آموزش روش های تمیز کردن قاب سیلیکونی گوشی

قاب گوشیم سیاه شده چیکار کنم
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

قاب‌های سیلیکونی کثیفی و آلودگی را خیلی بیشتر از قاب‌های دیگر به خود جذب می‌کنند و تغییر رنگ قاب گوشی در اثر کثیفی را محسوس می‌کنند. در این صورت تمیز کردن قاب سیلیکونی از واجبات است. اما چگونه قاب های سیلیکونی را تمیز کنیم؟ در ادامه با آموزش پاک کردن قاب ژله ای و سیلیکونی و تمیز کردن قاب موبایل همراه پلازا باشید.

در این مقاله شما عزیزان میتوانید به راهکار خوبی در زمینه تمیز کردن قاب گوشی دسترسی داشته باشید که پلازا بهترین روش ها در این زمینه را برای شما معرفی نموده است. با انجام موارد مربوط به تمیز کردن قاب موبایل میتوانید کثیفی و مشکلاتی که در این زمینه برای قاب گوشیتان وجود دارد را برطرف نمایید. لازم به ذکر است بدانید که در روش های زیر امکان انجام تميز كردن قاب گوشي سيليكوني را نیز خواهید آموخت.

تمیز‌‌ کردن قاب تلفن سیلیکونی امر بسیار مهمی است؛ زیرا میکروب‌ها و آلودگی‌های زیادی روی سطح آن جمع می‌شوند. برای تمیز کردن قاب سیلیکونی می‌توانید از آب و صابون استفاده کنید، اما بهتر است از شست‌و‌شو با شوینده‌های قوی خودداری کنید. در مواقع اضطراری اگر به آب و صابون دسترسی نداشتید، ضد‌عفونی‌ کردن با دستمال مرطوب یک روش عالی برای از‌ بین‌ بردن باکتری‌ها از روی قاب شما است. سعی کنید حدودا ماهی یک بار قاب خود را کامل شست‌و‌شو دهید و حداقل هفته‌ای یک بار آن را ضدعفونی کنید. در ادامه با علت تغییر رنگ قاب گوشی و نحوه تمیز کردن قاب ژله ای و سیلیکونی همراه پلازا باشید. اگر قصد دارید به روش های مختلفی در زمینه تمیز کردن قاب موبایل دست پیدا کنید باما همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

علت تغییر رنگ قاب گوشی و تمیز کردن قاب گوشی

قاب‌های شفاف گوشی معمولا از جنس سیلیکون هستند، پلیمری که به دلیل ارزان‌ بودن و قابلیت انعطاف پذیری آن طرفداران زیادی دارد. متاسفانه این پلیمرها با افزایش مصرف به رنگ زرد تبدیل می‌شوند و علت زرد شدن قاب ژله ای نیز به همین خاطر است. این فرآیند طبیعی وقتی در معرض مقادیر بیش از حد مواد شیمیایی، نور و گرما قرار بگیرد، می‌توانیم شاهد سیاه شدن قاب سیلیکونی گوشی باشیم. دلایل بسیاری سبب تمیز کردن قاب گوشی میشوند اما مواردی که پایدار باشند باید استفاده شود زیرا برخی قاب ها بدلیل دارا بودن کاور های روکشی کمی در این زمینه حساس هستند که اگر از روش های اصولی استفاده نکنید رنگ آنها از بین خواهد رفت. در ادامه این مقاله میتوانید به چگونه قاب گوشی را تمیز کنیم برسید که روش های مختلفی بازگو شده است.

روش های تمیز کردن قاب سیلیکونی

روش اول: پاک کردن قاب ژله ای به صورت ماهانه

1. برای تمیز کردن قاب سیلیکونی کافی است تا اول از همه گوشی خود را از قاب جدا کنید. یک گوشه از قاب گوشی خود را به آرامی بکشید تا گوشی از قاب جدا شود. این کار را همینطور ادامه دهید تا به کل قاب سیلیکونی از گوشی جدا شود. شما عزیزان میتوانید نظر خودرا نسبت به تمیز کردن قاب موبایل باما به اشتراک بگذارید.

