دومین ظهور آی‌پد

آی‌پد
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

با سخت افزاری جدید و تکامل نسل بعدی سیستم عامل دستگاه های تبلت، اپل نیز در نظر دارد که آی‌پد را به دستگاه رایانه اصلی شما تبدیل نماید. استیو جابز بنیانگذار شرکت اپل  تعبیر جالبی در مورد نسل بعدی کامپیوترهای شخصی داشته است:

“کامپیوترهای اولیه ماشین کشاورزی بودند، و تبلت ها خودرو خواهند بود.”

او همیشه تمایل داشت جایگزینی تبلت ها با کامپیوترهای شخصی را با جایگزینیِ اتوموبیل با ماشین کشاورزی که هم زمان با شهرشینی آمریکا بود، مقایسه کند. جابز در کنفرانس “والتر موربرگ” سال 2010 گفت: “زمانی که ما یک ملت کشاورز بودیم، اکثر ماشین ها «ماشین کشاورزی» بودند. زیرا این ماشین کشاورزی همان چیزی بود که ما بر روی زمین های کشاورزی مان احتیاج داشتیم. اما همین که از خودروها در مراکز شهری استفاده شد، محبوبیت شان افزایش یافت. نوآوری هایی مثل دنده اتوماتیک و فرمان هیدرولیک که در ماشین کشاورزی برای شما اصلاً اهمیتی نداشت، بعد ها به یک امر مهم تبدیل شد. برای کامپیوترهای خانگی هم سرنوشتی همانند ماشین های کشاورزی رقم خواهد خورد. باز هم از آنها استفاده خواهد شد. باز هم ارزشمند خواهند بود، اما نه مثل قبل. شاید از هر 1000 نفر یک نفر.”

آی‌پد

تنها شش ماه پس از این اظهار نظر جابز، اولین آی‌پد ساخته شد، که گواهی بر این مدعا بود. بعد از آن یک سال پس از گزارش “موضوعات داغ اینترنت” توسط “مِری مِیکر” (دلال آمریکایی)، رشد همه گیر آی‌پد تقریباً سه برابر سریع تر از ساختِ اولین آیفون اتفاق افتاد.

 اما در سال های پس از آن، تغییراتی حاصل شد. در اواسط سال 2013 بازار فروش آی‌پدر اپل نزول کرد. فروش آن دیگر مثل سابق نبود. با اینکه هنوز هم تولید زیادی داشت، اما فروش آن 13 دوره متوالی کاهش یافت. کاشف به عمل آمد که مردم تمایل دارند از همان تبلت های خودشان استفاده کنند.

آی‌پد

امسال اپل مصمم شده است که مشتریان خود را متقاعد به خرید آی‌پد های جدید کند. اپل در ماه مارس یک آی‌پد 9.7 اینچی مقرون به صرفه تر را برای کاربران معمولی وارد بازار کرد و امروز هم دو iPad Pro جدید برای کاربران حرفه ای تر عرضه کرده است. این آی‌پد نسل بعدی مدل 12.9 اینچی و یک مدل 10.5 اینچی کاملا جدید است. در هر دوی این مدل ها کیفیت صفحه نمایش به طور چشمگیری بهبود یافته،  قطعات داخلی آنها قوی تر شده و حافظه آن هم تا 512 گیگابایت افزایش یافته است. در کنار این موارد، اپل از سیستم عامل iOS 11 هم رونمایی کرده است. یک سیستم عامل جدید برای همه دستگاه های اپل که بسیار توسعه یافته است.

آی‌پد

کریگ فدریگی، مدیر ارشد بخش مهندسی نرم افزار اپل می گوید:

” انتشار iOS 11 برای آی‌پد یک اتفاق بزرگ است.”

آی‌پد

فیل شیلر، مدیر بازاریابی اپل هم عنوان کرده است:

“آنچه که ما برای iPad در iOS 11 انجام داده ایم، به خودی خود برای منتشر کردن یک نرم افزار بزرگ کافی است.” او در ادامه می گوید: ” شما از آی‌پد با سیستم عامل iOS 11 متحیر خواهید شد.”

طرفداران آی‌پد سال هاست که منتظر بالا رفتنِ بهره وری آی‌پد هستند و این نسخه از آی‌پد این چنین است. قابلیت هایی همچون توانایی کشیدن و رها کردن تصاویر و یا لینک ها از یک برنامه به دیگری و روش های هوشمند برای مدیریت فایل ها به آن اضافه شده است. یک مدل جدید و مقرون به صرفه تر برای مصرف کنندگان عادی و دو مدل فریبنده‌ی دیگر برای حرفه ای هایی که مدت ها منتظر یک به روز رسانی مناسب برای آی‌پد های خود بوده اند.

