اهمیت کمد و شلف اداری در دکوراسیون مدرن

کمد و شلف اداری
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

شاید در نگاه اول به موضوع مقاله با خود فکر کنید که با وجود روی کار آمدن کامپیوتر ها و به روز شدن تکنولوژی چه لزومی به خریداری کمد و شلف و قرار دادن آن‌ها در محیط اداری می‌‌باشد؟ چراکه تمام اطلاعات و اسناد در سیستم ذخیره می شود و هر زمان که نیاز باشد به آن مراجعه می‌کنند، اما با خواندن این مقاله در آخر برای تمام سوالات خود جواب مناسب را پیدا می‌کنید.

فهرست عناوین مقاله:

کاربرد کمد و شلف اداری

کاربرد کمد و شلف اداری

کمد و شلف اداری در زیبا سازی محیط اطراف و کاربردی تر شدن محیط موثر است و هم چنین باید گفت که اولین چیزی که بعد از وارد شدن ارباب رجوع پس از مبلمان اداری به چشم می‌خورد کمد ها و شلف اداری هستند که بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند.

شاید مهم ترین دلیلی که بیشتر اداره‌ها و شرکت‌ها به جای کامپیوتر از کمد و شلف استفاده می‌کنند احتمال خرابی سیستم و از بین رفتن اسناد می‌باشد و از این رو ترجیح میدهند به صورت فیزیکی نگهداری کنند.

یکی دیگر از عوامل استفاده از کمد دیواری و شلف رعایت کردن نظم و مرتب بودن محیط پیرامون می‌باشد که روی افراد و بهره‌وری کار آن‌ها بسیار تاثیر گذار می‌باشد.

برای استفاده کردن هر آنچه که دوست دارید در محیط کار خود در معرض دید همگان قرار بدهید از جمله کتاب، گل، وسایل تزیینی و … می‌توانید از شلف استفاده کنید زیرا شلف‌های اداری طبقاتی هستند که برای ویترین و دکور در فضا، در تزیین محیط بسیار تاثیر گذار هستند.

 

نقش کمد دیواری و شلف در دکوراسیون اداری چیست؟

نقش کمد دیواری و شلف در دکوراسیون اداری چیست؟

اگر بخواهیم دکوراسیون و هنر معماری داخلی را در یک جمله بیان کنیم باید بگوییم که این دانش بین تمام لوازم و اثاثیه، نور پردازی، رنگ و … یک هماهنگی به وجود می‌آورد.

در دکوراسیون هر محیط ابتدا باید کاربری محیط تعیین شود و اگر محیط کاری است، نوع کسب و کار مشخص باشد و با توجه به در نظر گرفتن سن مشتری، جنسیت مشتری و شخصیت اکثر مخاطبان به طراحی شرکت و محیط کار پرداخت.

از نکاتی که نباید در طراحی دکوراسیون اداری از آن غافل شد در دسترس بودن تمام قفسات و کمد اداری برای کارمندان است.

در طراحی کمد اداری باید به نوع محیط کاری بسیار توجه کرد به طور مثال کمد‌های بایگانی اغلب در گوشه و کنار دیوار فرعی و محیط قرار می‌گیرند ولی در مقابل فایل های کشویی را می‌توان در هر قسمتی از محیط و در دسترس تمام کارمندان قرار داد. اما دقت کنید در جایی قرار دهید که مزاحمتی برای رفت و آمد ایجاد نکند و سر راه نباشد.

قفسه ها و شلف اداری نیز باید درست در محلی قرار بگیرند تا مراجعه کننده و مشتری بتواند آن‌ها را مشاهده کند زیرا اکثرا داخل آن‌ها با وسایل تزیینی و موارد مرتبط با شغل تزیین شده‌اند.

کمد دیواری و شلف امروزه در طراحی و دکوراسیون اداری به سبک مدرن بسیار پر کاربرد می‌باشد و علاوه بر نظم بخشیدن و جایگذاری اشیا بر زیبایی محیط بسیار موثر است.

 

 تفاوت دکوراسیون اداری مدرن با دکوراسیون اداری کلاسیک

 تفاوت دکوراسیون اداری مدرن با دکوراسیون اداری کلاسیک

در هر دوره از دکوراسیون اداری غافل نبوده اند و با توجه به سبک همان دوره محیط را طراحی می‌کرده اند و این امر در هر دهه دست خوش تغییراتی شده است و حال ما در این مقاله به سبک دکوراسیون مدرن و دکوراسیون کلاسیک می‌پردازیم.

