سامسونگ ناکس چیست؟ + آیا استفاده از سامسونگ Knox ضرورت دارد؟

حل مشکل ناکس سامسونگ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سامسونگ ناکس نوعی سیستم عامل امنیتی است که از اطلاعات تلفن همراهتان محافظت می‌کند. کمپانی سامسونگ روی جدیدترین تلفن‌های همراه خود از سامسونگ Knox، پلتفرم امنیتی سامسونگ رونمایی کرده است.

همین ویژگی سبب شده تا امروزه سامسونگ ناکس با ویژگی های جدیدی همراه باشد و دربروزرسانی های هسته این ویژگی شرکت سامسونگ موارد جدیدی را برای آن درنظر گیرد که اگر بدنبال کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص هستید پیشنهاد میشود باما همراه باشید. یکسری از افراد براین باور هستند که این ویژگی تنها یک ابزار ساده بوده و توان مقابله با خطرات اینترنتی را ندارد که در همین زمینه به سراغ استفاده از برنامه های دیگر رفته اند.

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که فکر میکنید سامسونگ knox توان محافظت از داده های شمارا ندارد پیشنهاد میشود در ادامه این مقاله باما همراه باشید که قصد داریم اطلاعات خوبی را از این ویژگی سامسونگ برای شما مطرح کنیم که براساس آن میتوانید با خیال آسوده تری به توانایی های این ابزار اطمینان کنید. البته یکسری نقاط ضعف نیز در آن وجود دارد که در ادامه آنها را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد پس پیشنهاد میشود باما همراه باشید.

امروزه بیشتر افراد در محل کار نیز از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند و با توجه به افزایش قیمت تلفن‌های همراه و بیشتر شدن تعداد کاربرانی که از سیستم عامل‌های اندروید استفاده می‌کنند، سیاست‌های «استفاده از تلفن همراه در محل کار» شناخته‌شده‌تر هستند. به همین دلیل برای هر دو سیستم عامل اپل و گوگل، برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مرتبط با کار و تجارت طراحی شده است. یکی از بهترین پلتفرم‌های امنیتی طراحی‌شده، سامسونگ Knox است. در ادامه این مقاله از پلازا با پلتفرم امنیتی Knox بیشتر آشنا خواهید شد.

در ویدیوی زیر می‌توانید با «فناوری سامسونگ ناکس» بیشتر آشنا شوید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

سامسونگ ناکس چیست؟ Knox چیست؟

سامسونگ Knox چیست؟ سامسونگ Knox نوعی لایه امنیتی ویژه است که در گوشی‌های رده بالای کمپانی سامسونگ وجود دارد و می‌تواند اطلاعات کاربری شخصی و کسب و کاری شخص را از یکدیگر متمایز سازد. بیشتر کاربران از قابلیت‌های Samsung Pass و Secure Folder این برنامه استفاده می‌کنند. در اینجا می توانید بیشتر با مفهوم پوشه امن سامسونگ آشنا شوید. قابلیت رمزگذاری سامسونگ، داده‌های مرتبط با ورود ایمن را برای کاربر ذخیره می‌کند و قابلیت Secure Folder محیطی جدید برای فایل‌ها و نرم‌افزارهای موجود در تلفن همراه ایجاد می‌کند. پس از تنظیم این قابلیت و باز شدن فولدرها، نسخه جدیدی از این اپلیکیشن‌ها ساخته خواهد شد و دیگر نمی‌توان از دیگر بخش‌های تلفن همراه به آن‌ها دسترسی یافت.

براساس توضیحات فوق معرفی سامسونگ ناکس انجام گرفت که اگر بخواهیم آنرا در یک جمله خلاصه بندی کنیم باید بدانید که این ویژگی به عنوان یک دیوار دفاعی در برابر حملات و فایل های مخربی بوده که ممکن است از دنیای اینترنت و یا دستگاه های دیگر به سمت فایل های شما ارسال شود. با وجود این ویژگی و فعالسازی آن میتوانید یک لایه قدرتمند را روی فایل های خود قرار دهید تا مشکلی برایشان بوجود نیاید.

حال که با اطلاعات اولیه سامسونگ knox آشنا شده اید باید بدانید که این ویژگی در زمینه های مختلفی امروزه به یک الگو تبدیل شده است که بسیاری از برنامه های امنیتی براساس تنظیمات و ویژگی هایی که این محصول در اختیار دارد از ان الگو برداری میکنند که متاسفانه در دنیای مجازی اطلاعات چندان درستی از این ویژگی سامسونگ عرضه نشده است که پیشنهاد میشود جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص باما همراه باشید.

