همه چیز درباره ارز شیبا اینو Shiba

ارز شیبا
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ارز دیجیتال شیبا چیست؟

نمی‌دانیم چقدر با ارز دیجیتال دوج کوین (DOGE) آشنایی دارید ولی درباره این رمز ارز همین قدر بدانید که این رمز ارز، محبوب دل ایلان ماسک، مدیرعامل خبرساز و جنجالی شرکت تسلاست. شیبا اینو (Shiba Inu) یک انشعاب از  دوج کوین است که از همان اول خودش را  با عنوان «قاتل دوج کوین» معرفی کرده است. شاید ارز شیبا درحال محقق کردن این ادعای خود است چرا که توانست با یک رشد انفجاری، خود را به رتبه‌های بالای بازار برساند و حتی چند روزی جای دوج کوین را بگیرد.

ارز دیجیتال شیبا (Shiba) را فرد و شاید هم افرادی ناشناس با نام مستعار «ریوشی» در آگوست ۲۰۲۰ با انتشار یک وایت پیپر (white paper) معرفی کردند. این رمز ارز از همان نخست بر روی بلاک چین اتریوم (Ethereum) ایجاد شد و هدف بنیانگذارانش، ایجاد جامعه‌ای خودمختار و غیرمتمرکز اعلام شده بود.

خالقان این ارز دیجیتال مدعی هستند هیچ توکنی در اختیار ندارند و همان ابتدا نیمی ‌از عرضه آن در یک استخر نقدینگی در صرافی غیرمتمرکز Uniswap قفل کرده و نصف دیگر را به خالق اتریوم، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، اهدا کردند. بوترین نیز بخش عمده‌ای از سکه‌های ارز شیبا را سوزاند و مابقی را به صندوق امداد هندوستان برای مقابله با کرونا اهدا کرد.

جامعه طرفداران شیبا معتقدند اکوسیستم این ارز دیجیتال قابلیت‌هایی مانند ایجاد قراردادهای هوشمند، توکن‌های غیر مثلی و توان به دست آوردن پول از طریق استخراج را داراست. اگر چنانچه قابلیت‌های پیشرفته ارز شیبا در خصوص قراردادهای هوشمند، بیش از امروز عملیاتی شود، فاصله آن با دوج کوین بازهم بیشتر خواهد شد.

مهمترین ویژگی و امتیاز بزرگ شیبا، جامعه طرفداری آن است که در شبکه‌های اجتماعی همواره حضور پررنگی دارند و خود را ارتش شیبا (Shibarmy) می‌نامند که با خرید ارز شیبا عزم خود را جزم کرده‌اند که کوین محبوبشان را در رتبه بندی ارزهای دیجیتال، بازهم ارتقا دهند.

 

آینده ارز دیجیتال شیبا اینو

قیمت ارز شیبا در آینده

پرسش مهمی ‌که برای بسیاری از دوستداران سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مطرح است، این است که آیا باید در ارز شیبا سرمایه‌گذاری کرد؟

اگر با متر و معیارهای معمول سنجش امور مالی و ارزش گذاری دارایی به قضیه نگاه کنیم، ارز دیجیتال شیبا اینو ارزش خاصی ندارد اما اگر با منطق ارزهای دیجیتال به ماجرا بنگریم، ارزShiba Inu  نه تنها ارزشمند است بلکه ارزش کل بازار آن روز به روز درحال افزایش است و به همین دلیل آینده رو به رشدی برایش قابل تصور است.

از سال 2020 میلادی، تعداد زیادی میم کوین (MEME Coin) با توجه به رشد و توفیق دوج کوین وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اند. یادآوری این نکته لازم است که میم توکن‌ها و میم کوین‌ها، گونه‌ای از ارز دیجیتال هستند که از شوخی‌های اینترنتی و اتفاقات روز تاثیر می‌پذیرند و با حمایت سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها، نامشان بر سر زبان مردم می‌افتد. چون اولین میم توکن مشهور، دوج کوین بود، خیلی از میم کوین‌ها مقابله یا رقابت با دوج کوین را هدف خود قرار داده‌اند. جامعه طرفداران ارزشیبا هم باور دارند که این رمز ارز می‌تواند به راحتی دوج کوین را شکست دهد، هدفی که اخیرا با جابه‌جایی‌هایی که در رتبه‌بندی مارکت ارزهای دیجبتال اتفاق افتاده، تقریبا عملی شده است.

نقطه قوتی که ارز شیبا دارد، جامعه طرفداران پرشورش است که همواره پلتفرم‌های ارز دیجیتال را تحت فشار قرار می‌دهند که ارز SHIBA را به فهرست ارزهای معاملاتی خود اضافه کنند. البته برخی از این پلتفرم‌ها در مواجهه با شیبا اینو با احتیاط برخورد می‌کنند و در برابر اضافه کردن آن به بازار معاملاتی خود مقاومت می‌کنند. ولی جامعه طرفداری ارز شیبا توانسته است مقاومت بسیاری از این صرافی‌ها را بشکند. به هرحال این صرافی‌ها هم رصد می‌کنند و می‌بینند که جست و جوی ارز شیبا توسط مردم زیاد است و این میزان اشتیاق مردم، آنها را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