این اولین بار است که iOS از همان ابتدا برای آی‌پد طراحی شده است. در حالی که سال گذشته برای سخت افزارِ iPad Pro به روز رسانی سیستم عامل خوبی ارائه نشد، نمی توانستیم آن را به عنوان رایانه اصلی قلمداد کنیم. با این حال با توجه به این سیستم عامل جدید، به ویژه با سخت افزار امسال، این طور به نظر می رسد که آی‌پد در نقطه عطف دیگری قرار گرفته باشد. قطعاً اپل در این مورد بسیار امیدوار است. شیلر می گوید: “ما می خواهیم آی‌پد را به رایانه اصلی و اولیه‌ی افراد تبدیل کنیم.”

برای طراحان و افراد حرفه ای که iPad Pro  9.7 اینچی را با صفحه کلید کوچک و محدودش پذیرفته اند،  iPad Pro جدید 10.5 اینچی به همراه صفحه کلید هوشمند بزرگتر احتمالاً تجربه‌ی شیرینی خواهد بود.

فدریگی می گوید:

” با اصلاح حاشیه پایین این آی‌پد، ما توانستیم ابعاد آن را طوری طراحی کنیم که در هنگام مطالعه بسیار راحت و مناسب باشد. در کنار این ویژگی یک صفحه کلید با اندازه کامل نیز وجود دارد. در نگاه اول شاید باورتان نشود، اما زمانی که با انگشتان خود شروع به تایپ کردن می کنید، به سرعت این حس به شما دست می دهد که انگار با مک بوک خود تایپ می کنید.”

با خود می گویید این همان آی‌پد با نسخه iOS 11 است…

این بهبود به ظاهر ابتدایی است، اما در واقع یک تکامل حیاتی است.

همان‌طور که “تیم کوک” مدیر عامل شرکت می گوید: “اگر در واقع iPad Pro واضح ترین چشم انداز رایانه های شخصی آینده‌ی اپل باشد، شما باید بتوانید به راحتی با آن تایپ کنید. نه؟ حداقل تا زمانی که تایپِ از راه دور به واقعیت تبدیل شود.”

از آنجایی که آی‌پد در درجه اول یک دستگاه لمسی است، لمس آن چه از طریق انگشت و چه قلم، باید سریع و حساس باشد. در دستگاه های جدید iPad Pro به لطف نوآوری های بی نظیر اپل این امکان فراهم شده است و هنوز هم برای بهتر شدنِ لمس دستگاه های خود در تلاش است.

فدریگی می گوید:

” این یک تلاش جمعی و همکاری متقابل بود. تمام تیم های مهندسی ما برای رسیدن به این هدف تلاش کردند و من فکر می کنم که تلاش ارزشمندی بود.”

اپل برای ارائه‌ی طیف وسیعی از ویجت ها به خودش می بالد. همان طور که استیو جابز گفته بود: “ادغام بی نظیری از سخت افزار، نرم افزار و خدمات.”

اپل وعده داده است که این امر را در آی‌پد جدید خود با iOS 11 عملی کند. آن طور که برخی مردم استدلال می کنند این سیستم عامل صرفاً مُختص آی‌پد نیست، اما مجموعه ای از امکانات بسیار گسترده را در آی‌پد برای کاربران مهیا می سازد.

آی‌پد

یکی دیگر از امکانات جالب توجه  iOS 11  برنامه ای است که امکان دسترسی سریع و آسان را به تمام اسناد و مدارک شخصی تان می دهد. فرقی نمی کند که این اسناد بر روی آی‌پد، مک بوک و یا سرویس های ذخیره سازی ابری شما مثل Dropbox  یا Box باشد. رابط کاربری این برنامه به اندازه کافی ساده است تا کاربران معمولی آی‌پد هم بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

آی‌پد

برای آن دسته از کسانی که تلاش خود را کرده اند و موفق به استفاده از آی‌پد به عنوان رایانه اصلی کار خود نشده اند، ویژگی های جدید آی‌پد آنها را قانع می کند که این وسیله می تواند به عنوان یک کامپیوتر همه کاره مورد استفاده قرار گیرد. خیلی سخت است که به صفحه‌ی 10.5 اینچی جدید iPad Pro که بر روی آن iOS 11 اجرا می شود، نگاه کنیم و یاد این شعارمعروف اپل در سال 1984 برای اولین مک بوک نیفتیم که می گوید: “کامپیوتری برای همه مردم”.

 ممکن است امروز همین شعار برای آی‌پد نیز صدق کند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402