به طور کلی پس از فعال‌سازی قابلیت Secure Folder تنها می‌توانید به چند برنامه دسترسی یابید؛ برنامه‌های مذکور شامل دوربین، گالری، فایل منیجر، مخاطبین، تقویم، مرورگر اینترنتی سامسونگ و یادداشت‌های سامسونگ است. می‌توانید نرم‌افزارهای دیگر را نیز به پلتفرم امنیتی سامسونگ اضافه کنید؛ در این صورت نسخه کپی این نرم‌افزارها به مکانی منتقل می‌شود. در این مکان، داده‌ها و خود نرم افزار از لایه «معمول» همان نرم افزار در سیستم عامل گوشی تفکیک می‌شود. پیشنهاد میشود در ادامه این مقاله آموزش باما همراه باشید که به اطلاعات خوبی در ادامه اشاره شده است.

بسیاری از کاربرانی که از سامسونگ استفاده میکنند براین باور هستند که بعد از روت شدن گوشی این ویژگی از کار خواهد افتاد که البته اطلاعات ضد و نقیضی در این بین وجود دارد که اگر شما در خصوص فعال سازی knox بعد از روت اطلاعاتی دارید پیشنهاد میشود با سایر کاربران در نظرات همراه باشید. یکی دیگر از مواردی که کاربران بعد از حذف این برنامه امنیتی با آن مواجه میشوند برگرداندن knox بوده که ویژگی های بالای این برنامه زمانی نمایان میشود که آنرا حذف کنید و در واقع یک لایه قدرتمند امنیتی را از گوشی خود پاکسازی کنید که در این شرایط به آسانی گوشی شما ویروسی خواهد شد و با مشکلات متعددی مواجه خواهید شد.

اگر بدنبال فعال سازی knox سامسونگ هستید باید بدانید که این ویژگی به صورت کاملا رایگان در گوشی های هوشمند سامسونگ قرار گرفته است که در این زمینه با وجود ویژگی های آن میتوانید بسیاری از داده  های مهم خود در دستگاه را به این برنامه واگذار کنید که با آیتم های خوبی که در اختیار دارد میتواند از فایل های مهم شما در محیطی ایمن نگهداری کند.

مجوز استفاده از سامسونگ Knox در تاسیسات دولت‌های کشورهایی مانند فنلاند، فرانسه، قزاقستان، هلند، اسپانیا، انگلستان و آمریکا صادر شده است. این نکته نشان‌دهنده این است که امنیت سامسونگ ناکس به حدی بالاست که کارمندان دولتی کشورهای ذکرشده می‌توانند با آسودگی خاطر از آن استفاده کنند. پس با فعال سازی سامسونگ Knox امنیت تلفن همراه خود را تضمین کنید!

با توجه به اطلاعات فوق حال باید پاسخ سوال کاربرد سامسونگ ناکس چیست؟ را بدانید. در این بین بدنیست بدانید که این ویژگی امکان پیاده سازی روی تمامی گوشی های سامسونگ را ندارد و از یک نسخه خاص در سال مشخص روی محصولات سامسونگ پیاده سازی شده است که با ورود به بخش تنظیمات میتوانید به این ویژگی دسترسی داشته باشید. بطور کلی با استفاده از ناکس میتوانید امنیت دستگاه سامسونگ خودرا به طرز چشمگیری افزایش دهید که شاید بعد از فعالسازی آن این ویژگی به چشم نیاید اما بدنیست بدانید طبق آخرین اخبار عرضه شده در این خصوص این ابزار توانسته در مقابل صدها بدافزار و فایل های مخرب اینترنتی مقاومت نشان دهد که این موضوع بازتاب هسته قدرتمند آن بوده است که سامسونگ ویژگی های بسیاری را برای آن درنظر گرفته است که در ادامه میتوانید به اطلاعات بیشتری در این خصوص دسترسی داشته باشید.

نکته: باید بدانید که برنامه سامسونگ ناکس روی همه تلفن‌های همراه، ساعت‌های هوشمند و تبلت‌ها وجود ندارد.