  • از کشیدن سیلیکون به اندازه‌ای که آسیب ببیند یا پاره شود، خودداری کنید.

تمیز کردن قاب سیلیکونی

2. یک الی دو قطره مایع ظرفشویی را به 1 فنجان (240 میلی لیتر) آب گرم اضافه کنید. بهترین محلول تمیز کننده قاب گوشی سیلیکونی شما آب گرم و کف است. مایع ظرفشویی را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و اطمینان حاصل کنید که مایع ظرفشویی به خوبی در آن حل می‌شود. سپس این دو را به خوبی هم بزنید تا کمی کف ایجاد شود.

در این زمینه یکی دیگر از مواردی که میان کاربران رواج یافته است روش تميز كردن گارد گوشي بوده که باید به موارد مختلفی در این زمینه اشاره کرد زیرا جنس کاور و یا نحو تمیز کردن و حتی رنگ های مورد استفاده در کاور ها مورد بحث بوده که نباید از یک روش ساده و تکراری برای تمیز کردن گارد گوشی استفاده کنید که در ادامه به روش های مربوط به این موضوع اشاره شده است.

پاک کردن قاب ژله ای

3. یک مسواک تمیز را به آب و کف آغشته کرده و روی قاب خود بمالید. یک مسواک تمیز را به مدت یک الی دو دقیقه در مخلوط آب و صابون خود خیس کنید. سپس آن را روی قاب سیلیکونی خود بمالید. مسواک را با حرکت دورانی روی قاب سیلیکونی بکشید. روی لکه‌ها و کثیفی‌ها تمرکز کنید تا قاب گوشی شما تا حد ممکن تمیز شود.

  • مسواک را هر چند ثانیه دوباره به آب صابون آغشته کنید تا کف بیشتری را به خود جذب کند.

تغییر رنگ قاب گوشی

4. کمی جوش شیرین روی کثیفی‌ها و یا لکه‌های سرسخت بمالید. در ادامه پاک کردن قاب ژله ای می‌توانید از جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین می‌تواند به برداشتن لکه‌های روغن و همچنین لکه‌های کثیفی روی قاب گوشی شما که به سختی پاک می‌شوند، کمک کند. مقدار کمی جوش شیرین را مستقیما روی لکه‌ها بپاشید. سپس مسواک کشیدن روی آنها را ادامه دهید.

اگر قاب سفید روی گوشی خود دارید قطعا با این مشکل مواجه شده اید که برای سفید کردن قاب ژله ای گوشی از چه روشی استفاده کنم ؟ در این میان و پاسخ به سوال شما باید بدانید که استفاده از اب و پارچه چندان که باید سازگار نیست و بعد از مدتی تاثیر خودرا از دست خواهد داد که در این زمینه روش های خوبی مورد بررسی قرار گرفته است که میتوانید به آنها دسترسی پیدا کنید. پیشنهاد میشود نظرات خود در این باره را باما به اشتراک بگذارید.

5. قاب گوشی خود را کاملا به زیر آب ببرید. وقتی شست‌و‌شو با مسواک تمام شد، قاب گوشی خود را زیر آب ببرید تا کف و صابون روی آن را پاک کنید. از آب گرم به جای آب داغ یا سرد استفاده کنید. هنگام شستشو، به آرامی قاب گوشی را مالش دهید تا مطمئن شوید کف و صابون بر روی آن باقی نمانده است.

چگونه قاب های سیلیکونی را تمیز کنیم

6. قبل از قرار دادن مجدد گوشی خود در آن، اجازه دهید قاب کاملا خشک شود. قرار دادن مجدد گوشی در داخل قاب در حالی که هنوز مرطوب است، ممکن است به گوشی شما آسیب برساند و فضایی را برای رشد باکتری در درون قاب گوشی ایجاد می‌کند. با یک دستمال حوله‌ای آب‌های اضافی داخل قاب را بگیرید. سپس اجازه دهید که قاب شما حدود یک ساعت بماند تا مطمئن شوید که کاملا خشک و قابل استفاده است.

  • اگر خیلی عجله دارید، با یک سشوار با کمترین میزان باد داخل قاب خود را خشک کنید.