البته نباید از یاد برد که قیمت ارز شیبا اینو از عوامل خارجی هم تاثیر زیادی می‌گیرد و نمی‌توان دقیقا آینده آن را پیش بینی کرد. اگر با کمی ‌دقت، به روند تغییرات قیمتی این ارز دیجیتال توجه کنیم، مشاهده می‌شود که چه اتفاقی دور و بر آن در حال به وجود آمدن است. یکی از بزرگترین اتفاقاتی که برای این رمزارز افتاده، مقدار شیبایی بود که در اختیار ویتالیک بوترین خالق ارز دیجیتال اتریوم قرار داشت و باعث جلب توجه بسیاری از افراد به این ارز دیجیتال شد. این خبر به سرعت فضای مجازی را تحت تاثیر قرار داد و  قیمت رمز ارز شیبا چندین برابر شد و افراد بسیار زیادی به سرمایه‌گذاری و خرید و فروش ارز شیبا علاقه مند شدند. با بالا رفتن محبوبیت شیبا، در ماه می سال ۲۰۲۱ شیبا توانست یک سقف قیمتی جدید برای خود ثبت کندکه معادل رشد 2 میلیون درصدی از زمان عرضه خود بود! البته این افت و خیزها و بالا و پایین شدن در قیمت ارز شیبا، بارها اتفاق افتاده است.

به دلایلی که گفتیم، نمی‌توان پیش بینی دقیقی درباره شیبا داشت و رفتارهای آینده آن را به صورت دقیق پیش‌بینی کرد ولی با پذیرش ریسک‌های سرمایه‌گذاری، بد نیست سرمایه اندکی را برای خرید شیبا در بازار ارزهای دیجیتال در نظر بگیرید. چرا که اگر پول خود را از دست بدهید و یا ارزش سرمایه تان کاهش یابد، خیلی ضرر نخواهید کرد ولی اگر افزایش قیمت‌های بسیار شدید شامل حالش شود، درآمد بسیار خوبی از این طریق به دست خواهید آورد.

 

خرید ارز شیبا از صرافی ارزپایا با کمترین کارمزد

خرید ارز شیبا با کمترین کارمزد

اگر زمانی شیبا را تنها  با در اختیار داشتن ارز دیجیتال اتر و از طریق صرافی یونی سواپ می‌شد خریداری کرد، امروز صرافی‌‌های زیادی به علاقمندان سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال رو به رشد، امکان خرید SHIBA را می‌دهند. فقط نام صرافی‌هایی مانند بایننس (Binance)، هوبی (Huobi)، کوکوین (KuCoin) و پولونیکس (Poloniex)، کافی است تا بفهمیم در این فاصله کوتاه از راه‌اندازی رمز ارز SHIBA این ارز دیجیتال چقدر پیشرفت کرده است. ضمن اینکه از طریق بسیاری از صرافی‌‌های غیرمتمرکز هم می‌توان به خرید SHIB اقدام کرد چرا که این ارز رمزنگاری شده، یک توکن ERC20 است و کیف پول‌‌های مبتنی بر شبکه اتریوم آن را پوشش می‌دهند. کیف پول‌هایی مانند متامسک (MetaMask) یا تراست والت (Trust wallet) از این دسته هستند.

برای کاهش احتمال از دست رفتن سرمایه، پیشنهاد این است که به صرافی‌های آنلاین خارجی که دارای شهرت و اعتبار زیادی هم هستند، زیاد اعتماد نکنید. دلیل این امر این است که این صرافی‌ها برای رعایت قوانین مربوط به جلوگیری از پولشویی و تحریم‌ها تحت فشار هستند. همین دلایل کافی است که متوجه شویم در صورت افشای هویت و محل کاربران ایرانی، این صرافی‌ها بدون اغماض حساب کاربری و سرمایه کاربران ایرانی را بلوکه خواهند کرد. به همین دلیل با وجود جذابیت‌های زیادی که کار با صرافی‌های خارجی خرید و فروش ارز دیجیتال دارد، خرید ارز شیبا از پلتفرم‌های داخلی امن‌تر و مطمین‌تر است. در پلتفرم‌های داخلی شما هیچ یک از مشکلات ناشی از اعمال تحریم‌ها و در نتیجه ترس از دست رفتن سرمایه را نخواهید داشت.

صرافی آنلاین ارزپایا از پلتفرم‌های معاملاتی قدیمی در کشور است که خرید و فروش رمز ارزهای شناخته شده مانند شیبا را با کمترین کارمزد و بالاترین سرعت و امنیت فراهم کرده است. یکی از مهمترین مزیت‌های پلتفرم ارزپایا که در هیچ یک از صرافی‌های خارجی وجود ندارد، امکان خرید شیبا به صورت مستقیم با تومان است. در ارزپایا شما می‌توانید بدون نیاز به داشتن دلار و یورو یا خرید بیت کوین، تتر، اتریوم، با استفاده از کارت بانکی ارز دیجیتالShiba Inu را بخرید. مراحل خرید ارز شیبا در پلتفرم معاملاتی ارزپایا بسیار ساده است و کافی است پس از ثبت نام، انجام مراحل احراز هویت و تعریف حساب بانکی، وارد بازار معاملاتی این پلتفرم شوید و به خرید و فروش ارز دیجیتال شیبا اینو بپردازید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402