سامسونگ Knox چیست

آیا لزومی به استفاده از سامسونگ ناکس هست؟

در پاسخ به سوال اینکه آیا لزومی به استفاده از سامسونگ ناکس هست؟ باید بدانید که این ویژگی براساس ملاحضات و دید سامسونگ روی گوشی پیاده سازی شده است که الزامی به استفاده از آن نیست اما پیشنهاد میشود که آنرا غیرفعال نکنید. اگر برنامه سامسونگ Knox از جمله برنامه‌های پیش‌فرض تلفن همراهتان است، می‌توانید به صورت کاملا رایگان از امکانات آن بهره‌مند شوید. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که فقط از تلفن همراه خود برای سرگرمی و گذران وقت استفاده می‌کنید و اطلاعات امنیتی چندانی در آن ندارید، نیاز چندانی هم به امکانات و قابلیت‌های چنین برنامه‌ای نخواهید داشت. اما بهتر است آن دسته از افراد و سازمان‌هایی که اطلاعات امنیتی مهمی دارند و احتمال می‌دهند ممکن است مورد هدف هک و استخراج چنین داده‌ها و اطلاعاتی قرار گیرند، از این اپلیکیشن استفاده کنند. استفاده از سامسونگ ناکس برای ایمن کردن این داده‌ها بسیار آسان است.

جهت غیر فعال سازی knox باید وارد تنظیمات گوشی و سپس بخش امنیتی شوید که در آن بخش اطلاعات مختلفی از این برنامه امنیتی قرار گرفته است که به نسبت نیاز خود و تصمیمی که دارید میتوانید تنظیمات برنامه را تغییر دهید. پیشنهاد میشود حتی اگر از کارهای اینترنتی هم استفاده نمیکنید بگذارید این ویژگی فعال باشد.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
بهترین برنامه های شبیه ساز اندروید برای ویندوز
تیم پلازا24 مرداد 1402 08:30
thumbnail
ترفند های گوشی سامسونگ به همراه قابلیت های مخفی گوشی ...
مهسا راد03 تیر 1402 10:30

یکی دیگر از امکانات سامسونگ ناکس، مخفی کردن فایل‌ها و فولدرهایی است که نمی‌خواهید بقیه افراد به آن‌ها دسترسی داشته باشند. با قرار دادن اپلیکیشن موردنظر در این برنامه، داده‌های اپلیکیشن مخفی خواهد شد و تنها با وارد کردن رمز تعیین‌شده می‌توانید به آن‌ها دسترسی یابید. لازم نیست برای کارهای معمولی که با تلفن همراه خود انجام می‌دهید از سامسونگ Knox استفاده کنید، اما این اپلیکیشن برای مخفی کردن مواردی که دوست ندارید کسی آن‌ها را ببیند، ابزار مناسبی است. تنظیمات عالی و دسترسی آسان به ابزار های این بخش سبب خواهد شد تا بدون نیاز به آموزش و یا کمک خاصی از سمت دیگران امکان فعالیت با این ویژگی را داشته باشید که در این خصوص اگر با سوالی مواجه شدید میتوانید در بخش نظرات باما همراه باشید که تمامی نظرات شما بطور کامل بررسی و سپس پاسخ داده میشود.

در پایان توضیحات مربوط به این مقاله بدنیست بدانید که شرکت سامسونگ برنامه های مختلفی را برای این بخش امنیتی درنظر دارد که اگر جزو افرادی هستید که گوشی شما از این ویژگی پشتیبانی میکند در آینده ای نه چندان دور باید منتظر ویژگی های بیشتری در این زمینه باشید که پیشنهاد میشود آنرا برای مدت زمان کوتاهی هم که شده روی گوشی اندرویدی خود فعالسازی کنید تا متوجه سطح امنیت بالای آن شوید.

کلام آخر

سامسونگ ناکس

مقاله ای با عنوان سامسونگ ناکس چیست؟ + آیا استفاده از سامسونگ Knox ضرورت دارد؟ در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است که در این خصوص اگر با سوال یا مشکلی مواجه هستید میتوانید در بخش نظرات باما همراه باشید. همچنین اگر در این زمینه اطلاعات خوبی در اختیار دارید که در توضیحات فوق قرار نگرفته است میتوانید آنرا در بخش نظرات برای ما ارسال کنید تا سایر کاربران نیز امکان استفاده از آن را داشته باشند. نظر شما در مورد سامسونگ ناکس چیست ؟ شما میتوانید نظر خودرا در مورد این مقاله آموزش باما در میان بگذارید که نظرات شما در تولید و بررسی مطالب این چنینی تاثیر بسزایی خواهد داشت. همانطور که مطالعه کردید در این مطلب راجع به برنامه سامسونگ ناکس و کاربردها و امکانات آن صحبت کردیم. آیا شما تجربه استفاده از این برنامه را دارید؟ خوشحال می‌شویم نظرات و تجربه‌های خود را با ما و دیگر خوانندگان مجله به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402