت و غیره است.

اگر این رفتار ادامه پیدا کرد، ممکن است بخواهید آن شخص را بلاک کنید. به عنوان مثال، زمانی که شخصی نظرات توهین آمیز، جنسی یا ضد اجتماعی را به طور مکرر روی پست‌های شما می گذارد، زمانی که شخصی شما را تعقیب می کند تا ببیند چه زمانی آنلاین هستید و فعالیت‌های شما را دنبال می کند و غیره. این زمانی است که می‌توانید از گزینه block استفاده کنید تا دیگر نتوانند همه این کارها را انجام دهند. این تفاوت بین ویژگی‌های بلاک اینستاگرام و ریپورت است.

restrict کردن را می‌توان به عنوان یک بلاک نرم در نظر گرفت که در آن فرد همچنان می‌تواند شما را پیدا کند، اما نمی‌تواند با شما ارتباط برقرار کند. این مانند قرار دادن یک دیوار شیشه ای عایق صدا است تا تمام صدایی که ایجاد می‌کنند، به شما نرسد. شما نظرات، لایک‌ها و غیره آن‌ها را در فید یا پروفایل خود نخواهید دید.

وقتی شخصی را در اینستاگرام بلاک، ریپورت و یا restrict می‌کنید چه اتفاقی می افتد؟

وقتی شخصی را در اینستاگرام Restrict می‌کنید،

  • آن‌ها نمی دانند که آیا شما پیام‌هایی را که ارسال کرده اند خوانده اید یا خیر.
  • نمی‌توانند ببینند که آنلاین هستید یا خیر.
  • نظرات آن‌ها در مورد پست‌های شما به طور پیش فرض پنهان می‌ماند. با ضربه زدن روی دکمه مشاهده نظر می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. دیگران نیز نمی‌توانند نظرات آن‌ها را مشاهده کنند، مگر اینکه شما نظرات را با ضربه زدن روی دکمه تأیید، تأیید کنید.
  • آنها اعلانی برای نظراتی که محدود شده است را دریافت نخواهند کرد.
  • شخص محدود شده نمی‌داند که شما پروفایل، نظرات و غیره او را محدود کرده اید.

وقتی کسی را در اینستاگرام بلاک می‌کنید؛

  • تمام لایک‌ها و نظراتی که از طرف شخص مسدود شده روی عکس‌ها و ویدیوهای شما گذاشته شده است، حذف می‌شود. اگر در آینده آن‌ها را رفع بلاک کنید، بازیابی نخواهند شد.
  • با این حال، کاربران بلاک شده همچنان می‌توانند نظرات و لایک‌های شما را در پروفایل‌های عمومی و پروفایل‌هایی که شما و آن‌ها هر دو دنبال می‌کنید، مشاهده کنند.
  • یک شخص بلاک شده نمی‌تواند پروفایل شما را در هیچ کجای اینستاگرام تگ کند.
  • پیام‌های قدیمی با بلاک شدن حذف نمی‌شوند، اما نمی‌توانند پیام‌های جدید ارسال یا دریافت کنند.
  • اگر با فردی که بلاک می‌کنید هم گروه هستید، می‌توانید گروه را ترک کنید. اگر بمانید، همچنان پیام‌هایی را از شخص بلاک شده خواهید دید.
  • پس از بلاک شدن، پیام‌های جدیدی از آن شخص دریافت نخواهید کرد و آن پیام‌ها حتی پس از رفع بلاک، ارسال نمی‌شوند.
  • کاربران بلاک شده نمی‌توانند به گروه‌هایی که شما ایجاد می‌کنید، بپیوندند.
  • ممکن است لازم باشد هر حساب اینستاگرام و فیس بوک را که کاربر مالک آن است، بلاک کنید زیرا حساب‌های فیسبوک نیز برای ایجاد و استفاده از اینستاگرام استفاده می‌شود.
  • اگر حساب فیسبوک شما از طریق Accounts Center به حساب اینستاگرام شما مرتبط باشد، کاربران بلاک شده نمی‌توانند به شما پیام ارسال کنند یا با شما تماس بگیرند.

وقتی کسی را در اینستاگرام ریپورت می‌کنید،

وقتی پست، استوری، نظر، پروفایل، پخش زنده یا ریلز را ریپورت می‌کنید، اینستاگرام بررسی می‌کند که آیا دستورالعمل‌های آن‌ها را نقض می‌کند یا خیر. اگر بله، آن محتوا را حذف یا پنهان می‌کنند. همین امر در مورد پروفایل، به خصوص متخلفان نیز صدق می‌کند. اینستاگرام همچنین از عملکرد ریپورت استفاده می‌کند تا بفهمد چه نوع محتوایی را در فید خود دوست دارید. محتوای مشابه آنچه که ریپورت کرده‌اید در پست‌های پیشنهادی نشان داده نمی‌شود.

اکنون فرق بلاک و ریپورت در اینستاگرام را می‌دانید.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
آموزش نحوه استفاده از قابلیت کولب اینستاگرام
محمد علی‌محمدی10 اردیبهشت 1402 10:30
thumbnail
چگونه استوری دیگران را ری استوری کنیم؟ اد استوری اینستاگرام
تیم پلازا09 مرداد 1401 06:30

سوالات متداول

1. ریپورت اینستاگرام چیست؟ ریپورت اینستاگرام یعنی چه؟

ریپورت کردن در اینستاگرام برای گزارش دادن محتوا و حساب‌هایی است که قوانین و شرایط فعالیت در این شبکه اجتماعی را زیر پا می‌گذارند. با ریپورت کردن یک محتوای به‌خصوص، گزارش شما برای تیم اینستا ارسال خواهد شد تا آن‌ها محتوا را بررسی و در صورت مغایرت با قوانین، حذف کنند.

2. چگونه در اینستاگرام ریپورت کنیم؟

در بیشتر موارد، شما می‌توانید روی سه‌نقطه بالای سمت راست استوری، پست یا اکانت زده و گزینه Report را انتخاب کنید. برای ریپورت کردن کامنت و دایرکت نیز می‌توانید از آموزش قرار داده شده در مطلب کمک بگیرید.

جمع‌بندی

ریپورت کردن در اینستاگرام معمولاً به دلیل عدم پیروی از قوانین توسط کاربران انجام می‌شود؛ به این ترتیب، از طریق این ویژگی می‌توانید صفحات کسانی را که قانون‌های اینستاگرام را زیرپا می‌گذارند، گزارش دهید تا پس از بررسی توسط تیم آن، اکانت گزارش شده غیرفعال شود.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402