دکوراسیون اداری مدرن و دکوراسیون اداری کلاسیک هر یک از زیبایی‌های خاص خود برخوردار هستند و نمی‌توان هیچ یک را بر دیگری برتری داد و تنها سلیقه مدیر و همکارانش است که تعیین کننده نوع آن می‌باشد.

سبک دکوراسیون اداری کلاسیک اصولا شلوغ تر و گران قیمت تر می‌باشد و در این سبک از وسایل چوبی در ابعاد بزرگ استفاده می‌کنند و به همین دلیل فضایی که باید در نظر گرفته شود فضایی بزرگ تر می‌باشد و بیشتر افراد مسن به سبک کلاسیک علاقه مند هستند.

در سبک کلاسیک نور پردازی نقش مهمی را ایفا می‌کند و رنگ گرم کاربرد بیشتر دارد.

در مقابل سبک دکوراسیون اداری کلاسیک سبکی به نام دکوراسیون مدرن قرار گرفته است که متشکل از وسایل ارزان قیمت است و هم چنین از فضای کمتری می‌تواند برخوردار باشد و از رنگ‌های خنثی در طراحی محیط استفاده می‌کنند.

در نهایت تلفیقی بین سبک کلاسیک با سبک مدرن بسیار زیبا و خاص است و به شما نیز پیشنهاد می‌کنیم.

 

قیمت شلف و کمد اداری

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید از آن مطلع باشید بودجه ای است که قرار است برای تهیه‌ی شلف و کمد داری در نظر بگیرید و با توجه به بودجه قیمت‌ها و عوامل تاثیر گذار بر تفاوت قیمت‌ها را بررسی کنید.

سه عامل در بالا و پایین بودن قیمت موثر است از جمله:

جنس متریال مصرفی: کمد اداری و شلف از چوب، ام دی اف، فلز، پلاستیک و…. می‌توانند ساخته شوند و هر کدام قیمتی متفاوتی دارند.

طرح و رنگ مواد اولیه: برای مثال اگر شما متریال چوبی را انتخاب کنید، خود چوب از انواع مختلفی برخوردار است.

ابعاد: هر کمد و شلف اداری با توجه به محیط و در اندازه و سبک متفاوتی ساخته میشوند.

 

انواع شلف و کمد اداری به چه صورت است؟

همان طور که در مطالب بالا گفته شد شلف و کمد اداری در انواع و اندازه های گوناگونی عرضه می شوند که هر یک کاربرد و ویژگی مختص به خود را دارا هستند.

کمد اداری و شلف بنا بر کاربرد و اهمیتی که دارا هستند، انتخاب می‌شوند که می‌توان به کمد های در دار، بدون در، کمدهای کشویی، کمد های ریلی و یا چرخ دار و کمد های قفسه ای تقسیم کرد.

کمد شلف اداری نوعی کمد و قفسه های بزرگ اداری است که به صورت طبقه‌بندی های دیواری کاربرد دارند و در دکوراسیون مدرن از آن استفاده می‌کنند.

کشو فایل اداری برای نظم دادن به پرونده‌های اداری ساخته شده است که به صورت فایل سه کشو و چهار کشو در دسترس قرار میگیرند و هر کشو برای امنیت بیشتر یک قفل و کلید مجزا دارد.

کمد و کتابخانه بایگانی که اصولا از فضای بیشتری برخوردار است، برای ذخیره سازی فایل‌های اداری از آن استفاده می‌کنند، در در ابعاد و اندازه مختلف در دسترس می‌باشد و هم چنین مدل ریلی آن برای استفاده آسان تر طراحی شده است.

کردنزا ها کمد هایی با ارتفاع کوتاه تر هستند که فضای کمتری را اشغال می‌کنند و بیشتر به عنوان کتابخانه از آن استفاده می‌کنند و نقش تزیینی دارند.

 

انواع شلف و کمد اداری به چه صورت است؟

نتیجه گیری

در این مقاله تلاش شده تا شما با انواع کمد و شلف اداری و مزایای آن آشنا شوید و بتوانید با توجه به نیاز خود و سبک دکوراسیون اداری موردنظر، یک نوع را انتخاب کنید اما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا برای خرید کمد اداری و شلف و هم چنین چگونگی قرار گرفتن اشیا در جای مناسب بهتر است از متخصص و مهندس طراحی داخلی در این زمینه کمک بگیرید تا بتوانید بدون صرف هزینه‌ی اضافی و هدر رفت وقت با انتخاب بهترین مواد متناسب با سلیقه خود درست ترین انتخاب را داشته باشید و از آن نهایت استفاده را ببرید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402