7. قاب خود را هر ماه یک بار تمیز کنید تا میکروب‌ها و لکه‌ها به حداقل برسند. استفاده روزانه از تلفن همراه به معنای انتقال منظم لکه‌های کثیفی و باکتری بین شما و دستگاهتان است و همین امر می‌تواند دلیل سیاه شدن قاب سیلیکونی موبایل شما باشد. اما با تمیز کردن قاب گوشی خود حداقل یک بار در ماه از داخل و خارج، می‌توانید میکروب‌ها و آلودگی‌ها را به حداقل برسانید. برای یادآوری انجام این کار، یک یادآوری ماهانه تنظیم کنید یا در تقویم و یا یک دفترچه یادداشت حتما بنویسید که فراموش نکنید.

در ادامه توضیحات مربوط به تمیز کردن قاب گوشی اگر با سوال : قاب گوشیم سیاه شده چیکار کنم رو به رو شده اید باید بدانید که قاب های سیاه جدا از رنگی که در اختیار دارند جنسی که از آن تشکیل شده اند را باید به دقت بررسی کرد که اگر از نوع سلیکونی باشد باید از روش خاصی استفاده کنید که در این مقاله به آن اشاره شده است. پیشنهاد میشود در ادامه مطلب تمیز کردن قاب موبایل همراه ما باشید.

روش دوم: ضدعفونی و تمیز کردن قاب سیلیکونی به صورت هفتگی

1. برای پاک کردن تمام آلودگی‌ها و میکروب‌ها ابتدا باید گوشی خود را از قاب جدا کنید. اینکه فقط قسمت خارجی قاب گوشی خود را ضدعفونی کنید، بی‌تاثیر است؛ زیرا باکتری‌ها می‌توانند بین گوشی و همچنین داخل قاب باقی بمانند. برای تمیز کردن قاب سیلیکونی حتما باید گوشی را از قاب جدا کنید تا بتوانید آن را کاملا تمیز کنید. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، روی لکه‌ها و کثیفی‌ها تمرکز کنید.

2. حداقل هفته‌ای یکبار با یک دستمال مرطوب قاب گوشی خود را تمیز کنید. یک دستمال مرطوب را جهت ضد‌عفونی در سرتاسر سطح داخلی و خارجی قاب خود بمالید. بگذارید قاب چند دقیقه به همین حالت بماند تا خشک شود. وقتی مطمئن شدید که خشک است گوشی خود را دوباره وارد قاب کنید.

  • این یک روش خوب و سریع برای ضد‌عفونی کردن قاب گوشی در صورت تماس با میکروب است.

نحوه تميز كردن قاب گوشي ژله ای با نوشابه

3. در صورتی که دستمال مرطوب ندارید، برای پاک کردن قاب گوشی از الکل مالشی یا ایزوپروپیل استفاده کنید. الکل را بر روی یک تکه پنبه بمالید و سپس پنبه آغشته به الکل مالشی را روی دو سطح داخلی و خارجی قاب گوشی خود بکشید. انجام این کار باعث از بین‌ رفتن باکتری‌های موجود در قاب می‌شود.

سفيد كردن قاب گوشی ژله ای با نوشابه

4. گوشی خود را پس از خشک شدن دوباره در قاب قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که هیچ‌گونه رطوبتی در داخل قاب وجود ندارد؛ زیرا این امر می‌تواند به گوشی شما آسیب برساند. قبل از قرار دادن مجدد گوشی بر روی قاب خود، چند دقیقه صبر کنید تا از خشک شدن کامل قاب اطمینان حاصل کنید.

در ادامه توضیحات مربوط به تمیز کردن گارد گوشی میتوانید روش های دیگری را تست نمایید که اگر در این زمینه موارد فوق کارساز نبوده اند باید از روش های دیگری استفاده کنید که جای نگرانی نیست زیرا این مقاله ادامه دارد و روش های بیشتری مورد بررسی قرار گرفته اند که در این میان میتوانید از نظرات کاربران نیز استفاده کنید. در ادامه مقاله تمیز کردن قاب موبایل میتوانید به مواد های شیمیایی که سبب تمیز شدن قاب گوشی میشوند دسترسی داشته باشید.

5. از استفاده از شوینده‌های قوی روی قاب خود خودداری کنید؛ زیرا این نوع شوینده‌های قوی و غلیظ می‌توانند به قاب‌های سیلیکونی آسیب برسانند. از استفاده از هرگونه مواد شیمیایی و سفیدکننده‌های قوی در قاب گوشی خودداری کنید. پاک‌کننده‌های قوی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • شوینده‌های خانگی
  • شیشه‌پاک‌کن
  • شوینده‌های حاوی آمونیاک
  • شوینده‌های حاوی پراکسید هیدروژن
  • اسپری های‌آئروسل
  • حلال‌ها (مواد شیمیایی)

با یادگیری تمیز کردن کاور گوشی دیگر مشکلی در این زمینه نخواهید داشت زیرا امروزه برخی کاربران به محض کثیف شدن قاب بدنبال خرید قاب جدید هستند که با توجه به مشکلات و هزینه بالای قاب ها این عمل کار چندان درستی نیست. البته برخی از کاربران نیز روی قاب های خود حساس هستند زیرا امروزه شرکت های ساخت قاب از نمونه هایی که در اختیار دارند تنها تعداد کمی را روانه بازار میکنند که اگر کاور گوشی شما از نوع کمیاب است باید بدانید که سفید کردن جلد گوشی و یا نحوه تميز كردن قاب گوشي ژله ای با نوشابه به چه شکل است. در این زمینه موارد مختلفی در اختیار شما قرار گرفت که به نسبت آیتم و ویژگی های قاب گوشی خود میتوانید از آنها استفاده نمایید. لازم به ذکر است بدانید که قاب پلاستیکی گوشی باید به روش خاصی تمیز شود که در این مقاله به نکات خوبی در این زمینه اشاره شده است که پیشنهاد میشود باما همراه باشید. همچنین شما عزیزان میتوانید نظرات خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید.

یکی دیگر از مباحث مهم و البته جالب در این زمینه استفاده از جوش شیرین است که اگر قصد دارید بدانید که نحوه تميز كردن قاب گوشي ژله ای با جوش شیرین به چه شکل است در مقاله فوق به این روش اشاره شده است فقط باید نوع قاب گوشی خودرا نسبت به موردی که ذکر شده است تطبیق دهید تا دچار مشکل نشوید. البته جوش شیرین همیشه تاثیرگذار نخواهد بود زیرا برخی کاربران این مواد را در اختیار ندارند و بدنبال چگونه قاب گوشی را تمیز کنیم بدون جوش شیرین هستند که در این زمینه نیز به موارد خوبی در متن فوق اشاره شده است که نباید آنها را از دست ندهید. مقاله ای تحت عنوان تميز كردن قاب گوشي سيليكوني به پایان رسید که میتوانید نظر خودرا در نظرات برای ما ارسال کنید.

سیاه شدن قاب سیلیکونی گوشی

کلام آخر

مقاله ای تحت عنوان تمیز کردن قاب گوشی و معرفی روش های تمیز کردن قاب موبایل و تميز كردن قاب گوشي سيليكوني در اختیار شما عزیزان قرار گرفت که به روش های مختلفی در این زمینه اشاره شده است که به نسبت موارد ذکر شده میتوانید قاب گوشی خودرا تمیز کنید. اگر در زمینه تميز كردن قاب گوشي سيليكوني سوال یا مشکلی دارید میتوانید در نظرات همراه ما باشید همچنین شما عزیزان میتوانید روش های خود برای تميز كردن قاب گوشي سيليكوني را در نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

هیچ راهی برای جلوگیری از ایجاد لک و آلودگی بر روی قاب‌های سیلیکونی وجود ندارد. در هر صورت آنها مستعد ایجاد لک هستند و همانطور که پیشتر عنوان شد، به مرور زمان و در صورت استفاده مداوم این نوع قاب‌ها تغییر رنگ می‌دهند و زرد می‌شوند. پس در صورت وجود حتما از رنگ‌های تیره قاب سیلیکونی استفاده کنید. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402